• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98070805933
  • خبرنگار : 50028

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:

تحصیل 150 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در کشور

رئیس آموزش و پرورش استثنایی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: در حال حاضر 150 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در 1620 مدرسه استثنایی کشور تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مجید قدمی، امروز 8 مهر، در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش خراسان جنوبی در بیرجند، با بیان اینکه اعتبارات دانش‌آموزان با نیازهای ویژه 3 تا 4 برابر دانش‌آموزان عادی است، اظهار کرد: در حال حاضر 150 هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در 1620 مدرسه استثنایی کشور تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه 24 هزار معلم متخصص وظیفه آموزش این تعداد دانش‌آموز در کشور را بر عهده دارند، تصریح کرد: در سال تحصیلی گذشته، 10 هزار و 400 دانش‌آموز با نیاز ویژه برای شرکت در طرح جهش شرکت کردند که برای پنج هزار نفر مجوز صادر شد که این میزان نسبت به سال‌های گذشته 1500 نفر افزایش داشته است.

معاون وزیر آموزش و پرورش  ادامه داد: در حال حاضر  70 هزار دانش‌آموز نیازمند به آموزش‌های ویژه در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند و در این راستا، اقدامات خوبی برای توسعه آموزش‌های فراگیر تلفیقی در دستور کار قرار گرفته است.

قدمی با بیان اینکه معلم خوب و پدر و مادر همراه، دو عامل تأثیرگذار در ارتقای توانمندی‌ها و سطح علمی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه هستند، خاطرنشان کرد: بروز رسانی دانش حرفه‌ای و تخصصی معلمین دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، حل مشکلات علمی و توانبخشی این دانش‌آموزان به ویژه در مناطق محروم، مهم ترین رویکرد وزارت آموزش و پرورش است.

وی، داشتن مبانی، برنامه عملیاتی و انگیزه را سه پیش نیاز تحول دانست و افزود: اگر از منابع و مبانی غافل شویم در طراحی و اجرای برنامه‌ها دچار سردرگمی خواهیم شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور بیان کرد: تاکنون بیش از 17 میلیارد تومان در حوزه ارائه خدمات توانبخشی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه کشور هزینه شده است.

وی از شش ساحت تحول بنیادین به عناون مبانی پیش بینی شده در سند یاد کرد و ادامه داد: ساماندهی اصولی نیروی انسانی و استانداردسازی مهارت‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان، اولین قدم در اجرای مطلوب سند تحول بنیادین به شمار می‌رود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور، تدوین و اجرای زیر نظام‌ها را برنامه عملیاتی نوشته شده برای اجرای مطلوب سند تحول بنیادین دانست و یادآور شد: ایجاد یک مرکز در هر شهرستان به منظور ارائه خدمات تخصصی، گامی مؤثر برای پیشگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی، تشخیص و اقدامات به موقع بعدی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.