• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98071511682
  • خبرنگار : 30057

رئیس سابق آژانس فضایی قزاقستان مطرح کرد

توانمندی بخش فضایی ایران برای اعزام "فضانورد محقق" به فضا

توانمندی بخش فضایی ایران برای اعزام "فضانورد محقق" به فضا

رئیس سابق آژانس فضایی قزاقستان با بیان این که بخش فضایی ایران از توانمندی لازم برای اعزام یک فضانورد محقق به فضا برخوردار است، با اشاره به سفر توریستی فضانورد اماراتی به ایستگاه فضایی بین‌المللی، گفت: ایران باید یک برنامه علمی و تحقیقاتی جامع برای اعزام فضانورد به فضا تهیه کند تا وقتی در بازگشت، خبرنگاران از فضانورد ایرانی می‌پرسند در فضا چه کردید، وی نگوید من غذاهای متنوع کشورم را به فضا بردم و با آنها از همسفرانم پذیرایی کردم.

به گزارش ایسنا، تلگت موسی بایف (Talgat Musabayev)، فضانورد سابق قزاقستانی و عضو فعلی مجلس سنای این کشور در همایش «جوانان، فناوری و فضا» که امروز به مناسبت هفته جهانی فضا با همکاری سازمان فضایی ایران در آمفی تئاتر مجتمع علوم پایه دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، به بیان دیدگاه‌ها و خاطرات خود پرداخت و افزود: اگر ایران در آینده صرفا یک فضانورد را به عنوان جهانگرد به فضا بفرستد، این امر باعث تعجب و شگفتی دیگران نمی‌شود، البته این کار برای بالا بردن روحیه مردم و ایجاد انگیزه و افزایش پرستیژ کشور مناسب است. اما به نظر می‌رسد بخش فضایی ایران از توانمندی لازم برای اعزام یک فضانورد محقق به فضا برخوردار است.

موسی بایف، پتانسیل‌های فضایی ایران را مناسب و در حال رشد توصیف کرد و با اشاره به سفر توریستی یک فضانورد اماراتی به ایستگاه فضایی بین‌المللی در هفته گذشته، گفت: ایران باید یک برنامه علمی و تحقیقاتی جامع برای اعزام فضانورد به فضا تهیه کند تا وقتی در بازگشت، خبرنگاران از فضانورد ایرانی می‌پرسند در فضا چه کردید، وی نگوید من غذاهای متنوع کشورم را به فضا بردم و با آنها از همسفرانم پذیرایی کردم.

آناتولی آرتسه بارسکی (Anatoli Artsebarsky)، فضانورد باسابقه روس نیز ضمن بیان خاطراتی از فعالیت‌های فضایی گسترده اتحاد جماهیر شوروی، گفت: من دویست و پنجاه و یکمین فضانورد کره زمین و هفتاد و یکمین فضانورد شوروی سابق هستم. در جهان در مجموع ۵۶۵ فضانورد وجود دارد که ۶۵ نفر از آنها خانم هستند. ۴۰ کشور جهان تا به حال فضانورد به خارج از کره زمین اعزام کرده‌اند و باید بدانیم که فضانوردان در سفرهای خود شرایط سخت و دشواری را تحمل می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha