• سه‌شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98070201586
  • خبرنگار : 71415

پنس: ترامپ هدف اتهاماتی قرار گرفته که بایدن به ارتکابشان افتخار کرده است

پنس: ترامپ هدف اتهاماتی قرار گرفته که بایدن به ارتکابشان افتخار کرده است

معاون رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی از جو بایدن و رسانه‌های جریان اصلی کشورش به خاطر موج انتقاداتشان از دونالد ترامپ در ارتباط با مناقشه اوکراین و ادعای گرو نگه داشتن کمکهای مالی اختصاص یافته به این کشور در ازای رسیدن به منافع سیاسی شخصی خود انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با مطرح شدن رسوایی مربوط به گفت‌وگوی تلفنی خود در ماه ژوئیه با رئیس جمهور جدید اوکراین به منظور وادار کردن او به انجام تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا، مورد هجمه قرار گرفته است.

یک اتهامی که در این راستا علیه ترامپ مطرح شده، موضوع گرو نگه داشتن مبلغ 250 میلیون دلار کمک نظامی آمریکا به اوکراین و مشروط کردن دادن این کمک در ازای تحقیقات مقام‌های این کشور علیه جو بایدن و پسرش بوده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ نیز به نوبه خود، جو بایدن و پسرش به نام هانتر بایدن را در ارتباط با فعالیت‌هایشان پیرامون اوکراین، متهم به فساد و اعمال نفوذ برای پیشبرد منافع شخصی کرده است؛  جو بایدن در سال 2016 در صحبتهایی به تعریف از خودش به خاطر توصیه‌اش به رئیس جمهور وقت اوکراین برای اخراج کردن دادستان کل این کشور کرد اما به گفته ترامپ، او این کار را صرفاً به منظور اعمال نفوذ به نفع شرکتی اوکراینی که پسرش عضو هیئت مدیره آن بوده و این دادستان کل علیه آن تحقیق کرده بود، انجام داده است.

مایک پنس در اظهاراتش با اشاره به "افتخار کردن" جو بایدن به وادار کردن دولت سابق اوکراین به اخراج دادستان کل این کشور در سال 2016 گفت: مساله مضحک این است که همه آن چیزی که منتقدان ما در رسانه‌ها به بهانه این تماس تلفنی علیه رئیس جمهور کشور ما و دولت ما مطرح می‌کنند همه آن چیزی که دموکراتهای کنگره در این مناقشه توصیف می‌کنند در واقع همان کارهایی هستند که جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق به ارتکابشان افتخار کرده است و خود او مرتکب گرو نگه داشتن کمک‌های آمریکا به اوکراین در ازای یک اقدام مشخص کرده است.

مایک پنس در مصاحبه‌اش به شون هانیتی، مجری فاکس نیوز تصریح کرد، همه آمریکایی‌ها باید شرح کامل روابط بایدن پدر و بایدن پسر با کی‌یف را بدانند.

او گفت: مردم آمریکا این حق را دارند که بدانند واقعا چه اتفاقی افتاده است. آنها این حق را دارند که اتفاقات مربوط به سال 2016 را بدانند و این حق را دارند که از شرایط پیرامون اقدام یک معاون رئیس جمهور در آمریکا در تهدید به جلوگیری از اعطای کمک‌های آمریکا با خبر شوند.

جو بایدن پیشتر در سال 2016 در صحبتهایی که توسط دوربین‌های رسانه‌ها ضبط شد، گفت به این که یک میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین را گرو نگه داشت تا از پترو پوروشنکو رئیس جمهور سابق این کشور خواستار اخراج دادستان کل دولتش شود افتخار می‌کند.

بایدن در این صحبتهایش در جریان یک گردهمایی مربوط به شورای روابط خارجی آمریکا گفت: من (به اوکراینی‌ها) گفتم، شما این یک میلیارد را دریافت نمی‌کنید. من به آنها گفتم من قرار است تا شش ساعت دیگر از اینجایی که هستم بروم. اگر تا آن موقع این شخص دادستان در اوکراین اخراج نشده باشد، شما آن پول را به دست نخواهید آورد. اما خب. آن حرامزاده نهایتا از کارش اخراج شد و آنها نهایتا کسی را به جایش گذاشتند که فرد محکمی در زمان خودش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha