• چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98071713359
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۷ مهر بخوانید؛

انتقاد جنتی از مجلس/جزئیاتی ازحادثه قطار زاهدان-تهران/برگزاری رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش

انتقاد جنتی از مجلس/جزئیاتی ازحادثه قطار زاهدان-تهران/برگزاری رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش

ابلاغ« قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی»/ تاکید سخنگوی دولت بر ضرورت سیاستگذاری در حوزه کودکان/ واکنش ظریف به ناآرامی‌های عراق/ آخرین جزئیات حادثه قطار زاهدان - تهران/ آغاز رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی در شمال غرب کشور/ انتقاد آیت‌الله جنتی از مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، هفدهم مهر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا،‌ علی ربیعی در حساب کاربری خود در توییتر بر ضرورت سیاستگذاری در حوزه کودکان تاکید کرد و نوشت: کانون سیاست گذاری باید بر حمایت از کودکان در معرض آسیب، دارای فقر غذایی، سلامت کودک، بازماندگی از تحصیل، امنیت روانی و جسمی (جلوگیری از کودک‌آزاری ) متمرکز شود.

رئیس جمهور هم قانون اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را برای اجرا به وزارتخانه های مربوطه ابلاغ کرد.

در همین ارتباط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با انتشار بیانیه ای از اصلاح قانون تابعیت جمهوری اسلامی ایران که به فرزندان زنان ایرانی و مردان غیرایرانی، فارغ از اینکه در خاک ایران به دنیا آمده‌اند یا خیر، اجازه کسب تابعیت ایرانی را می‌دهد، استقبال کرد.

رهبر انقلاب در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی گفتند: یک جریان بددل و بدخواه که متأسفانه در داخل دانشگاهها نیز حضور دارد، اصل جهش علمی کشور را که یک واقعیت عیان است، انکار و تلاش می‌کند با القاء اینکه هیچ اتفاق علمی مهمی رخ نداده است، مردم را دچار تردید و نخبگان را ناامید کند، اما شما در مقابل این جریان هرگز مأیوس نشوید.

اسحاق جهانگیری در اولین جلسه ستاد ملی مدیریت تالاب‌های کشور ضرورت اولویت‌بندی و تمرکز بر تالاب هایی که نیازمند توجه بیشتری هستند را یادآور شد و گفت: باید با رسیدگی، احیاء و مدیریت مانع از تخریب تالاب ها شد و از پیامدهای مخرب ناشی از آن بر زندگی مردم و محیط زیست جلوگیری کرد.

رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش با حضور یگان‌های واکنش سریع، متحرک هجومی و با پشتیبانی بالگردهای هوانیروز در منطقه عمومی ارومیه در شمال غرب کشور برگزار شد.

فرمانده کل ارتش: آماده مقابله با تهدید دشمن در هر سطحی هستیم

فرمانده نیروی زمینی ارتش: بخشی از توانمندی‌های بومی شده در رزمایش غیرمترقبه مورد آزمایش قرار گرفت

امیر سرتیپ دوم بهلولی: جابجایی سریع تیپ ۴۱ متحرک هجومی در رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش

تشریح دستاوردهای رزمایش غیرمترقبه نیروی زمینی ارتش

سرلشکر سلامی در همایش قایق‌های تندرو با تاکید براینکه توانمندی دفاعی سپاه پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه استکبار، پیشرفتی عظیم و چشمگیر داشته است، گفت: امروز سپاه به پیشرفته ترین و به روزترین دستاوردهای دفاعی دست یافته است. فرمانده کل سپاه همچنین عدم اعتماد به بیگانگان را عامل استقلال کشور دانست و گفت: تولید شناورهای بدون سرنشین باید در دستورکار نیروی دریایی سپاه قرار گیرد. وی دریا را میدانی تعیین کننده در نبرد با مستکبران توصیف و تاکید کرد: دشمنان ملت ایران حتی در حداکثر قدرت خود نیز برابر ما کم‌توان هستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان آخرین جزئیات حادثه قطار زاهدان - تهران گفت: بر اساس گزارش ها بیش از ۱۷۰ پیچ از ریل راه آهن باز شده بوده که دو علت می تواند داشته باشد. یا به قصد دزدی این کار انجام شده و یا می تواند انگیزه خرابکاری پشت این ماجرا باشد. بر اساس گزارش نیروی انتظامی منطقه تاکنون باز شدن پیچ ها سابقه داشته اما بلافاصله ترمیم می شدند. باید بررسی های دقیق انجام شود تا علت اصلی روشن گردد.

سفیر ایران در عراق اعلام کرد: در راستای ارائه خدمات‌رسانی بهتر به زائرین ایرانی اربعین حسینی، سفارت ایران در عراق و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در شهرهای زیارتی و مبادی ورودی عراق ۲۴ ساعته در خدمت زوار اربعین حسینی هستند. ایرج مسجدی همچنین با اشاره به علاقه‌مندی مردم عراق به ابا عبدالله الحسین و زائران حسینی اظهار کرد: این روزها شاهد استقبال شایان و غیرقابل وصف مردم عراق از زائرین اربعین حسینی هستیم و آنها از هیچ‌گونه تلاشی برای  خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی کوتاهی نمی‌کنند.

محمدجواد ظریف در واکنش به ناآرامی‌های عراق گفت :مردم هوشیار عراق اجازه نمی دهند دیگران از ناراحتی‌های مشروع‌شان سوءاستفاده کنند. وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اظهار کرد: اقلیت کوچکی تلاش کردند از اعتراضات مردم عراق سوءاستفاده کنند که اینها نماینده مردم عراق نیستند .

رئیس سازمان فضایی کشورمان در نامه ای در اعتراض به تحریم سازمان فضایی ایران از سوی آمریکا نوشت: کمیته استفاده صلح‌آمیز از فضای ماورای جو به همکاری‌های خود با ایران ادامه دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان هم در کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها اظهار کرد: اقدامات آمریکا علیه مردم ایران نوعی جنایت جنگی است؛ چرا که در جنگ اقتصادی خود علیه ایران ، شهروندان غیر نظامی را هدف اصلی قرار داده است .

ششمین جلسه رسیدگی به پرونده گروه خودروسازی عظام به اتهام قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو صبح امروز (چهارشنبه) به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد. نماینده دادستان خطاب به متهم خاتمی پور گفت: ما قبول دا یم که شما ترخیص کار عمده این شرکت نبودید و ترخیص کار عمده شیرزاد بوده که با دستور ایروانی فعلا متواری است.

رئیس قوه قضاییه آیین نکوداشت سی و هشتمین سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بسیاری از فسادها و کجی‌هایی که در نظام اداری صورت می‌گیرد محصول یک اقدام یک شبه و یک روزه نیست، بلکه محصول یک غفلت، بی توجهی و چشم بستن بر فساد و خلاف است. رییسی افزود: این موضوع یک مدتی است به مسئله‌ای تبدیل شده که امروز برای مردم، مسئولین و همه غیرقابل تحمل است.

همچنین آیت‌الله احمد جنتی  در جلسه شورای نگهبان با انتقاد از مسکوت ماندن طرح اصلاح قانون انتخابات در مجلس ابراز امیدواری کرد که مجلس با جدیت این طرح را به سرانجام برساند.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha