• دوشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۸ / ۲۲:۵۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98070806417
  • منبع : نمایندگی گیلان

تنوع در معرفی جاذبه های گردشگری زمینه توسعه صنعت توریسم است

گردشگری

پدر گردشگری ایران گفت: تنوع در معرفی جاذبه های گردشگری زمینه جذب و ماندگاری گردشگر و توسعه صنعت توریسم است.

به گزارش ایسنا، مرتضی طالع ماسوله، در سمینار نقش فضای مجازی و صنعت ریفرال مارکتینگ در توسعه گردشگری استان گیلان که عصر امروز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر انزلی برگزار شد، اظهار کرد: ریشه توسعه هر کشوری در آموزش است و این امر لزوما به معنای توسعه دانشگاه نیست به عنوان نمونه چین با یک میلیارد و سیصد میلیون جمعیت که حدود ۲۰ برابر جمعیت ایران است ۲۴۰۰ دانشگاه دارد و ما با ۸۵ میلیون نفر جمعیت ۲۶۰۰ دانشگاه داریم پس فقط تعداد دانشگاه نمی تواند در توسعه موثر باشد.

طالع ماسوله با تاکید بر اهمیت استارت آپ ها در حوزه گردشگری تصریح کرد: در مباحث و آموزش‌های مقطعی می‌توان تراوشات فکری و افکار نوین را دید و حتی اگر این استارت آپ ها یک مجموعه کوچک هم باشد ایرادی ندارد جوانان دارای فکر و ایده و ابتکار سعی کنند در این جلسات حضور داشته باشند.

پدر گردشگری ایران تاکید کرد: طبق تعریف ارائه شده یونسکو امروزه کسی که آموزش نبیند و آموزش ندهد بی سواد محسوب می‌شود که توجه به آموزش در حوزه گردشگری نیز باید مورد توجه باشد و اصناف مختلف نیز به دلیل ارتباط با گردشگران باید از آموزش های مربوطه بهره مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه انزلی پتانسیل های مختلف گردشگری را در خود دارد، گفت:  بندر انزلی یک قطب گردشگری است نه جاذبه گردشگری، و باید تلاش کنیم این شهر زیبا، زیباتر بشود.

طالع ماسوله با بیان اینکه برای آغاز یک اشتغال کوچک هم باید آموزش دید، گفت:  نظام و فضای مجازی که امروزه دنیا در اختیار ما قرار داده همانند یک اسب چابک در اختیار ماست که باید آموزش سوارکاری دیده و سوار آن بشویم.

وی افزود: نظام مجازی آنقدر آماده است که لازم نیست مثل گذشته برای دسترسی به اینترنت متحمل سختی شویم در حال حاضر با یک موبایل هوشمند می‌توان نیازهای خود را در این حوزه و دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برطرف کرد.

طالع ماسوله افزود: از جمله مواردی که یک گردشگر نیاز دارد دسترسی به نقشه مکان یابی، هتل و محل اقامت و پذیرایی، پیش بینی وضعیت آب و هوا همچنین راهنمای گردشگر است که از طریق یک گوشی موبایل هوشمند می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد.

پدر گردشگری ایران با اشاره به اینکه تنوع در ارائه محصول و معرفی جاذبه های گردشگری یکی از موارد مهم در جذب  و نگهداری توریست است، گفت: تنوع محصول یکی از مواردی است که باید در این زمینه مورد توجه باشد این در حالی است که ما هنوز هم کارهایی را انجام می دهیم که پدرانمان انجام می دادند.

وی با تاکید بر اینکه علوم و فنون گردشگری را در کنار خدمات گردشگری قرار دهیم،  گفت: قرن بیست و یکم تنوع است و باید کاری کنیم تا زمینه جذب توریست به خوبی فراهم شود که آموزش در این زمینه بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.