• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98071410588
  • خبرنگار : 71132

نماینده مهاباد: وزارت خارجه از کُردهای مظلوم سوریه قاطعانه دفاع کند

نماینده مهاباد: وزارت خارجه از کُردهای مظلوم سوریه قاطعانه دفاع کند

نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی خواستار دفاع قاطعانه وزارت خارجه از کردهای مظلوم سوریه شد.

به گزارش ایسنا، جلال محمودزاده در جلسه علنی صبح امروز یکشنبه مجلس و در جریان طرح سوال خود از وزیر امور خارجه درباره‌ سد سازی ترکیه و موضع وزارت خارجه در قبال حمله ترکیه به عفرین گفت: در رابطه با سد سازی دولت ترکیه باید بگویم رودهای دجله و فرات از ترکیه سرچشمه می‌گیرد و به سمت عراق، سوریه و خلیج فارس می‌رود. دولت ترکیه در یک باور غلط و غیر قانونی مدعی است همانطوری که منابع اصلی هر کشور متعلق به همان کشور است منابع آبی نیز باید به همین شکل مدیریت شود.

وی با اشاره به طرح گاپ در ترکیه برای احداث چندین طرح طی ۳۰ سال و با هزینه کرد ۳۲ میلیارد دلار یادآور شد: اخیرا دومین سد توسط ترکیه در حال آبگیری است که تنش آبی در منطقه ایجاد می‌کند. اگر این سد آبگیری شود کل ایران درگیر ریزگرد می‌شود و شاهد نابودی تالاب هورالعظیم نیز خواهیم بود. همچنین آب شور دریا به نهرهای اروند رود وارد می‌شود که در نتیجه نخلستان و دامپروری این منطقه نابود می‌شود.

محمودزاده با تاکید بر این که ترکیه باید برای قوانین بین‌المللی در حوزه آب اهمیت قائل شود، اضافه کرد: در مورد اشغال عفرین و به خاک و خون کشیدن کُردهای سوریه سوال ما این است که چرا وزیر خارجه ساکت بود که آیا عفرین خاک سوریه نبود. البته آقای قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در این باره اظهار نگرانی کرد و ما به همراه نمایندگان کرد نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل نوشتیم. اما کشورهای دیگر چشم بر این جنایت بستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: وزیر خارجه در این باره بی تفاوت بود و حرکت سیاسی که در خور مردم سوریه باشد، انجام نشد ولی جوانان این سرزمین روزی انتقام خون بیگناهان را می‌گیرد. انتظار من از آقای ظریف این است که این موضوع را به عنوان یک مساله مهم و اساسی پیگیری کند. و در رابطه با سد سازی ترکیه و دفاع از کُردهای مظلوم سوریه حرکت بهتری انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha