• جمعه / ۱۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98071914363
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

عدم رعایت استاندارد ۲ شهربازی در طبس را تعطیل کرد

عدم رعایت استاندارد ۲ شهربازی در طبس را تعطیل کرد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال ۲۴۴ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، ۴۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین‌بازی، انجام شده است، گفت: طی بازرسی‌های انجام شده، اجازه فعالیت به دو شهربازی در طبس داده نشد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مروی‌مقدم، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشورهایی که در آنها استاندارد نهادینه شده است به رشد و توسعه اقتصادی رسیدند.

وی با بیان اینکه جایگاه ایران از حیث استاندارد هر سال چند پله صعود می‌کند، تصریح کرد: طبق آمار سازمان جهانی استاندارد، ایران در بین ۱۶۳ کشور جایگاه بیست و یکم را دارد و این در حالی است که در سال گذشته در جایگاه ۲۷ و سال قبل از آن در جایگاه ۳۳ بوده است.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی بیان کرد: سازمان جهانی استاندارد ۱۵ کرسی هیئت مدیره دارد که از این ۱۵ کرسی، یک کرسی به سازمان ملی استاندارد ایران اختصاص یافته است.

مروی مقدم اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال اداره استاندارد خراسان‌جنوبی ۱۴۲۰ نفر_ ساعت برای مدیران کنترل کیفیت و ۱۶۰ نفر _ ساعت برای کارشناسان استاندارد و ۵۱۲ نفر _ساعت برای کارکنان استان، آموزش ارائه کرده است.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال ۲۴۴ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی، ۴۰ مورد بازرسی از تجهیزات شهربازی و زمین‌بازی، ۴۳۵ مورد نمونه‌برداری از مراکز تولیدی و بیش از پنج هزار مورد بازرسی در طرح طه داشته‌ایم.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی بیان کرد: در شش ماهه ابتدای امسال ۱۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، هفت مورد پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی و ۷۷ مورد تمدید کاربرد علامت استاندارد و صادر شد.

مروی مقدم اظهار کرد: در این مدت ۶۲ مورد آزمون باسکول وسائل نقلیه چرخ‌دار جاده‌ای، ۳۶۰۵ مورد نمونه‌برداری از فرآورده‌های نفتی و ۳۵۲ مورد بازرسی از آسانسورها را داشته‌ایم.

وی ادامه داد: طی بازرسی‌های انجام شده، اجازه فعالیت به دو شهربازی در طبس داده نشد و در مورد مهدهای کودک نیز مواردی به عنوان نقص اعلام شده که تذکر داده شده و در حال رفع آن هستند.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷ آزمایشگاه همکار با اداره استاندارد خراسان‌جنوبی فعال هستند که این رقم در ابتدای دولت یازدهم پنج مورد و در ابتدای دولت دوازدهم ۱۸ مورد بوده است.

مروی مقدم اظهار کرد: متوسط نمونه‌برداری از مراکز عرضه و تولیدی در ابتدای دولت یازدهم ۸۰۰ مورد، ابتدای دولت دوازدهم ۱۲۰۰ مورد و در حال حاضر ۶۳۰۵ مورد است.

وی افزود: تعداد پروانه صادره کاربرد علامت استاندارد معتبر در ابتدای دولت یازدهم ۱۴۴ مورد، ابتدای دولت دوازدهم ۲۳۷ مورد و در حال حاضر نیز ۳۶۴ مورد است.

مدیرکل استاندارد خراسان‌جنوبی اظهار کرد: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نتایج آزمایش‌های کنترل کیفیت خود را برای ما و به صورت متقابل ما برای آنان ارسال می‌کنیم تا از این نتایج استفاده شود.

مروی مقدم با بیان اینکه دوره برخوردهای ارشادی گذشته است، یادآور شد: اگر صنفی کالای غیر استاندارد در بازار ارائه دها، با آن برخورد کرده و به دادگاه ارائه می‌دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha