• پنجشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98071814017
  • خبرنگار : 30057

با انعقاد یک تفاهم‌نامه محقق شد

اجرایی شدن رسوخ نانو فناوری در صنعت نفت/ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در لیست وزارت نفت

اجرایی شدن رسوخ نانو فناوری در صنعت نفت/ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در لیست وزارت نفت

با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و وزارت نفت، فناوری نانو به این صنعت رسوخ پیدا می‌کند.

به گزارش ایسنا در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو در محل نمایشگاه بین‌المللی تفاهم‌نامه‌ای بین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و بیژن زنگنه وزیر نفت منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در راستای استفاده از محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری نانو و صنعت نفت، توسعه و ارتقای فناوری نانو جهت رفع نیازهای صنعت نفت و کمک به توسعه بازار شرکت‌های حوزه نانو در شرکت‌های تابعه وزارت نفت منعقد شده است.

در این مراسم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور گفت: اهتمام وزارت نفت در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها قابل تقدیر است. همچنین اقدام دیگر راه‌اندازی منطقه نوآوری نفت است که شخص وزیر پیگیر آن است.

ستاری ادامه داد: با این اقدامات در دو سال آینده زیست بومی شکل می‌گیرد که نیروی خلاق جوان در آن حوزه فعال هستند.

به گزارش ایسنا، «تسهیل در ورود شرکت‌های نانو در لیست سازندگان و خدمات دهندگان مورد تأیید وزارت نفت»، «تدوین مدل‌های جدید قراردادی در خصوص استفاده از خدمات و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی حوزه نانو»، «ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی تخصصی برای صدور گواهی‌نامه‌های کیفیت برای کالاها و خدمات مبتنی بر فناوری نانو» و «ایجاد ساز و کاری جامع جهت احصاء نیازهای فناورانه وزارت نفت و مرتفع کردن نیازها از طریق کالاها و خدمات مبتنی بر فناوری نانو» از اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود. 

در راستای این تفاهم‌نامه تسهیل خرید محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری نانو، تجاری‌سازی محصولات و خدمات مبتنی بر فناوری نانو از محل منابع ردیف بودجه‌های پژوهشی و فناوری، حمایت از انجام آزمایش‌های میدانی و ساخت بار اول در سایت‌های عملیاتی صنعت نفت، تدوین روش تسریع جهت قرارگرفتن شرکت‌های حوزه نانو در وندور لیست وزارت نفت (ذیل آئین‌نامه ارزیابی سازندگان برای شرکت‌های دانش‌بنیان) و احصاء و تجمیع نیازهای وزارت نفت و ارائه اطلاعات مورد نیاز معاونت از جمله وظایف وزارت نفت در این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

همچنین سرمایه‌گذاری و حمایت‌های مالی از شرکت‌های حوزه نانو جهت تسهیل نقش آفرینی استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین نیازهای فناورانه نفت از محل منابع در اختیار معاونت، همکاری در نقش‌های فناورانه جهت معرفی خدمات و محصولات شرکت‌های حوزه نانو در زمینه‌های مورد نیاز صنعت نفت، مدیریت بانک ایده‌های نوآورانه با جذب افراد ایده‌پرداز و تیم‌های حل مسئله، ایجاد مدل‌های به هم رسانی به منظور پیگیری و انتقال فناوری و تهیه دستورالعمل‌های مرتبط با پذیرش ریسک و مسئولیت استفاده از محصولات  و خدمات نانوفناورانه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه نانو از وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به شمار می‌رود.

همچنین توسعه ارتباطات بین‌المللی جهت جلب همکاری متخصصان و ایرانیان خارج از کشور به منظور توسعه شتاب‌دهی به توسعه فناوری‌های بومی و حمایت از نقش اختراعات داخلی و بین‌المللی، ثبت علامت تجاری داخلی  و بین‌المللی، اخذ استانداردها و تأییدیه‌های ملی و بین‌المللی از دیگر وظایف معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این تفاهم‌نامه محسوب می‌شود و مدت این تفاهم‌نامه سه سال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha