• یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98070704710
  • منبع : نمایندگی سمنان

مدیرکل اوقاف سمنان: انجمن یاوران وقف علم و فن‌آوری استان سمنان راه‌اندازی شود

مدیرکل اوقاف سمنان:
انجمن یاوران وقف علم و فن‌آوری استان سمنان راه‌اندازی شود

ایسنا/سمنان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با اشاره به نقش وقف در توسعه علم و فناوری خواستار راه‌اندازی انجمن یاوران وقف علم و فناوری در این استان شد.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل تدینی در دیدار مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان سمنان که در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تشکیل شد اظهار کرد: وقف یکی از سنن پسندیده و احسان ماندگاری است که با استفاده صحیح از این ظرفیت می‌توانیم شاهد رشد روزافزون توسعه علم و فناوری در کشور باشیم.

وی افزود: درگذشته حوزه‌های علمیه به‌وسیله منابع حاصل از درآمد موقوفات اداره می‌شده و اگر این امر مهم به‌خوبی نهادینه شود و از ظرفیت این اقدام خداپسندانه به‌صورت صحیح استفاده شود، خواهیم دید که می‌توانیم حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را با منابع موقوفات و بدون نیاز به اعتبارات دولتی اداره کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: با بررسی نحوه اداره بسیاری از دانشگاه‌های مطرح دنیا مانند دانشگاه هاروارد می‌بینیم که این دانشگاه‌ها از درآمد موقوفات اداره می‌شوند.

وی به لزوم تأسیس انجمن یاوران وقف علم و فناوری اشاره و تأکید کرد: با راه‌اندازی انجمن یاوران وقف علم و فناوری با مسئولیت دانشگاهیان و نخبگان و سوق دادن واقفان به ایجاد موقوفاتی با نیات منطبق با نیازهای دانشگاه‌ها، اعتبارات موردنیاز آنها تأمین و دغدغه تأمین اعتبار آنها حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تدینی خاطرنشان کرد: وقف متعلق به همه اقشار جامعه خصوصاً قشر مستضعف جامعه است و هرکس با هر میزان تمکن مالی می‌تواند اقدام به وقف به‌صورت مشارکتی کند.

امامزادگان استان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند

همچنین فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در دیدار با مدیرکل و شورای معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امامزادگان استان سمنان پایگاه‌های فرهنگی و اجتماعی جامعه هستند و این نقش امامزادگان باید بیش از پیش تقویت شود.

سرهنگ حمید دامغانی اظهار کرد: اقدامات خوبی در بقاع متبرکه سطح استان انجام‌شده و در حال انجام است و جای کار زیادی در بقاع متبرکه استان سمنان وجود دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات خوبی که اخیراً انجام‌شده ایجاد پایگاه بسیج در حرم مطهر امامزاده یحیی(ع) سمنان و برخی از بقاع شاخص سطح استان است.

دامغانی از آمادگی سپاه قائم آل محمد(عج) جهت ایجاد پایگاه بسیج در سایر بقاع شاخص خبر داد و تصریح کرد: آمادگی داریم در هر یک از بقاع متبرکه‌ای که ظرفیت ایجاد راه‌اندازی پایگاه بسیج وجود دارد، نسبت به تأسیس پایگاه با همکاری اوقاف و امور خیریه اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: بسیج متعلق به مردم و از دل مردم است و به اعتقاد امام راحل و مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) با استفاده از ظرفیت بسیج می‌توانیم بر تمامی مشکلات غلبه کرده و پیروز شویم.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات دشمنان در جهت ضربه زدن به  نظام مقدس جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: هم‌افزایی مجموعه‌های فرهنگی می‌تواند نقش مهمی در خنثی کردن نقشه‌های خام دشمن در ضربه زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha