• سه‌شنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۸ / ۰۷:۰۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98071611959
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه تهران:

موافق بازنگری تمامی سهمیه‌ها هستم

موافق بازنگری تمامی سهمیه‌ها هستم

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه موافق بازنگری تمامی سهمیه ها از جمله سهمیه فرزندان اعضای هیات علمی هستم، گفت: یکی از دلایلی که همواره سهمیه‌های جدید وضع می‌شوند این است که سهمیه های قبلی همواره مشکل ایجاد کرده‌اند.

دکتر محمود نیلی احمد آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، ضمن بیان این مطلب بر ضرورت اصلاح تمامی سهمیه های ورود به دانشگاه‌ها از جمله سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی تاکید و اظهار کرد: علت اینکه ما همواره شاهد تعیین سهمیه های جدید برای داشتن آموزان و دانشجویان در دانشگاه ها هستیم به این دلیل است که رقابت در بین متقاضیان آزاد ورود به دانشگاه ها بسیار شدیدتر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: با اعمال سهمیه های بیشتر در آزمون ها و حتی سهمیه های اعضای هیات علمی، میزان سهیمه های متقاضیان آزاد کمتر می‌شود مثلا این سهمیه به ۴۰ درصد کاهش می یابد به این ترتیب برای اینکه با این معضل مقابله شود همواره سهمیه های جدیدی تدوین می شود.

رییس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه موافق بازنگری تمامی سهمیه های دانشجویان هستم، گفت: سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها نیز باید همانند سهمیه ورود به دانشگاه ها مورد بازنگری قرار بگیرد و در کل هیچ سهمیه ای وجود نداشته باشد.

دکتر نیلی تاکید کرد: اگر چه سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها جزو ظرفیت ورود به دانشگاه ها به حساب نمی‌آید و کسانی که از این سهمیه استفاده کنند اما متقاضیان استفاده از این سهمیه باید ۹۰ درصد حدنصاب علمی را کسب کنند و از کیفیت علمی برخوردار باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۶ ۰۸:۱۲

متاسفانه بااعمال سهمیه ها که بستگی به تعداد فرزندان مسوولین وسال ورود آنها مرتبا اضافه وتغییر می کند.نخبگان ونوابغ ایرانی رابه مهاجرت وادار می کنیم .حیف ازاینهمه استعداد که ایران راترک می کنند .متاسفم که به تبعیض وفساد بها می دهید .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۶ ۱۰:۱۱

احتمالاً سرکار خانم طاهره مرادی، خبرنگار محترم, در نقل قول مطالب اشتباه در به کار بردن کلمه‌ی "سهمیه‌ی فرزندان هیأت علمی" کرده‌اند وگر نه بسیار بعید است که ریاست محترم دانشگاه تهران ندانند که فرزندان اعضای هیأت علمی سهمیه ندارند و فقط پس از قبولی با شرایط سهلتر میتوانند انتقال یا تغییر رشته دهند. شرط تغییر رشته هم قبولی در همان مقطع و با حداقل 92.5 درصد نمره آخرین فرد قبولی در سهمیه‌ی منطقه هست، پس اولاً جای فرد دیگری را نمیگیرد و ثانیاً در بدترین حالت در رشته‌های پر طرفدارحداکثر 2000 رتبه اختلاف خواهد بود در حالی که همزمان سهمیه خانواده‌ی شهدا و ایثارگران اولاً با رزرو 30 درصد از صندلیهای موجود در هر کد رشته (یعنی اختصاص سهمیه) وارد میشوند یعنی جای افراد مستعد بالاتر از خود را میگیرند و ثانیاً اختلاف تراز و نمره‌ی خام هم 30 درصد هست که در مواقعی تا 20،000 رتبه پایین تر رو هم شامل میشه و به دلیل اختلاف زیاد در سطح علمی، ممکنست پس از فارغ‌التحصیلی هم برای جامعه مشکلاتی ایجاد شود. ضمن اینکه بر چیده شدن تمام سهمیه‌های خاص و شرایط انتقال مورد بحث، مورد تأیید و نکوست. در ضمن اگر سهمیه‌های غیر مناطق برچیده شوند فرزندان هیأت علمی که توانسته‌اند نقل و انتقال یا تغییر رشته‌ دهند (با تسهیلات فرزندی هیأت علمی) اتوماتیک در کرسیهای خالی شده بدون انتقال یا تغییر رشته قرار خواهند گرفت یعنی حذف کلیه‌ی سهمیه‌ها حتی به نفع آنها خواهد بود ضمن اینکه تمام قبولی‌های دانشگاهها، به ترتیب نمره کسب کرده و استحقاق، وارد دانشگاه خواهند شد.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۱۶ ۱۰:۳۱

ای پروفسور اگر علمی هستی باید این جمله را بگی: موافق حذف همه سهمیه ها و رانت ها و امتیازات هستم تا حق به حق دار برسد و همه فرزندان این سرزمین بر اساس حقوق انسانی و شایستگی دسترسی به آموزش صحیح را داشته باشند!