• چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۲۱:۱۵
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 98070302846
  • خبرنگار : 50223

140هزار کیلومتر از جاده‌های کشور پوشش تلفن همراه دارند

معاون وزیر ارتباطات

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هم‌اکنون حدود 140هزار کیلومتر از جاده‌های کشور پوشش تلفن همراه دارند.

به گزارش ایسنا_"حسین فلاح جوشقانی" عصر روز چهارشنبه، سوم مهر ماه در نشست خبری با خبرنگاران یاسوج افزود: برخی پیامک‌های مزاحم هم از طریق سیم‌کارت‌های شخصی ارسال می‌شود که روزانه بین 200تا 600 سیم کارت را در این زمینه شناسایی کرده و مسدود می‌کنیم.

وی اظهارکرد: راه دیگری که می‌توان از شر پیامک‌های مزاحم خلاص شد ارسال سرشماره به سامانه 195 است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۷۰ هزار شکایت در سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت که ۹۰ درصد آنها توسط اپراتورها رسیدگی می‌شود و ۱۰درصد به پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌انجامد.

فلاح توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در کشور را از اهداف وزارت ارتباطات دانست و تصریح کرد: با توجه به شکل گیری کسب و کارهای نوین در دنیا، لازم است زیرساخت‌های حوزه آی.سی.تی در کشور ایجاد شود.

وی بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی توسعه زیرساخت‌هایی که توسط بخش خصوصی و اپراتورها شکل می‌گیرد را دنبال می کند، ادامه داد: بررسی دقیق زیرساخت‌های ارتباطی و میزان دسترسی به شبکه تلفن همراه و ثابت از اهداف سفر ما به استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی عنوان کرد: در این سفر 30جاده استان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی کردیم که طبق بررسی‌ها، 81درصد جاده‌های استان از پوشش تلفن همراه برخوردار هستند.

فلاح با بیان اینکه رسیدگی به حوزه تلفن ثابت و زیرساخت‌های فیبر استان از دیگر اهداف مد نظر بود و مقرر شد مشکلات موجود برطرف شود، عنوان کرد: عمده مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه زیرساخت‌های فیبر استان و تلفن ثابت بود.

وی به میزان پوشش‌دهی تلفن همراه در جاده‌های کشور اشاره و بیان کرد: هم‌اکنون حدود 140 هزار کیلومتر جاده در کشور پوشش تلفن همراه دارد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به میزان شکایات از اپراتورهای موبایل در کشور و اظهارکرد: سالیانه بیش از 70هزار شکایت در سامانه 195وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ثبت که 90درصد آنها توسط اپراتورها رسیدگی می‌شود و 10درصد به پیگیری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌انجامد.

فلاح با بیان اینکه مردم می‌توانند شکایت خود از اپراتورهای تلفن همراه را به صورت تماس تلفنی یا از طریق پورتال در سامانه 195 ثبت کنند، تصریح کرد: معمولا بیشترین شکایات کاربران مربوط به عدم پوشش‌دهی، کیفیت، تعرفه و پیامک‌های مزاحم است.

وی از ارزیابی کیفیت سرویس‌های اپراتورهای موبایل خبر داد و تاکید کرد: در این راستا در شش هزار نقطه کشور سرویس خریداری کردیم و خودمان به عنوان یوزر از این شبکه‌ها استفاده می‌کنیم و حدود 20 روز دیگر کیفیت سرویس همه اپراتورها را در 6 هزار نقطه کشور منتشر می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.