• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۷:۲۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98071410884
  • خبرنگار : 50202

مدیرعامل شرکت مخابرات استان:

فناوری VDSL بزودی در برخی مناطق استان مرکزی جای ADSL را می گیرد

دکل مخابراتی

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی گفت: به زودی در برخی مناطق استان که زیرساخت‌ها فراهم باشد فناوری VDSL را جایگزین ADSL در اینترنت مخابرات می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی ملک حسینی در نشستی با خبرنگاران درخصوص حذف قبوض کاغذی اظهار کرد: زیرساخت‌های این کار در طول سال‌های اخیر تامین شده است و ما از مدت‌ها پیش آمادگی لازم جهت حذف قبوض کاغذی را کسب کرده بودیم.

وی ادامه داد: مشترکین مخابرات مشکلی در پرداخت قبض خود به صورت الکترونیک نخواهند داشت. درحال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مشترکین استان قبض خود را به صورت غیرحضوری پرداخت می‌کنند. امکان استعلام و پرداخت بدهی از طریق سامانه دوهزار از سالیان گذشته وجود داشته و علاوه بر آن مشترکین می‌توانند از طریق سایت و کد دستوری تلفن همراه نیز بدهی خود را پرداخت کنند..

ملک حسینی همچنین اظهار کرد: اکنون تمامی دستگاه‌های خدماتی قصد حذف قبض کاغذی از سیکل اداری خود را دارند. چاپ و توزیع قبوض کاغذی سالانه حدود ۱.۵ میلیارد تومان در استان مرکزی و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در سراسر کشور هزینه به دولت تحمیل می‌کرده است و اکنون این پول می‌تواند صرف توسعه زیرساخت‌ها و بهبود خدمات شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی گفت: به زودی در برخی مناطق استان که زیرساخت‌ها فراهم باشد فناوری VDSL را جایگزین ADSL در اینترنت مخابرات می‌کنیم. مشترکین اینترنت مخابرات که ۸۰ درصد جامعه هدف استان را تشکیل می‌دهند، می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای مودم و پورت جدید را دریافت کنند. البته درحال حاضر تنها امکان ارائه VDSL به دوهزار مشترک را داریم که به زودی گسترش می یابد.

محمدمهدی ملک حسینی در این نشست گفت: امسال شهر جدید امیرکبیر، شهرک‌های شهر ساوه و فاز دوم کوی کوثر به خطوط تلفن ثابت و اینترنت پر سرعت مجهز خواهند شد.

ملک حسینی ادامه داد: در حدود ۹۰۰ روستای استان از جمله روستای توریستی وفس امکان ایجاد خطوط تلفن کابلی وجود ندارند و تنها به تلفن بی سیم مجهز هستند. در این روستاها به دلیل شرایط طبیعی امکان حضور کابل مسی وجود ندارد، البته تلاش داریم فیبر نوری به روستاها بیاوریم. در شهرهای استان نیز فناوری فیبرنوری به زودی وارد منازل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان مرکزی خاطر نشان کرد: مخابرات از 10 سال پیش به یک شرکت خصوصی تبدیل شده است. مسئولیت اصلی مخابرات حفظ و نگهداری شبکه موجود است و توسعه شبکه در حوزه وظایف اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان است. اگر این اداره کل درخصوص توسعه زیرساخت ها تصمیمی بگیرد، مخابرات منطقه می تواند به عنوان پیمانکار وارد عمل می‌شود.

فرهادی معاون شرکت مخابرات استان مرکزی نیز درباره سوال خبرنگاران پیرامون پیامک‌های ارزش افزوده گفت: از زمان شروع صدارت آذری جهرمی سازماندهی سرویس‌های پیامک ارزش افزوده شروع شده است. در حال حاضر عضویت در این سامانه‌ها تا حد زیادی اختیاری شده و مردم می‌تواند هر زمان با شماره گیری کد ستاره ۸۰۰ مربع، تمامی سرویس‌هایی که عضو آن هستند را مشاهده کنند.

فرهادی همچنین پیرامون اثرات مضر امواج دکل‌های مخابراتی گفت: ضرر دکل به هیچ وجه بیشتر از خود تلفن همراه نیست. اتفاقا هرچه فاصله تلفن از دکل بشتر بشود و سیگنال ضعیف‌تر، تلاش موبایل برای جذب حداکثری سیگنال‌های موجود افزایش یافته و ارتعاشات مضر موبایل برای سلامت انسان بیشتر می‌شود. پس اساسا افزایش تعداد دکل‌های مخابراتی باعث کاهش آسیب تلفن همراه به سلامت اشخاص می‌شود.

فرهادی در ادامه عنوان کرد: درحال حاضر هزینه نصب تلفن ثابت حدود ۲۰۰هزار تومان است ولی برای مخابرات نصب یک خط تازه بین ۷۰۰ هزار الی ۲.۵ میلیون تومان هزینه دارد. اگر دفاتر ما بخواهند گران فروشی کنند و شکایتی از مردم به ما برسد یا بازرسین ما متوجه موضوع شوند حتما برخورد خواهیم کرد. ولی اگر مردم هنگام تعویض منزل خط تلفن ثابت را گران‌تر خریداری کنند به ما ربطی پیدا نمی کند.

معاون شرکت مخابرات استان مرکزی همچنین درباره اینترنت نسل پنجم گفت: در این قرن منتظر دکل‌های ۵ جی در اراک نباشید. درحال حاضر شرکت ارتباطات سیار با همکاری دانشگاه امیرکبیر مشغول استفاده آزمایشی از نسل پنجم اینترنت همراه است ولی ورود آن به زندگی روزمره مردم چندسال زمان می‌برد.

فرهادی همچنین به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون پیامک‌های تبلیغاتی در انتخابات پیش رو اینگونه پاسخ داد: مسلما مخابرات در انتخابات بی طرف است. ولی توجه داشته باشید که مخابرات تنها زیرساخت‌های ارسال پیامک را تحت کنترل دارد و اگر کاندیدایی بخواهد پیامک‌های تبلیغاتی در حجم گسترده ارسال کند، کار سختی پیش رو ندارد.

فرهادی ادامه داد: شرکت‌های خصوصی زیادی هستند که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند. ما در استان یک میلیون و صد هزار سیم‌کارت فعال داریم. این روزها هرجا که می‌روید از شما شماره تلفن می‌گیرند، بی شک این شماره تلفن‌ها مجموعا دیتابیس گسترده‌ای را تشکیل داده و در چنین مواردی استفاده می‌شوند.

باقری، کارشناس مسئول آبونمان مخابرات استان مرکزی نیز درباره مسئله قطع تلفن گفت: طبق مصوبه سازمان تنظیم مقررات هر مشترک ۲۰ هزارتومان اعتبار میان دوره دارد. ولی ما راسا اعتبار میان دوره را تا ۵۰ هزار تومان افزایش دادیم. هر زمان مشترک ۹۰ درصد این اعتبار را استفاده کند یپام صوتی اخطار به خط تلفن ثابت او ارسال می‌شود.

باقری ادامه داد: در حال حاضر ۷۰ هزار مشترک مشمول قطع داریم که بدهی دوره مردادماه خود را پرداخت نکرده‌اند، قائدتا باید در ابتدای مهر تلفن این افراد قطع می‌شد ولی ما این کار را نکردیم.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.