• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98071007939
  • خبرنگار : 50184

رئیس دانشگاه رازی اعلام کرد

ممنوعیت افزایش دانشکده‌های اقماری در کرمانشاه

ممنوعیت افزایش دانشکده‌های اقماری در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: فعالیت سه دانشکده اقماری دانشگاه رازی کماکان ادامه پیدا خواهد کرد، اما افزایش این نوع از دانشکده‌ها در استان ممنوع است.

محمدابراهیم اعلمی آل آقا در گفت و گو باخبرنگار ایسنا، با اشاره به فعالیت سه دانشکده اقماری در سطح استان، اظهار کرد: دانشکده فنی و مهندسی اسلام آبادغرب، حسابداری و مدیریت جوانرود و کشاورزی سنقروکلیایی سه دانشکده‌ای هستند که در سالهای 89 و 90 در استان راه اندازی شد و در ادامه با مشکلاتی برای فعالیت آنها مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: در سالهای قبل تردیدهایی بوجود آمد مبنی بر اینکه آیا طرح آمایش آموزش عالی این اجازه را به ما می‌دهد که فعالیت این دانشکده‌ها را ادامه دهیم نه و در نهایت منجر به این شد که سال گذشته هیاتی از وزارتخانه به کرمانشاه آمدند و پس از انجام بررسی تاکید کردند که این سه دانشکده باید به فعالیت خود ادامه دهند، اما توسعه بعدی این نوع از دانشکده‌ها در استان ممنوع شد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه  بابیان اینکه مشکل اصلی کنونی سه دانشکده اقماری استان نداشتن فضای فیزیکی مناسب است، افزود: برای رفع این مشکل پیگیری‌هایی را در هرسه شهرستان انجام دادیم که این پیگیری‌ها در شهرستان جوانرود باعث شد شورای شهر این شهر زمینی را در اختیار ما قرار دهند تا دانشکده جدید را آنجا احداث کنیم.

وی اضافه کرد: در دانشکده کشاورزی سنقر هم با توجه به اینکه تعداد دانشجویان کم است، فضایی را در بخشی از دانشگاه پیام نور این شهرستان اجاره کرده‌ایم که دانشجویان ما در آنجا تحصیل کنند.

اعلمی آل آقا یادآورشد: مشکل تامین زمین برای دانشکده فنی و مهندسی اسلام آبادغرب کماکان باقی است و امیدواریم هرچه سریعتر این مسئله حل شود.

وی تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم به استانداردهای آموزشی وفادار باشیم، در سالهای گذشته تلاش کرده‌ایم تا بیشتر به کیفیت این سه دانشکده توجه کنیم و برنامه‌ای برای توسعه کمی آنها نداشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha