• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 98071007663
  • خبرنگار : 71219

جشنواره تئاتر دانشگاهی هنوز جایزه‌هایش را نداده؟!

جشنواره تئاتر دانشگاهی هنوز جایزه‌هایش را نداده؟!

یکی از برگزیدگان جشنواره بیست‌ودوم تئاتر دانشگاهی از انجام نشدن تعهدات این جشنواره پس از گذشته ماه‌ها انتقاد کرد.

مصطفی امیری در گفت‌وگویی با ایسنا با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره هر سال در ماه‌های اولیه پاییز منتشر و بعد تمرین و آماده کردن اجراها آغاز می‌شد تا اردیبهشت سال بعد شروع جشنواره فرا برسد، بیان کرد: این چهارمین باری است که در جشنواره شرکت می‌کردم و طبق روال برای اجراها کمک هزینه دریافت می‌کردیم، اما جشنواره بیست و دوم تئاتر دانشگاهی این‌طور نبود و نه تنها پول کمک هزینه‌ها را که قاعدتا باید قبل از شروع جشنواره می‌داد، هنوز پرداخت نکرده بلکه جوایز نقدی را هم نداده است.

او که در این دوره جایزه بهترین بازیگری مرد را دریافت کرده، ادامه داد: رقم دقیق جایزه جشنواره را بخاطر ندارم، اما اسپانسر جشنواره همان زمان روی صحنه اعلام کرد که یک میلیون تومان روی جایزه نقدی جشنواره می‌گذارد و مثلا من دست کم دو و نیم میلیون تومان باید جایزه می‌گرفتم اما نه آن یک میلیون تومان اسپانسر پرداخت شده و نه جایزه جشنواره.

امیری با اشاره به اینکه نمایش «دریم لند» به کارگردانی مرتضی جلیل‌دوست که در آن بازی می‌کرد در شهریور ماه اجرای عمومی هم رسیده، گفت: در این مدت پیگیری‌های متعددی انجام شده اما هیچ کدام به نتیجه نرسید است و گرچه مطالبات دوره گذشته هم دیر پرداخت شده بود اما بالاخره اواخر شهریور دیگر جوایز به برگزیده‌ها می‌رسید که امسال آن هم اتفاق نیفتاده است. برای دوره بعدی جشنواره هم هنوز نه دبیر مشخص شده و نه فراخوانی منتشر شده است.

وی با توجه به سابقه حضورش در این رویداد که زمانی نه چندان دور جایگاه خیل بالایی در تئاتر داشت و به زعم عده‌ای رقیبی برای جشنواره فجر محسوب می‌شد، درباره افت کیفی این جشنواره در سال‌های اخیر هم گفت: با این موضوع موافقم و متاسفانه سال به سال از کیفیت اجراها در جشنواره کاسته می‌شود. این مسئله هم به مدیریت و مسئولان جشنواره برمی‌گردد و هم به دانشجویان. در حال حاضر بعضی از بچه‌های دانشجو حوصله و صبر برای تجربه کردن ندارند در حالی که در دوره لیسانس استاد ناظرزاده کرمانی می‌گویند که در این مرحله فقط باید کارهای کلاسیک را متوجه شویم و درک کنیم و بعد سراغ آثار مدرن و پست مدرن برویم، اما بیشتر بچه‌ها عجله دارند و در همان ترم یک، علاقه‌مند هستند «در انتظار گودو» را کار کنند. با این حال به نظرم بیشترین چیزی که می‌تواند به جشنواره تئاتر دانشگاهی ضربه بزند پیگیری نکردن و بی اهمیت بودن جشنواره برای وزارت علوم است، چون اگر آن‌ها (به عنوان متولی برگزاری) به جشنواره اهمیت دهند برای دانشجویان نیز انگیزه ایجاد می‌شود.

به گزارش ایسنا، دوره بیست‌ودوم جشنواره اردیبهشت امسال به دبیری امین مختاری برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha