• چهارشنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98071007977
  • منبع : بوشهر

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر خبر داد:

پرداخت حق بیمه بر اساس توانایی مالی افراد از سال آینده

پرداخت حق بیمه بر اساس توانایی مالی افراد از سال آینده

ایسنا/بوشهر مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه ۸۵ درصد بیمه شدگان این سازمان به طوررایگان تحت پوشش هستند، گفت: از سال آینده بیمه شدگان تحت پوشش نیز مورد ارزیابی وسع قرار گرفته و افراد بر اساس توانایی مالی حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، پرویز رمضانی در دیدار با عبدالامیر قاسمی، فرماندار شهرستان دیلم با اشاره به اینکه از اول مهرماه دیگر از پزشکان مجری برنامه، نسخه کاغذی تحویل نمی گیریم، افزود: تاکنون ماهانه بیش از ۲ هزار نسخه الکترونیکی تجویز شده است. ارتقاء سطح زیر ساخت ها می بایست مد نظر قرار گیرد و در این راستا به اعتماد بیمه شدگان نیاز داریم.

وی افزود: در مراجعات به بخش سرپایی مراکز درمانی طرف قرارداد نیز دیگر نیازی به دفترچه نیست و بیمه شده با ارائه شماره ملی خود می تواند خدمات درمانی دریافت کند. این طرح مزایای زیادی دارد و به صورت مکانیزه و هوشمند است و از دوباره کاری و تداخل دارویی جلوگیری می کند.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان های گناوه، دیلم و دشتی تصریح کرد: در این طرح فرآیند ارائه خدمات به صورت آنلاین، قابل رصد و کنترل است و در زمان ویزیت بیمار و تجویز دارو و خدمات، خیلی از ضوابط و قواعد و دستورالعمل های بالینی اجرا می شود.

رمضانی خاطرنشان کرد: بر اساس تکلیف قانونی از سوی مجلس و دولت، از ماه های آتی صرفاً افرادی که توان پرداخت حق  بیمه ندارند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند و تعیین میزان توانمندی افراد در مشارکت پرداخت حق بیمه نیز بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گذاشته شده است.

این مسئول با اشاره به وضعیت پرداخت های بیمه سلامت به موسسات تشخیصی درمانی طرف قرارداد در استان گفت: امسال علی رغم مشکلاتی در تامین منابع مالی، تا الان در پرداخت مطالبات سال جاری به روز هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha