• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98071511364
  • خبرنگار : 71610

مشاور امنیت ملی عراق: توطئه دشمنان بی نتیجه است

مشاور امنیت ملی عراق: توطئه دشمنان بی نتیجه است

مشاور امنیت ملی عراق در سخنانی خطاب به دشمنان و توطئه کنندگان علیه این کشور گفت که تلاش این گروه هیچ‌گاه به جایی نخواهد رسید.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق و رئیس سازمان حشد شعبی در سخنانی با اشاره به تحولات اخیر این کشور، اظهار کرد: بحران در عراق از دو مرحله عبور کرد و بیانیه مرجعیت عالیقدر دینی واضح و روشن بود؛ ایشان آنچه را لازم بود شرح دادند و راه حل را نیز مشخص کردند.

وی خطاب به دشمنان عراق گفت: به دشمنان و توطئه کنندگان می‌گوییم که تلاشتان به جایی نرسیده و نخواهد رسید. ما از قانون اساسی و حکومتی دفاع می‌کنیم که آن را با خون و فداکاری بنا نهادیم.

الفیاض در ادامه درباره انجام اصلاحات طبق خواسته معترضان نیز تأکید کرد که ریشه کن کردن فساد، توسعه و اصلاح اقتصادی تنها در سایه حکومت ممکن خواهد بود.

این مقام عراقی ادامه داد: نقشه راه همان اظهارات مرجعیت دینی است و طرح نخست وزیر متناسب با حجم آنچه رخ داده، است.

وی افزود: مجازات عادلانه و بازدارنده‌ای علیه کسانی که به دنبال لطمه زدن به کشور بودند، وجود خواهد داشت و نمی‌توان به توطئه کنندگان ارفاق کرد.

مشاور امنیت ملی عراق تصریح کرد: اولین پاسخ (به تحولات اخیر عراق) تعریف یک رویکرد واقع بینانه برای انجام اصلاحات است و این چیزی است که دولت در حال حاضر سعی در ترسیم آن دارد.

الفیاض در ادامه عنوان کرد: دشمنان موفق به قربانی کردن برخی شدند، این دردناک است اما پاسخ آنها را خواهیم داد. آنها می‌دانند چه کسانی پشت تظاهرات هستند و در آن نفوذ دارند.

این مقام عراقی همچنین گفت: ما اسامی، تصاویر و اطلاعاتی در اختیار داریم که در زمان مناسب آن را منتشر خواهیم کرد.

رئیس سازمان حشد شعبی در ادامه تاکید کرد، گروه‌های حشد شعبی آماده مداخله برای ممانعت از هرگونه "کودتا یا شورش" در عراق در صورت درخواست دولت هستند.

الفیاض تاکید کرد: کسانی هستند که علیه ثبات و وحدت کشور توطئه چینی می‌کنند. حشد شعبی در چارچوب رسمی خواهان نابودی فساد است نه سقوط نظام.

تظاهرات در برخی از شهرهای عراق از روز سه‌شنبه در اعتراض به اوضاع اشتغال، ضعف خدمات‌رسانی و گسترش فساد و عدم مبارزه جدی با آن آغاز شد و به شکل پراکنده ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha