• سه‌شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98070201149
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

توسط محققان اصفهانی انجام شد؛

دستیابی به دانش تکنولوژیک رولینگ ایجاد رزوه

دستیابی به دانش تکنولوژیک رولینگ ایجاد رزوه

ایسنا/اصفهان محققان یک شرکت دانش بنیان اصفهانی توانستند با جایگزینی روش‌های تکنولوژیک رولینگ ایجاد رزوه به جای روش‌های سنتی، به این تکنولوژی دست یابد.

مدیر تولید یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه یکی از روش‌های تولید رزوه یا به طور کلی قطعاتی که دارای شیارهای مارپیچ هستند، عملیات ""Thread Rolling است، اظهار کرد: روش‌های تکنولوژیک رولینگ ایجاد رزوه در مقایسه با ماشین‌های تراش معمولی سنتی  موجب کاهش وقت و انرژی و بهبود کیفیت محصولات تولیدی می‌شود.

مسعود ابوطالبیان افزود: روش‌های تکنولوژیک رولینگ ایجاد رزوه با بکارگیری نیروی کار ساده به جای نیروی کار ماهر و ابزار گران قیمت و پرهزینه می تواند تولیداتی با سرعت، کیفیت و راندمان بالاتر تولید کند.

وی ادامه داد: در این روش هیچ‌گونه براده‌برداری از سطح قطعه کار صورت نمی‌گیرد و طی فرآیند فرم‌دهی سرد با ایجاد یک فشار یکنواخت و منظم توسط غلطک‌های فرم دهنده، رزوه مورد نظر ایجاد می‌شود.

مدیر تولید این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه دستگاه‌های رولینگ در انواع مختلفی هستند، گفت: دستگاه‌های رولینگ در سه نوع دستی، نیمه اتوماتیک و اتوماتیک طراحی و ساخته شده است که توانایی تولید انواع رزوه بر روی مقاطع مختلف فلزی در ابعاد و اندازه های متفاوت را دارد و این امر با تعویض غلطک‌های فرم دهنده امکان‌پذیر خواهد بود.

ابوطالبیان افزود: دستگاه ایجاد رزوه در صنایعی همچون خودروسازی، هواپیماسازی، ماشین‌سازی خودروهای کشاورزی و صنعت ساختمان استفاده می‌شود. تاکنون از این دستگاه حدود 500 نمونه فروخته شده است.

وی ادامه داد: دستگاه تکنولوژیک رولینگ ایجاد رزوه ثبت اختراع شده و تجهیزات آن کاملا بومی است. این دستگاه دارای مشابه ایرانی است، اما تنها از لحاظ عملکرد مشابه هستند و تجهیزات و سخت افزار متفاوتی نسبت به دیگر دستگاه‌ها دارد. نمونه خارجی آن نیز در کشورهای مختلف ساخته شده که مزیت این نمونه بومی در کاهش قیمت آن است.

به گزارش ایسنا، شرکت فرم‌نورد اصفهان شرکت ماشین‌سازی است که از سال 1372 اقدام به طراحی و تولید ماشین‌آلات صنعتی با نام تجاری نامیرا کرده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha