• شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98070604179
  • خبرنگار : 71593

کاخ سفید طبقه‌بندی گفت‌وگوی ترامپ و زلنسکی و قرار گرفتن آن در حالت "فوق سری" را تایید کرد

کاخ سفید طبقه‌بندی گفت‌وگوی ترامپ و زلنسکی و قرار گرفتن آن در حالت "فوق سری" را تایید کرد

یک مقام ارشد کاخ سفید تایید کرد که بخشی از متن گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و زلنسکی به دستور وکلای کاخ سفید به سیستم فوق سری تحت مدیریت شورای امنیت ملی منتقل شده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در تماس تلفنی که اواخر ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشته، از این رئیس‌جمهوری درخواست کرده که درباره احتمال "فساد" جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا و پسرش تحقیقاتی انجام دهد. این مساله اکنون هدف تحقیقات استیضاح ترامپ قرار گرفته است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش کرده که یک مقام ارشد دولت آمریکا تایید کرده است که وکلای کاخ سفید به مقامات دیگر "دستور داده‌اند" که متن این گفت‌وگو را از سیستمی که این مکالمات به طور معمول در آن ضبط می‌شوند، به سیستمی انتقال دهند که برای مدیریت اطلاعات فوق سری استفاده می‌شود.

این مساله در شکایت افشاگری که شکایتش باعث به جریان افتادن روند طرح استیضاح دونالد ترامپ شده، ذکر شده است.

مشخص نیست که این اقدام چه زمان یا به چه دلیلی صورت گرفته است.

این مقام ارشد دولتی آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، به پایگاه خبری هیل گفت: وکلای شورای امنیت ملی دستور دادند که این سند محرمانه به طور مناسب مدیریت شود.

روزنامه نیویورک تایمز فاش کرد، کاخ سفید از سیستم‌های فوق سری کامپیوتری به جای سیستم‌های معمولی برای ضبط مکالمات تلفنی ترامپ با روس‌ها و خاندان حاکم سلطنتی استفاده کرده است.

به نوشته این روزنامه، کاخ سفید از سیستم‌های کامپیوتری با سرعت بالا برای ضبط متون مکالمات تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهوری روسیه و خاندان حاکم سلطنتی عربستان استفاده کرده است.

همچنین روزنامه واشنگتن پست نوشت: ترامپ با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و سرگئی کیسلیاک، سفیر مسکو در واشنگتن در سال ۲۰۱۷ در دفتر بیضی کاخ سفید ملاقات داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha