• سه‌شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98070200993
  • خبرنگار : 71402

رهبر هنگ‌کنگ: پلیس تحت فشار است/راه درازی در پیش داریم

رهبر هنگ‌کنگ: پلیس تحت فشار است/راه درازی در پیش داریم

رهبر هنگ‌کنگ امروز (سه‌شنبه) گفت، نیروی پلیس این دولت‌شهر که به ضرب و شتم فعالان و توسل به قوه قهریه حین اعتراضات متهم است، تحت فشار شدیدی قرار دارد و اذعان کرد که راه درازی به سمت حل و فصل اختلافات در پیش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کری لام، رهبر تحت حمایت چین در هنگ‌کنگ گفت حین سه ماه اعتراضات به طور "قابل توجهی" تلفات نبوده است و ابراز امیدواری کرد گفت‌وگو به حل این بحران سیاسی که این مرکز مالی آسیا را تحت‌الشعاع قرار داده است، کمک کند.

پلیس هنگ‌کنگ اتهاماتی مرتبط با ضرب و شتم یک مرد در اعتراضات روز شنبه را زیر سوال برده است، در حالی که عفو بین‌الملل خواستار تحقیقات درباره استفاده پلیس از قوه قهریه علیه معترضان شده است.

واسکو ویلیامز، از مقام‌های امنیتی ارشد هنگ‌کنگ دوشنبه به خبرنگاران گفت، تصاویر نشان می‌دهد "افسری در یک کوچه به شیء زرد رنگی لگد می‌زند، نه به یک مرد." او با اینکه گفت این حادثه نیاز به بررسی دارد، "سوء رفتارهای" پلیس را تکذیب کرد و گفت ممکن است این ویدیو "دستکاری" شده باشد.

کری لام امروز با دفاع از پلیس در حفاظت از قانون تاکید کرد: این بدان معنا نیست که من از تخلفات یا حرکات اشتباه نیروی پلیس چشم‌پوشی می‌کنم. می‌دانم سطح اعتماد متقابل در هنگ‌کنگ اکنون به شدت کاهش یافته است اما باید اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم به عنوان یک جامعه مدنی به کارمان ادامه دهیم.

سخنان کری لام پس از آن مطرح شد که عفو بین‌الملل خواستار تحقیق درباره اقدامات پلیس شد و تاکید کرد تا دولت هنگ‌کنگ پکن را درباره "حفظ حق تجمع مسالمت‌آمیز" معترضان ترغیب کند.   

رهبر هنگ‌کنگ همچنین ابراز امیدواری کرد، گفت‌وگوهایی عصر پنج‌شنبه با ۱۵۰ تن از اعضای گروه‌های مردمی با هدف حل اختلافات برگزار شود. او اما اذعان کرد "راه درازی تا دستیابی به آشتی در جامعه در پیش خواهد بود." کری لام همچنین گفت، تمامی تحولات ملی باید مورد احترام باشد و در امنیت برگزار شود.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha