• جمعه / ۱۹ مهر ۱۳۹۸ / ۰۲:۳۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98071713527
  • خبرنگار : 71468

باقرزاده: پست فخری در کمیته خدشه‌ای به تیم سابر وارد نمی‌کند/ عابدینی استخدام فدراسیون شد

باقرزاده: پست فخری در کمیته خدشه‌ای به تیم سابر وارد نمی‌کند/ عابدینی استخدام فدراسیون شد

رییس فدراسیون شمشیربازی گفت: حضور پیمان فخری در کمیته ملی المپیک باعث نشده خدشه‌ای به تیم سابر وارد شود و کارها طبق برنامه پیش می‌رود.

فضل‌الله باقرزاده در گفت و گو با ایسنا درباره بحث‌هایی که مطرح شده مبنی براینکه پیمان فخری با حضور در کمیته ملی المپیک ممکن است نتواند مانند گذشته تیم شمشیربازی سابر ایران را همراهی و برای رویداد مهمی چون المپیک آماده کند، تصریح کرد: اصلا چنین چیزی نیست و پیمان فخری کاملا دلسوزانه کنار ملی‌پوشان است و تلاش می‌کند شرایط خیلی خوبی را برای آنها مهیا کند. در حال حاضر هم که فخری برای بازی های ساحلی جهان به قطر رفته یک هفته به ملی‌پوشان استراحت داده شد چون پیش از این در اردوی شبانه روزی بودند. فخری از قطر برگردد بلافاصله دوباره اردوها شروع می‌شود و در کل با حضورش در کمیته ملی المپیک خدشه‌ای به تیم سابر وارد نمی‌شود و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود. البته ما در کنار تیم روانشناس، فیزیوتراپ هم داریم که آن‌ها دارند کارهایشان را انجام می‌دهند.

باقرزاده با اشاره به در پیش بودن جام جهانی مصر گفت: این مسابقات اواخر آبان برگزار می‌شود به احتمال زیاد سهمیه تیمی المپیک در جام جهانی مصر نهایی خواهد شد. ما باید یا جزو چهار تیم برتر جهان باشیم یا بهترین تیم قاره. در حال حاضر هم فاصله چین  و ژاپن با ما خیلی زیاد است و سخت است که این دو تیم به ما برسند مگر اینکه معجزه شود. اکنون ۸۵ درصد راه را برای کسب سهمیه تیمی رفته‌ایم و انشاالله سهمیه در مصر نهایی می‌شود.

*سال‌ها قرار است سالن شمشیربازی را برگردانند

رییس فدراسیون شمشیربازی در پاسخ به این پرسش که بازگردان سالن شمشیربازی که در اختیار کشتی بود، قطعی است یا خیر، تاکید کرد: سال‌ها قرار است این اتفاق بیفتد اما هنوز اتفاق نیفتاده است. صحبت بر این است که کمپ تیم های ملی کشتی با هماهنگی فدراسیون و یکی از بانک‌ها ساخته شود و به اتمام برسد، سالن شمشیربازی به صاحب اصلی آن بر می‌گردانند.

او ادامه داد: اگر این اتفاق بیفتد شمشیربازی پتانسیل این را دارد نه تنها در آسیا بلکه در جهان بیشتر بدرخشد. چون این سالن بی نظیر است. این سالن را از ما گرفتند ابتدا خوابگاه دختران بود بعد هم برای مدت شش ماه تا یک سال به کشتی دادند اما انگار خوششان آمد (با خنده) و  به عنوان سالن تمرین از آن استفاده می کنند. ولی آن سالن متعلق به شمشیربازی است.

*سالن آکادمی ملی المپیک برای تمرین ملی پوشان خیلی کوچک است

باقرزاده در پاسخ به این پرسش که در جلسه ستاد عالی بازی ها مشکلات شمشیربازی برای حضور در المپیک عنوان شد یا خیر، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که عنوان کردیم بحث سالن بود. ملی‌پوشان در سالن آکادمی ملی المپیک که سالن کوچکی است، تمرین می‌کنند. سالن هفت تیر هم مجبوریم هر روز یک قسمت آن را بازسازی کنیم اما به بازسازی اساسی نیاز دارد. مسئله بعدی حقوق ماهیانه ملی‌پوشان بود که خب قرار است به المپیکی‌ها حقوق ماهیانه پرداخت شود و این کار قشنگی است. بودجه هم مورد با اهمیت دیگر است چون ملی پوشان باید دائما در اردو و مسابقات باشند. حتی الان خیلی از کشورها حاضر هستند با تیم سابر ایران اردوی مشترک داشته باشند.

*وضعیت از المپیک ریو بهتر است

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه پیش بینی کسب مدال هم داشته‌اید یا خیر، تاکید کرد: شمشیربازی در المپیک ریو هم پای مدال بود البته الان وضعیت بهتر از ریو است هم در انفرادی هم در تیمی. اما در ورزش نمی‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد و فقط امیدوارم در المپیک روز، روز شمشیربازی باشد و دل مردم را بتوانیم شاد کنیم.

*استخدام عابدینی و پاکدامن در فدراسیون شمشیربازی

رییس فدراسیون شمشیربازی با اشاره به اینکه  مجتبی عابدینی کار خود را در آکادمی ملی المپیک از دست داده است، تصریح کرد: مجتبی پیش از این که  در آکادمی ملی المپیک استخدام باشد، کارمند فدراسیون بود و زمانی که آن اتفاق برایش افتاد دوباره او را در فدراسیون استخدام کردیم. البته آقای صالحی امیری هم لطف زیادی داشت. علی پاکدامن هم استخدام فدراسیون شمشیربازی است  و محمد رهبری نفر سوم تیم ما، در اداره کل ورزش  و جوانان استان گیلان استخدام شده است.

*در اپه و فلوره شانس کسب سهمیه المپیک داریم

باقرزاده در مورد شانس ایران برای کسب سهمیه المپیک در اپه  و فلوره نیز گفت: ما در اسلحه های اپه و فلوره در مسابقات زون آسیا شانس داریم و در حال حاضر در این اسلحه ها هم داریم کار می‌کنیم که انشاالله در آن مسابقات که اردیبهشت ۹۹ برگزار می شود، نتیجه بگیریم. همچنین به دختران هم در هر سه اسلحه(سابر، اپه و فلوره) شانس حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک را می‌دهیم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha