• یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98070705196
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز هفتم مهر ماه

تصویب یک فوریت حذف ۴صفر از پول ملی/سرقت میلیاردی از یک نماینده و...

تصویب یک فوریت حذف ۴صفر از پول ملی/سرقت میلیاردی از یک نماینده و...

دستور «لاریجانی» به کمیسیون آیین‌نامه برای کارکردن روی سیاست‌های کلی نظام قانون‌گذاری/ تصویب لایحه شورای عالی ورزش تشکیل/ تطبیق آئین‌نامه داخلی مجلس با سیاست‌های کلی قانونگذاری/ سرقت ۲ تا ۳ میلیارد تومانی از خانه نماینده استان آذربایجان غربی و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (یک شنبه) هفتم مهر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در آغاز جلسه علنی صبح امروز مجلس، درباره ابلاغ سیاست‌های کلی نظام قانون گذاری از سوی رهبری انقلاب، با بیان اینکه در این خصوص جلساتی را با دستگاه های مختلف تشکیل می‌دهیم، گفت: کمیسیون آیین نامه مجلس بر روی سیاست های کلی قانون گذاری کار کند.

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس هم از تطبیق آئین‌نامه داخلی مجلس با سیاست‌های کلی قانونگذاری خبر داد و گفت که با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب بخش اعظمی از آئین‌نامه داخلی مجلس پس از تطبیق با سیاست‌های ابلاغی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی‌دلیگانی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره وظایف مجلس در مورد بیانیه گام دوم انقلاب، از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خواست هرچه سریع‌تر گزارش مربوط به بیانیه گام دوم انقلاب را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

ناطقین امروز مجلس

عابدی: جذب ۲۰ هزار پرستار کمبود را برطرف نمی‌کند

فرشادان خواستار رسیدگی به وضع تولیدگران کُرد شد

نماینده کنگان و دیر: وضعیت قراردادی کارکنان تاسیسات پارس جنوبی مورد توجه قرار گیرد

فاطمه حسینی: به بداخلاقان سیاسی هشدار می‌دهم

مازنی: قهر با صندوق رأی به نفع هیچ کس نیست

توصیه یک نماینده مجلس به دستگاه دیپلماسی کشور

شرفی: استخدام‌های گوناگون در دستگاه‌ها دستاوردی جز تبعیض ندارد

ادیانی: چرا سکوت می‌کنید در برابر قانونی که خودمان وضع می‌کنیم؟

فرمند: باید دیپلماسی مجلس را راه بیندازیم

*** 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی جزییات لایحه اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان، با ۱۶۶ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر مقرر کردند شورای عالی تربیت بدنی و ورزش به ریاست رییس جمهور یا معاون اول رییس جمهور تشکیل شود.

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس هم از تطبیق آئین‌نامه داخلی مجلس با سیاست‌های کلی قانونگذاری خبر داد و گفت که با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی قانونگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب بخش اعظمی از آئین‌نامه داخلی مجلس پس از تطبیق با سیاست‌های ابلاغی مورد بازنگری قرار می‌گیرد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی از انصراف از طرح سوال ملی محمد حسین فرهنگی نماینده تبریز از وزیر نیرو درباره گرانی‌های غیر عادی و سوءاستفاده از افزایش قیمت ارز خبر داد.

درادامه این جلسه یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی با ۱۶۸ رای موافق؛ ۳۳ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۴ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد. این طرح به دنبال اعتصاب مشروح مذاکرات و آرای مجامع تصمیم گیر همچون هیات وزیران، مجمع تشخیص، خبرگان، شورای نگهبان، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی است.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

سالک: جانبازان در تامین دارو با مشکل روبه‌رو هستند

لاریجانی در پاسخ به دهمرده: کمیسیون عمران گزارش حادثه قطار زاهدان – تهران را ارائه می‌کند

***

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم با تایید سرقت مبالغی پول از خانه یکی از نمایندگان مجلس گفت سرقت از خانه یکی از نمایندگان استان آذربایجان غربی بوده است که طبق اعلام این نماینده به پلیس ۴۰۰ میلیون تومان پول نقد و مقداری دلار به سرقت رفته است که مبلغ آن به تومان، دو تا سه میلیارد تومان در مجموع است.

مهرداد لاهوتی با اشاره به حضور محسن حاجی میزرایی در جلسه فراکسیون مستقلین گفت: در این جلسه موضوعاتی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی در وزارت آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و براساس گفته آقای حاجی میزرایی برخی از نیروهای حق التدریس و مربیان پیش دبستانی نیز قرار  است استخدام شوند. و همچنین از وعده وزیر آموزش و پرورش برای اجرای رتبه‌بندی فرهنگیان در سال جاری خبر داد.

همچنین تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در پایان جلسه علنی صبح امروز توسط دو نفر از اعضای هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس درادامه کار خود در جلسه علنی عصر امروز تعاریف و اصطلاحات موجود در لایحه مالیات بر ارزش افزوده را تعیین کردند.

در جریان بررسی جزئیات لایحه مالیات بر ارزش افزوده، ماده ۲ این لایحه نیز به تصویب رسید که بر اساس آن عرضه کالاها و ارائه خدمات در ایران و واردات و صادرات آنها از لحاظ مالیات و عوارض، مشمول مقررات این قانون است.

یک فوریت لایحه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور نیز با ۱۲۴ رای موافق، ۷۶ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در مجلس شورای اسلامی تصویب شد. این لایحه به دنبال حذف چهار صفر از پول ملی کشور و تبدیل واحد پولی ریال به تومان است.

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی با حضور در مجلس در دفاع از درخواست دولت برای بررسی لایحه اصلاح پول و بانکی کشور با قید یک فوریت گفت: حذف چهار صفر از پول ملی باعث کاهش هزینه‌ها و حجم اسکناس و وارد شدن مسکوکات به چرخه اقتصادی می‌شود. این لایحه کمکی به فرآیند مبادلات مالی مردم می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۰۷ ۱۶:۵۳

....اینهمه پول از کجا آورده ؟؟ مگه چقدر حقوق می‌گیرند که اینهمه پول داره؟ ...