• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98070805914
  • خبرنگار : 71402

/گزارش-واشنگتن‌پست/

ترامپ آمریکا را "بی‌روح، زمخت و غیر مهمان‌نواز" می‌کند

ترامپ آمریکا را "بی‌روح، زمخت و غیر مهمان‌نواز" می‌کند

"مادلین آلبرایت، وزیر خارجه پیشین یک مهاجر بود. همینطور سرگئی برین، از موسسان گوگل؛ اندی گارسیا، بازیگر؛ ولادیمیر ناباکوف، رمان‌نویس. بنابراین به طور مشابه، حضرت عیسی (ع)، حضرت یوسف (ع) و حضرت مریم (ع) هم به مصر پناه بردند تا از خشم هرود در امان بمانند."

به گزارش ایسنا، روزنامه واشنگتن پست با اشاره به اطلاعیه دولت آمریکا مبنی بر کاهش پذیرش پناهجویان و مهاجران در آینده می‌نویسد: «تا زمانی که ترامپ به ریاست جمهوری برسد، استقبال هیچ کشوری به گرد پای آمریکا که سال به سال پناهندگان بیشتری را می‌پذیرفت و اسکان می‌داد و این کارش با حمایت گسترده دو حزبی بود، قابل مقایسه نبود.

پذیرش پناهندگان، ابراز همدردی آمریکا، رهبری جهانی آمریکا و مهمتر از همه جزو منافع آمریکا بوده است. بسیاری از پناهندگان –بلندپرواز، مصمم ، سپاسگزار- جوامع خود را تقویت کرده‌اند. و واشنگتن با اسکان مجدد پناهندگان، سایر کشورها را به انجام همین کار ترغیب کرده است که یک دریچه امدادرسانی برای مناطق درگیر در سراسر جهان فراهم می‌کند.

حال، در شرایطی که دولت ترامپ با هر وسیله‌ در دسترس تلاش دارد تا ایالات متحده را به قلعه محرومیت تبدیل کند، برنامه پناهندگان ایالات متحده را به پایین‌ترین سطح در تاریخ چهار دهه خود رسانده است. در تعیین سقف پذیرش ۱۸ هزار مهاجر در سال آتی، یک کاهش ۴۰ درصدی از پذیرش امسال و کاهش از ۸۵ هزار موردی که باراک اوباما اندکی پیش از خروج از کاخ سفید اعلام کرد، دیده می‌شود؛ این دولت به سنت، ارزش‌ها و برتری خود در عرصه جهانی پشت کرده است.

ترامپ به جای اینکه آمریکا را دوباره با عظمت کند، در حال تبدیل کردن ایالات متحده به جایی بی‌روح، زمخت و غیر مهمان‌نواز است. در واقع او همچنین در حال دعوت از جوامع است تا به آسیب‌پذیرترین و ناامیدترین مردمان جهان پشت کنند. در نهایت اینکه، برنامه پذیرش مهاجران و پناهجویان یک مولفه در وجهه آمریکاست. این الگویی برای دیگر کشورهاست.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha