• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98071007617
  • خبرنگار : 80001

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سازمان نظام مهندسی نیازمند اصلاحات است

سازمان نظام مهندسی نیازمند اصلاحات است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سازمان نظام مهندسی پس از ۲۴ سال نیاز به اصلاحاتی دارد گفت: در آینده سامانه‌ای راه‌اندازی می‌کنیم که مهندسین با کمترین بروکراسی اداری مسائل خود را حل و فصل کنند.

محمود محموزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اخیرا جلساتی را با هیات رییسه  سازمان نظام مهندسی  برگزار کرده‌ایم. هدف ما این است که در این مجموعه آرامش ایجاد شود تا بتوانیم در کنار یکدیگر فعالیت کنیم. باید حتی‌الامکان از حواشی که مانع تصمیمات درست می‌شود دور شویم. به اعتقاد من عملکرد سازمان نظام مهندسی در مدت ۲۴ سال اخیر مثبت بوده قابل دفاع است؛ هرچند می‌توانست بهتر باشد. با این حال این سازمان نیز مثل هر مجموعه‌ای دیگر نیاز به اصلاحاتی دارد.

وی با اشاره به گذشت بیش از دو دهه از تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان گفت: طبیعی است که با توجه به تجارب این سال‌ها نیاز به اصلاحات در سازمان نظام مهندسی در جهت ارتقای فعالیت آن دیده می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: این اجماع بین همه صاحب‌نظران حوزه مسکن و ساختمان وجود دارد که شرایط برای بالندی و رشد این صنعت فراهم شود. در این رابطه با توجه به اخذ نظرات کارشناسی می‌خواهیم به افزایش کیفیت خدمات سازمان نظام  مهندسی کمک کنیم که یک مطالبه عمومی  است. شاید بعضی آیین‌نامه‌ها یا مفادی از اصل قانون نیاز به اصلاح داشته باشد که این یک مساله طبیعی است.

محمودزاده درباره چالشی که اخیرا بین وزارت راه و شهرسازی و شرکت‌های حقوقی مهندسی ایجاد شده گفت: موضوع شرکت‌های حقوقی یکی از مباحثی است که قبل از حضور من در اصلاح فرآیندها به آن پرداخته بودند. یکی از موضوعات به جریان بررسی این شرکت‌ها مربوط می‌شد. هدف ما است که انشاءالله در چند ماه آینده فرآیندها را روی معماری بازطراحی کنیم که به صورت سامانه‌ای انجام شود. اتفاقات خیلی مثبتی نیز تا کنون در این زمینه افتاده است.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که قبل از بنده مسوولیت  داشتند اقداماتی انجام دادند و ما نیز کارها را پیش می‌بریم. انشاءالله در آینده با همکاری مشترک سامانه‌ای راه‌اندازی می‌کنیم که مهندسین با کمترین بروکراسی اداری مسائل خود را حل و فصل کنند. بررسی مشکلات شرکت‌های حقوقی نیز به زودی اعلام نتیجه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۰:۵۹

کمیسیون عمران مجلس باید جواب بدهد

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۱:۰۶

ممنوعیت دعوت به کار مجدد از بازنشستگان در سازمان نظام مهندسی

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۱:۱۸

مهندسانی که هیچ شغل و درآمد دیگری جز نظام مهندسی ندارند باید بیمه شوند هم بازنشستگی هم درمان - بیمه فعالان صنعت ساختمان با سوبسید دولتی

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۱۶:۲۱

تعیین سن بازنشستگی برای اعضای سازمان و ابطال پروانه اشتغال مهندسان بالای ۶۰ سال

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۰۰:۴۱

ایجا صندوق بیمه بیکاری مهندسان ضروری است .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۷ ۱۳:۵۴

ایجاد سامانه کارنامه شغلی و حرفه ای مهندسان و شرکتها

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۷ ۱۵:۵۷

قانون منع تعارض منافع = ممنوعیت صدور پروانه اشتغال نظام مهندسی برای کارکنان دولت و حقوق بگیران دایمی

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۷ ۱۶:۱۴

ممنوعیت عضویت افراد بیش از ۲ دوره متوالی و غیرمتوالی در هیات مدیره نظام مهندسی

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۷ ۱۶:۲۵

انتصاب بازرسان سازمان توسط اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ممنوع شود .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۲ ۲۲:۲۱

ایجاد صندوق وام قرض الحسنه مهندسان به گشایش در امور زندگی مهندسان منجر میشود

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۵ ۱۱:۰۷

نظارت امری مستمر بوده و شغل محسوب می‌گردد: اگر چه ماده صد در سال ۴۵ بر قانون شهرداری‌ها افزوده شده و سال ۵۸ اصلاح گردیده، با توجه به تغییر اساسی در امر ساخت وساز و نیازهای عمومی جامعه ، نیازمند اصلاح اساسی میباشد و انتقادات فراوانی برآن وارد است ولیکن امروزه تنها ماده قانونیست که به تنهائی در مقابل متخلفین ایستادگی می نماید . بهر سوی شرح وظایف مندرج در آن ، با شرح وظایف ناظرین، مشروحه در مقررات ملی در مبحث دو نقاط اشتراک و افتراقی دارد . بارز ترین نکته مشترک آن در کلمه کلیدی نظارت مستمر نهفته است . اگر چه امر نظارت عموما" در حیطه امر بازرسی قلم داد میگردد اما نظارت ، بازرسی مستمر بوده ودر ماده صد شهرداری جهت رفع ابهام از کلمه نظارت مستمر استفاده شده . در مقررات ملی مبحث دو ذیل عنوان تعاریف، موضوع چنین تعریف گردیده " سازمان استان: نظارت مستمر: نظارتی است که دارای دو جنبه استمرار مرحله ای و استمرار زمانی است. استمرار مرحله ای: نظارت برتمام مراحل عملیات ساختمانی بدون انقطاع مرحله ای استمرار زمانی: نظارت بر عملیات ساختمانی بدون فاصله زمانی زیاد و منقطع " تاکید بر استمرار زمانی و مکانی آن را به شغل پر مشغله و مسئولیت بدل کرده . حال آنکه برخی از دوستانی در سازمان مصرانه معتقند که نظارت شغل نیست و شامل مواهب تامین اجتماعی نمی‌گردد .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۱ ۲۰:۴۱

یک ضعف اساسی در سازمان های نظام مهندسی، انتخاب بازرسان توسط اعضای هیئت مدیره و معرفی آنها برای کسب رای به مجمع عمومی است

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۱ ۲۱:۰۴

✅ اوایل تابستان سال جاری بود که خبر رسید: مبانی جدید قیمت گذاری خدمات مهندسی ساختمان در دست تدوین قرار دارد و تاپایان تابستان به نتیجه رسیده و ابلاغ خواهد شد... ✅ کمی جلوتر... ✔️ هم اکنون کمی بیش از نیم منزل به پایان پاییز برگ ریز باقی مانده است... اما هنوز خبری از مبانی ادعایی در افق اقدامات شورای مرکزی مشاهده نمی شود!!! ✔️ زمستان در پیش است و از پس آن‌بهار ۹۹... با وصفی که از اوصاف اقدامات شورای مرکزی هفتم سراغ داریم... کمتر امیدی به گرم شدن دیگ مبانی و جا افتادن آش کشک بار گذاشته شده تا پایان دوره حضور ایشان وجود دارد... ✔️ بر این اساس به شورای مرکزی دوره هشتم... پیشنهاد می کنیم... در صورت اطمینان از انتخاب خود به عنوان عضو اصلی هشتمین دوره شورای مرکزی و در صورت آشنایی با زبان انگلیسی سه مقاله ارسالی اخیر در کانال صدای معمار را مطالعه فرمایید... ✔️ لازم است عموم همکاران بدانند و باور داشته باشند... در بسیاری از موارد که متخصصان و کاردانان و مسئولین به انجام‌امور جاری ملت... در حال ابداع، اختراع و اکتشاف مجدد چرخ و ویژگیهای آن هستند... هستند جوامع متمدنی که هم چرخ را اختراع نموده‌اند و هم ویژگیهای چرخ را کشف!!! ✔️ کافیست تحصیلکرده روزگاری باشیم که در آن زبان انگلیسی را در دروسمان به ما آموخته اند... تا با اندکی سلیقه در استفاده از واژگان پیشنهادی فرهگستان زبان پارسی... متون را ترجمه نماییم... با کمی دقت و تجربه متون را بومی سازی و سپس به عنوان عملکرد خود ارائه نماییم... ✔️ به همین راحتی و سهولت...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۱۵:۳۴

ایجاد سامانه کارورزی ( کارآموزی ) مهندسان جوان

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۱۵:۳۹

شناسایی و تفکیک مهندسان شاغل در بخش دولتی و خصوصی از مهندسان شاغل تمام وقت سرساختمان

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۵ ۰۹:۳۱

ازمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی به بخش خصوصی واگذار شود و در بورس عرضه اولیه شود.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۴ ۱۸:۵۸

وقت گل نی