• شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98070604478
  • خبرنگار : 71565

نوباوه: شجریان یک ربنا دارد، آن را هم گفت پخش نکنید

نوباوه: شجریان یک ربنا دارد، آن را هم گفت پخش نکنید

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در اداور هشتم و نهم از استاد محمدرضا شجریان به خاطر درخواستش از صدا و سیما برای عدم پخش ربنایش، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، بیژن نوباوه نماینده مجلس در ادوار هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی در مراسم یادواره شهدا و ایثارگران شورای حل اختلاف استان تهران، گفت: ما ایام دفاع مقدس را بزرگ می‌داریم چرا که خود به آن نیاز داریم. این بزرگی نعمتی است  که خداوند به ما عنایت کرده و لطفی بزرگی است که شاید بتوانیم آن راحفظ کنیم.

وی افزود: همانطور که اشاره شد ما به مولفه‌های قدرت نیاز داریم. اگر چه این مولفه‌ها صرفا توپ و تانک نیست. ما باید به مولفه‌های که می‌تواند زندگی ما را سامان داده و موجب شود  تا در دنیا قد علم کنیم توجه کنیم تا بتوانیم برای آیندگان الگو باشیم. یکی از مهمترین مولفه‌های خودکفایی انسان خودکفایی فکری است. 12 سال در خارج از کشور بودم. هم در فقیرترین کشور وهم در کشورهایی مانند انگلستان، فرانسه و آمریکا و امروز به شما می‌گویم باید اعتماد به نفس داشته باشید. ما از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نه تنها چیزی کم نداریم بلکه بیشتر هم داریم. مشکلی که استکبار با ما دارد مشکل موشک واتم نیست بلکه می ترسند که ما الگو شویم که الگو هم شده‌ایم چرا که ببینید مسلمانان شیعه نیجریه چقدر افزایش پیدا کرده است.

نوباوه ادامه داد: حال که قدرت نظامی داریم و ترسی از آنها نداریم به نام مدرنیته سعی دارند لباس پاره به تن فرزندان ما کنند. باید از این گونه اقدامات فرهنگی آنها ترسید. وزیر بهداشت می‌گوید مردم دچار افسردگی شده‌اند چرا که برای امام حسین گریه می‌کنند، ولی باید توجه کنند که ناراحتی میان افراد غیرمذهبی تا افراد مذهبی بیشتر است و گریه بر امام حسین ایستادگی است. آنها در این حوزه تلاش می‌کنند به گونه ای که گویا امروز فقط تنها مشکل رفتن خانم‌ها به استادیوم است. متاسفانه داخل بدنه نظام افرادی در این حوزه‌ها تلاش می‌کنند.

این نماینده مجلس در اداور هشتم و نهم اظهار کرد: آقای شجریان یک ربنا دارد. آن وقت به آقای ضرغامی گفت آن را پخش نکنید. شاید به خاطر همان ربنا خدا دست تو را می‌گرفت. آن وقت نامش را در منطقه‌ای می‌زدند که آن منطقه ده‌ها هزار شهید دارد.

نوباوه گفت: بسیاری از کشورها در مقالات علمی که به تولید تبدیل می‌شوند ضعیف هستند در ایران از هر 800 مقاله یک مقاله به تولید تبدیل می‌شود. از 23 وزیر یک نفر درست عمل نمی‌کنند. آن فرد خودش می گوید 4 هزار میلیارد تومان ثروت دارد. آن وقت آن فرد  FATF را امضا می‌کند و در مقابل تعجب آمریکایی‌ها از این کار می‌گوید من آن را تایید می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۱۸:۰۰

لازم میدانم خدمت این نماینده بگویم : لطفاً سخنان استاد را تحریف نکنید ، زیرا ایشان فرمودند غیر از ربّنا ، مابقی آثارشان را اجازه ندارید پخش کنید . شاید اگر تحریف نکنید خدا دست شما را هم بگیرد و ...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۲۰:۱۴

درود بر این بزرگوار خواهشمندیم کمی تحقیق کنند استاد ربنا را هیچ وقت ممنوع نکرد چون ربنا برای همه ملت ایران است.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۴ ۰۹:۳۶

سپاس از شما کامنتهای همراهان سایت ایسنا را میخونم تفاوت ادبیات نوشتاری شان را با ادبیات کامنتهای مشتاقان سایت ... متوجه میشوم ادب و نزاکت شما همراهان مثال زدنی است

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۱۹:۱۲

چقدر باهوشی.استاد شجریان بک هنرمند است.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۱۳:۲۴

من شک ندارم جناب آقای نوباوه انسان باهوشی هست چون در زمان جنگ بوسنی در منطقه بالکان حضور داشت. ولی....چون استاد آواز ایران صراحتاً بارها تاکید کردند "... ربنا متعلق به خدا و مردم هست و من حق ندارم آنرا تملک کنم..."

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۱۹:۴۰

آقای نوباوه بهتر است شما به فکر آخرت خودتان باشید...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۱۹:۵۷

تعصب از بدترین رذایل انسانی هست که چشم عقل انسان را کور و گوش جانش را کر و شعورش را گنگ می کند و چه بد بخت شخصی که به این آفت دچار است نا این دنیا را دارد و نه آن دنیا ...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۲۰:۲۸

...در حد و اندازه استاد شجریان نیستی که درباره اش حرف بزنی اینو بدون . . .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۹ ۰۰:۰۵

... هرکی از هر جایی میاد سخنان بی ربط به هرموضوعی میبافه به هم وبلغور میکنه

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۲۱:۵۲

نوباوه محترم شما اگه خبرنگار جنگ نبودی که ...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۲۳:۰۷

شجریان هرچه هست وهرکاری کرده با زحمت خودش بوده ولی ت...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۲۳:۲۱

آخر تو می دانی موسیقی را چطور می نویسندکه نظر می دهی.؟؟؟؟؟؟ خودت متخصص چی هستی؟ و برای کشور چه کار کردی که این همه سرمایه داری؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۶ ۲۳:۳۶

به عنوان یک ایرانی متاسف میشی وقتی مبینی کسانی که هیچ آشنایی نمیگم ازاستادکه ازموسیقی وترکیب معجزه آسای آن با اشعارحافظ وسایربزرگان ادب وبه کمال رساندن موسیقی درآثاری مثل بیداد،دستان وبسیاری دیگرازآثاراستاد همه خدمات استادرافقط درربنا خلاصه می کنند(درعین حال که ربنا هم یکی ازآثارفاخراستاداست)با همه ادعاهای خودبراحتی قضاوت می کنندضمنا این فقط صداوسیماست که خودشو ومردم را ازشنیدن صدای استادوربنا محروم میکندوگرنه ربنادرایام ماه رمضان وحتی مواقع دیگردراماکن مختلف در گوش ودل وجان مردم جاریست

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۰۰:۲۸

استاد شجریان یه شخص بین المللی و مثل حضرت حافظ در طول تاریخ ایران خواهد بود....

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۰۱:۵۹

... خداروشکر که هنوز استاد زنده هست. گفت به جز ربنا که آن را به مردم ایران تقدیم کردم، بقیه آثارم را پخش نکنید

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۰۵:۳۶

خیلی جالبه،هنر باسیاست که قاطی بشه و تعصب بیجا بیاد وسط میشه نطر این نماینده محترم. شجریان دنیایی از هنر بی نظیر را درخود جاداده که ربنا تکه بسیار کوجگی ازین دریای هنر بود.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۰۷:۵۱

جناب نوباوه سلامعلیکم ... لطفا مفاخر کشور را زیر سوال نبرید استاد الاساتید شجریان بزرگ در قلب ملت ایران است

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۱۰:۳۰

....شما را چه به این کارها.؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۱۰:۵۵

...لطفا در مورد استاد سعی کنید اول درست نقل وقول کنید دوما استاد فقط ربنا داره ؟ثالثا شما فکر عاقبت واخرت خودت باشی نه برای استاد بلکه برای هیچکس نسخه مپیچ .رابعااستاد در مورد ربنا اجازه دادن از صدا وسیما پخش بشه لطفا نسبت به تصحیح آن در جراید و سایت‌ها اقدام نمایید.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۱۱:۲۴

چیییییییییییییییییی؟ یه ربنا داره ؟ یا قمر بنی هاشم اینا کی ان دیگه....

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۱۱:۲۷

خدا از تعصب ما رو شفا بده

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۱۱:۴۶

اتفاقا خدا دست استاد و فخر موسیقی ایران رو گرفته که ملتی هواخواه اوست....

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۱۲:۳۲

استاد يك ربنا دارد و يك رب. شما چه داريد؟ ....

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۱۲:۴۲

رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً ۚ إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ

avatar

جناب نوباوهاز شما انتظار دارم هر چه زودتر به اشتباه خود اعتراف کنید و آینده دنیا و آخرت خویش را بیش از این ضایع نکنید.با شهامت اعلام کنید در نقل قول اشتباه کردید.آن هم چه اشتباه فاحشی که حتی یک نفر هم نقل قول خلاف واقع شما را تایید نکرد.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۹ ۰۰:۱۶

لطفا سنجیده ترسخن برانید نماینده پیشین

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۱ ۱۱:۱۳

آقای نوباوه کمی تحقیق کن بعد حرف بزن.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۷ ۲۱:۱۵

چرا ... و به استاد تهمت میزنید ؟؟؟....