• شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98072014833
  • خبرنگار : 71214

بازگشت چراغ‌خاموش آنتونوف به آسمان ایران!؟

آنتونوف

در حالی که سال ۱۳۹۳ پرواز آنتونوف ۷۴ به دستور رییس‌جمهور ممنوع شده بود، به ادعای یکی از کاربران فضای مجازی، این نوع هواپیما در پرواز تهران – مشهد توسط شرکت هواپیمایی پویا استفاده شده و با توجه به تایید مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، به نظر می‌رسد که آنتونوف‌های ممنوع شده چراغ‌ خاموش به آسمان ایران بازگشته‌اند.

به گزارش ایسنا، یکی از کاربران فضای مجازی در شبکه اجتماعی توییتر مدعی شده بود که در پرواز مشهد – تهران سوار بر هواپیمای آنتونوف شده است که از سوی رییس جمهور ممنوعیت پرواز آن به دلیل ایمن نبودن اعلام شده بود. این کاربر در ادامه اظهارات خود گفت: این هواپیما بدون پنجره بود و در زمان تیک‌آف یک تکه فلزی از سمت خروج اضطراری روی یکی از مسافران افتاد که با کمک کادر پروازی و مسافران بسته شد.

این ادعا در حالی مطرح شده است که مرداد ماه سال ۱۳۹۳ محمد علی ایلخانی - مدیر عامل سابق شرکت فرودگاه‌های کشور - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تاکیدی که دولت بر امنیت پروازهای مسافری دارد رییس‌جمهور هفته گذشته پرواز ایران ۱۴۰ را ممنوع کرد و پس از آن نیز در دستوری جداگانه پروازهای مسافری هواپیمای آنتونوف ۷۴ را ممنوع و این نوع هواپیما را از چرخه پرواز خارج کرد.

اما حالا به نظر می‌رسد این هواپیما چراغ خاموش به آسمان ایران برگشته و مجوز پرواز دریافت کرده است. چرا که مرتضی دهقان - معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری – در این باره به ایسنا گفت: این نوع از آنتونوف‌های شرکت هواپیمایی پویا مجوز پرواز داشتند و رفع ممنوعیت شده بودند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا در شرایطی که هواپیمای مسافربری پنجره نداشته است می‌تواند مجوز و استانداردهای لازم را برای پرواز کسب کند، ادامه داد: این هواپیما به طور قطع مجوز پرواز داشته، اما از حیث استانداردهای پرواز باید از حوزه تخصصی آن در این سازمان پرس‌وجو کرد.

همچنین رضا جعفرزاده – سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری – در این باره به ایسنا اظهار کرد: این هواپیما ممنوعیت پروازی نداشته و آنطور که به نقل از رییس‌جمهور طرح شده صحت ندارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این هواپیما مجوز پرواز دارد یا خیر نیز گفت: اگر هواپیمایی صلاحیت پرواز نداشته باشد قطعا اجازه پرواز به او داده نمی‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۰ ۱۳:۱۴

چند وقت بود خبر سقوط هواپیما نداشتیم احتمالا مسئولان مربوطه دلشون تنگ شده خدا بخیر کنه.بیچاره مردم بیخبر!!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۰ ۱۳:۳۸

متاسفم برای افرادی که سوار این ارابه مرگ می شوند. خدا پیشاپیش رحمتشان کنند. کاش مسئولان و خانواده های محترمشان هم از این ارابه های مرگ برای سفر استفاده کنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۰ ۱۳:۴۹

اگر خدای ناکرده اتفاقی بیفتد آقایان از بیت المال دیه را پرداخت می کنند. از دیدگاه بعضی ها جان دیگر انسان‌ها آنقدر ارزش ندارد!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۰ ۱۵:۱۵

حتما باید چند تاش سقوط کنه تا به فکر ممنوعیت بیفتید؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۰ ۲۰:۳۹

سوال من این است که چرا ایران یکسری هواپیمای دست دوم ایرباس یا بویینگ را نمی‌خرد خیلی خیلی ارزان هستند. یا اینکه ایران با روسیه استارت این کار را بزنند که همان هواپیما 100 روسیه را در ایران بسازند.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۰ ۲۰:۵۷

اتفاقا هواپیمایی که پنجره نداره قطعا نمیتونه مجوز پرواز مسافری داشته باشه به دلیل اینکه طبق پرتکل های ایمنی باید پنجره های هواپیما موقع فرود بالا باشه تا در صورت نیاز به خروج اضطراری مسافران بتوانند موقعیت خودشون را پیدا کنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۰ ۲۱:۴۲

ایسنا، خواهشا این خبر را نگه دار .... چند مدت دیگه به دردت میخوره.