• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98071007953
  • خبرنگار : 30054

قلعه‌ای پر رمز و راز در تفلیس

قلعه‌ای پر رمز و راز در تفلیس

کشور گرجستان یکی از مقاصد گردشگری محبوب نزد ایرانی‌ها می‌باشد که به راحتی می‌توانند به آن سفر کنند.

به گزارش ایسنا بنابراعلام تور لحظه آخر، گرجستان مکان‌های توریستی زیادی را در خود جای داده که از میان آن‌ها می‌خواهیم به قلعه ناریکالا بپردازیم. این قلعه زیبا و پر رمز و راز که قدمتی ۱۶۰۰ ساله دارد، در شهر تفلیس و در محله آبانتوبانی واقع شده است.

قلعه ناریکالا در قرن چهارم میلادی به دست ایرانی‌ها ساخته شد و آن را دژ اشک‌آور نامیدند؛ زیرا این کشور در آن دوره جزئی از خاک ایران بود ولی هم‌اکنون گرجستان خود کشوری استقلال یافته به حساب می‌آید. سبک معماری این بنا نیز پارسی بوده به گونه‌ای که گردشگران تور لحظه آخری با تماشای آن می‌توانند آثار این نوع از معماری را به وضوح ببینند. بعد از مدت زمانی که از ساخت این بنا گذشت، قلعه به دست اقوام مختلفی افتاد و حتی تغییراتی هم در نوع معماری آن دادند؛ برای مثال امویان این قلعه را به عنوان ساختمان دفاعی مورد استفاده قرار می‌دادند.

قلعه ناریکالا در مکانی خوش منظر واقع شده که گردشگران تور گرجستان را به وجد می‌آورد. دامنه کوه متاتسمیندا موقعیت مکانی این قلعه می‌باشد. اطراف این بنای تاریخی را سبزه زارهای زیبا فرا گرفته که منظره‌ای چشم نواز را ایجاد کرده است، همچنین وجود آن در ارتفاعات سبب گشته تا چشم‌اندازی خیره‌کننده را از بالای آن شاهد باشیم و بتوانیم نمایی از شهر تفلیس را مشاهده نماییم.

این قلعه در طول تاریخ دستخوش اتفاقات و بلایای زیادی بوده به همین دلیل مورد بازسازی‌های متعدد قرار گرفته است. برای مثال بیشترین میزان تخریب آن در سال ۱۸۲۷ میلادی صورت گرفت. خوب است توریست‌ها بدانند که این مکان به صورت شبانه‌روزی به روی بازدیدکنندگان باز است و در تمامی روزهای هفته می‌توانید از آن دیدن کنید.

در کشور ارمنستان هم قلعه‌ای تماشایی وجود دارد که می‌توانید همراه با تور ارمنستان از آن دیدن کنید.

 انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha