• پنجشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98071108409
  • خبرنگار : 71214

معاون سازمان راهداری خبر داد

جزییات سفر به عراق با خودرو شخصی+ هزینه کاپوتاژ و بنزین

جزییات سفر به عراق با خودرو شخصی+ هزینه کاپوتاژ و بنزین

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تعیین مهلت برای تردد خودروهای شخصی از مرز عراق، هزینه‌های کاپوتاژ خودرو و دریافت مابه‌التفاوت بنزین خبر داد و گفت: رانندگانی که خودروهای خود را کاپوتاژ کرده‌ و برای اربعین می‌خواهند با وسایل نقلیه شخصی‌شان به عراق بروند، تنها تا ۱۶ مهر ماه امسال می‌توانند از مرز عبور کنند و برای برگشت نیز از چهارم آبان ماه می‌توانند به ایران بازگردند.

به گزارش ایسنا، برخی از زائران اربعین حسینی برای شرکت در این مراسم و رفتن به عراق از خودروهای شخصی خود استفاده می‌کنند و برای این کار وسایل نقلیه‌شان را کاپوتاژ می کنند. کاپوتاژ سرویسی یکساله است که خودروهای شخصی با تغییر پلاک‌شان به پلاک بین‌المللی و دریافت دیگر مدارک لازم که هر کدام هزینه‌های خودش را دارد، می‌توانند از مرزهایی که این سرویس را کنترل می‌کنند، عبور کنند.

مهران قربانی در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: آن‌ دسته از زائرانی که خودرهای خود را کاپوتاژ کرده‌اند و می خواهند برای سفر به کربلا از وسیله نقلیه شخصی خودشان استفاده کنند، باید در بازه زمانی اعلام شده این کار را انجام دهند، چرا که امسال در ایام پیک، خودروهای شخصی نمی‌توانند از مرز عبور کنند.

وی افزود: بر اساس تصمیم اخیر اتخاذ شده خودروهای شخصی کاپوتاژ شده تنها تا ۱۶ مهر ماه می‌توانند به عراق وارد شوند و برای برگشت نیز از چهارم آبان ماه می‌توانند به کشور بازگردند چرا که تردد خودروهای شخصی از ۱۶ مهر ماه تا ۳ آبان ماه ممنوع است.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین درباره هزینه کاپوتاژ خودرو نیز اعلام کرد: گرچه هزینه‌های کاپوتاژ ارتباطی به سازمان راهداری ندارد اما برای خودروهای سواری، کاپوتاژ یکساله حدود ۱.۵ تا دو میلیون تومان هزینه دارد و این هزینه‌ها را به گمرک می‌پردازند.

قربانی با بیان اینکه قیمت بنزین در عراق لیتری ۵۰۰۰ تومان است، گفت: برای خودروهای کاپوتاژ شده که می خواهند وارد کشور عراق شوند، میزان سوختی که این خودروها دارند، محاسبه شده و مابه‌التفاوت قیمت بنزین آن با عراق را محاسبه کرده و کمی کمتر از این مابه‌التفاوت را از راننده دریافت می‌کنند که البته این وجه باید به حساب شرکت ملی نفت واریز شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۱ ۱۳:۴۹

اتوبوسی بهتره

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۵ ۰۸:۳۷

سلام ایا امسال هم میشه با ماشین شخصی پراید به عراق رفت

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۶ ۱۳:۱۱

سلام امسال هم میشه با ماشین شخصی عراق بریم

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۵ ۲۳:۳۵

با پراید برو ولی برگشتی باید موتور ماشینو باز کنی😂

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۰۲ ۱۴:۵۷

سلام من گواهیناممو سه ماه گرفتم آیا میشه با این گواهینامم در خواست کاپوتاژ و گواهینامه بین المللی بدم برای امسال یا اصلا امسال میزارن با ماشین شخصی رفت عراق؟

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۱۶ ۱۱:۵۱

سلام.داداش این پول بنزین شخصی نیست،مال مردمه، کشور داره روش یارانه میده

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۲ ۱۶:۰۴

تا یک سال نباید از استان خارج شی تو میخوای از کشور خارج شی

avatar
۱۴۰۱-۰۳-۳۰ ۱۴:۱۵

طرف عراقی برا امام حسین از مالش گذشته. اون طور خرج ایرانیا میکنه .اینام پول بنزین تو باک زائر رو ازش میگیرن...

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۰۹ ۰۹:۲۰

سلام امسال میتونیم هم کاپوتاژ کنیم. چه مدارکی میخواد چقدر هزینه داره

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۲ ۰۶:۱۷

سلام باگواهی نامه پایه دو میشود رفت یا گواهی نامه بین المللی می خواهد

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۲ ۱۶:۳۵

سلام امسال اربعین با خودرو شخصی میشه رفت عراق چه مدارکی لازم

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۴ ۲۳:۵۳

سلام جهت رفتن به کربلا با خودرو شخصی میشه تا اربعین رفت و برگشت یا محدودیت رفت آمد داره بعد با خودرو میشه کاظمین هم رفت یا مسیر مشخص داره

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۴ ۱۱:۲۱

با سلام گرفتن تفاوت پول بنزین اصلاً منطقی نیست و اجحاف است زائر برای زیارت میرود آن هم با یک باک بنزین اسم این کار را نمی دانیم چه چیز بگذاریم.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۶ ۰۹:۰۸

سلام من کاپوتاژ کردم و گواهینامه بین المللی گرفتم آیا میشه به عراق رفت

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۰۱ ۱۶:۴۲

من نمیدونم این چه قانونی هست که تفاوت بنزین را از زائر میگیرن با این شرایط که هست زائر تو عراق هم بنزین کم میاره چه برسه به اینکه بنزین تو باکش را بفروشه .واقعا که .از دولت انقلابی درخواست داریم تسهیلات سفر به عراق را برای زائرین امام حسین افزایش بده .

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۱۹ ۰۵:۳۷

سلام عليكم باعرض ادب واحترام من عراقی هستم. اولا: به همه زائرین امام حسین علیه السلام، خیلی خوش آمدید. ما برای خاک زیر گفشتون فداشیم. دوم : ببخشید من دانشجو هستم،ودر تهران زندگی می کنم. ماشین دارم در عراق ،آنجا جا گذاشتم. میشه وارد به تهران کنم. دیگه هزینیه برای یکسال چنده؟. چون اقامت سالانه تمدیدش می کنم. وبنده دو سال دیگه فرصت دارم که درس هایم را تمام می شود. باتشکر از لطف شما

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۰ ۰۹:۴۵

باید بری بپرسی، شاید از همین سازمان راهداری شروع کنی برای‌پرسش بدک نباشه، خودداخل عراقم یک عده جوابو باید بدونن

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۲۰ ۱۴:۳۵

ماشین شخصی