• چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98070301890
  • خبرنگار : 80001

کاهش ۷۳ درصدی معاملات

مسکن در تهران باز هم ارزان شد

مسکن در تهران باز هم ارزان شد

شهریورماه ۱۳۹۸ میانگین قیمت مسکن شهر تهران به ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان در هر متر مربع رسید که ۱.۷ درصد نسبت به ماه قبل کاهش نشان می دهد؛ مردادماه نیز قیمتها ۳.۱ درصد افت کرده بود.

به گزارش ایسنا، شاخص قیمت مسکن شهر تهران برای دومین ماه پیاپی منفی شد. بر اساس اعلام دفتر اقتصاد مسکن، در شهریورماه ۱۳۹۸ متوسط قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران به ۱۲ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان رسید که نسبت به ماه قبل ۱.۷ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۵۹.۷ درصد افزایش یافت.

تعداد معاملات نیز افت محسوسی پیدا کرده است. در شهریورماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۲۸۵۵ قرارداد خرید و فروش مسکن در شهر تهران به امضا رسیده که از کاهش ۱۵ و ۷۳ درصد به ترتیب نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل حکایت دارد.

ارزش ریالی این تعداد از معاملات ۲۹۴۰ میلیارد تومان بوده که نشان دهنده افت ۲۰ و ۶۱ درصدی به ترتیب نسبت به مردادماه امسال و شهریورماه سال گذشته است.

وضعیت بازار مسکن در شش ماهه نخست امسال

گزارش تجمیعی وضعیت بازار مسکن شهر تهران طی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ گویای آن است که در مدت مذکور متوسط قیمت یک متر مربع واحد مسکونی آپارتمانی در شهر تهران ۱۲ میلیون و ۸۸۶ هزار تومان بوده که نسبت به شش ماهه ابتدایی سال گذشته ۹۰.۵ درصد افزایش یافته است. در شش ماهه نخست امسال همچنین ۳۳ هزار و ۵۸ قرارداد خرید و فروش در تهران به امضا رسیده که از افت ۵۷ درصدی نسبت به شش ماهه نخست سال ۱۳۹۷ حکایت دارد.

ارزش ریالی معاملات مسکن پایتخت در نیمه نخست امسال ۳۲ هزار و۴۷۰ میلیارد تومان بوده که کاهش ۱۲.۵ درصدی را نسبت به شش ماهه اول سال ۱۳۹۷ نشان می دهد.

تعداد واحد مسکونی در پروانه های ساختمانی صادره نیز طی نیمه اول سال جاری ۲۷ هزار و ۳۸۴ مورد بوده که نشان دهنده کاهش ۲۱ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل است.

دومین افت پیاپی قیمت مسکن

افت ۱.۷ درصدی ماهیانه قیمت مسکن شهر تهران بر اساس گزارش دفتر اقتصاد مسکن در حالی رقم خورده که مردادماه نیز قیمت ماهیانه ۳.۱ درصد کاهش یافته بود و چشم انداز قیمتها را نزولی کرد. کارنامه شهریورماه از بازار مسکن، دومین افت پیاپی قیمتها را پس از ۲۰ ماه  که بازار در مسیر صعود قرار داشت نشان می دهد. گزارشهای میدانی از دفاتر املاک نشان می دهد تمایل به فروش افزایش یافته و در مقابل با توجه به پایین آمدن قیمتهای پیشنهادی و رسمی، اقبال برای خرید کاهش یافته است.

واسطه های ملکی می گویند متقاضیان موثر در انتظار کاهش قیمت بیشتر هستند و به همین دلیل معاملات خود را به تعویق انداخته اند. بعضی کارشناسان معتقدند اواخر سال جاری قیمتها به ثبات می رسد و معاملات اندکی بهبود پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۹:۲۴

...همچین تیتر زده که انگار مردم برای خرید مسابقه دو 100 متر می زارند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۰۹:۵۰

مملکت پر ارزونی شده!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۰:۱۹

تا در کشور ما تمام این بنگاهداران بی سواد و دلالان توی املاکیها مجبور به گذران دوره تخصصی ساختمانی در زمینه تمام مسایل ازنوع ساخت ومجوزها و قدمت و رنج قیمت منطقه و متعهدبودن به نگهداشت قیمتها براساس عرف اعلامی از اتحادیه نه اتحادیه ای خودی اتحادیه دولتی از وزارت کشور و گذاردن تعد و ضمانت در سازمانی دولتی برای عدم سوئ استفاده خود و دلالان که اگر کسی شکایتی کرد دال بر اینکه بنگاهدار یا دلال وی را اغفال کرده و متضرر کرده هم اعمال قانون شود هم ضرر شخص ازضمانت داده شده برآوردشودنه اینکه طرف نیم وقت کارمنده یاکشاورزیابازنشسته است وبقیه وقت املاکی ودلال وفقط سودکردن خودش مهم چه بلایی سرخریدارمیاد مهم نیست چون درجایی تعهدی به جوابگویی ندارد و بخاطر خودشان ساعتی قیمت ها را با شایعه سازی چندده برابرمیکنند کل کلام باید تمام بنگاهای مسکن و خودرو ظرف مدت کوتاهی باشرکت درکلاسهای تخصصی وتعهدات محکم به قانون یا ادامه دهندواگرموفق به گرفتن نمره قبولی نشوندتعطیل ودرصورت ادامه یا دخالت به هرنحوی مجازات زندان و........تا شاید کاربه کاردان رسد نه هرچه بیکار وبی تخصص شدن دلال و بنگاه دارخونه وماشین طرف 3ماه رفته تواملاکی نشسته داره دم ازارزانی خونه ای میزنه که ظرف یکسال 5برابرقیمت شده تازه به فروشنده شیرینی بیشتر وعده گرانتر فروختن ملکش روهم میده

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۱:۲۹

من اپارتمان نوساز خود را در محله شمیران به قیمت دو میلیون میفروشم شماره تماسم هم از املاک سرکوچه اوووونی که خونه اش تهرانپارس بود بگیرین ...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۱:۵۵

خواب دیدی خیر باشه

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۲:۴۱

واقعا ارزان شد؟! پس زود برم چندتا خونه بخرم.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۳:۲۸

پارسال زمان افتتاح حساب ارزی رسانه شما اعلام کرد از خریداران سکه از بانک مرکزی مالیات اخذ نخواهد شد. پس از عدم استقبال مردم از سپرده گذاری بخشنامه اخذ مالیات از خریداران سکه را اعلام کردید. اخبار شماها فرمایشی است.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۳:۴۵

400 درصد گران شده حالا ی یکی دو درصد اونم معلوم نیست درست یا غلط میگین مسکن ارزان شد !!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۴:۴۱

آپارتمانی که متری ۳ تومن بود شد ۱۰ تومن...حالا که شده ۹/۵ یعنی ارزون شده واقعا؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۳ ۱۷:۱۶

محل ما قبل از گرونی متری سه و نیم تا چهار میلیون تومن بود.حالا شده متری دوازده میلیون.اگه خییییییییییلی ارزون بشه که نمیشه نهایتا میشه ده میلیون.سه میلیون کجا و ده میلیون کجا؟؟؟؟؟بعد به من میگن چرااااااا ازدواج نمیکنی؟؟؟؟؟؟