• یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۰۰:۰۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98072015287
  • خبرنگار : 71214

به بهانه ازسرگیری پرواز هواپیماهای آنتونوف در ایران

اگر هواپیمای روسی خوب است چرا بقیه نمی‌خرند؟

آنتونوف 74

در شرایطی که به نظر می‌رسد پرواز هواپیماهای آنتونوف مجددا ازسر گرفته شده است، وزیر راه و شهرسازی در دولت‌های نهم و دهم اعلام کرد: از همان زمان هم پرواز هواپیماهای آنتونوف به دلیل مشکلاتی که داشتند، پرحادثه و پر ریسک بود و به نظر نمی‌رسد این هواپیماها در این صنعت موفق باشند.

به گزارش ایسنا، بیست و پنجم مرداد ۱۳۹۳ رئیس جمهور دستور توقف هواپیمای آنتونوف ۷۴ را پس از اعلام ممنوعیت هواپیمای ایران ۱۴۰ صادر کرد که به گفته محمدعلی ایلخانی، مدیرعامل وقت شرکت فرودگاه‌های کشور در راستای حفظ امنیت مسافران در پروازهای داخلی بود.

پس از اعلام این ممنوعیت، هیچگاه رفع ممنوعیت آن علنی نشد تا چند روز گذشته که یک از کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد برای ‌پرواز مشهد-تهران با هواپیمای آنتونوف شرکت هواپیمایی پویا سفر کرده است و مسافران با مشکلات بسیاری در جریان پرواز مواجه شده‌اند.

البته مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری در این باره اعلام کردند که هواپیمایی آنتونوف این شرکت هواپیمایی مجوز پرواز داشته و رفع ممنوعیت شده‌ است.

 حمید بهبهانی -وزیر اسبق راه و شهرسازی در ماه‌های پایانی دولت نهم و دولت دهم، درباره این هواپیماها به ایسنا گفت: دلیل اعلام ممنوعیت پروازی برای آنتونوف این بود که در حالت کلی هواپیماهای روسی هیچگاه در حوزه مسافری موفق نبودند. اساسا هواپیماهای آنتونوف به دلیل حوادثی که به بارآوردند پروازشان ممنوع شد.

وی افزود: حوادث هواپیماهای آنتونوف در آن ایام بسیار زیاد بود. برای مثال می‌توان به حادثه هواپیمای آنتونوف در قزوین اشاره کرد و سوال اینجاست اگر هواپیماهای آنتونوف و به صورت کلی هواپیماهای روسی از کیفیت لازم برخوردارند و قیمتشان از ایرباس و دیگر هواپیماهای مسافری پایین تر است، چرا کشورهای دیگر به سراغ چنین هواپیماهایی نمی‌رود و این هواپیماها را وارد کشورشان نمی‌کنند؟!

بهبهانی در پاسخ بر سوال دیگری مبنی بر اینکه که اگر شما وزیر راه و شهرسازی بودید اجاره پرواز آنتونوف را می‌دادید گفت: در آن زمان مجوز پرواز برای این هواپیماها صادر نکردیم ولی الان مشخص نیست چه اتفاقی بیفتد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۰:۰۲

بنظر من شرکت ها باید اسم شرکت سازنده هواپیما و تاریخ ساخت رو بزنن تا خریدار تصمیم بگیره بپره باهاش یا نه

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۲:۱۰

این هواپیما جان مسافران رابه خطرمیندازد

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۳:۰۸

بزرگوار! اونی که تو قزوین سقوط کرد توپولف ۱۵۴ و مربوط به شرکت کاسپین بود.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۳:۱۴

باسلام: نمی دانم کدام ... است که دستور میدهد این هواپیمای آدمکش را بخرند و یا دوباره به جریان بیندازند. هرکه هست اول به سود خود می اندیشد و دوم میخواهد مردم را ازبین ببرد .خیلی راحت!