• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98071511601
  • خبرنگار : 30057

رییس صندوق نوآوری مطرح کرد

دوری از انحصارطلبی و ایجاد زیست‌بوم نوآوری شرط ارتقای صنعت خودروسازی کشور

دوری از انحصارطلبی و ایجاد زیست‌بوم نوآوری شرط ارتقای صنعت خودروسازی کشور

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، نارضایتی‌های جامعه از خودروهای ساخت داخل را به دلیل انحصاری بودن این صنعت دانست و گفت: تشکیل زیست بوم نوآوری و فناوری پیرامون صنعت خودروسازی در کشور می‌تواند ورود شرکت‌های دانش‌بنیات به این صنعت را باز کند.

به گزارش ایسنا، دکتر علی وحدت‌ امروز در مراسم افتتاحیه رویداد گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌های صنعت خودرو، هدف صندوق نوآوری و شکوفایی را حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتی با استفاده از ابزارهای مالی ذکر کرد و افزود: در تمام دنیا صنعت خودرو، صنعت مهمی ‌به شمار می‌رود و جزو صنایع مادر محسوب می‌شود؛ چرا که حوزه‌های صنعتی زیادی را پوشش می‌دهد؛ از این رو هر جا که حوزه خودروسازی وجود دارد، معمولا یک زیست بومی‌ از فناوری و نوآوری دور آن شکل می‌گیرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در داخل کشور این اتفاق آن طور که باید در صنعت خودروسازی صورت نگرفته است، ادامه داد: حوزه‌ای که انحصاری و رانتی شود و در اختیار یک گروهی قرار گیرد، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت و این اتفاق در صنعت خودروی کشور رخ داده و نارضایتی‌هایی را در پی داشته است، لذا صندوق با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد، تلاش دارد تا اتفاق مثبتی را در این حوزه رقم بزند. 

وحدت تاکید کرد: نقش صنایع بزرگ این است که در اطراف خود زنجیره‌ای از تامین محصول ایجاد کنند تا شرکت‌های دانش بنیان و فناور بتوانند دور آنها شکل بگیرند. حوزه خودرو نیز یک زنجیره تامین پیچیده دارد و این فرصت را ایجاد می‌کند تا شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند وارد این صنعت شوند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه در تولید خودروهای جدید بیش از ۵۰ درصد فناوری‌ها سهم دارند، ادامه داد: نیاز به شرکت‌های دانش‌بنیان و حوزه نوآوری، مسیری است که صنعت خودروسازی کشور باید به آن ورود پیدا کند؛ از همین‌رو شرکت‌های خودروسازی باید به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد کنند و ارتباط موثری را با آنها برقرار کنند تا در درازمدت بتوان اقدامات بزرگی انجام داد؛ چرا که شرکت‌های دانش‌بنیان موجود در حوزه خودرو می‌توانند در بخش‌های مختلف این صنعت ورود پیدا کنند.

وحدت ابراز امیدواری کرد که در این گردهمایی جلسات خوبی میان شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های بزرگ صنعت خودرو شکل بگیرد و تاکید کرد: در صورت انعقاد قراردادی میان شرکت‌های متقاضی و فناور در این گردهمایی، صندوق نوآوری در حوزه‌های صدور ضمانت‌نامه، تسهیلات نمونه‌سازی، لیزینگ و استصناع (سفارش) حمایت‌هایی را از این قراردادها عرضه خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha