• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98071511373
  • خبرنگار : 71593

تفهیم اتهام نخستین بازداشت شدگان قانون ممنوعیت ماسک در اعتراضات هنگ‌کنگ

تفهیم اتهام نخستین بازداشت شدگان قانون ممنوعیت ماسک در اعتراضات هنگ‌کنگ

دو معترض که طی اعتراضات اخیر هنگ‌کنگ بر سر نقض قانون ممنوعیت استفاده از ماسک در تظاهرات دستگیر شدند، امروز، دوشنبه تفهیم اتهام شدند.

به گزارش ایسنا، یک دانشجوی ۱۸ ساله و یک زن ۳۸ ساله نخستین افرادی هستند که به دلیل نقض این قانون تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند؛ قانونی که از روز شنبه و تحت وضعیت اضطراری برای سرکوب اعتراضات اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این دو فرد که روز شنبه دستگیر شدند، علاوه بر نقض ممنوعیت استفاده از ماسک، به شرکت در تظاهرات غیرقانونی متهم شده‌اند که می‌تواند تا پنج سال زندان به دنبال داشته باشد. نقض ممنوعیت ماسک نیز تا یک سال زندان و جریمه به همراه خواهد داشت.

این متهمان هر دو به قید وثیقه آزاد شده‌اند.

در همین حال، اعتراضات هنگ‌کنگ ادامه دارند و در اعتراضات ده‌ها هزار تن که روز یکشنبه با وجود ممنوعیت استفاده از ماسک و اعلام وضعیت اضطراری از سوی دولت این شهر برگزار شد، پلیس با پرتاب گاز اشک‌آور و باتوم اقدام به پراکنده کردن معترضانی کرد که کوکتل مولوتف پرتاب می‌کردند.

شماری از این معترضان تحت قوانین وضعیت اضطراری که از روز جمعه اجرایی شده، دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت هنگ‌کنگ امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: امنیت عمومی و نظم به خطر افتاده و وضعیت در سراسر شهر به شرایطی بسیار خطرناک نزدیک می‌شود.

معترضان امروز نیز برنامه‌هایی برای برگزاری تظاهرات در مناطق مختلف هنگ‌کنگ دارند.

شرکت حمل و نقل ریلی MTR نیز اظهار کرد، به دلیل "خرابکاری‌های جدی" بیشتر بخش‌های شبکه ریلی این شهر به طور موقت تعطیل هستند که ایستگاه‌ها و محلات شلوغی را نیز شامل می‌شود.

فعالیت این شبکه ریلی نیز در ساعت ۶ بعدازظهر به وقت محلی متوقف خواهد شد که حدود چهار ساعت زودتر از زمان معمول است. طبق بیانیه شرکت MTR این تعطیلی زودهنگام به منظور انجام تعمیرات صورت می‌گیرد.

پایگاه ارتش چین در هنگ‌کنگ روز یکشنبه به معترضان هشدار داد که ممکن است به خاطر مزاحمت لیزری برای سربازخانه این پایگاه دستگیر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha