• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98071511646
  • خبرنگار : 30054

مقایسه سرویس‌های تلفن ثابت (VoIP) شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت (FCP)

نکسفون

انتقال صوت بر بستر اینترنت یا VoIP، در اواسط دهه ۱۹۹۰ معرفی شد و از آن زمان راه‌حل‌های متعددی مبتنی بر فناوریVoIP، برای کسب‌وکارها جهت ایجاد تماس‌های تلفنی ارزان با استفاده از ارتباط اینترنتی ارائه‌ شده است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام رسپینا، VoIP نسبت به دیگر سرویس‌ها ارزان بود و توانست تحولات زیادی در روش‌های ارتباطی ایجاد کند تا جایی که نحوه‌ی برقراری ارتباط کسب‌وکارها را به کلی تغییر داد. در ایران نیز چندین سال است که بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها جهت ارتقا سیستم ارتباطی خود از فناوری VoIP بهره می‌گیرند. بسیاری از شرکت‌های دارنده‌ی پروانه FCP اقدام به ارائه‌ی سرویس‌های VoIP کرده‌اند. در این متن تلاش می‌کنیم اپراتورهای ثابت ارائه دهنده خدمات VoIP را به لحاظ امکانات و قیمت سرویسشان با یکدیگر مقایسه کنیم تا زمینه‌ای برای تصمیم گیری راحت‌تر شرکت‌های متقاضی این فناوری فراهم آید.

رسپینا (نکسفون)

رسپینا با ارائه‌ی دو راهکار مبتنی بر VoIP ، نیازهای ارتباطی سازمان‌های بزرگ و کوچک را در نظر گرفته است. این سرویس با نام تجاری نکسفون به عنوان تلفن ثابت سازمانی (VoIP) به بازار عرضه شده است و در قالب دو راهکار پرو و پرایم ارائه می‌شود. رسپینا همچون سرویس پهنای باند اختصاصی، سرویس تلفن خود را نیز تنها به سازمان‌ها ارائه می‌دهد.

نکسفون پرو مبتنی بر فناوری Hosted PBX طراحی شده است. سرویس تلفن Hosted PBX از ارتباطات IP جهت برقراری تماس‌های تلفنی استفاده می‌کند و به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تماس‌ها را روی اینترنت برقرار کنند. Hosted PBX برخلاف سیستم‌های سنتی به سخت‌افزارهای پیچیده نیاز ندارد، به همین دلیل مشترکان نکسفون پرو نیاز به خرید تجهیرات ندارند و سرویس تلفن آن‌ها بر روی سرورهای ابری رسپینا میزبانی می‌شود. امکان بهره‌گیری از این سرویس روی سیستم عامل‌های  iOS و Android  با اپلیکیشن نکسفون و همچنین روی پنل تحت وب نکسفون امکان‌پذیر است. شرکت رسپینا اعلام کرده که این سازمان اولین شرکتی است که به صورت کامل این سرویس را در ایران راه‌اندازی کرده است.

نکسفون پرایم نیز سرویس تلفن سازمانی مبتنی بر سیپ ترانک (SIP Trunk)  است. رسپینا سرویس نکسفون پرایم را به سازمان و شرکت‌هایی توصیه کرده که از پیش به دستگاه و تجهیزات PBX و متخصصان VoIP در داخل سازمان خود مجهز هستند و در حال حاضر برای افزایش ظرفیت و کیفیت تماس‌ها و کاهش هزینه‌ها می‌توانند از این سرویس بهره‌مند شوند.

شاتل

سرویس VoIP سازمانی شاتل، با نام شاتل تاک سازمانی به بازار ارائه می‌شود. این راهکار بر بستر فن‌آوری سیپ ترانک پایه‌گذاری شده است. این سرویس ویژه کسب‌وکارهایی طراحی شده که قصد دارند با تکیه ‌بر قابلیت‌هایی همچون مقیاس‌پذیری، انعطاف‌پذیری و سفارشی‌سازی، به خدمات ارتباطی با کیفیت با هزینه‌ای مناسب خود دست یابند. شاتل اعلام کرده صرف‌نظر از بزرگی یا کوچکی کسب‌وکار، می‌تواند متناسب با نیازهای ارتباطی از این راهکار و ویژگی‌های آن بهره‌مند شد. سرویس این سازمان نیز روی اپلیکیشن شاتل تاک قابل بهره‌برداری است ولی حتما باید به اینترنت شاتل دسترسی داشته باشید.

شاتل سرویس Hosted PBX ارائه نمی‌دهد و خدمات VoIP این مجموعه به ارائه سیپ ترانک محدود شده است. شاتل این سرویس را به کلیه کاربران سازمانی و خانگی ارائه می‌دهد.

صبانت

سرویس‌های تلفن صبانت، با نام تجاری صباتل به بازار ارائه می‌شود؛ برای بهره‌گیری از صباتل باید حتما از یکی از سرویس‌های اینترنتی صبانت استفاده کرد. صباتل مبتنی بر فناوری سیپپ ترانک طراحی شده و روی سیم مسی، فیبر و به صورت وایرلس قابل ارائه است. لازم به ذکر است صبانت سرویس تلفن دیگری به منظور ایجاد صرفه‌های اقتصادی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها با نام سرویس IP-BX به بازا ارائه کرده است. صباتل دارای سافت‌فونی است که درصورت اتصال تلفن همراه به سرویس اینترنت صبانت، کلیه‌ی امکانات یک سرویس تلفن ثابت روی تلفن همراه فراهم می‌شود.

پیشگامان

پیشگامان سرویس تلفن ثابت خود را با استفاده از جایگزینی سافت سوییچ‌ها با تجهیزات قدیمی مخابراتی ارائه می‎دهد. و این سرویس ضمن برقراری ارتباط با کیفیت‌تر و ارزان‌تر در مقایسه با خطوط تلفن کنونی، امکان بهره‌گیری از خدمات ارزش‌افزوده برای این خدمت را نیز فراهم خواهد آورد. متقاضیان تلفن ثابت پیشگامان می‌بایست از یکی از خدمات اینترنتی پیشگامان استفاده کنند.

آسیاتک

سرویس آسیاتل راهکار تلفن ثابت آسیاتک است که برای کاربرانی که به اینترنت آسیاتک دسترسی دارند، این امکان را  فراهم می‌آورد که تمامی ارتباطات تلفنی خود را روی بستر  اینترنت و با پروتکل VoIP  برقرار کنند. سرویس آسیاتل دارای اپلیکیشن مختص خود است که از طریق این اپلیکیشن امکان برقراری تماس وجود دارد. لازم به ذکر است این سرویس برای شرکت‌ها، کارخانه‌ها و سازمان‌هایی که دارای مراکز تماس یا خطوط متعدد تماس داخلی یا خارج از سازمان هستند، بسیار کاربردی است، اما درصورت لزوم این سرویس به مشترکین خانگی نیز ارائه می‌شود.

آسیاتل مبتنی بر فناوری سیپ ترانک طراحی شده است و شرکت آسیاتک سرویس تلفن مبتنی بر Hosted PBX ارائه نمی‌دهد.

مقایسه تعرفه VoIP  اپراتورهای ثابت

*قیمت‌ها به ریال درج شده است.

در جدول زیر نیز می توانیدبه طور خلاصه ویژگی‌های خدمات VoIP اپراتورهای ثابت را مقایسه کنید.

سرویس تلفن هر کسب‌وکار پلی ارتباطی میان سازمان و مشترکین آن است، برای ارتقا سطح مشتری‌مداری سیستم تلفن سازمان باید به‌روز شود. ویژگی‌های ارتباطی مورد نیاز سازمان خود را بررسی و آن را با سرویس‌های موجود در بازار بسنجید. پس از مقایسه‌ی قیمت و ویژگی‌ها، تجربه‌ی کاربران از استفاده از این سرویس‌های تلفنی، میزان هماهنگی و پشتیبانی سرویس را بررسی کنید تا بتوانید بهترین ارائه دهنده سرویس تلفن سازمانی را برای همکاری انتخاب کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.