• چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98071713016
  • خبرنگار : 71402

در واکنش به نامه جنجالی کاخ سفید؛

پلوسی: تقلای ترامپ برای لاپوشانی خیانتش به دموکراسی ما آشکارتر می‌شود

پلوسی: تقلای ترامپ برای لاپوشانی خیانتش به دموکراسی ما آشکارتر می‌شود

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به عدم همکاری کاخ سفید با تحقیقات ضد دونالد ترامپ، او را به تلاش برای "لاپوشانی" تعاملاتش با اوکراین متهم کرده است. کاخ سفید در نامه‌ای عدم همکاری با تحقیقات استیضاح مجلس نمایندگان آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، نانسی پلوسی، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: «برای مدتی، رئیس‌جمهوری آمریکا برای عادی‌سازی بی‌قانونی تلاش کرده است. اکنون، او تلاش می‌کند تا بی‌قانونی را تقوا نشان دهد. نامه کاخ سفید تازه‌ترین تلاش برای لاپوشانی خیانت او به دموکراسی ما و تاکید بر این است که رئیس‌جمهوری فراتر از قانون است.»

این بیانیه واکنشی به نامه کاخ سفید است که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا را به "لغو نتایج انتخابات ۲۰۱۶" و نقض‌ قانون اساسی با "مطالباتی بدون پشتوانه قانونی" برای شهادت و درخواست اسنادی از چندین مقام دولتی و وابستگان ترامپ، متهم کرده است.

نانسی پلوسی اواخر ماه گذشته اعلام کرد، مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات رسمی استیضاح علیه ترامپ را در پی اتهاماتی مبنی بر سوءاستفاده او از اختیاراتش و ترغیب رئیس‌جمهوری اوکراین به "بررسی" جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات و رقیبش به جریان می‌اندازد.  

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: «این نامه یک اشتباه آشکار است و علنا یک تلاش غیر قانونی دیگر برای پنهان‌سازی حقایق درباره تلاش‌های واضح دولت ترامپ برای فشار آوردن بر قدرت‌های خارجی به منظور مداخله در انتخابات ۲۰۲۰ است. به‌رغم دیوارسنگی کاخ سفید، ما شاهد افزایش شواهدی هستیم که نشان می‌دهد رئیس‌جمهوری آمریکا از مقامش سوء استفاده کرده و سوگندش مبنی بر "حفاظت، حفظ و دفاع از قانون اساسی" را نقض کرده است.»  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha