• شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98072014799
  • خبرنگار : 71593

کاخ سفید نکات بحث اوکراین را "تصادفی" برای دموکرات‌ها فرستاد

کاخ سفید نکات بحث اوکراین را "تصادفی" برای دموکرات‌ها فرستاد

کاخ سفید به طور "تصادفی" فهرستی از نکاتی را که با هدف دفاع از دولت در برابر شهادت سفیر سابق آمریکا در اوکراین تنظیم شده بود، برای دموکرت‌ها فرستاد.

به گزارش ایسنا، دو منبع آگاه به پایگاه خبری هیل اطلاع دادند که کاخ سفید به طور تصادفی ایمیلی را شامل نکاتی برای دفاع از دولت در برابر شهادت ماری یوانوویچ، سفیر سابق آمریکا در اوکراین، برای دموکرات‌ها فرستاده است.

این دومین بار در مدت یک ماه است که دولت نکاتی برای دفاع از خود در پرونده روابط با اوکراین را تصادفا برای دموکرات‌ها می‌فرستد. این ایمیل شامل راهنمایی‌هایی برای جمهوری‌خواهان است تا از رییس‌جمهوری در برابر شهادت مخرب احتمالی سفیری که در ماه مه از سمت خود برکنار شد، دفاع کنند.

کاخ سفید در این ایمیل جمهوری‌خواهان را به اقداماتی برای متهم کردن دموکرات‌ها از جمله حمله به روش مدیریت پرونده تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ از سوی آدام شف، رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان تشویق کرده است.

سفیر سابق آمریکا در اوکراین در شهادت خود به بازرسان کنگره گفت، ترامپ پس از "کمپینی هماهنگ‌شده" علیه او که شامل اتهاماتی بی‌اساس بود، او را به واشنگتن فراخواند. این سفیر سابق همچنین گفت، وزارت امور خارجه آمریکا "از تابستان سال ۲۰۱۸ از سوی رییس‌جمهوری برای برکناری من تحت فشار بوده است".

در ایمیل کاخ سفید برای جمهوری‌خواهان آمده است: «ما نگران هیچ یک از اطلاعاتی که یوانوویچ ممکن است در اختیار کنگره قرار دهد، نیستیم زیرا رییس‌جمهوری هیچ خطایی مرتکب نشده است اما نگران این هستیم که آدام شف او را در شرایطی قرار دهد که بدون حضور وکلای وزارت خارجه و به طور محرمانه شهادت دهد.»

این ایمیل می‌افزاید: «دلیل تمایل آدام شف برای قرار دادن مقامات دولتی در چنین شرایط خطرناکی و قلدری او با تهدیدهای بی‌اساس غیرقانونی، سوالاتی جدی را برمی‌انگیزد.» این ایمیل اظهار می‌کند، شف "تمایل دارد بدون در نظر گرفتن اهمیت روند منصفانه تحقیقات، کار خود را انجام دهد و از مقامات دولتی برای اهداف سیاسی بی‌اساس خود استفاده کند".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha