• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98071410717
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۴ مهر بخوانید؛

شناسایی ۳هزار داوطلب انتخابات/توصیه ای به کارکنان نیروی انتظامی/دفاعیات امروز متهمان"گروه عظام"

شناسایی ۳هزار داوطلب انتخابات/توصیه ای به کارکنان نیروی انتظامی/دفاعیات امروز متهمان"گروه عظام"

شناسایی حدود سه هزار داوطلب احتمالی انتخابات مجلس/ خدمات رایگان پزشکی قانونی به زائرین اربعین/ بررسی حذف عنوان «شهید» از تابلوهای معابر توسط سازمان بازرسی کل کشور/ درخواست بن سلمان از پاکستان و عراق برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض/ صدور مجوز مذاکره برای همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه/تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حادثه لردگان و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، چهاردهم مهر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، رئیس ستاد کل نیرو های مسلح با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که نیروی انتظامی را به عنوان ظاهر و چهره حاکمیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانند، بیان کرد: مردم باید پلیس را ملجآ و پناهگاه خود بدانند و با دیدن آن احساس آرامش کنند. سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به اینکه مردم باید ارزش ها را در نیروی انتظامی ببینند، گفت: کارکنان نیروی انتظامی باید در رفتار، گفتار و عمل خود این امر را نشان داده و با رافت و مهربانی با مردم برخورد کنند.

رئیس جمهور در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان مدال‌آور المپیادهای علمی جهانی سال ۲۰۱۹ میلادی، تأکید بر اینکه تلاش دولت بهره گیری درست و مناسب از نخبگان در بخش‌های مختلف است، افزود: یکی از اقدامات دولت در این راستا حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بوده که زمینه بسیار مناسبی برای آینده نخبگان بوجود خواهد آورد.

رییس دفتر رییس جمهور هم ضمن تشریح دستاوردهای دو سفر اخیر رییس جمهور جهت حضور در اجلاس اوراسیا و مجمع عمومی سازمان ملل متحد ،عضویت در اتحادیه اوراسیا را فرصت بسیار خوبی برای تجار و بازرگانان کشور برشمرد و بهترین پاسخ به پیشنهاد و اصرار وزرای خارجه فرانسه و انگلیس برای دیدار با ترامپ را همان خنده‌ رییس‌جمهور دانست که نشانه اعتماد به نفس ملی و نماد شکست فشار حداکثری بر ایران بوده است. واعظی همچنین با اشاره به اینکه از ۵ آبان ماه عضویت ایران در مناسبات اقتصادی این اتحادیه کلید می‌خورد، افزود: در مرحله اول ۵۰۲ قلم کالای ما با تعرفه ترجیحی نزدیک به صفر به کشورهای عضو این اتحادیه وارد می‌شود.

همچنین بهروز کمالوندی در افتتاحیه دوره آموزشی حقوق هسته ای خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات اخیر، تصمیم ایران بر کاهش بخشی از تعهدات برجامی، بعد از یک صبر استراتژیک یکساله در پاسخ به اقدام یک طرفه خروج آمریکا از توافق و بمنظور ایجاد توازن بین حقوق و تعهدات صورت گرفته است که در صورت عملکرد مشابه طرف مقابل ایران آماده بازگشت بوده و در غیر اینصورت کاهش تعهدات، تداوم خواهد داشت.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز دوم اسفند ۹۸ برگزار خواهد شد و  ثبت‌نام از داوطلبان این انتخابات نیز در حدفاصل روزهای ۱۰ تا ۱۶ آذر انجام می شود. با نزدیک شدن به ایام ثبت‌نام انتخابات به تدریج فعالیت غیررسمی داوطلبان انتخابات نیز آغاز شده است. براین اساس تا پایان شهریورماه حداقل ۲ هزار و ۸۳۱ نفر در سراسر کشور برای داوطلبی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شناسایی شده‌اند که تعداد اصولگرایان از اصلاح‌طلبان و مستقلین بیشتر است.

همچنین سخنگوی ستاد انتخابات کشور از ابلاغ کلیات برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات اولین میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم خبر داد.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی هم از موافقت هیئت رئیسه با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حادثه اخیر لردگان و احتمال ابتلای جمعی از مردم روستای چنارمحمود به بیماری ایذر خبر داد.

در فاصله زمانی ۲۳ مهر تا ۳ آبان سال جاری که ایام پیاده روی اربعین است، سازمان پزشکی قانونی کشور به زائرین در صورت داشتن مدارک ثبت نام در سایت سماح خدمات رایگان ارائه می کند. خدمات رایگان پزشکی قانونی تنها در حوزه معاینات حوادث رانندگی (بالینی و تشریح) و در سه استان مرزی ایلام، کرمانشاه و خوزستان به زائرین ارائه می شود.

همچنین استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه مرز خسروی از ساعت ۷ صبح تا ۱۶:۳۰ عصر باز است، اظهار کرد: امکان عبور شبانه از این مرز وجود ندارد. وی ادامه داد: امنیت در مرز خسروی کاملا برقرار است، اما امکان عبور شبانه وجود ندارد و زائران از یک مسیر جایگزین می‌روند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش هم با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین به مولفه قدرت جهان اسلام تبدیل شده است، به تشریح اقدامات این نیرو برای ارائه خدمات به زائران اربعین پرداخت.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با اشاره به گام‌های اخیر عربستان و ایران برای رفع اختلافات نوشت که مقامات سعودی از پاکستان و عراق برای میانجی‌گری میان تهران و ریاض درخواست کمک کرده‌اند.

همچنین کریستین پورتر دادستان کل استرالیا در بیانیه‌ای با بیان اینکه رضا دهباشی، دانشجوی ایرانی به آمریکا مسترد نخواهد شد، گفت که این تصمیم را بر اساس رویه‌های قانونی داخلی استرالیا اتخاذ کرده است.

هیئت وزیران در جلسه ۷ مهر ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت امور خارجه با صدور مجوز مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه همکاری در حوزه امنیت بین‏‌المللی اطلاعات بین دولت های جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه موافقت کرد.

سومین جلسه رسیدگی به پرونده «گروه عظام» به اتهام قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو صبح امروز (یکشنبه) ۱۴ مهرماه در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که در این جلسه دفاعیات متهم ردیف دوم پرونده گروه عظام ارائه شد و قاضی خطاب به متهم گفت: چرا قطعه بنزین سوز می‌آوردید ولی گازسوز تحویل می دادید. مردم چه گناهی دارند بخاطر سود شما باید قطعه بنزین سوز بیاید ولی گازسوز تحویل بگیرند. قاضی صلواتی در پایان با اعلام با ختم جلسه امروز گفت که جلسه بعدی ساعت ۹:۳۰ فردا (دوشنبه) برگزار می شود.

سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد: حذف عنوان «شهید» از برخی تابلوهای معابر با قید فوریت در حال بررسی است و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه و برخورد با خاطیان ادامه دارد.

همچنین رئیس کل دادگستری استان هرمزگان اعلام کرد: در پی دستور ریاست قوه قضاییه در سفر به هرمزگان، مجتمع ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز در بندرعباس راه اندازی شد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) چهاردهم مهر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha