• سه‌شنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98071612290
  • خبرنگار : 71560

در سوال از وزیر علوم

سعیدی مبارکه: وزارت علوم در تأمین امکانات رفاهی دانشجویان به خود نمره خوبی می‌دهد؟

سعیدی مبارکه: وزارت علوم در تأمین امکانات رفاهی دانشجویان به خود نمره خوبی می‌دهد؟

نماینده مردم مبارکه با تأکید بر اینکه اساتید و دانشجویان در ریل‌گذاری مسیر توسعه کشور نقش مهمی دارند، بیان کرد: باید امکانات رفاهی لازم برای دانشجویان و اساتید دانشگاهی فراهم شود. توجه به دانشگاه می‌تواند بسیاری از مشکلات ریز و درشت کشور را حل کند.

به گزارش ایسنا، زهرا سعیدی مبارکه در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس در توضیحات سوال خود از وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در رابطه با اقدامات انجام شده برای ارتقاء کیفی رفاهی دانشجویان و اساتید بیان کرد:‌ وزیر علوم به عنوان فردی که یک وزارتخانه کلیدی را در مسیر توسعه کشور اداره می‌کند باید یکی از قوی‌ترین وزرای کابینه باشد. بنده سوالم از ایشان این است که آیا در زمینه وضعیت کیفی دانشجویان و اساتید به خود نمره خوبی می‌دهند؟

وی در ادامه اظهار کرد: وزارت علوم یکی از وزارتخانه‌هایی است که ریل‌گذاری اصلی را در مسیر توسعه کشور انجام می‌دهد. به وضعیت نامناسب خوابگاه‌های دانشجویی چه کسی باید رسیدگی کند. براساس استاندارد جهانی به هر دانشجو باید ۵.۵ متر محل اقامت داده شود. ما در این فضا چند دانشجو را جا می‌دهیم؟

نماینده مردم مبارکه در مجلس تصریح کرد: آیا خبر دارید که برخی از اعضای هیأت علمی و نخبگان کشور با مرخصی بدون حقوق به خارج از کشور رفته و چندین سال است که به کشور بازنگشته‌اند؟ امروز اعضای هیأت علمی از وزارت علوم مکدر هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: بنده شخصا دو تن از اعضای هیأت علمی دانشگاهی را می‌شناسم که کشور فرانسه از آن‌ها تقدیر کرده و نشان ویژه به آن‌ها داده است اما در داخل حتی یک لوح تقدیر نیز به آن‌ها داده نشده است.

سعیدی مبارکه در ادامه با تأکید بر اینکه وزیر علوم باید تمام تلاش خود را برای تأمین رفاه دانشجویان و اساتید به کار گیرد، اظهار کرد: آیا امروز یک دانشجوی دکترا امکان خرید یک لپ‌تاپ را دارد؟ چه اقداماتی برای باقی ماندن نخبگان در کشور انجام شده است؟ آیا دانش‌آموختگان ما امروز از امنیت شغلی برخوردار هستند؟

وی افزود: براساس آمارها امروز نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاهی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد است. برای بهبود وضعیت معیشتی آنان چه اقداماتی انجام شده است؟

نماینده مردم مبارکه با تأکید بر اینکه فرهیختگان کشور نیاز به حمایت معنوی دارند، بیان کرد:‌ بعضا شاهد هستیم که تبعیض‌های ناروا دل آن‌ها را اندوهگین می‌کند. برنامه تحصیلات تکمیلی مبتنی بر چه نیازسنجی انجام شده است؟

وی در ادامه با اشاره به پایین بودن مبلغ وام دانشجویی بیان کرد: بنده از همین جا از تمام دانشجویان کشور به خاطر خوابگاه‌ها و امکاناتی که در اختیار آنان قرار می‌دهند عذرخواهی می‌کنم. اگر به هیأت علمی و اساتید دانشگاه توجه شود می‌توانیم مسیر توسعه را طی کنیم. دانشگاه‌ها باید در خدمت جامعه باشد و در راستای رفع نیازهای جامعه حرکت کند.

وی در ادامه با طرح این سوال که آیا واقعا ارتباط بین صنعت و دانشگاه تقویت شده است، بیان کرد: ما باید دانشگاه‌ها را به سطح کارآفرینی برسانیم. اگر در منابع بودجه‌ای کمبود وجود دارد باید از خیرین استفاده کنیم. وزارت علوم باید بیش از هر جایی دلش برای دانشگاه‌ها بسوزد. امیدوارم دیپلماسی علمی آن گونه که باید و شاید اجرایی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha