• سه‌شنبه / ۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98070907054
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی نهم مهر بخوانید؛

تاکید رییسی بر تعامل جدی دستگاهها/اظهارات لاریجانی درباره مذاکره با آمریکا/روحانی در ارمنستان

تاکید رییسی بر تعامل جدی دستگاهها/اظهارات لاریجانی درباره مذاکره با آمریکا/روحانی در ارمنستان

تاکید رییس قوه قضاییه بر تعامل جدی دستگاهها/ سومین جلسه رسیدگی به اتهامات ۹ متهم اقتصادی/ اظهارات لاریجانی درباره مذاکره با آمریکا/ بازداشت بازپرسی که تلگرام را فیلتر کرد/ یازدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه/ غرق شدن یک زائر ایرانی در شط العرب و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، نهم مهر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در سپاه در بیست و سومین مجمع سراسری فرماندهان سپاه، معنویت را حیات وجودی و برخورداری از بصیرت سیاسی را عین معنویت توصیف و تاکید کرد: سپاه در جبهه انقلاب و برابر دشمنان مستکبر بی طرف نیست، اما هیچگاه هزینه جناح بندی ها و جریانهای سیاسی نمی شود.

سردار سلیمانی هم در این مراسم با بیان اینکه امروز حصارها برابر اراده سپاه اعتبار و کارایی ندارند، گفت: سپاه هیمنه بزرگترین و مجهزترین ارتش دنیا یعنی ارتش آمریکا را شکست و پوشالی بودن آن را به جهانیان نشان داد.

همچنین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) دربازدید از نقاط استقرار سامانه‌های پدافندی و آمادگی یکان‌های پدافندی ارتش و سپاه گفت: ما با پیش‌بینی و برآورد وضعیت‌های احتمالی مختلف سعی می‌کنیم که خودمان را از نظر گسترش سلاح ها و یگان‌های راهبردی و تاکتیکی برای سخت‌ترین وضعیت آماده کنیم و این انعطاف را داشته باشیم که در صورت تغییر وضعیت‌ها بتوانیم به بهترین نحو ممکن ماموریتمان را انجام دهیم.

معاون اول رئیس جمهور در اختتامیه پنجمین جایزه جهانی اربعین که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران طرح فشار حداکثری آمریکا را با همت ملت و رهبری مقام معظم رهبری تقریبا به شکست کشانده است و امروز آمریکایی‌ها می‌دانند که این طرح دیگر جواب نمی‌دهد.

اسحاق جهانگیری همچنین در جلسه دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن ایران و روسای سازمان نظام مهندسی معدن استان‌های مختلف کشور  با تاکید بر سخت و طاقت فرسا بودن کار در معادن اظهار داشت: سختی و دشواری فعالیت معدن کاران و کسانی که در تونل های معادن کار می کنند با هیچ یک از مشاغل سخت و زیان آور قابل مقایسه نیست.

سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران در مجلس هم با اشاره به تلاش برخی مراکز درمانی و درمانگاه ها برای فرار مالیاتی تاکید کرد: مردم فرار مالیاتی پزشکان را گزارش دهند.

رئیس جمهور در جریان سفر به ارمنستان برای شرکت در اجلاس سران اتحادیه اوراسیا و در دیدار نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، با اشاره به اینکه تهران و ایروان در زمینه حمل و نقل، ارتباطات و ترانزیت از ظرفیت‌های زیادی برای همکاری در سطح دوجانبه و منطقه‌ای برخوردار هستند، گفت: همکاری  دو کشور در بخش کریدور شمال به جنوب و اتصال دریای سیاه به خلیج فارس از طریق راه آهن و جاده ، به نفع دو ملت و ملت های منطقه بوده و می تواند جهشی در مناسبات -  ایروان و سایر کشورهای منطقه ایجاد کند.

روحانی همچنین در دیدار نخست‌وزیر سنگاپور گفت: معتقدیم مشکلات منطقه باید از مسیر سیاسی و گفتگو حل و فصل شود و اتخاذ رویکردهای نظامی کارساز نیست.

سخنگوی کرملین هم گفت که رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ایرانی خود درباره توافق هسته‌ای و وضعیت تنگه هرمز گفت‌وگو خواهد کرد.

همچنین  مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه در توئیتی حضورایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا در صورت برنامه ریزی صحیح، فرصتی تاریخیعنوان کرد.

علی لاریجانی در گفت وگو با شبکه الجزیره گفت که درهای ایران به روی سعودی ها باز است و از حل اختلافات از طریق گفت وگو استقبال می کنیم. رئیس مجلس در رابطه با احتمال مذاکره ایران و آمریکا گفت: مذاکره با واشنگتن حرام نیست اما این کشور در ابتدا باید تحریم ها را بردارد.

حسین جابری انصاری که به عراق سفر کرده است در حاشیه نشست ستاد اربعین در کربلا گفت که امسال تعداد زائران ایرانی شرکت کننده در راهپیمایی اربعین سه میلیون و نیم تخمین زده می‌شود.

همچنین رسانه های عراقی به نقل از یک مسئول عراقی اعلام کردند که یک قایق به هنگام انتقال زائران از شط العرب دچار حادثه شده که در این میان یک زائر ایرانی غرق شده و سه نفر دیگر مصدوم شده اند.

روایت یک ماجرا

ویدیویی ناقص از تردد ظریف در یکی از راهروهای مجمع عمومی سازمان ملل منتشر و گفته شد مامور سازمان ملل مانع از تردد وزیر امور خارجه شده است درحالی که ویدیوی کامل نشان می دهد مامور حراست سازمان ملل، به دلیل ازدحام جمعیت ظریف را برای حرکت به سمت یکی از خروجی ها  مودبانه راهنمایی میکند.

سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۹ متهم اقتصادی دایر بر اخلال در نظام اقتصادی کشور به ریاست قاضی موحد برگزار شد. در این جلسه نماینده دادستان ادامه توضیحاتش از جلسه قبل را ارائه کرد . متهم فلاحتیان به ادانه دفاعیاتش پرداخت و وکیل مدافع او نیز دفاعیاتش را بیان کرد. سرانجام قاضی موحد ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی متعاقبا اعلام خواهد شد.

دادستان تهران در مرحله ٢٩ طرح رعد پلیس پیشگیری پایتخت  اظهار کرد: امنیت عمومی مردم خط قرمز ما در مجموعه قضایی و پلیس است. ایجاد امنیت و ثبات آرامش برای شهروندان برای ما در اولویت قرار دارد. وی درباره آخرین جزییات از پرونده سرقت از منزل یک نماینده مجلس نیز گفت: این موضوع در حال بررسی است و هیچ ادعایی در این پرونده هنوز تایید نشده است.

القاصی مهر در حاشیه همین مراسم با بیان اینکه رویکرد ما برخورد قاطع با کسانی است که امنیت را به خطر می‌اندازند گفت: در این راستا به‌ پلیس اجازه برخورد داده شده و دستور قضایی به پلیس داده شده است. مردم اطمینان داشته باشند اجرای مجازات به طور کامل اجرا می‌شود و اموال مالباختگان به آن‌ها باز می‌گردد.

علی مجتهدزاده، وکیل دادگستری در توییتی با اعلام خبر بازداشت بازپرسی که تلگرام را فیلتر کرد، نوشت: بازداشت بیژن قاسم زاده بازپرس سابق دادسرای فرهنگ‌و رسانه  در زندان است.

یازدهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه

تهیه ۱۵ لایحه و دستورالعمل مورد نیاز قوه قضاییه در ۵ ماه اخیر/بازداشت ۱۷ نفر در پرونده اکبر طبری

توضیح اسماعیلی درباره پرونده بازپرس فیلترکننده تلگرام/بازداشت دو قاضی/ امکان تعقیب افراد دیگر با تکمیل تحقیقات

پرونده قائم مقام قالیباف به دادگاه رفت

درباره سرقت از منزل یک نماینده واقعیت را نمی‌دانیم

***

رئیس قوه قضاییه در جلسه اعضای شورای راهبری دادرسی الکترونیکی گفت: ما معتقدیم دستگاه‌ها در کشور باید خود را آماده تعامل جدی با یکدیگر کنند. به عنوان مثال دستگاه قضایی با همه سازمان‌های کشور ارتباط دارد، اما با نیروی انتظامی ارتباط دقیقه‌ای، ثانیه‌ای و ستاد و صف داریم و این سخن مبالغه آمیز نیست که نسبت به هر پرونده این ارتباط وجود دارد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (سه شنبه) نهم مهر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha