• یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 98070704868
  • خبرنگار : 71451

تجلیل بیش از ۲۰۳ هزار فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس / "مقاومت ما را مصون می‌کند"

تجلیل بیش از ۲۰۳ هزار فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس / "مقاومت ما را مصون می‌کند"

سومین همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت با حضور جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در سالن خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این همایش که امروز 7 مهر ماه برگزار شد، سردار محمد تقی عصار رییس سازمان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در سخنانی بیان کرد: این همایش در راستای ترویج فرهنگ تکریم و تجلیل از پیشکسوتان جهاد و مقاومت برگزار شده است.

وی ادامه داد: تقویت روحیه مقاومت و پایداری جوانان در مقابل دشمنان و ارائه الگوی مقاومت و ایثار با بهره گیری از "شعار ما پیروزیم" از دیگر اهداف این همایش است.

سردار عصار گفت: سال نخست از۵۰۰ پیشکسوت، سال دوم از ۱۹ هزار و ۷۰۰ فرمانده و پیشکسوت به طور ملی و امسال  از ۲۰۳ هزار و ۵۰۰ پیشکسوت دفاع مقدس در تهران و ۴۲۳ شهرستان به طور همزمان در کشور تجلیل خواهیم کرد.

در بخش دیگر این همایش، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس توضیح داد: همه در دوران دفاع مقدس نقش داشتند و با یکدیگر همکاری می‌کردند. این همایش نیز برای سومین سال پس از  توصیه مقام معظم رهبری در راستای گرامیداشت مقام پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس برنامه ریزی و اجرا شده است.

وی ادامه داد: ۱۵ موزه مانند موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  در سراسر کشور فعال است. دو موزه دیگر تا پایان سال افتتاح خواهد شد و برنامه داریم تا تا پایان سال ۱۳۹۹ در کشور ۲۳ موزه دفاع مقدس دیگر را افتتاح کنیم.

سردار کارگر درباره رشد آثار مکتوب چاپ شده در زمینه دفاع مقدس بیان کرد:تا سال ۹۳ تعداد کتابهای چاپ شده در حوزه دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ۷۰۰ عنوان بود. اما از آن سال تا کنون رشد ۳۰ درصدی داشته‌ایم و اکنون ۴۰۰۰ عنوان کتاب منتشر شده است.

وزیر دفاع: فرهنگ دفاع مقدس توطئه‌های بزرگ را برطرف کرد
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح هم در این مراسم گفت: شاید دنیا باورش نمی‌شد که اگر بیاید توطئه بزرگی را برای منطقه ما طرحی کند دوباره مردانی پیدا شوند که جان خود را کف دستان خود بگذارند و بروند از حرم اهل بیت(ع) و وحدت جهان اسلان دفاع کنند. 
 
امیر سرتیپ «امیر حاتمی»  که در همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت سخن می‌گفت، بیان کرد:جلسات شهدا و دفاع مقدس، ارزشمندترین و بابرکت‌ترین جلسات هستند. انسان به مقام شهدا توجه می‌کند و از این بلندی مقام تعجب می‌کند. گویی خداوند متعال شهدا را برای خود خریده‌اند.

وی افزود: رسیدن به مقام شهادت آسان نیست. شهید آگاهانه همه هستی خود را در راه خداوند متعال فدا می‌کند. بالاترین رستگاری در طول تاریخ و نیکوترین پاداشی که می‌توان در برابر عمل انسان به او عطا کرد، شهادت است. من سرباز کوچکی در کنار شهید صیاد شیرازی بودم. ما در نمازی کنار شهید صیاد نبودیم که ایشان از خداوند متعال آرزوی شهادت نکند.

وزیر دفاع گفت:خداوند را شاکریم که مکتب و کشور ما، مکتب و کشور شهادت است. شاید دنیا باورش نمی‌شد که اگر بیاید توطئه بزرگی را برای منطقه ما طرحی کند دوباره مردانی پیدا شوند که جان خود را کف دستان خود بگذارند و بروند از حرم اهل بیت(ع) و وحدت جهان اسلام دفاع کنند. شهدای مدافع حرم کار بزرگی را انجام دادند.

امیر سرتیپ امیر حاتمی یادآور شد: دشمن می‌خواست بنایی را در منطقه غرب آسیا پایه‌ریزی کند که شیعه و سنی تا صدها سال با هم درگیر باشند. ۹۰ درصد خاک سوریه اشغال شده بود و استکبار جهانی پول و سلاح فراوانی به مخالفان حکومت سوریه می‌داد.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه استکبار جهانی شرورترین آدم‌ها را آموزش داده بود که با شیعیان بجنگند یادآور شد: فرهنگ شهادت آثار ماندگاری برای کشور ما داشته است.ما در دفاع مقدس آموختیم که دشمن با تمام توان می‌خواهد ما نباشیم و تنها راه ما این است که مقاومت کنیم و متکی به خود باشیم.

امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: ما امروز در همه عرصه‌ها می‌توانیم همه نیازهایمان را در حوزه دفاعی تامین و از آن استفاده کنیم. در مقابل تروریستها این اتفاق افتاد و در مقابل شیطان بزرگ نیز طلیعه این امر با زدن پهپاد آمریکایی روی داد.

وی با اشاره به حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان گفت:فرهنگ مقاومت در فلسطین و یمن مطمئن تر از گذشته وجود دارد. یمنی‌ها توانستند اهداف مهمی را مورد هدف قرار دهند. سعودی‌ها تصور کردند با متهم کردم کشور دیگری می‌توانند از شرمندگی آن خلاص شوند، برای همین می‌گویند ایران این کار را انجام داده است چون اگر حریف  قدرتمندی را نام ببرند آبروی‌شان بیشتر حفظ می‌شود. 

امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: ما با کمترین تجاوز به شدت مقابله می‌کنیم و اگر این تجاوز تکرار شود یقینا پاسخ ما نیز شدت بیشتری خواهد داشت. امروز سیاست آمریکا علیه ما «فشار حداکثری» است و معنای آن این است که ما آمریکایی‌ها اگر بتوانیم ایرانی‌ها را از اکسیژن و آب و هوا محروم می‌کنیم و این حرف آنها شعار نیست. هنگامی که وزیر خارجه ما در آمریکاست و می‌خواهد برای ملاقات نماینده کشورمان در سازمان ملل به بیمارستان برود آمریکایی ها نمی‌گذارند. این نشان می‌دهد آمریکایی‌ها می‌خواهند ما را از همه چیز محروم کنند. 

وی ادامه داد: امروز راهی نیست جز آن راهی که در دفاع مقدس پیموده شد. مقاومت ما را مصون خواهد کرد به گونه‌ای که فشار حداکثری دشمن را به التماس حداکثری تبدیل خواهد کرد. 

در این مراسم ضمن قرائت بیانیه همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت؛ با اهدای کارت رزمندگی از ایثار و فداکاری فرماندهان دفاع مقدس حاضر در این همایش تقدیر شد.
 

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر محمدرضا قرایی آشتیانی جانشین رییس ستاد کل نیروهای مسلح، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حجت‌الاسلام حیدر مصلحی معاون بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از حاضران بودند.
این خبر در طول برگزاری مراسم بروزرسانی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha