• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98071007829
  • منبع : وزارت بهداشت و درمان

رییس دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

آموزش‌های پیش از ازدواج زوج‌های دانشجو در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد

آموزش‌های پیش از ازدواج زوج‌های دانشجو در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی دارد

رییس دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: براساس آمار زوجینی که قبل از ازدواج آموزشهای لازم را دریافت کردند نسبت به سایرین درصد کمتری با چالش جدایی روبرو شدند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دکتر طباطبائی، با اشاره به اینکه ساعت آموزش های قبل از ازدواج از دو ساعت به شش ساعت تغییر کرده است، بیان کرد: در بیانیه گام دوم رهبرمعظم انقلاب به دو موضوع اساسی اشاره شده است که افتخار به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی و امید به آینده و توجه ویژه به جوانان در ایجاد تمدن اسلامی از آن جمله است.

وی با تاکید براینکه با توجه به اهمیت تمدن اسلامی رویکرد کشور متوجه مسئله ازدواج جوانان می شود، ابراز کرد: متاسفانه در حال حاضر ازدواج به جای اینکه موجب تحکیم بنیان خانواده و رشدو بالندگی فرد شود به خاطر فضای اجتماعی دچار آ سیب شده است.

دکتر طباطبائی با بیان اینکه علت عمده فروپاشی خانواده ها نبود آموزش های پیش از ازدواج است، بیان کرد: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ویژه برنامه هایی در خصوص آموزش مخاطبین دانشگاهی برای ورود به فضای زندگی متاهلی الگوی سایر دانشگاه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه مرکز بهداشت شماره یک و دو به ۷ هزار زوج آموزش های اختیاری ارائه کرد که با استقبال خوبی از سوی زوجین روبرو شد، ادامه داد: برحسب مطالبه مخاطبان دوره تکمیلی نیز برای زوجین برگزار شد که در قالب ۵۰ دوره آموزشی ویژه زوجین برگزار شد.

رییس دفتر نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از روزهای آتی با هماهنگی که با محضرداران و سر دفتر داران انجام شد دوره آموزشی پیش از ازدواج از ۲ساعت به ۶ ساعت افزایش می یابد، اظهار کرد: در هشت مرکز بهداشت در قالب بحث ژنتیک، روان شناسی، حقوق، حقوق خانواده و احکام مطالبی به زوجین آموزش داده می شود.

حجت الاسلام طباطبائی با بیان اینکه دوره تکمیلی آموزش های پیش از ازدواج در مرکز مهر ماندگار که زیر پوشش نهاد رهبری فعالیت می کند، برگزار خواهد شد، گفت: مرکز مهرماندگار مشاوره های قبل از ازدواج را نیز به جوانان ارائه می کند و تا کنون ۱۵۰۰ مشاوره قبل از ازدواج ارائه کرده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش های پیش از ازدواج باعث کاهش آمار طلاق می شود، بیان کرد: به عنوان نمونه با بررسی از بین هزار نفر مخاطب دانشجویی که از طریق دانشگاه تحت آموزش های قبل از ازدواج قرار گرفتند آماری از طلاق ثبت نشده بود و در سطح ملی نیز دانشجویانی که در دوره های قبل از ازدواج شرکت کرده اند ۱۰ درصد آمار طلاق ثبت شده بود این در حالی است که در کشور این آمار حدود ۳۰ درصد است و این اختلاف آمار نشان دهنده ضرورت آموزش های پیش از ازدواج است.

به گزارش وبدا، حجت الاسلام طباطبائی بیان کرد: ۲ مرکز مهر ماندگار و خشت اول در حوزه همسان گزینی و آموزش های پیش از ازدواج زیر نظر دانشگاه فعالیت می کنند که آماده خدمت رسانی به کلیه متقاضیان البته با اولویت کارکنان دانشگاهی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha