• شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98072015138
  • خبرنگار : 30054

۷ راهکار کاربردی برای تغییر استراتژی در بازاریابی محتوایی

۷ راهکار کاربردی برای تغییر استراتژی در بازاریابی محتوایی

همانطور که می‌دانید استفاده از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک عامل مهم در کنار دیگر عناصر برای موفقیت در بازاریابی محتوایی ایفای نقش می‌کنند. از این رو، باید به شکل هوشمندانه‌ای خود را برای تغییرات در استراتژی بازاریابی محتوایی آماده کنید.

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

به گزارش ایسنا، کسب‌وکار شما تنها در صورتی به زندگی خود ادامه خواهد داد که محتوای تازه و خلاقانه و مناسب با نیازها و گرایش‌های مخاطبان در اختیار آنها قرار دهید. بدین منظور توصیه می‌کنیم به نکات زیر دقت داشته باشید:

۱-محتوای متنوع تولید کنید

هرچند انتشار وبلاگ‌های عادی همچنان یکی از مولفه‌های اساسی دخیل در میزان رشد و دیده شدن کسب‌وکارها محسوب می‌شود، ولی به‌تنهایی برای استفاده حداکثری از پتانسیل بالقوه برند شما کافی نخواهد بود. علاوه بر اینها باید از ویدئوهای اطلاعاتی و روایی، اینفوگرافیک‌های تعاملی و آموزنده، پادکست‌ها، کتاب‌های الکترونیکی و ... نیز استفاده کنید.

۲-ارتباطات خود را گسترش دهید

از طریق گروه‌های مختلف در رسانه‌های اجتماعی با مخاطبان خود تعامل داشته و دسترسی خود را به آنها افزایش دهید. این افراد در جستجوی یک منبع قابل‌اعتماد برای گرفتن پاسخ پرسش‌های خود هستند. شبکه‌های اجتماعی بستر مناسبی برای بازنشر مطالب وب‌سایت برای ایجاد این ارتباطات هستند.

۳-محتوای خود را متناسب با گرایش کاربران تغییر دهید

هرقدر در رفتارشناسی مخاطبان خود قوی تر عمل کنید، تاثیر محتوایی که در فضای مجازی منتشر می‌کنید نیز بیشتر خواهد بود. اینکه مخاطب شما دارای چه خصوصیات رفتاری و شخصیتی است، می‌تواند به میزان قابل توجهی کار را برای شما آسان کند. بنابراین، برای افزایش تاثیرگذاری محتوا، ابتدا مخاطب خود را بشناسید و سپس محتوا را بسته به ذوق و علاقه وی تغییر دهید.

۴-در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید

تبلیغات در فضای شبکه‌های اجتماعی امروزه رنگ و لعاب دیگری به خود گرفته و شما نیز با پیروی از آن باید به بهترین نحو ممکن محتوای خود را آنجا تبلیغ کنید. این کار را با بازنشر پست‌های خود در دیگر شبکه‌های اجتماعی با بازدید بالا انجام دهید و سپس با کمی خلاقیت بیشتر مخاطبان بیشتری جذب کنید. این نوع تبلیغات برای هر کسب‌وکاری با هر سطح بودجه‌ای ضروری به‌نظر می‌رسد.

۵-بازاریابی ایمیلی را جدی بگیرید

کسب‌وکارها با استفاده از ویدئوهای سفارشی یا پیشنهادات وسوسه‌برانگیز روش‌های خلاقانه و نوینی برای پرورش مخاطبان خود در پیش گرفته‌اند. این پیشنهادات می‌تواند شامل دسترسی به برنامه‌ها، سمینارهای آنلاین، کتاب‌های الکترونیکی یا ... باشد. زمانی که می‌خواهید چنین پیشنهاداتی به جمعی از کاربران دهید، هیچ ابزاری بهتر از ایمیل نیست. قدرت واقعی بازاریابی ایمیلی زمانی معلوم می‌شود که قصد دارید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید.

۶-فعال باشد

اگر نمودار رشد کسب‌وکار شما در برهه‌ای از زمان افت کرده است، نشانه کاهش ارتباطات شما با مخاطبان است. به نظرات و بازخوردهای مخاطبان توجه کنید و در زمان مناسب واکنش نشان دهید. هدف این است که به آنها ثابت کنید به علایق آنها اهمیت می‌دهید.

۷-نتایج استراتژی‌ بازاریابی محتوایی را ارزیابی کنید

همزمان با تغییر استراتژی‌های بازاریابی محتوایی خود شروع به احساس تغییرات ایجاد شده در نتایج یا نرخ بازگشت سرمایه خواهید کرد. به‌ویژه توجه به شمار مشترکان معتبر وب‌سایت، تعداد مشترکانی که اقدام به خرید کرده‌اند، میزان اشتراک محتوای شما در رسانه‌های اجتماعی، نرخ بازده وب‌سایت، تعداد لینک‌های ارجاعی از سایت‌های دیگر و ... بسیار مهم است.

اداره بازرگانی ایسنا با تکیه‌ بر ۲۰ سال سابقه حرفه‌ای رسانه‌ای در فضای مجازی، آمادگی دارد صاحبان کسب‌وکار را در تولید و انتشار انواع رپورتاژ آگهی یاری کند.

فعالان اقتصادی و صاحبان کسب‌وکار می‌توانند به‌منظور مشاوره و آگاهی از شرایط تولید و انتشار رپرتاژ آگهی در ایسنا با شماره‌های ۸۸۹۰۹۸۷۲ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha