• شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 98070604521
  • خبرنگار : 71635

از تلاش برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها تا شگرد پزشکان برای دور زدن"کارتخوان"

از تلاش برای ورود زنان به ورزشگاه‌ها تا شگرد پزشکان برای دور زدن"کارتخوان"

آمار دیابت در ایران و تهران، انتقاد به سیاست مدارس در هدایت دانش‌آموزان برای استفاده از تلفن‌همراه، کاهش دما در برخی مناطق کشور، آمار بالای زنان سرپرست خانوار و... عناوین برخی از مهم‌ترین اخبار امروز تحریریه اجتماعی ایسنا هستند.

به گزارش ایسنا، برخی از مهم‌ترین عناوین خبری تحریریه اجتماعی ایسنا در روز شنبه، ۶ مهرماه در پی می‌آید که با کلیک بر روی تیتر خبرها می‌توانید به متن کامل آن دسترسی داشته باشید:

بررسی روند پنج ساله ولادت در کشور

اسناد ولادت ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد که از سال ۹۳ تا ۹۷ ولادت در کشور روند کاهشی داشته است.

نماینده دولت وظیفه کرنش در مقابل نماینده مردم دارد نه استفاده از زبان تهدید

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به اظهارات استاندار تهران درباره واگذاری مراکز بهاران توسط شهرداری به بهزیستی گفت: نماینده دولت وظیفه کرنش در مقابل نماینده مردم را دارد نه این که با زبان تهدید با آنان صحبت کند.

شگرد پزشکان برای دور زدن "کارتخوان"

از نصب خودپرداز در مطب و دادن شماره‌حساب به بهانه نوبت‌دهی‌های طلایی تا اخذ وجوه بالاتر از بیمارانی که می‌خواهند از طریق کارتخوان حق ویزیت بپردازند؛ این‌ها بخشی از ترفندهایی است که معدودی از پزشکان برای دور زدن قانون نصب کارتخوان پیش گرفته‌اند.

آمار دیابت در ایران و تهران / وضعیت تامین انسولین در کشور

معاون دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت ضمن ارائه توضیحاتی از برنامه‌های این وزارتخانه برای کنترل دیابت در کشور،‌ گفت: ۱۱درصد جمعیت بالای ۲۵ سال در کشور به دیابت مبتلا هستند که در این میان سهم پایتخت نشینان از آمار ابتلا به دیابت، ۱۲/۸ درصد جمعیت بالای ۲۵ سال است.

مسن‌ترین و جوان‌ترین استان‌های کشور / آمار بالای زنان سرپرست خانوار سالمند

معاون بهداشت وزیر بهداشت ضمن ارایه توضیحاتی درباره روند سالمندی در کشور، گفت: بیشترین سهم سالمندی در کشور مربوط به استان گیلان و کمترین سهم سالمندی در استان سیستان و بلوچستان است.

ابتکار تاکیدکرد: تلاش برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها با رعایت مسایل شرعی

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به مخالفان حضور زنان در ورزشگاه‌ها با این توجیه که رفتن به ورزشگاه مطالبه اصلی زنان نیست، اظهار کرد: زنان مطالبات زیادی دارند و کسی هم نگفته که رفتن به ورزشگاه تنها مطالبه زنان است. یکی از مطالبات زنان، حضور در ورزشگاه‌هاست و باید به این مطالبه در کنار سایر مطالبات توجه کرد.

انتقاد به سیاست‌ مدارس در هدایت دانش‌آموزان برای استفاده از تلفن‌همراه

مشاور رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره ایران در حوزه سلامت، ضمن ارائه راهکارهایی درباره چگونگی مدیریت مصرف تلفن همراه در دانش آموزان توسط والدین، می گوید: استفاده از تلفن‌های هوشمند توسط دانش‌آموزان می‌تواند موجب افت تحصیلی آنها شود، چراکه نه تنها فرهنگ‌سازی صحیحی در استفاده از این ابزار در کشور وجود ندارد، بلکه خانواده‌ها نیز بدون هیچ گونه آگاهی و آموزشی این ابزار را در دسترس فرزندان خود قرار می‌دهند.

دست‌ها را از روی گوش‌تان بردارید

زبان، همان پل ارتباطی میان انسان‌هاست، اما برای ناشنوایان کلمات و آواها قرار نیست راهی برای ارتباط با دنیای بیرونشان باشد؛ آنها دست‌هایشان را پلی می‌کنند برای انتقال مفاهیم، خواسته‌ها، نیازها و حتی احساساتشان این درحالیست که پیوند زدن «زبان اشاره» با دنیای مملو از اصوات و آواها کار آسانی نیست و به همین دلیل هم صدای آنها و مشکلاتشان به راحتی شنیده نمی‌شود.

پرونده ساخت و ساز مدارس سیل زده بسته می‌شود

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور روند ساخت مدارس در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و سه استان سیل زده گلستان، خوزستان و لرستان را تشریح کرد.

کاهش دما در برخی مناطق کشور

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از کاهش دما و بارش پراکنده در برخی مناطق کشور طی دو روز آینده (۷ و ۸ مهر) خبر داد.

هوای تهران برای حساس‌ها ناسالم می‌شود

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش غلظت ذرات معلق طی امروز و فردا (۶ و ۷ مهر) کیفیت هوا در پایتخت را در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌دهد.

نامه‌نگاری پلیس با حناچی برای اصلاح طرح ترافیک جدید تهران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از درخواست رسمی پلیس برای اصلاح طرح ترافیکی «کاهش» در پایتخت خبر داد.

حریق خودرو در بزرگراه امام علی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق یک دستگاه خودرو در بزرگراه امام علی خبر داد.

به گزارش ایسنا، پنج خبر پربازدید تحریریه اجتماعی ایسنا در روز ۶ مهر ماه ۹۸ و تا لحظه مخابره این گزارش، به شرح زیر است:

شگرد پزشکان برای دور زدن "کارتخوان"

مراحل پیشرفت بیماری آلزایمر

آمار دیابت در ایران و تهران / وضعیت تامین انسولین در کشور

نامه‌نگاری پلیس با حناچی برای اصلاح طرح ترافیک جدید تهران

مسن‌ترین و جوان‌ترین استان‌های کشور / آمار بالای زنان سرپرست خانوار سالمند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha