• شنبه / ۲۰ مهر ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 98072015148
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

نیازها و ذائقه‌های دانش‌آموزان تغییر کرده است

علیرضا کاظمی- معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش

رئیس سازمان دانش‌آموزی اظهارکرد: رویکرد مدرسه‌محوری، دانش‌آموزمحوری، مهارت‌محوری، نقش‌پذیری و استفاده از فضای مجازی به‌عنوان رویکردهای جدید باید در دستور کار قرار گیرد تا نقش تربیتی سازمان دانش‌آموزی پررنگ شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاظمی در کارگروه دوروزه آسیب‌شناسی و بازمهندسی برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی گفت: بازنگری در ساختار، مأموریت‌ها، آیین‌نامه، نظام‌نامه‌ها، محتوای برنامه و آسیب‌ شناسی برنامه‌ها را مطرح کرده‌ام زیرا بعد از۲۰سال فعالیت و در چله انقلاب نیاز به بازنگری داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: فضای جامعه، نیازها و ذائقه‌های دانش‌آموزان تغییر کرده است و باید محتوای برنامه‌ها به لحاظ شکلی و محتوایی تغییر کند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: رویکرد مدرسه‌محوری، دانش‌آموزمحوری، مهارت‌محوری، نقش‌پذیری و استفاده از فضای مجازی به‌عنوان رویکردهای جدید باید در دستورکار باشد تا سازمان دانش‌آموزی نقش تربیتی خود را پررنگ کرده و به کف مدرسه برود.

کاظمی گفت: نظام‌نامه نشان و درجات را بازبینی کنیم تا هویت‌بخش سازمان و نماد فعالیت سازمان باشد. این سؤال باید اکنون مطرح شود که آیا تبلور محتوای فعالیت‌های سازمان در نظام‌نامه نشان و درجات است؟.

به گزارش معاونت روابط عمومی و اطلاع‌رسانی آموزش و پرورش، وی افزود: هر بخش را آسیب‌شناسی و تقسیم‌بندی و سپس محتوا را بازنگری کنیم تا خروجی این جلسه پیشنهادهایی برای شورای برنامه‌ریزی سازمان باشد.

وی مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌ها را مغز متفکر، هیات اندیشه‌ورز و نخبگان سازمان دانش‌آموزی دانست و گفت: کارها باید پشتوانه فکری داشته باشد و فرصت استفاده از خرد جمعی را فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.