• دوشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98070100478
  • خبرنگار : 50072

روز اول مدرسه در برخی کشورها

روز اول مدرسه در برخی کشورها

ایسنا/خراسان رضوی برای والدین و دانش‌آموزان اولین روز آغاز سال تحصیلی، به یادماندنی است.هرچند در کشورهای مختلف آغاز سال جدید تحصیلی زمان‌های مختلفی دارد اما احساس روز اول مدرسه در بسیاری از آنها مشابه است.

به گزارش ایسنا، سیستم‌ها و برنامه‌های آموزشی در برخی کشورها متفاوت است و برنامه‌های متفاوتی نیز برای بازگشایی مدارس ارائه می‌شود که در ذیل به چند مراسم روز آغازین مدرسه اشاره شده است:

آلمان

در بعضی مناطق آلمان، روز اول مدرسه با دادن هدیه همراه است. در این روز دانش‌آموزان در پاکتی مخروطی شکل شکلات و دیگر وسایل مدرسه خود را دریافت می‌کنند.

اندونزی

در روز اول مدرسه، دانش‌آموزان به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند تا فعالیت‌هایی در مدرسه انجام دهند و فرصت آشنایی بیشتر با همکلاسی‌های خود داشته باشند. به عقیده کارشناسان یافتن دوست، یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی جدید در کنار دیگران است.

ژاپن

روز اول مدرسه در ژاپن نشانه مرحله جدیدی از زندگی است. بیشتر دانش آموزان سال اول، در مدرسه کوله‌پشتی‌ دریافت می‌کنند و والدین نیز در خانه، میز تحریر به آنان هدیه می‌دهند.

کویت

در کویت، روز اول سال تحصیلی مانند دیگر روزهاست و مراسم خاصی در مدارس برگزار نمی‌شود و فقط برای کودکان لباس جدید خریداری می‌شود.

روسیه

در روسیه، روز اول مدرسه به  "روز دانش" معروف است. در بسیاری از مناطق، والدین در فضای بیرون از مدرسه عکس یادگاری می‌گیرند و دانش‌آموزان به معلمان خود، دسته گل هدیه می‌دهند. در مراسم آغازین، نواختن زنگ توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود.

برزیل

در برزیل انتخاب وسایل مدرسه، سرگرم کننده است. استفاده از وسایل کمک آموزشی مانند کتاب، ابزارهای دیجیتال و مشابه آن در این کشور رایج است و هزینه خرید آن بالا است. در برزیل، برخی والدین چند ماه قبل از شروع مدرسه، وسایل مورد نیاز خود را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها خریداری می‌کنند.

قزاقستان

روز اول مدرسه در قزاقستان Tyl Ashar یا "آشنایی با آموزش" نام دارد. در این روز، والدین مراسمی برگزار می‌کنند و غذاهایی از گوشت بره و دسرهای شیرین سرو می‌کنند.

ویتنام

دانش آموزان ویتنامی در روز اول مدرسه با لباس مخصوص برای خانواده و دوستان نمایش اجرا می‌کنند. اگرچه مراسم در مناطق مختلف این کشور متفاوت است اما روز اول مدرسه جشن ملی محسوب می‌شود.

ایالات متحده

در ایالات متحده هیچ جشن خاصی برگزار نمی‌شود و در مدارس خصوصی نیز پوشیدن لباس فرم لازم نیست. اما همه دانش‌آموزان برای آغاز مدرسه لباس جدید خریداری می‌کنند.

منابع:

kidworldcitizen.org

businessinsider.com

typicalstudent.org

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha