• پنجشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98070403201
  • خبرنگار : 50189

گزارش ایسنا از بازدید وزیر صمت از کارخانه‌های خودروسازی استان کرمان؛

گریپاژ شدن موتور خودروهای چینی در بم

خط تولید خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز پنجشنبه چهارم مهرماه و در حاشیه سفر به استان کرمان، از کارخانه های خودروسازی ارگ بم بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، رضا رحمانی عصر امروز چهارم مهرماه در سفر یک روزه خود به شهرستان بم، در ابتدا از کارخانه تولیدی شرکت مخابرات ارگ جدید بم( u.tel)، بازدید کرد.   این کارخانه تولیدکننده رل فلشر، مودم سازی همراه اول و ضبط ماشین در منطقه ارگ جدید بم است.

برپایه این گزارش، کارخانه تولید و داخلی سازی قطعات هایتک در زمینه تولید داخلی مودم فعال است و با شرکت های مخابرات، ایرانسل و همراه اول قرار داد ساخت داخلی مودم را دارد. این شرکت به صورت سه شیفت هم اکنون کار می کند تا آبانماه امسال ۱۵ هزار مودم را داخلی سازی کرده و هدف گذاری شده که تا پایان سال جاری به رقم تولید ۴۵ هزار دستگاه مودم براند. تمامی کارکنان این کارخانه از بانوان و دارای مدارک لیسانس و فوق لیسانس در رشته های IT و الکترونیک هستند

شرکت مدیران خودرو مقصد بعدی بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت بود. گفتنی است که این شرکت در گذشت توان تولید ۲۰ خودرو در ساعت را داشته است اما اکنون به دلیل نبود قطعات و جلوگیری از تعطیلی خط تولیدی خود، میزان تولید را کاهش داده است.

برپایه این گزارش،  شرکت صنایع خودروسازی مدیران ("MVM "، مدیران خودرو) با هدف تولید، واردات و صادرات انواع خودروهای سبک و سنگین و همچنین تحقیق و توسعه در زمینه  خودرو و صنعت خودروسازی در سال ۱۳۸۱ در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم راه اندازی شد. شرکت مدیران خودرو که بصورت شرکت مشترک با شرکت چری چین اداره می شود، تحت حمایت های آن شرکت به یک خودروساز قدرتمند تبدیل شده بود و به موفقیت های چشمگیری دست یافته بود که امروز با بحران جدی روبرو است.

براساس این گزارش؛ در ادامه دیدارهای وزیر صنعت، معدن و تجارت از برخی کارخانه های ارگ جدید بم، رحمانی از شرکت ریگان خودرو بازدید و در جریان مشکلات این خودروسازی قرار گرفت.

این شرکت خودروسازی، تولید خودروهای کوپه را در دستور کار دارد که از آبان ماه سال گذشته که مجوز خود را اخذ کرده تاکنون ۴۰۰ دستگاه کوپه تولید کرده که بیشتر محصولات آن به آفریقا صادر می شود.

شرکت ریگان خودرو نیز در سال ۱۳۸۶ به شماره ۳۰۲۶۰۰ در تهران به ثبت رسیده است. موضوع اصلی شرکت، فعالیت در زمینه‌ های طراحی و توسعه، ساخت و تولید و مونتاژ، خرید و فروش و توزیع، صادرات و واردات و بازرگانی وسایل نقلیه و قطعات و اجزاء مربوطه بود. در سال ۱۳۹۲ پس از یک دوره وقفه در فعالیتهای شرکت بدلیل شرایط حاکم بر صنعت خودرو بویژه صنایع خودرو سازی کرمان و همچنین گسترش همکاری شرکتهای گروه صنایع خودرو سازی کرمان با شرکتهای معتبر خودروسازی چین، با تعریف ماموریت جدید شرکت ریگان خودرو از سوی صنایع خودرو سازی کرمان بمنظور تأمین موتور و گیربکس خودروهای تولیدی شرکت کرمان موتور با برند JAC، مذاکرات با شرکت DAE بعنوان بزرگترین تولید کننده موتور و گیربکس میتسوبیشی در چین را آغاز کرده بود که در همین راستا در ابتدای سال ۱۳۹۴ موفق شدند با مشارکت شرکت مذکور و ایجاد تغییرات در مدیریت شرکت ریگان خودرو با همکاری فنی و سرمایه گذاری مشترک، برای تولید موتور و گیربکس با دانش فنی میتسوبیشی فعالیت خودر را در این زمینه آغاز کنند.

حسین مطهریان مدیر کارخانه ریگان خودرو در حاشیه این دیدار گفت: نخستین محصول این شرکت را با موتور میتسوبیشی در یک سال گذشته تولید کردیم اما به علت برخی مشکلات مالی و کمبود قطعات به علت تحریم ها به تعطیلی خوردیم و پرسنل این کارخانه اینک درحال تعمیرات و فعالیت‌های جانبی هستند.

وی ادامه داد: تحریم‌های ظالمانه علیه کشور مشکلات بسیاری برای حمل و نقل قطعات خریداری شده به داخل کشور ایجاد کرده و در این زمینه قرار بود تا پایان سال ۱۲ هزار خودرو تولید کنیم که برنامه ریزی‌ها در این زمینه عقب افتاده است.

مدیر کارخانه ریگان خودرو در ادامه خطاب به وزیر صمت گفت: تا ابتدای مهر امسال کارخانه ریگان خودرو قرار بود ۲ هزار خودروی صادراتی را داشته باشد که به علت مشکلات سرمایه در گردش و تحریم ها، از این برنامه زمان بندی تعیین شده، عقب افتاده ضمن آنکه از سوی دیگر نیز همچنین مجوز پیش فروش محصولات به شرکت ریگان خودرو داده نمی شود که این امر نیز مشکلاتی برای این شرکت به وجود آورده است.

به گزارش ایسنا،   شرکت خودروسازان بم مقصد بعدی رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت بود. ۷۰ درصد این کارخانه به دلیل عدم تامین منابع مالی و مواد اولیه تعطیل شده است به طوری که در گذشته خودروسازان بم ۲۱۰ دستگاه خودرو تولید می کرده است و اکنون به حدود ۸۰ دستگاه رسیده است.

شرکت خودروسازان بم نخستین بخش خصوصی در کشور است که همکاری مشترک با یک شرکت خودروساز معتبر جهانی را آغاز نموده است. کارخانه خودروسازی بم از سال ۱۳۸۲ در زمینی با مساحت ۲۰۸۹۷۷۵ مترمربع با ظرفیت تولید سالیانه ۱۲۰۰۰۰ دستگاه خودرو در فاز اول احداث گردید. مساحت سالن بدنه این کارخانه ۳۵۰۰۰ مترمربع، تغذیه بدنه سازی ۲۷۰۰۰۰ مترمربع، سالن رنگ ۴۸۰۰۰ مترمربع، سالن تزئینات ۳۵۰۰۰ مترمربع و سالن تغذیه تزئینات ۲۷۰۰۰۰ مترمربع پیش بینی گردیده بود. ضمن آنکه قرار بوده ظرفیت تولید سالانه این کارخانه در فاز ۲ به تعداد ۴۰۰۰۰۰ دستگاه خودرو افزایش باید.

برپایه این گزارش، وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر به شهرستان بم، از شرکت کارمانیا که در گذشته ماهیانه حدود ۴۰۰ دستگاه خودرو تولید می کرده که اکنون خط تولید آن تعطیل شده، بازدید کرد.

برپایه این گزارش در این شرکت نیز در گذشته ۳۱۰ کارگر مشغول به کار بودند که متاسفانه این شرکت نیز به دلیل عدم واردات قطعات، هم اکنون تعطیل است.

شرکت خودروسازی کارمانیا، نیز در سال ۱۳۸۶ تاسیس شد. این شرکت، با هدف اصلی راه‌اندازی و توسعه خطوط پیشرفته تولید خودرو سواری از برندهای معتبر جهانی و ایجاد اشتغال در منطقه بم فعالیت می کرد.

به گزارش ایسنا، سالن قطعه سازی کرمان موتور مقصد بعدی وزیر صمت در این سفر یک روزه بود

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.