• چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98071712910
  • خبرنگار : 71145

"بسته دوم" مصوبات دولت عراق برای تحقق خواسته‌های معترضان

"بسته دوم" مصوبات دولت عراق برای تحقق خواسته‌های معترضان

دولت عراق "بسته دوم" مصوبات خود در تلاش برای مهار اعتراضات و پاسخگویی به خواسته‌های معترضان را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، در بیانیه منتشر شده بعد از جلسه هفتگی دولت عراق که عصر سه‌شنبه منتشر شد، مجموعه جدیدی از مصوبات دولت ارائه شد که شامل تشکیل کمیته‌ای به ریاست عادل عبدالمهدی،‌ نخست وزیر عراق برای تقسیم زمین‌های مسکونی بین افراد نیازمند و واجد شرایط است.

دولت مصوب کرد لایحه بودجه ۲۰۲۰ شامل توقف اجرای قوانین و دستورات مربوط به اعطای امتیازات، سنوات و پاداش به یک فرد باشد و تنها به یکی از این موارد اکتفا شود.

دولت همچنین مصوب کرد وزارت برق سامانه‌های تولید انرژی خورشیدی را برای پوشش ۳۰۰۰ خانواده فقیر به طور رایگان توزیع کند و در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای جوانان گام برداشته و تدابیر اجرای پروژه‌ها و راه اندازی شرکت‌های کوچک را تسهیل کند و به آنها امکان دستیابی به قراردادهای دولتی را بدهد.  

براساس تصمیمات اتخاذ شده دولت، وزارت برق موظف است جوانان بیکار بین ۱۸ تا ۳۸ سال را به عنوان ماموران اداره برق براساس تعداد جمعیت مناطق به اختیار بگیرد.

براساس مصوبات جدید دولت عراق، زمین‌های کشاورزی بین فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و آکادمی‌های کشاورزی توزیع شده و به آنها وامی برای اجرای پروژه‌های کوچک و متوسط اعطا شود.

وزارت صنعت و مدن نیز موظف به آموزش جوانان بیکار فارغ التحصیل و غیره می‌شود که تمایل به راه اندازی پروژه‌های صنعتی و تولیدات محلی دارند و این پروژه‌ها را از طریق صندوق پروژه‌های سود آور یا ابتکار عمل جذب جوانان بانک مرکزی تامین اعتبار می‌کند.

دولت گفت، هیئت مشاوران در دفتر نخست وزیری کاهش سن بازنشستگی کارمندان را بررسی کرده و نقطه نظرات خود را ظرف دو هفته به کابینه ارائه می‌کند تا جوانان بیکار جایگزین آنها شوند.

دولت همچنین زمینه انتصاب‌ها در دانشگاه‌های دولتی را باز کرده و دانشگاه‌های دولتی را ملزم به جذب تعداد مناسب افراد با مدرک تحصیلی بالا می‌کند.

دولت متعهد به اجرای پروژه‌هایی در سراسر عراق برای عقد قرارداد با سرمایه‌گذاران جهت راه اندازی کارخانجات تفکیک زباله با شیوه‌های جدید می‌شود.

دولت یکشنبه نیز اولین بسته از مصوبات خود را ارائه کرد که بر تخصیص بودجه برای کمک به فقرا، بیکاران و توقف تخریب منازل ساخته شده بدون مجوز و بازگردان افراد اخراج شده از خدمت ارتش و پلیس متمرکز بود.

بغداد و برخی استان‌های عراق از ابتدای اکتبر شاهد تظاهرات در اعتراض به وضعیت بد خدمات عمومی، فساد و بیکاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha