• سه‌شنبه / ۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98070201707
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان عنوان کرد:

آثار و عاشقانه‌های شهدا را بخوانید/لزوم پرهیز از اختلاف‌افکنی و چندقطبی سازی در جامعه

آثار و عاشقانه‌های شهدا را بخوانید/لزوم پرهیز از اختلاف‌افکنی و چندقطبی سازی در جامعه

ایسنا/سمنان  استاندار سمنان اختلاف‌افکنی و چندقطبی سازی در جامعه را از ترفندهای دشمنان دانست و بر لزوم پرهیز از اختلاف‌افکنی و احترام به تفاوت‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا علیرضا آشناگر در دیدار با اعضای شورای مرکزی پایگاه بسیج مالک اشتر استان سمنان که دربرگیرنده مدیران استانی است اظهار کرد: ایجاد اختلاف بین مردم و چند قطبی کردن جامعه از ترفندهای دشمنان است و باید تلاش کنیم تا فرهنگ برادری و اخوت را در میان‌مردم و در مناطق مختلف استان بیش از پیش تعمیق ببخشیم.

وی مزین بودن به نگاه عادلانه را لازمه کار مدیریتی در استان برشمرد و تصریح کرد: ما مدیران استانی باید همه استان را یکپارچه ببینیم .

این مقام ارشد اجرایی با اشاره به ضرورت نیروی انسانی جوان و خلاق اضافه کرد: امروزه دنیا به سمت و سویی رفته که نیروهای زبده هر منطقه و کشوری را در راستای نیازهای خود جذب می‌کنند.

 وی دامن زدن به مباحث منطقه‌ای را در تضاد با تفکر ناب بسیجی و ارزشی دانست و افزود: ذکر مباحث بومی و منطقه‌ای و نگاه جزیره‌ای بی‌شک جزء تفکر بسیجی محسوب نمی‌شود .

آشناگر با اشاره به چرایی مقدس شمردن جنگ تحمیلی عراق علیه میهن‌مان گفت: معمولا در  تمام کشورهای دنیا پایان جنگ‌ها و درگیری‌ها را جشن گرفته و گرامی می دارند اما ما در ایران سرآغاز ایام جنگ و مقاومت ملت ایران در مقابل تهاجمات دشمن بعثی را جشن می‌گیریم ، چرا که مردم ما در آن جنگ نابرابر برای حفاظت و حراست از دین ، کشور و کیان خود پای به میدان جهاد گذاشتند.

استاندار سمنان ادامه داد: جنگ تلخی و سختی داشته و خسارت بار است  اما وقتی این جنگ با هدف پاسداری از مردم ، دین و سرزمین باشد آن‌وقت این جنگ، "زیبا و مقدس"می‌شود.

وی با اذعان به اینکه دفاع مقدس ملت ایران ، زیبایی‌های خاص خود را داشت بر لزوم مطالعه آثار و عاشقانه‌های شهدا تاکید کرد و افزود: با مطالعه آثار، احوال وعاشقانه‌های شهدا در می‌یابیم که شهدا روح لطیف و بزرگی داشته و سرشار از حس معنویت و عبادت بودند.

آشناگر با بیان اینکه شهدا بی ادعا و خالص بودند خاطرنشان کرد: باید زمینه گسترش روحیات رزمندگان و شهدا را در بین آحاد مردم و به‌ویژه در بین مدیران فراهم کنیم.‌

وی با بیان اینکه موفق ترین مدیران ما آنانی هستند که اخلاص و فضای معنوی دوران هشت ساله دفاع مقدس را درک‌ کردند گفت:  با توجه به این مهم توصیه می‌کنم پایگاه بسیج مالک اشتر استان تلاش کند تا روحیه والای دفاع مقدس را به کارکنان و مدیران انتقال دهد.‌

آشناگر با بیان اینکه صداقت، راستگویی  و بی‌ادعایی از شاخصه‌های ویژه ی رزمندگان و شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس است خاطرنشان کرد: یکی از خلاء‌های جدی نظام مدیریتی ما ، نبود روحیه بسیجی در برخی ادارات و مدیران  است .

وی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جوانان تاکید و با اشاره به تاکیدات رهبری انقلاب در بیانیه گام دوم اظهار کرد: اعتماد به نیروهای جوان باید همانند دوران هشت سال دفاع مقدس مورد توجه مدیران قرار گیرد.

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت تجارب رزمندگان دوران دفاع مقدس از رزمندگان دوران دفاع مقدس خواست: خاطرات خود را بیان و ثبت کنند ؛چراکه این خاطرات گنجینه ای است که باید حفظ شود

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد بچه‌های مستعد بسیجی در سطح ادارات با برچسب‌های سیاسی منزوی شوند خاطرنشان کرد: بسیج به تمام کشور تعلق داشته و متعلق به گروه یا جناح خاصی نیست.

نگاهی به کارنامه استان سمنان در دفاع مقدس
اسلامی‌راد مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان و فرمانده پایگاه مقاومت مالک اشتر  نیز با اشاره به کارنامه استان در دفاع مقدس گفت: رزمندگان استان سمنان در قالب ۲۴ عملیات سپاه پاسداران ، ۱۱ عملیات ارتش جمهوری اسلامی و ۲۰ عملیات جهاد سازندگی شرکت کردند.

وی ادامه داد: استان سمنان در آغاز جنگ تحمیلی دارای تیپ یا لشگر مستقل نظامی نبود و رزمندگان استان در سالهای آغازین جنگ در ابتدا در لشگر ۲۸صفر و سپس در لشگر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) و در نهایت با تشکیل تیپ ۱۲ حضرت قائم (عج) به دفاع از نظام و میهن اسلامی پرداختند.‌

اسلامی راد با بیان اینکه استان سمنان ۳۰۰۰ شهید و ۷۲۰۰ جانباز را تقدیم انقلاب کرده افزود: در استان سمنان بازای هر ۵۸ نفر یک جانباز وجود دارد که این میزان در سطح کشور بازای هر ۱۲۴ نفر یک جانباز است.

وی با بیان اینکه استان سمنان ، رتبه سوم کشور را در خصوص تقدیم شهید کسب کرده گفت:استان سمنان در طول هشت سال مقاومت 41 هزار و ۵۰۰ رزمنده را به جبهه های نبرد حق علیه ظلمت اعزام کرد.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای اعلام شده ی کشوری از هر ۱۵ نفر اهالی استان سمنان یک نفر بسیجی است در حالی که آمار کشوری ای شاخص به ازای هر ۲۶ نفر یک نفر بسیجی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha