• یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۰۳:۱۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 98072015289
  • خبرنگار : 80001

معاون وزیر:

اجاره مدرک مهندسی؟! اجازه نمی دهیم

اجاره مدرک مهندسی؟! اجازه نمی دهیم

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره این شائبه که برخی مهندسان مدرک خود را به شرکت‌های ارایه خدمات مهندسی اجاره می‌دهند، گفت: با الکترونیکی کردن خدمات مهندسی جلوی روزنه‌های بروز خطا از جمله اجاره دادن مدرک را می‌گیریم.

محمود محمودزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به اعتقاد بنده موضوع امضافروشی، بیشتر یک ادعا است. البته یکی از مشکلات، شائبه اجاره دادن مدرک به شرکت‌های حقوقی مهندسی است که نیاز به اصلاحات  دارد.

وی افزود: هم‌اکنون با ضعف برخی از قوانین در حوزه مهندسی  مواجهیم که ممکن است کسانی از آن استفاده یا سوءاستفاده کنند. وظیفه ما به عنوان نماینده حاکمیت این است که جلوی روزنه‌های بروز خطا را بگیریم.   در این خصوص جلساتی را با محوریت وزارت راه و شهرسازی انجام می‌دهیم که خدمات مهندسی را الکترونیک کنیم تا از مسائلی که ممکن است سلیقه خاصی در آن  دخیل باشد جلوگیری شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی درباره چالش اخیر صدور پروانه  اشتغال که اخیرا شرکت‌های حقوقی مهندسی با آن مواجه شده‌اند گفت: حدود ۲۴ سال از تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان می‌گذرد و بسیار طبیعی است که هم‌اکنون بسیاری از موارد قانون نیاز به تجدیدنظر داشته باشد. در رابطه با شرکت‌های حقوقی موضوعات مختلفی مطرح شده که باید رسیدگی شود. عملکرد حوزه مهندسی ساختمان کشور بعد از تصویب قانون کاملا قابل دفاع است اما این نافی اصلاحات و تجدیدنظر در زمینه‌های مختلف قانون نیست.

محمودزاده درباره رای دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت سازمان نظام مهندسی از ارجاع کار گفت: دیوان، سازمان نظام مهندسی را از ارجاع منع نکرده بلکه دستور توقف بخشنامه معاونت وقت وزارت راه و شهرسازی را صادر کرده است. موضوعی که در بخشنامه آمده مطابق قانون و آیین‌نامه  است و ما بدون تعصب خاصی بین موافقان و مخالفان ارجاع کار در حال بررسی این  مساله هستیم. اصلاحاتی که در دستور کار داریم به افزایش کیفیت جامعه مهندسی و مخاطبین که مردم هستند کمک می‌کند.

وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری آزمون ورود به حرفه متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی که روز جمعه ۱۹ مهرماه برگزار شد گفت: از زمان تشکیل سازمان نظام مهندسی تاکنون بیش از ۲۴ آزمون برگزار شد که ۱۶ آزمون از سال ۱۳۸۷ به این  طرف بوده  است. همه مراحل از طراحی سوالات، سنجش مستندات و برگزاری آزمون پروسه پیچیده و سنگینی است که همکاران ما در وزارت راه و شهرسازی به شکل حرفه‌ای آن را انجام می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان  کرد: از ابتدای تشکیل سازمان نظام مهندسی تا کنون حدود ۲ میلیون و ۳۰۰  هزار نفر آزمون برگزارشده است و افراد در صلاحیت‌ها و رشته‌های مختلف به رقابت  پرداخته‌اند. از این تعداد در حال حاضر بیش از ۵۵۰ هزار نفر موفق به اخذ صلاحیت شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۱:۱۴

یکی از دلایل اجاره دادن پروانه نظام مهندسی به شرکت های حقوقی , نداشتن الزامی به حضور تمام وقت مهندسان و امتیازآوران در شرکت های حقوقی است البته یک تعهد نامه محضری از هیات مدیره و امتیازآوران شرکت گرفته میشود مبنی بر اینکه در هیچ یک از بخشهای دولتی یا خصوصی یا موسسات و نهادهای عمومی دارای هیچ گونه اشتغال پاره وقت و تمام وقت نباشند ولی در عمل خلاف این موضوع اثبات میشود و اغلب کارکنان پتروشیمی و پالایشگاه و نیروگاه و ... پروانه نظارت خود را به قیمت ناچیز مثلا 6 میلیون تومان برای یکسال به شرکتها اجاره میدهند .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۱:۱۷

یکی از دلایل مدرک فروشی و پروانه فروشی مهندسان به شرکتها , نبود سیستم های کنترلی دقیق از طرف سازمان نظام مهندسی و وزارت راه و شهرسازی برای تشخیص حضور تمام وقت مهندسان در شرکتها است , با تجهیز شرکت ها به اسکنر اثر انگشت و دوربین میتوان تشخیص داد کدام مهندسان در ساعت اداری از 8 صبح تا 2 ظهر در شرکت حضور دارند .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۱:۳۰

شرکت های حقوقی چون الزامی به بیمه کردن کارکنان خود ندارند به راحتی مدرک می خرند ولی اگر ارسال لیست بیمه تامین اجتماعی برای کارکنان شرکت و امتیازآوران شرکت الزامی شود , بازرس سازمان بیمه تامین اجتماعی هر ماه به دفتر شرکت ها مراجعه میکند و حضور مهندسان و شاغلان شرکت را بررسی میکند و در صورت غیبت بیش از حد مهندسان در شرکت , سریعا به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی شده و معلوم میشود این مهندسان در جایی دیگر شاغل هستند پس مدرک فروشی و امضافروشی و پروانه فروشی کردند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۲:۰۹

با ایجاد سامانه کارنامه حرفه ای و شغلی مهندسان و شرکت‌ها می‌توان مهندسان چندشغله و پروانه فروش را شناسایی کرد. بدین صورت که با اتصال به سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی و سامانه کارکنان نظام اداری کشور می‌توان فهمید کدام مهندسان در بخش دولتی یا خصوصی شاغل هستند .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۲:۱۹

یکی از آفت‌های شرکت‌های کاغذی که با خرید مدرک و پروانه سایر مهندسان ایجاد شدند، ارزان فروشی خدمات مهندسی است چون این شرکت ها حق و حقوق مهندسان شاغل در شرکت را به طور کامل نپرداختند پس سود زیادی نصیبشان شده و با دادن تخفیفات فراوان به مالکان ساختمان و مشتری های خود باعث می‌شوند که حق الزحمه سایر شرکت‌های حقوقی شکسته شود مثلا یک شرکت آزمایشگاه بتن صوری که مدرک دیگر مهندسان را خریده یک تست بتن را 100 هزار تومان ناچیز انجام می‌دهد، در حالیکه تعرفه تست بتن 300 هزار تومان است یعنی تخفیف 60 درصدی زیر تعرفه!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۲:۳۷

چرا مهندسی که مقیم کانادا است و هیچ حضور فیزیکی در ایران ندارد ولی پروانه نظارت خود را به شرکت های حقوقی واگذار کرده ؟؟؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۲:۴۲

... اگر دولت قصد ایجاد اشتغال پایدار دارد اول باید صنعت ساختمان و شاغلین در این صنعت را شناسنامه دار و بیمه کند . کمیسیون عمران مجلس که در راس آن یک پزشک عمومی قرارگرفته متاسفانه باید اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را بعد 24 سال به صحن علنی مجلس بیاورد . باید 550 هزار مهندس عضو نظام مهندسی ساختمان ساماندهی شوند و تضمین شغلی داشته باشند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۶:۴۱

اگر مسئولیت و بیمه برای سازنده الزامی شود و تحویل بهره‌برداران شود به مهندس شدیدا نیاز پیدا می‌کند و دخالتی هم در کار مهندسی نمی‌کند که البته خود مهندسان هم باید خدماتشان همراه بیمه و گارانتی ارایه شود تا صوری کاری نباشد.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۱۶:۴۸

برخی از این مهندسانی که پیر شده اند و امکان کار ندارند، پروانه خود را به شرکت‌های حقوقی اجاره میدهند.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۲۰:۱۴

هم امضافروشی هست هم مدرک فروشی هم پروانه فروشی ، هم شرکت فروشی .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۲۰:۴۹

مهندسانی که صبح تا عصر در اداره راه و شهرسازی یا شهرداری یا اداره نوسازی مدارس ، ... مشغول به کار هستند پس قائدتا نمیتوانند در شرکت مجری حقوقی یا شرکت حقوقی آزمایشگاه خاک و بتن حضور داشته باشند پس پروانه خود را به شرکت های حقوقی می فروشند.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۲۱:۳۴

به جهت ردیابی و شناسایی مهندسان پروانه فروش ، لطفا تست سلامت از تمام مهندسان بازنشسته بالای ۶۰ سال گرفته شود چون آنها به علت کهولت سن و ضعف بینایی و شنوایی، پروانه های خود را به شرکت های حقوقی می فروشند بدون حضور فیزیکی در شرکت.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۲۳:۱۸

شرکت‌های حقوقی می‌بایست تابلو مشخص سردرب ورودی داشته باشند، ورود و خروج مهندسان به شرکت توسط تجهیزات الکترواپتیک ثبت شود و به نظام مهندسی اعلام شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۱ ۲۳:۳۰

یکی از دلایل افزایش تعداد شرکت های کاغذی و صوری ، نداشتن اشتغال تمام وقت مهندسان امتیازآور در شرکت های حقوقی ست ، بدین معنی که مهندسی با گذاشتن پروانه خود یک شرکت حقوقی ثبت کرده ولی هنوز جوهر شرکت اولی خشک نشده ، درخواست تاسیس شرکت دوم را این بار نه با پروانه خود بلکه با پروانه خریداری شده از شخص دیگری میدهد و این زنجیره باطل به تشکیل طیف بیشماری از شرکت های صوری می انجامد که غیر از یک سرمایه گذار اولیه هیچ مهندسی در این شرکتها کار نمیکند . سوال ؟؟ چه کسانی پروانه اشتغال خود را به شرکت های صوری می فروشند ؟ پاسخ : مهندسانی که کارمند دولت هستند و از ساعت ۷ صبح تا ۱۵ عصر در اداره دولتی مشغول به کار هستند پس با فروش پروانه خود به مدت یکسال ، پول اضافه بر حقوق شان دریافت میکنند . بدون حضور فیزیکی در شرکت ، بدون اینکه حضور و غیابشان در شرکت حقوقی ثبت شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۲ ۱۲:۵۸

وقتی دولت... از ایجاد اشتغال پایدار و درآمد کافی برای مهندسان عاجز باشد ، نتیجه این میشود که مهندسان مجبور میشود برای دریافت ۶ میلیون تومان ، پروانه خود را به شرکت های حقوقی بفروشند، در یکی از شهرستان ها آقایی به نام ... که یک بیسواد صرفا پولدار است با اجاره کردن ۲ نفر از مهندسان مجری پایه ۲ اقدام به تاسیس شرکت مجری حقوقی پایه ۲ کرده چون این شخص بیسواد از ضعف قوانین ، سواستفاده میکند . این اقا با ثبت شرکت سهامی خاص و خرید مدرک و پروانه مهندسان توانسته سود خوبی کسب کند، این آقا به عنوان بازرس اصلی شرکت قرار گرفته و هیچ مسئولیت حقوقی و قضایی در شرکت ندارد ولی مهندسان امتیازاور شرکت حقوقی در جایگاه مدیرعامل و هیات مدیره قرار گرفتند با دریافت فقط ۶ میلیون تومان ناچیز ، پس بهتر این بود که تمام اعضای هیات مدیره و سهامداران و بازرسان اصلی و علی البدل شرکت از مهندسان باشند تا ورود افراد بیسواد و سودجو به ترکیب شرکت های حقوقی ممنوع میشود

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۲ ۱۴:۲۹

وزیرراه و شهرسازی و معاونان او درک درستی از مشکلات نظام مهندسی ندارند .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۲ ۱۵:۱۲

متاسفانه قوانین رتبه بندی شرکت های پیمانکاری توسط سازمان برنامه و بودجه هم اصلاح نشده ، مثلا یکی از شرایط رتبه بندی شرکت های پیمانکاری و اخذ رتبه ۵ ابنیه = حداقل دو سوم اعضا باید لیسانس باشند ولی در شرایط امروز جامعه و برای جلوگیری از ورود افراد بیسواد به شرکت های پیمانکاری باید تمام اعضای شرکت لیسانس و بالاتر در رشته ساختمان باشند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۲ ۱۶:۴۳

حذف دلالان خیلی ساده است ولی هیچ اراده ای در وزارت راه و شهرسازی برای این کار نیست . اغلب معاونان و مدیران وزارت راه و شهرسازی سهامدار شرکت های حقوقی هستند و اجرای قانون منع تعارض منافع باعث حذف دلالان و توقف رانت خواری میشود. مدیران به دروغ میگوید به دنبال مافیاها و دلالان است , اگر... دنبال اقدام عملی بود دستگاه اسکنر اثر انگشت و دستگاه ثبت ساعت در شرکت های مجری حقوقی و آزمایشگاه های خاک و بتن و دفاتر طراحی نصب می کرد تا مشخص شود چند صد نفر از امتیازآوران این شرکت ها اصلا در شرکت حضور ندارند بلکه پروانه اشتغال خود را واگذار کردند . وقتی حضور و غیاب الکترونیکی اعضای شرکت ها انجام شود و نتایج به استانداری و راه و شهرسازی ارسال شود مشخص میشود کدام شرکت ها کاغذی است

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۲ ۱۸:۴۷

مهندسان ناظر مقیم پروژه و مهندسان مجری و سرپرستان کارگاه به GPS مجهز شوند تا ورود و خروج و حضور و غیاب خود را به نظام مهندسی اعلام کنند .

avatar

اگر شرکت های حقوقی نظام مهندسی مثل تمام کارخانه جات و صنایع خصوصی ، به کارکنان خود عیدی و سنوات میدادند و حقوق ماهانه طبق قانون کار می پرداختند هیچ شرکتی نمیتوانست پروانه مهندسان را بدون حضور فیزیکی آنها اجاره کند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۲ ۲۲:۲۸

شخصی ساکن شهرکرد است ولی مدرک خود را به شرکت مجری حقوقی تهران فروخته ، به علت بیکاری مهندسان شهرکرد

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۲ ۲۲:۴۱

شما خبرنگاران و معاونان وزیر به طور سرزده و ناگهانی از دفاتر شرکت های مجری حقوقی و شرکت های آزمایشگاه خاک و بتن و جوش و شرکت های نظارت حقوقی و دفاتر طراحی بازدید کنید - خودتان متوجه خواهید شد که اکثر امتیازآوران شرکت های حقوقی در این شرکت ها حضور ندارند فقط مدرک و پروانه خود را به این شرکت ها اجاره دادند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۲ ۲۲:۴۶

الان یک مهندس مکانیک که در شرکت پتروشیمی شازند استخدام میشود برجی 4 میلیون تومن حقوق به همراه بیمه بازنشستگی و بیمه درمانی و بیمه تکمیلی و عیدی و بن خوار و بار میگیرد , در حالیکه یک مهندس ناظر مکانیک عضو نظام مهندسی فقط سالی 4 میلیون تومان درآمد دارد - این بی عدالتی نیست ؟؟ این ضایع شدن حق و حقوق مهندسان عضو نظام مهندسی نیست پس چرا مدرک فروشی نکنند ؟ پس چرا چندشغله نباشند ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۲ ۲۲:۵۶

برای شناسایی دلالان و شرکت های صوری = ایجاد سامانه همانندیاب برای شناسایی مشابهت های اسمی بین اعضای شرکت های حقوقی چون برخی مهندسان صاحب چندین شرکت حقوقی هستند یعنی عضو چندین شرکت حقوقی هستند به عنوان سهامدار یا عضو هیات مدیره یا بازرس اصلی یا بازرس علی البدل شرکت حقوقی

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۲ ۲۲:۵۹

یک کارمند اداره راه و شهرسازی شازند با خرید مدرک و پروانه 3 نفر مهندس به قیمت هرمهندس 5 میلیون تومان یک آزمایشگاه خاک ایجاد کرده

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۱۵:۲۵

مدرک فروشی ، پروانه فروشی ، مهر فروشی ، امضافروشی ، شرکت فروشی ، به علت نداشتن امنیت شغلی مهندسان ، به علت توزیع ناعادلانه فرصت های شغلی بین اعضا به طوریکه برخی مهندسان و شرکت ها چند کار همزمان دارند و برخی دیگر بیکار هستند .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۱۹:۲۳

بحش نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی به وظیفه نظارتی خود در مورد شرکت های زیرمجموعه نظام مهندسی به درستی عمل نمیکند ، ورود و خروج کارکنان شرکت های حقوقی در هیچ کجا ثبت نشده و قابل پیگیری نیست .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۱۹:۳۹

در اصلاحیه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان ، تمام اعضای شرکت های حقوقی( مسئولیت محدود و سهامی خاص ) دارای مدرک لیسانس و بالاتر در رشته ساختمان باشند تا ورود افراد بی سواد و دلال یا دارای مدارک تحصیلی غیرمرتبط به صنعت ساختمان به شرکت های حقوقی ممنوع شود ، گاهی اوقات افراد دلال وقتی مدرک و پروانه مهندسان را می خرند و یک شرکت حقوقی تاسیس میکنند برای فرار از مسئولیت در سمت بازرس علی البدل یا بازرس اصلی شرکت پنهان میشوند و مهندسان امتیازآور شرکت در سمت مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت قرار میگیرند .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۰:۴۷

وقتی وزارت راه و شهرسازی نمی تواند جلوی مدرک فروشی و پروانه فروشی مهندسان را بگیرد , نتیجه این می‌شود. مهندسی که با مبلغ ناچیزی مدرک خود را فروخته مجبور میشود به سمت مشاغل کاذب و غیرتخصصی مثلا مسافرکشی و اسنپ روی بیاورد به همین علت فرصت اشتغال را از دست یک نفر دیگر می رباید و این سیکل باطل آنقدر تکرار میشود تا 18 میلیون نفر بیکار و ناراضی در کشور ایجاد می‌شود.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۰:۵۰

صدور پروانه نظام مهندسی بیش از نیاز بازار کار باعث افزایش تقاضا و مدرک فروشی است . چرا سالی 2 بار آزمون نظام مهندسی وقتی مهندسان قبلی هنوز بیکار هستند ؟ در حالیکه آزمون کارشناس رسمی دادگستری 5 سال یکبار برگزار میشود

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۰:۵۴

حال که این قدر قدرت وجود دارد که روح الله زم در فرانسه بازداشت می‌شود دولت باید بتواند چندین هزار مهندس مدرک فروش چندشغله را که اغلب کارمندان رسمی دولت هستند شناسایی و پروانه آنها را لغو کند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۰:۵۶

یک بیماری خطرناک در بین کارمندان دولت شیوع پیدا کرده و میگویند چون حقوق داریم و عیدی داریم و پاداش داریم پس پروانه نظام مهندسی خود را اجاره دهیم به عنوان اضافه کاری و گور بابای مهندسان بدبختی که نه شغل دولتی دارند نه شغل خصوصی به جز سهمیه های نظام مهندسی

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۱:۰۰

مهندسی که مدرک فروشی میکند یعنی شغل رسمی و ثابت ندارد

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۱:۴۴

فساد و بی قانونی بسه به خدا ، زندگی هزاران مهندس به علت بی پولی و بیکاری و نداشتن شغل ثابت دچار بحران و طلاق شده ، اگر وزارت راه و شهرسازی نمیتواند سازمان نظام مهندسی را کنترل و نظارت کند بهتر است سازمان نظام مهندسی منحل شده یا در بدنه سازمان برنامه و بودجه ادغام شود

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۲:۵۶

مدرک و پروانه مهندسان باید ثبت و ضبط شود ، فیش حق بیمه مهندسی که مدرک و پروانه خود را در شرکت گذاشته به مدت ۱۲ ماه پرداخت شود .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۳:۴۰

چه شما اجازه بدهید یا اجازه ندهید ، برخی دوستان مدرک فروشی میکنند چون به نان شب محتاج هستند و بیکار ، چون سهمیه نظارت نظام مهندسی یکسال هست.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۳ ۲۳:۴۳

افزایش تعرفه و کاری که باید هر سال تو بهمن و اسفند انجام بشه و ابلاغ بشه و تو سامانه ثبت بشه و....و از ۱ فروردین با قیمت جدید انجام بشه تا الان انجام نشده تازه دو هفته دیگه ابلاغ میشه و تا توسط فن اوران اجرایی بشه میشه اخر سال هر سال همینه. همین مورد رو میتونه یه مصوبه بده هیئت مدیره و قانون بشه که سال دیگه دوباره اتفاق نیافته همچنین اگر سازمان مدافع حقوق مهندسین بود و هیئت مدیره دغدغه مهندسین را داشتن یه قانون(مصوبه) میگذاشتن تمام مالک ها که در سال ۹۸ ناظر گرفتن به علت دیر ابلاغ شدن تعرفه باید اصلاحیه واریز وجه بگیرن و پرداخت کنن وگرنه مهندسین پایان کار ندن این هیچ کاری نداره ولی انجام نمیدن

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۰۰:۳۲

یکی از کارگران ساختمانی ساکن شیرازهست شغلش هم گچکاری بوده و اراک بیمه بوده بیمش راقطع کردن میگن بایدساکن اراک باشی . این یعنی نظم و قانون در اداره کار و وزارت کار برقرار است

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۰۰:۳۸

در طی روز های آینده حدود ۵۰ نفر از شغل های مختلف که هم اکنون از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می کنند برای قطع بیمه ،به شعبه های مختلف اراک ارسال می شود. این به خاطر بازرسی های مستمر و برخورد قاطع انجمن کارگران ساختمانی با کارگران چندشغله است

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۰۹:۳۷

ایجاد صندوق بیمه بیکاری مهندسان ضروری است تا مثلا در فصول سرد سال و ایام پاییز و زمستان که کارهای ساختمانی تعطیل میشوند ، مهندسان یک مستمری ایام بیکاری داشته باشند و برای ۶ میلیون تومان مجبور نباشند پروانه و مدرک خود را بفروشند و حراج کنند .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۰۹:۴۲

وقتی شرکت های حقوقی را موظف کردید ماهی ۵۰۷۸۵۱۸ ریال حق بیمه برای شاغلان و امتیازآوران شرکت بپردازند اون موقع بساط دلالی و مدرک فروشی و پروانه فروشی برچیده میشود چون این مدل کارهای صوری دیگر صرفه اقتصادی برای صاحبان آن نخواهد داشت .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۱۰:۰۵

تعارض منافع بیداد می‌کند شما به هر اداره‌ای مراجعه کنید و از عدم همکاری سازمانهای نظام مهندسی، به ان مدیر تظلم خواهی نمائید بدلیل اینکه ان مدیر در نظام مهندسی منافع دارد...و نگران منافع خود است از پیگیری امور شما طفره میرود..و اینگونه است که امکان بدست امدن نتایج موثر تحت الشعاع قرار می‌گیرد. جناب دکتر اخوندی با درک این مهم، بخش نامه تعارض منافع را ابلاغ نمودند عدم بهبودی فضای کسب و کار با مدیران دارای منافع دوگانه همچنان ادامه دارد مدیران میانی دارای منافع دوگانه ،افت بزرگ این موضوع هستند و تنها در صورت اجرای کامل بخش نامه مذکور میتوان به اینده امیدوار بود.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۱۰:۲۳

ازمهمترین صحنه های برگزاری جلسه مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی استان آذربایجان شرقی، افشاگری یکی ازمنتقدان عملکرد افشا نمودن شرکت های حقوقی سوری منتصب به اعضاء هیات مدیره و بعضی کارمندان سازمان بود که سردسته این شرکت ها شرکتی منتصب به ریاست سازمان بود که بنام همسرایشان ثبت گردیده و درسال 97 با متراژ بالای کارکرد ازظرفیت استفاده کرده است قابل ذکر است ریاست سازمان خود درشرکتی دیگر هم فعالیت داشتند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۱۵:۴۰

هر روز تعداد مهندسان پروانه دار بیشتر میشود ، هنور برای مهندسان پارسال کار ایجاد نکردیم ، ۲ بار آزمون در سال گرفته و پروانه اشتغال برای مهندسان جدید الورود صادر میکنیم ، هنوز مهندسان ۳۰ سال پیش بازنشسته نشدند و از سازمان اخراج نشدند . تعداد مهندسان با تعداد پروانه های ساختمانی که توسط شهرداری صادر میشود هیچ سنخیتی ندارد .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۱۶:۲۷

چرا یک مهندس ۸۰ ساله که بازنشسته و حقوق دایمی دارد هنوز باید نقشه ها را مهر کند و پول در بیاورد ولی مهندسان ۲۵ تا ۳۵ سال اغلب بیکار هستند و به علت نداشتن شغل ثابت و رسمی ، قادر به ازدواج نیستند . این عدالت است ؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۱۶:۳۱

در شهر اراک سالی ۸۰۰ واحد ساختمان می سازند ولی ۵۵۰۰ نفر مهندس عضو نظام مهندسی هستند پس نیاز بازار کار با تعداد مهندسان هیچ تناسبی ندارد . پس اغلب مهندس بیکار هستند و مجبور به مدرک فروشی برای امرار معاش زندگی

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۱۶:۳۶

چرا رییس کمیسیون عمران مجلس با اصلاح قانون نظام مهندسی مخالف است؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۱۶:۵۱

گردش مالی سازمان نظام مهندسی سالی ۲۰۰۰ میلیارد تومان است ، که با سود این پول میتوان تمام مهندسانی که تنها درآمدشان از سازمان نظام مهندسی هست را بیمه کرد چون از مجموع ۵۵۰ هزار عضو نظام مهندسی در کل کشور حداقل ۲۰۰ هزار نفر از این افراد شاغل در ارگان های دولتی و صنایع و کارخانه جات خصوصی هستند و نیازی به بیمه مجدد ندارند .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۱۶:۵۴

الان رکود بر ساخت و ساز حاکم شده و بیکاری تشدید میشود پس مدرک فروشی هم افزایش می یابد .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۴ ۲۳:۵۷

حضور تمام وقت مهندسان در شرکت حقوقی یعنی از ۸ صبح تا ۲ ظهر در شرکت باشند و رفتن به مرخصی ساعتی و مرخصی روزانه با هماهنگی سازمان نظام مهندسی انجام شود ، با این روش هیچ مهندسی نمیتواند مدرک خود را بفروشد یا اجاره بدهد . پس مدرک فروشی مهندسان تبدیل به حضور در شرکت و شراکت کاری میشود .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۰۰:۱۱

مهندسی که به نان شب محتاج باشد مدرک که هیچ ، کلیه های خود را هم می فروشد.

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۰۰:۳۵

اغلب افراد بازنشسته و ازکارافتاده و پیر ، مدرک خود را اجاره میدهند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۰۰:۴۶

خیلی خوب بلد هستید تعداد سربازان عربستانی که توسط موشک های یمنی کشته شدند را شناسایی و اعلام کنید ، ولی از شناسایی مهندسان چندشغله و امضافروشان سازمان نظام مهندسی عاجز هستید . به خدا دروغه ، فساد در سازمان نظام مهندسی برای خیلی ها نون و آب دارد .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۱۱:۰۵

کنترل و نظارت بر ساخت و ساز بیشتر شود تا مدرک فروشی متوقف شود

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۵ ۱۱:۱۶

اگر شرکت های حقوقی مجبور شوند مراحل اجرای ساختمان را با فیلم و عکس مستند سازی کنند مجبور میشوند ازحضور فیزیکی مهندسان استفاده کنند چون مثلا در یک شرکت مجری حقوقی یک مهندس مجری می بایست از صبح تا عصر در ساختمان بماند و از بتن ریزی و آرماتوربندی و ... ساختمان فیلم و عکس تهیه کند پس با این شرایط دیگری مدرک خود را نخواهد فروخت

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۶ ۱۰:۴۵

صدور پروانه اشتغال نظام مهندسی برای ‌کارکنان دولت ، بازنشستگان ، نیروهای مسلح ، ... متوقف شود = قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل = قانون منع تعارض منافع

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۶ ۱۲:۱۴

هیچ چیز در این مملکت سرجای خودش نیست ، یک مرغ فروش با خرید پروانه مهندسان مجری یک شرکت مجری حقوقی تاسیس کرده و تمام کارهای بزرگ را تصاحب میکند ولی اغلب مهندسان مجری نظام مهندسی بیکار هستند چون اخلاق حرفه ای و اخلاق مهندسی از بین رفته .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۶ ۲۲:۵۳

در گام اول ، شرکت های حقوقی از لوس وجود افراد بیسواد یا دارای مدرک غیرمرتبط با رشته ساختمان ، پاک شوند . تمام اعضای شرکت های حقوقی به دقت بررسی شوند که مدرک کمتر از لیسانس ساختمان نداشته باشند .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۷ ۰۹:۳۸

خرید و فروش مدرک مهندسان برای رتبه بندی شرکت های پیمانکاری توسط سازمان برنامه و بودجه به معضل تبدیل شده ، اولا اینکه شرکت ها را مجبور کنید برای شاغلان و امتیازآوران خود لیست بیمه رد کنند ، ثانیا افراد شاغل در ارگان های دولتی و خصوصی را شناسایی کنید چون این افراد مدرک فروشند ، ثالثا اصل مدرک را ثبت و ضبط کنید ، ...

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۷ ۰۹:۴۴

گاهی اوقات یک نفر ۲ یا ۳ شرکت حقوقی مجری یا آزمایشگاه بتن تاسیس میکند که بخش نظارت عالیه اداره راه و شهرسازی می بایست به دقت بررسی کند که مبادا تجهیزات ۱ آزمایشگاه برای ۳ آزمایشگاه دیگر استفاده شود یعنی آزمایشگاه صوری .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۷ ۱۷:۰۲

عضویت افراد فاقد پروانه نظام مهندسی در شرکت های حقوقی ممنوع شود ، افرادی که پروانه نظارت و اجرای نظام مهندسی ندارند حق ندارد در شرکت های حقوقی عضو شوند .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۷ ۱۷:۵۸

🔴⭕️خدمات مهندسی کارآمد ▪️در حال حاضر در تعیین صلاحیت و تعیین ظرفیت اشخاص حقوقی تعداد پروانه‌های اشخاص حقیقی، که اصطلاحاً از آن‌ها به‌عنوان مهندسان پشت پروانه یاد می‌شود؛ بدون هیچ‌گونه محدودیتی ملاک قرار می‌گیرد. ❗️موضوع فوق به این معنی است که هر چه پروانه بیشتری ارائه گردد، صلاحیت و ظرفیت شخص حقوقی بالاتر می‌رود!

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۸ ۱۰:۵۸

سلام کارمندان مخابرات هم حقوق شرکت را می گیرند هم با شرکتهایی که کارهای برون سپاری مخابرات را انجام می دهند به صورت کرایه مدرکشان همکاری می کنند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۸ ۲۱:۳۹

در تعیین صلاحیت و ظرفیت اشخاص حقوقی، وضعیت اشتغال اعضای تشکیل‌دهنده شخص حقوقی به هیچ عنوان ملاک عمل نیست! ▪️به عبارت بهتر اگر فردی شاغل تمام‌وقت یک نهاد دولتی یا خصوصی باشد، {کانال همراه ناظر ساختمان} یا در شهر و استان دیگر اشتغال داشته باشد و یا حتی در خارج از کشور به سر ببرد، به همان اندازه مؤثر است که مهندسان فاقد اشتغال و آماده ارائه خدمات مهندسی در شخص حقوقی نقش ایفا می‌کنند!؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۲۸ ۲۳:۵۱

🔴⭕️#خدمات_مهندسی_کارآمد ❗️در تعیین صلاحیت و ظرفیت اشخاص حقوقی، وضعیت اشتغال اعضای تشکیل‌دهنده شخص حقوقی به هیچ عنوان ملاک عمل نیست! ▪️به عبارت بهتر اگر فردی شاغل تمام‌وقت یک نهاد دولتی یا خصوصی باشد، یا در شهر و استان دیگر اشتغال داشته باشد و یا حتی در خارج از کشور به سر ببرد، به همان اندازه مؤثر است که مهندسان فاقد اشتغال و آماده ارائه خدمات مهندسی در شخص حقوقی نقش ایفا می‌کنند!؟

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۰۲:۴۲

اجاره پروانه نظارت

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۰۹:۴۸

هر مهندس یا هر شرکت حقوقی اعم از مجری حقوقی یا دفتر طراحی یا آزمایشگاه خاک و بتن باید یک کارتابل الکترونیکی مختص به خود داشته باشد و مالکان زمین به شکل اینترنتی حق الزحمه مهندسان و شرکت ها را واریز کنند . گزارش مرحله ای ناظران به شکل اینترنتی به شهرداری ارسال شود

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۰۹:۵۷

سلام یک سوال چرا باید با توجه به کارتابل داشتن مهندسین، این برگه ها ی مهندسی باید گواهی تعهد محضری بشه تا این محضر دار بدون هیچ زحمتی جیب ما رو خالی کنند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۱۰:۰۳

منظور از طرح طبقه بندی مشاغل کارکنان مشمول قانون کار این است که کارکنان با رعایت شرایط احراز پیش بینی شده در شناسنامه شغلی از گروه و مزد شغل و مزد سنوات برخوردار می شوند

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۱۵:۲۴

اگر مهر و امضای الکترونیکی مهندسان جایگزین مهرهای نظام مهندسی شود ، شرط معدل دانشگاه حداقل ۱۷ و انجام معاینات و تست سلامت قبل از استخدام از شروط عضویت در شرکت های حقوقی شود، مدرک فروشی متوقف میشود .

avatar
۱۳۹۸-۰۷-۳۰ ۲۲:۰۷

اما این، همه‌ی حقیقت موجود نیست و مواردی مانند : عدم تقویت نظام مهندسی و جلوگیری از رشد و ارتقاء این سازمان ، ورود مکرر سیاسیون جا مانده از ساختارهای دولتی در سازمان ، تخریب مکرر نخبگان حرفه‌ای و جلوگیری از حضور آنان در راس سازمان ، عدم آشنایی اعضاء به مسئولیت خطیر اجتماعی خود نسبت به جامعه هدف ، عدم ایجاد و تقویت گروههای حرفه‌ای جهت تصدیگری امور مختلف خدمات مهندسی و .... مواردی از این دست که موجبات نزول کارآئی سازمان نظام مهندسی گردیده . فارغ از این موارد وجود نگرش دوگانه مسئولان قبل و بعد از تصدیگری در مناصب دولتی ست نسبت به کارآمدی سازمان.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۱۳:۴۲

تصویب پاداش ۲۰۰ میلیون تومانی افشای فساد و مدرک فروشی و امضافروشی در نظام مهندسی ساختمان

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۱۴:۳۶

سازمان نظام مهندسی یکی از بی قانون ترین سازمان هاست و انگار دولت و مجلس از بی قانونی در این سازمان , سود کلانی کسب می‌کنند - نتیجه این بی قانونی, مفت کار کردن مهندسان و شرکت ها برای مردم است

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۱ ۱۴:۴۷

سیستم اتوماسیون اداری سازمان نظام مهندسی به شکلی به روزرسانی شود که صاحبان مدرک مهندسی که شاغل در ارگان های دولتی و بنیادها و نهادها هستند اجازه ثبت نام در شرکت های حقوقی نداشته باشند , در صورت ثبت نام در سایت با پیغام خطا روبرو شوند و این مستلزم توسعه شبکه اینترنت محلی بین سازمان نظام مهندسی و سازمان امور استخدامی کشور است

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۲ ۱۴:۰۴

حداقل حقوق و مزایا سال 98 به مبلغ یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسیده پس هر مهندس می بایست حداقل سالی ۱۸.۲ میلیون تومان درآمد داشته باشد پس مهندسی که به علت بیکاری و توزیع ناعادلانه فرصت های شغلی در سازمان نظام مهندسی مجبور میشود مدرک یا پروانه خود را به قیمت ناچیز ۶ میلیون تومان بفروشد مجبور است برای تامین کسری درآمد خود به شغل های کاذب یا مسافرکشی روی بیاورد و مسئول همه این بی قانونی شخص معاون وزیر است

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۲ ۱۸:۲۰

اگر سازمان نظام مهندسی هر ماه به تمام مهندسانی که فقط از راه نظام مهندسی ارتزاق میکنند حقوق ثابت پرداخت میکرد ، مدرک فروشی متوقف میشد . ( طرح خرید خدمت ) با این روش ارتباط مستقیم مالی بین مالکان و مهندسان از بین میرفت و زد و بند بین مالکان و مهندسان از بین میرفت .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۲ ۲۲:۲۵

آموزش مهندسان به عواقب مدرک فروشی اختصاص یابد .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۲ ۲۲:۴۲

در سوگندنامه مهندسی ، به صراحت قید شده که واگذاری پروانه مهندسی به غیر ممنوع شده .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۳ ۰۲:۳۹

در حال حاضر،برای صدور پروانه ساختمانی حق بیمه تامین اجتماعی رو باید مالک اجبارا بپردازد. اما بیمه مسئولیت مدنی اجباری نیست!! سوال اینجاست که آیا پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی در قانون نظام مهندسی اومده؟ یا فقط در مصوبات سازمان تامین اجتماعی است؟ آیا بیمه مسئولیت مدنی در قانون نظام مهندسی نیست؟ و اگر نیست چرا؟؟؟ واگر هست چرا اجرا نمیشه؟ بدانید و آگاه باشید که بیمه مسئولیت مدنی در خسارات جانی و مالی از مسائل بسیار مهم در کارگاه های ساختمانی است که متاسفانه مورد توجه قانون گذار و مرجع صدور پروانه نیست.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۴ ۱۶:۲۶

▪️ارایه خدمات مهندسی مطابق قانون باید توسط افراد دارای صلاحیت انجام شود. ❗️لیکن در حال حاضر افراد بدون تخصص و حتی فاقد مدارک دانشگاهی می‌توانند به راحتی با تشکیل شرکت یا همان شخص حقوقی با موضوع ارایه خدمات مهندسی و در اختیار گرفتن یا اجاره چند پروانه اشتغال، بالاترین صلاحیت و ظرفیت ممکن را کسب نمایند. ▪️قابل ذکر است که کاهش کیفیت ساخت‌وساز در کشور و همچنین بخش اعظم مشکلات جامعه مهندسی ساختمان به واسطه وجود این اشخاص (که تعداد آنها بسیار زیاد است!!) و دخالت‌های فراوان آن‌ها در امور حرفه‌ای و صنفی مهندسان است.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۴ ۱۶:۳۲

▪️در تعیین حدود صلاحیت اشخاص حقوقی، #توقف_در_پایه مهندسی ملاک عمل نیست و صرفاً با توجه به پروانه اشتغال به کار مهندسی اعضای حقیقی تشکیل دهنده آن یعنی اعضای هیئت‌مدیره، شرکاء، مدیرعامل یا شاغلین در هر رشته تعیین می‌شود. ❗️بنابراین یک شخص حقوقی که امروز تشکیل {کانال همراه ناظر ساختمان} می‌گردد، بدون پیشینه و سوابق حرفه‌ای و کاری، در همان بدو کار به‌عنوان یک شخص حقوقی با بالاترین صلاحیت و بیشترین ظرفیت برای ارائه خدمات مهندسی تعیین صلاحیت می‌گردد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۴ ۱۷:۳۲

برای حذف دلالان و کارچاق کن ها و افراد بی تخصص و بی سواد و سواستفاده گر از چرخه شرکت های حقوقی می بایست سازمان نظام مهندسی حضور تمام وقت مدیران شرکت را احراز نماید بدین صورت که تابلو حضور در شرکت جلوی درب ورودی شرکت نصب شود و مهندسان ثبت ساعت کنند /

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۴ ۲۲:۳۹

تمام کارکنان ادارات راه و شهرسازی که عضو شرکت های مجری حقوقی و آزمایشگاه های خاک و بتن هستند شناسایی شوند .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۵ ۱۰:۵۵

کارمندان شهرداری ، استانداری ، فرمانداری ، بخشداری ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که عضو شرکت های حقوقی میشوند در خرید و فروش مدرک مهندسان و ایجاد شرکت های صوری نقش دارند . پس شناسایی این حقوق بگیران دولت از بین اعضای شرکت های حقوقی ضروری است .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۵ ۱۹:۳۰

یکی از عوامل بیکاری مهندسان، همین شرکت های حقوقی هستند که مدرک و پروانه مهندسان را با قیمت ناچیز و بدون حضور مهندس سرکار ، طلب میکنند .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۵ ۱۹:۳۵

کارمند گردن کلفت اداره راه و شهرسازی برجی ۵ میلیون تومان حقوق و پاداش و عیدی و اضافه کاری میگیرد پس امنیت شغلی اش تضمین شده است پس این شخص با خودش میگوید با خرید مدرک ۳ مهندس یک شرکت صوری ایجاد کرده و چند میلیون سود میکنم

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۵ ۲۳:۲۷

بازار کار مهندسی در ایران ، اشباع شده است و صدور بیش از حد پروانه نظام مهندسی به حد اشباع رسیده است و این رویه باید متوقف شود ، هیچ جاره ای وجود ندارد جز اینکه مهندسان بازنشسته و مدرک فروش شناسایی شده و از نظام مهندسی اخراج شوند ، مهندسان شاغل رسمی در ارگان های دولتی شناسایی شده و اخراج شوند .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۵ ۲۳:۳۴

در این دولت چیزی به عنوان برنامه ریزی وجود ندارد ، ظرف مدت ۳ ماه تعداد پروانه های شرکت های حقوقی صادر شده ۴۰ درصد افزایش یافته ، ولی تعداد ساخت و ساز کاهش یافته و وارد رکود شده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۶ ۰۰:۱۰

هیچ امنیت شغلی در نظام مهندسی وجود ندارد ، هر روز تعداد شرکت های حقوقی صوری که اغلب آنها متعلق به یک نفر است بیشتر میشود . درآمد شرکت ها کمتر شده ، مهندسانی که شآغل در بخش دولتی هستند به درآمد نظام مهندسی به دیده شغل دوم نگاه میکنند پس مدرک فروشی با قیمت پایین و تخفیف دادن به مالکان برایشان قابل توجیه است

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۶ ۰۰:۵۰

حضور یک مرغ فروش در بین اعضای شرکت مجری حقوقی یا عضویت یک فوتبالیست دیپلمه در بین اعضای شرکت حقوقی آزمایشگاه خاک و بتن چه معنی دارد ؟ جز ایجاد شرکت صوری توسط افراد غیرمتخصص

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۶ ۰۹:۵۰

شناسایی شاغلان رسمی در اولویت باشد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۶ ۱۱:۱۳

تمام اعضای شرکت های حقوقی به دقت باید بررسی شوند اعم از عضو هیات مدیره ، بازرس اصلی ، بازرس علی البدل . به افراد دارای مدرک پایین تر از کارشناسی عمران ، اجازه ثبت شرکت داده نشود .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۶ ۱۷:۵۶

پرداخت بیمه بیکاری برای اعضای شرکت های حقوقی ضروری است

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۶ ۱۸:۱۰

كنترل صلاحيت و ظرفيت و انطباق كارهايي كه مهندس مسئوليت آن را قبول مي نمايد به شکل اینترنتی و توسط سامانه های هوشمند انجام شود مثلا مهندس پایه ۳ نظارت نمی تواند خانه های بیشتر از ۴ طبقه را نظارت کند و در صورت انجام این کار با پیغام خطا روبرو شود

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۶ ۱۹:۰۱

هیچ کنترلی بر فعالیت های نظام مهندسی وجود ندارد ، مهندس ناظر پایه ۳ به جای ساختمان ۴ طبقه در حال نظارت بر ساختمان ۵ طبقه است ، مسئول دفتر طراحی کار مجری می زند ، ...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۶ ۲۰:۱۵

اونهایی که دلشان برای بهره بردار می‌سوزد، اونهایی که مهندسین ناظر انتخابی رو متخلف اعلام می‌کنند. بدنبال بازرسی ساخت باشند. وظیفه حاکمیت است که با استفاده از بازرسین ساخت پیگیر حقوق بهره بردار باشند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۷ ۱۰:۱۲

صدور شناسنامه کار برای شاغلان در شرکت های حقوقی

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۷ ۱۳:۱۳

صدور پروانه نظام مهندسی برای نمایندگان نجومی بگیر و رانت خوار و چندشغله مجلس ممنوع شود

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۷ ۱۸:۱۶

نظارت ساختمان یک شغل رسمی و سخت و زیان آور است پس کارمندان دولت نباید به نظام مهندسی به دیده شغل دوم نگاه کنند و بدون حضور فیزیکی سرساختمان , نقشه ها را مهر کنند .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۹ ۰۰:۳۷

نصب دوربین در شرکت های حقوقی ضروری است که حضور و غیاب مهندسان شاغل شرکت کنترل شود

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۰۹ ۱۳:۰۶

شخصی که بیشترین سهام شرکت را در اختیار دارد ، یعنی سرمایه گذار و مالک شرکت است که اغلب دارای مدرک تحصیلی غیرمرتبط یا بیسواد است .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۰ ۰۱:۴۰

*کلاه قاضی گمشده امروز* پیام جناب آقای نویریان در تلاششان برای مبارزه با فساد و جمع کردن دلالان و شرکتهای صوری چند وقتی است که نقل محافل مهندسی شده است. فارغ از صحت و سقم هدف ایشان باید سوال نمود که واقعا منشا ایجاد صوری کاری و دلالی در کجاست و راه عملی برخورد با ان چیست؟ کارشناسان عدم تناسب بین عرضه و تقاضا را موجبات ایجاد دلالی و صوری کاری می دانند. این دلالی و صوری کاری در جامعه مهندسی زمانی اتفاق می افتد که تقاضای بازار و مردم کمتر از ظرفیت اشتغال بکار جامعه مهندسی باشد انگاه یا مهندسان پاره وقت که حرفه مهندسی شغل دوم و یا چندم آنها می باشد ظرفیت اشتغال خود را به قیمت پایین به دلالها و یا شرکتها می فروشند و یا مهندسان تمام وقت برای جذب کار به جای افزایش کیفیت به رقابت کمی روی می اورند. شاید گزاف نباشد که اگر ادعا کنیم منشا ایجاد دلالی و صوری کاری خود شیوه نامه وزارت راه و شهرسازی مصوب سال ۱۳۸۳ و کوتاهی وزارت خانه در عدم انجام تکالیف قانونی می باشد. با نگاهی دقیق و کارشناسانه به آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی می بینیم که پروانه اشتغال به کار حرفه ای در دو بخش صلاحیت حرفه ای و ظرفیت اشتغال تعریف شده است. هر فرد می تواند با شرکت در آزمون نسبت به اخذ قسمت اول یعنی صلاحیت حرفه ای اقدام کند . ولی در خصوص قسمت ظرفیت اشتغال باید سوال کرد که آیا هر فرد دارای صلاحیتی باید ظرفیت اشتغال بکار داشته باشد؟ مطابق ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی تعیین ظرفیت اشتغال بکار افراد توسط وزارت راه و شهرسازی و به پیشنهاد سازمان نظام مهندسی هر استان می باشد. در شیوه نامه پیوست مبحث دوم وزارت راه و شهرسازی اساس امر طراحی و نظارت را امری پاره وقت در نظر گرفته است.یعنی هر مهندسی که دارای شغل و بیمه غیر از حرفه مهندسی باشد دارای ظرفیت است و اجازه دارد نسبت به ارائه خدمات اقدام کند. عدم کنترل تناسب میان ظرفیت اشتغال بکار مهندسی و نیاز بازار به خدمات مهندسی توسط وزارت راه و شهرسازی نه تنها باعث گردیده است مهندسان تمام وقت متضرر شوند بلکه باعث گردیده است که خود وزارت خانه به عنوان متولی به جامعه مهندسی بی حرمتی نماید و به جای دفاع از حقوق مهندسان ، انها را دلال و صوری کار معرفی کند در حالی که منشا این امر قصور خود وزارتخانه می باشد. اما از انجا که هر انتقادی باید با راهکار آمیخته شود پیشنهاد می گردد

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۰ ۰۱:۴۰

برای رفع این معضل ابتدا دوستان وزارت خانه دل از مزایای ظرفیت اشتغال خویش بکنند و با تغییر نگرش و احترام به حرفه مهندسی ، همانند اجرا به نظارت و طراحی نیز به عنوان شغلی تمام وقت بنگرند و ظرفیت تمام مهندسانی که دارای چند بیمه می باشند و یا متکی به بیمه تمام وقتی خویش فرما و یا بیمه شرکت حقوقی خویش نمی باشند را به صفر تقلیل داده و ظرفیت مازاد در جامعه مهندسی را حذف نمایند و با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا مشاهده نمایند که با یک گذشت شجاعانه چگونه به هدف خویش در مبارزه با فساد و حذف دلالان و صوری کاران انهم بدون گرفتن انگشت اتهام بسمت همکاران موفق خواهند گشت.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۰ ۱۸:۲۹

همکاران عزیز بیان یه کم ریشه ای تر به موضوع نگاه کنیم.مساله تخفیف دادن،ظرفیت های خالی و عدم امنیت شغلی مهندسین ساختمان مساله ای نیست که راه حل فوری داشته باشه،البته منکر اقداماتی که موقتا اوضاع رو بهتر کنه نیستم اما نیازمند اقدامات ریشه ای تر در مقیاس محلی و ملی هستیم.1-همونطور که عمده مرجع تعیین ظرفیت رشته های دانشگاهی گروه پزشکی وزارت بهداشت و درمان هست،مرجع تعیین ظرفیت های رشته های مهندسی باید وزارت راه و شهرسازی و آن هم بر اساس نیاز بازار باشه.2-سقف پاسخگویی به 50 درصد سوالات برای اخذ پروانه باید برداشته بشه و بجای اون تعداد افراد مورد نیاز بر اساس حجم کار و رونق بازار ساخت و ساز ملاک قرار بگیره.نتیجه صدور بی رویه پروانه های نظارت و اجرا بر اساس حد نصاب 50 درصد سوالات بدون توجه به نیاز بازار میشه همون چیزایی که امروز شاهدشیم.از تخفیف گرفته تا ... .نتیجه موفق این مدل پروانه دادن رو در بعضی رشته ها از جمله کارشناسان دادگستری می تونیم ببینیم که هر چند اون ها هم از رکود بی نصیب نموندن اما هنوز قوام کار و پروانشون حفظ شده.3-تعریف منابع جدید درامدی که هم توجیه کاربردی داشته باشه و هم نفع برای مهندسین. فرضا مقرر بشه هر ساختمونی که 15 سال از ساختش بگذره باید توسط هیئتی از ناظرین ساختمان مورد بازدید فنی قرار بگیره تا نواقص احتمالی که در این مدت رخ داده از مسائل سازه ای گرفته تا معماری (تغییرات داخلی خلاف مقررات ملی،نواقص احتمالی نما و... )و تاسیساتی بیان و رفع بشه و حق النظاره ای هم از این بابت تعریف بشه.البته این صرفا یک پیشنهاده و به عنوان نمونه بیان میشه. 4-راه انداری مجدد طرح ارجاع به صورت شفاف و با قابلیت رصد توسط کلیه مهندسین و رفع نواقص قبلی به جهت حفظ عدالت و شان مهندسین در دریافت حق النظاره و یا مطرح شدن دادن تخفیف به عنوان تخلف صنفی از طرف سازمان و پیگیری آن با تعریف مکانیسم مربوط

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۱ ۰۹:۱۴

پروانه اشتغال وقتی میتونه شغل به حساب بیاد که درآمد آن کفاف زندگی صاحب پروانه را بکنه کل دریافتی من در یک سال از بابت ارجاع کار نظارت مهندس پایه ارشد 7 میلیون تومان است. حال چطور به کار دیگری فکر نکنم. میدانید که تازگیها هم تمدید قرار داد هم رفت هوا یعنی هر چند سال هم طول بکشه همین است. در ضمن به لحاظ قانونی هم نظارت یک کار تمام وقت نیست . در قانون چه بسا یک ناظر میتواند ده کار همزمان داشته باشد و در هیچکدام مقیم هم نباشد و فقط سر بزند. حق الزحمه مهندس حداقل باید ده برابر شود تا تحلیل شما درست باشد. با این حق الزحمه همین است.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۱ ۲۰:۱۵

⭕️ نامه مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکز خطاب به شهرداری های تابع در خصوص لغو الزام به کارگیری آنچه که ذینفعان "مهندس مجری" می نامند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۱ ۲۰:۲۱

واقعا چه استدال جالبی خیلی از مجریان بجای ١ ساختمان ده ها و هزاران ساختمان ساخته اند و تحویل داده اند. انگار بگوییم من که پول دارم بیمارستان می سازم پس خودم هم عمل جرایی کنم ولی ایا اجازه زدن یک امپول را به کسی که صلاحیت و مدرکش را ندارد میدهند، هر کاری نیاز به پروانه کسب و اشتغال و صلاحیت خود را دارد حتی قهوه خانه هم اگر قرار است زده شود باید رفت و مجوز و پروانه اش را گرفت پس بگوییم چایی درست کردن مگر کاری دارد یه مغازه اجاره میکنیم میشود قهوه خانه ولی بدون جواز و پروانه به یک روز نرسیده پلمپ میشود عده ای به بساز بفروشی بدون داشتن صلاحیت عادت کرده اند و سختشان است کار را به افرادی بدهند نه صلاحیت و مجوز ام را دادند در هیچ جای دنیا هم بجز چند کشور افریقایی اینگونه نیست هر کسی از راه رسید و پول داشت بتواند کار ساخت انجام دهد و تمام دنیا پروزه های ساختمانی و حتی تخریب توسط افراد حقیقی و حقوقی دارای صلاحیت انجام میشود

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۱ ۲۰:۲۳

ایراد کلی نظام مهندسی این است که نظارت یک شغل محسوب نمی شود وزارت راه و شهرسازی باید نظارت را شغل تلقی کند و پروانه عین پروانه وکالت فقط به کسانی که کار نظارت انجام می دهند پروانه اعطا شود دوم اینکه باید بعد از شغل نظارت صحت و سلامتی ناظر به تایید مجموعه پزشکی مورد وثوق وزارت برسد چطور برای گواهینامه صحت و سلامت راننده بررسی می شود اگر نظارت شغل تلقی بشود بازنشستگی خواهد داشت و همکاران مسن که از نطر صحت و سلامت دیگر توانایی نظارت ندارند بازنشسته شوند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۱ ۲۰:۲۹

تا وقتي سيستم ساخت وساز داراي پايه و اساس درست و منطقي نيست كه بنظر تا حداقل ده سال آينده نيز چشم انداز مثبتي در كار نيست ، مهندس ناظر نبايستي توسط مالك انتخاب شود . در ميان متناسب شدن تعداد مهندسين با تعداد ساخت و ساز و كاهش ورودي مهندسين ناظر و تصحيح روال ورود به حرفه و همچنين آموزش بيشتر مهندسين بايد در دستور كار قرارگيرد. خروج افراد متفرقه از جرگه فعالان ساخت و ساز نيز بايد موردتوجه قرارگيرد...

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۰۹:۳۶

اولا تمام مدیران و معاونان ادارات کل راه و شهرسازی و شهرداری را شناسایی کرده و در یک فایل اکسل یادداشت کنید چون بیشترین شرکت های صوری و خرید مدرک توسط این عزیزان 24 شغله انجام میشود .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۰۹:۴۶

شرط به رسمیت شناختن شرکتهای حقوقی ، داشتن مدرک مهندسی برای تمامی اعضای هیات مدیره و سهامداران آنهاست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۰۹:۵۲

وقتی افراد... متخلف در بخش نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی مشغول به کار شوند نمی توان انتظار داشت که کنترل دقیق تر و مستمری بر فعالیت شرکت های حقوقی داشته باشند . مثلا خانمی با رشته برق که از کارمندان سابق نظام مهندسی بوده و دارای محکومیت انتظامی درجه 4 است و به همین علت از سازمان اخراج شده چون خارج از صلاحیت و ظرفیت خود کار گرفته به علت آشنابازی و پارتی بازی ....در بخش نظارت عالیه دوباره مشغول به کار شده

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۱۱:۰۶

بله مطابق همان مقررات ملی در هر مرحله سازندگان باید کاری که انجام می دهند را اعلام کنند تا ناظر آن را ببیند و تایید یا عدم تایید آن را اعلام کند در این سامانه که عکس ها و گزارشات و کار های انجام شده بارگزاری میشود و هم ناظر هم بازرسان سازمان ان را مشاهده میکنند و ازبیلتها نیز در حین انجام کار تهیه و بار گزاری میگردد و در انتهای پروژه شناسنامه الکترونیکی صادر میشود وفقط مجریان واقعی می توانند این کار را انجام دهند و البته که صدای برگه فروشان در می اید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۱۱:۱۷

بله مطابق همان مقررات ملی در هر مرحله سازندگان باید کاری که انجام می دهند را اعلام کنند تا ناظر آن را ببیند و تایید یا عدم تایید آن را اعلام کند در این سامانه که عکس ها و گزارشات و کار های انجام شده بارگذاری میشود و هم ناظر هم بازرسان سازمان ان را مشاهده می‌کنند و در انتهای پروژه شناسنامه الکترونیکی صادر میشود و فقط مجریان واقعی می توانند این کار را انجام دهند و البته که صدای برگه فروشان در می آید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۲۲:۰۲

بنظر من مهندسین ما دچار سرخوردگی در موضوع اخلاق مهندسی شدند و مقصر اصلی دولت و مجلس میباشد متشکر بابت مطلب خوب وبه موقع

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۲ ۲۲:۰۳

با سلام ایا روا است کسانی که به طور حرفه ای وتمام وقت درکار خدمات مهندسی هستند وتنها محل درامدشان همین است با کارمندان وچند شغله ها یکسان دیده شوند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۹:۴۶

تهیه کارنامه حرفه ای مهندسان مستلزم برقراری ارتباط دوجانبه بین سازمان نظام مهندسی و سازمان بیمه تامین اجتماعی است . تا سوابق شغلی و حرفه ای مهندسان استخراج شود

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۹:۵۶

تهیه کارنامه حرفه ای مهندسان مستلزم برقراری ارتباط دوجانبه بین سازمان نظام مهندسی و سازمان بیمه تامین اجتماعی است . تا سوابق شغلی و حرفه ای مهندسان استخراج شود

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۰۹:۵۶

سیستم ناظرمحور فعلی که عموما، اما نه همه، ناظرانی سیال و اشخاص حقیقی هستند و به‌طور صوری به دور یک شرکت اسما جمع می‌شوند و در پروانه شرکت ذکر می‌شوند. در عین حال، به طور صوری نظارت کارها را انجام می‌دهند؛ در حالی که در شرکت‌ها و ادارات و سازمان‌های مختلف شاغل هستند و نظارت قابل اتکایی را انجام نمی‌دهند و فقط از امتیاز نظارت تحصیل پول می‌کنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۱۰:۰۰

سیستم ناظرمحور فعلی که عموما، اما نه همه، ناظرانی سیال و اشخاص حقیقی هستند و به‌طور صوری به دور یک شرکت اسما جمع می‌شوند و در پروانه شرکت ذکر می‌شوند. در عین حال، به طور صوری نظارت کارها را انجام می‌دهند؛ در حالی که در شرکت‌ها و ادارات و سازمان‌های مختلف شاغل هستند و نظارت قابل اتکایی را انجام نمی‌دهند و فقط از امتیاز نظارت تحصیل پول می‌کنند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۳ ۲۳:۳۷

این موضوع صوریکاری از طرف چه کسانی است ؟؟؟ آیا مسئولیت و تضمینی به بهره برداران ارایه میشود ؟!؟ آیا فقط امضای چند برگه نیست ؟؟!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۰۹:۲۶

بعد از گذشت ۸ ماه از آغاز سال ۹۸ هنوز افزایش تعرفه های نظام مهندسی ابلاغ نشده ، در این شرایط مهندسان چاره ای جز مدرک فروشی ندارند .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۴:۴۷

مادامیکه کنترلی نباشد امکان هر تخلفی وجود دارد ، کنترل را اضافه کنید ، کنترل را مطالبه کنید

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۷:۴۶

تنها سازمانی که سن بازنشستگی وجود ندارد و اعضای ۸۰ ساله در حال کار کردن و پول درآوردن هستنددو مهندسان ۲۶ ساله جوان باید بیکار باشند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۷:۴۹

یک شرکت پس از تاسیس اولین کاری که باید انجام دهد لیست بیمه تامین اجتماعی کارکنان خود را به سازمان بیمه تامین اجتماعی ارسال کند تا کارکنان شرکت از بیمه بازنشستگی و درمان برای خود و خانواده برخوردار باشند و امنیت شغلی داشته باشند و به مشاغل کاذب کشیده نشوند ولی در نظام مهندسی این طوری نیست

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۴ ۱۸:۱۳

چطور در مملکتی که یک نفر با شورای همکاری بریتانیا همکاری کند سریعا توسط وزارت اطلاعات شناسایی میشود ولی یک نفر از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی که با خرید مدرک و پروانه مهندسان به قیمت ناچیز چندین شرکت صوری ایجاد کرده قابل شناسایی نیست ؟؟!!!

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۵ ۱۰:۱۱

لزوم تأیید عدم اشتغال مسئول دفتر در ارگانهای دولتی یاخصوصی

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۵ ۱۳:۲۵

با نامه معاون عمرانی استاندار مرکزی ، مجری ذیصلاح در اراک حذف شده و به زودی دهها شرکت مجری حقوقی تعطیل میشوند .

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۱۵ ۱۶:۱۶

در شرایطی قرار داریم که بیشترین فشارهای مالی به قشر مهندس وارد می شود. به صورتی که حتی شاهد هستیم مهندسینی رشته تحصیلی خود را رها و به سراغ رشته پزشکی رفته اند. حقوق ماهانه سه میلیونی یک مهندس در مقابل حق کارانه ماهانه 50-60 میلیونی یک پزشک. حتی دریافتی یک استاد تمام دانشگاه از یک پزشک متخصص بی تجربه کمتر است، هر چند که زحمت این استاد بسیار بیشتر است. در طی سالیان گذشته فشارهای همه جانبه ای از طرف بعضی وزارت خانه ها به مهندسین وارد شده است که دلیل آن مشخص است. بزودی پزشکان بی سواد زیادی خواهیم داشت که بجای دغدغه بیمار فقط بفکر جیب او هستند و در طرف دیگر مهندسینی که مجبور به انجام چند شغل برای تامین حداقل معیشت خود هستند.

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۶ ۲۳:۴۳

دروغه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۱۶:۴۷

پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی اجباری برای امتیازآوران شرکت های حقوقی به طوریکه سهم کارگران (شاغلان شرکت ) ۷ درصد حقوق و سهم کارفرما ( صاحبان شرکت ) ۲۰ درصد حداقل حقوق قانون کار باشد . سهم بیمه بیکاری ۳ درصد حداقل حقوق قانون کار است

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۱۶:۵۴

وقتی شاغلان شرکت های حقوقی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نباشند مجبور میشوند برای تامین هزینه های زندگی به مشاغل دیگری روی بیاورند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۷ ۲۲:۱۵

مگه شاخ غول را میخوایین بشکنید ؟؟ یک بخشنامه فوری به تمام شرکت های حقوقی ابلاغ کنید که از درآمدهای شرکت ، حق بیمه تامین اجتماعی مهندسان پرداخت شود . این طوری امنیت شغلی مهندسان حفظ میشه . لااقل مهندسی که به شکل تمام وقت در شرکت حقوقی کار میکنه از مزایای بیمه بازنشستگی و بیمه عمر و بیمه بیکاری و بیمه درمانی برخوردار بشه و امضافروشی و مدرک فروشی مهندسان متوقف بشه

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۸ ۱۰:۲۹

در کارنامه حرفه ای مهندسان ، بازنشستگان بالاتر از 60 سال از سایر مهندسان تفکیک شوند

avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۴۹

نرم افزار access0 یک پایگاه داده است شامل امکاناتی نظیر ذخیره اطلاعات ، گزارش گیری، تجزیه تحلیل داده ، جستجوی اطلاعات و مدیریت و به اشتراک گذاری داده ها . هروقت بخواهد یک error ( اشتباه ) را به کاربر اعلام کند از دستور validation text استفاده میکنیم ، به طوریکه برای کار نظارت پایه ۳ از این دستور استفاده میکنیم که مقدار کار فقط برای ساختمان های کمتر از ۴ طبقه و پیلوت قابل قبول باشد ، در غیر این صورت در کامپیوتر پیام خطا داده شود ، با این روش آنلاین و هوشمند جلوی فساد در نظام مهندسی را گرفت و مهندسان پایه ۳ نمیتوانند بیشتر از صلاحیت و ظرفیت خود کار بگیرند .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۰:۲۲

خیلی روشها وجود دارد مثلا سازمان بازرسی کل کشور باید نظارت کند

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۰۳ ۱۰:۳۱

با استعلام از سازمان برنامه وبودجه -سازمان امور استخدامی کشور میتوان فهمید کدام مهندسان علاوه بر نظارت ساختمان دارای شغل دولتی نیز هستند و احتمال فروش مدرک وپروانه اشتغال نظارت نظام مهندسی توسط آنها وجود دارد

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۱۱ ۱۴:۴۳

افرادی که به طور همزمان عضو ۲ شرکت حقوقی یا بیشتر هستند حتما صاحبان شرکت های صوری هستند .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۲ ۱۷:۴۰

نحوه احراز صلاحیت آزمایشگاه ها باید تغییر یابد . افراد با رشته های غیرمرتبط با ساختمان و عمران نباید وارد آزمایشگاه خاک شوند .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۴ ۱۳:۲۹

چطور میخوای اجازه ندین ؟ آقا بساز و بفروش بیسواد با مدرک پنجم ابتدایی با ثبت یک شرکت مسئولیت محدود و اجاره کردن پروانه ۲ نفر از مهندسان مجری یک شرکت مجری حقوقی پایه ۲ تاسیس کرده و سالی ۵ کار اجرا انجام میدهد و سایر شرکت های مجری را بیکار میکند . متاسفانه اداره راه و شهرسازی حتی بررسی نمیکند این شخصی که تمام حق امضا در شرکت با اوست و گاها بیشترین سهم شرکت را در اختیار دارد یک دلال بیسواد است که با اجاره کردن مدرک و پروانه مهندسان به دنبال کسب مال نامشروع و نابود کردن شان و منزلت مهندسان است .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۴ ۲۰:۰۱

سوابق بیمه ای صاحب مدرک تحصیلی به دقت کنترل شود مثلا اگر صاحب مدرک مهندسی عمران شاغل در سازمان نوسازی مدارس است و بیمه تامین اجتماعی او توسط این سازمان پرداخت میشود ، پس قطعا فرصت حضور در شرکت مجری مجری یا آزمایشگاه خاک را نداشته و مدرک فروشی میکند .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۴ ۲۱:۳۹

تک تک اعضای شرکت های حقوقی به دقت بررسی شوند تا مبادا اعضای هیات مدیره و کارکنان و بازرسان نظام مهندسی در لابه لای اعضای این شرکت ها باشند و با رانت و رابطه بازی ، کارهای بزرگ را تصاحب کرده و مجال کار کردن را از سایر مهندسات بگیرند . قانون منع تعارض منافع

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۴ ۲۱:۴۴

با استعلام از پلیس گذرنامه ، مهندسان مقیم خارج از کشور شناسایی میشوند و مانع مدرک فروشی میشویم .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۵ ۱۷:۴۱

شرکت های حقوقی نظام مهندسی از عضویت افراد با مدرک تحصیلی کمتر از کارشناسی منع شوند .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۵ ۱۷:۵۳

احراز هویت مهندسان شاغلان در شرکت های حقوقی از طریق اداره ثبت احوال و اداره پست انجام شود . تا مهندسانی که در تهران ساکن هستند ، مدرک خود را به شرکت های حقوقی اراک اجاره ندهند .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۵ ۱۸:۰۴

افرادی مثل فرماندار ، استاندار ، معاون عمرانی استاندار ، بخشدار ، دهیار ، رییس بنیاد مسکن و کارکنان اداره کل راه و شهرسازی نباید سهامدار یا عضو شرکت های حقوقی نظام مهندسی باشند .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۵ ۲۳:۰۴

بازدید از محل سکونت مهندسان و بازدید از محل دفاتر شرکت ها و ثبت محل ها روی نقشه توسط GPS ، با این روش مهندسی که محل سکونتش در تهران است قائدتا نمیتواند در شرکت حقوقی در قم کار کند . با این روش جلوی مدرک فروشی مهندسان گرفته میشود .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۶ ۱۷:۲۰

مدرک فروشی عامل بیکاری مهندسان جوان است .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۶ ۱۷:۴۷

شورای انتظامی نظام مهندسی باید مهندسان مدرک فروش را شناسایی و توبیخ کند . ایجاد سامانه هوشمند برای حضور و غیاب مهندسان در دفتر شرکت حقوقی ضروریه

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۶ ۱۹:۱۸

پروانه فروشی و مدرک فروشی باعث بیکاری مهندسانی میشود که تنها درآمد آنها سازمان نظام مهندسی است . ...

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۶ ۲۱:۰۸

صدور مدرک مهندسی توسط دانشگاه پیام نور ممنوع شود چون صدور بی حد و اندازه مدرک مهندسی باعث پدیده مدرک فروشی شده ، توسعه نامتوازن رشته های دانشگاهی به طوریکه رشته های پزشکی کم تعداد و رشته های مهندسی در حداشباع زیاد شده

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۶ ۲۱:۳۴

کارمند اداره آب و فاضلاب صبح تا ظهر در اداره نشسته و چرت میزند و آخر ماه حقوق و اضافه کاری و پاداش و بن دریافت میکند و برای خالی نبودن عریضه ، مدرک خود را به یک آزمایشگاه بتن با پایین ترین مبلغ به قیمت ۶ میلیون میفروشد چون دغدغه ای برای کار و بازنشستگی ندارد .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۶ ۲۳:۵۰

پذیرش دانشجو به شکل فله ای ، نداشتن سازمان ، عدم رعایت اخلاق حرفه ای توسط مهندسان مدرک فروش

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۷ ۱۰:۲۹

اسامی تکراری در بین اعضا و سهامداران شرکت های حقوقی، شائبه شرکت های صوری را مطرح میکند .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۷ ۱۲:۳۷

ایجاد سامانه مرخصی و نقل و انتقالات مهندسان برای توقف مدرک فروشی

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۷ ۱۳:۴۰

افرادی که شغل رسمی و دولتی و یا شغل خصوصی دارند ، مدرک و پروانه نظام مهندسی را اجاره میدهند .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۷ ۱۴:۱۳

رییس سازمان بازرسی کل کشور بر فعالیت های سازمان نظام مهندسی ، نظارت بیشتری داشته باشد .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۷ ۱۷:۰۰

احراز هویت مهندسان صاحب مدرک و شاغل در شرکت های حقوقی با حضور و غیاب روزانه از طریق سنسورهای لمسی

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۸ ۱۷:۲۳

دستگاه حضور و غیاب ناظر و مجری هست که بسیار راهگشاست در در این روش مجری هر دو ساعت اثر انگشت میزند و ناظر هر بار به ساختمان سر زد اثر انگشت میزند اینکار در سازمان اب انجام شد و نظم بینظری حاصل شد(قسمت اپراتورهای مخازن ) زیرساخت خاصی نمیخواد در همه ادارات و سازمان ها هست برای حضور و غیاب کارمندان یک نوعش سیمکارتی هست و فقط نیاز به برق داره یعنی در همان ابتدای تخریب یکجایی نصب میشه و اگر برای لوکیشنی که براش تعریف شده تغییری حاصل بشه اطلاع به مرکز میده و باید فرد(ناظر و مجری) در محل حضور داشته باشه و اثر انگشت بزنه و حضورش را مشخص کنه خود به خود بعد از اجرای این طرح تمام تخلفات برچیده میشه نه مجری میتواند صوری بشود نه ناظر میتواند بدرستی نظارت نکند و خود به خود تعرفه واقعی میشود و نظارت و اجرا هم واقعی میشود عرض بنده این هست که اگر مجری بداند همچین دستگاهی هست و باید تمام وقت حضور داشته باشد و حضور غیاب میشود خود بخود قیمت رو منطقی با مالک طی میکند وقتی هم که با مالک به توافق رسید و قراردادشو ثبت کرد و مالک پول رو به حساب سازمان ریخت مراحل جواز طی شود دقیقا مثل فرایند ناظر وقتی مالک مجبور شود و به خاطر گرفتن جواز ۱۰ درصد مجری هم میدهد همینطور که الان برای ناظر مجبوره پول بریزه به حساب تا پروانش صادر بشه مالک تا مجبور به انجام کاری نشود پول نمیدهد اگر شما نگاه کنید مالک ها به شهرداری و تامین اجتماعی چون کارشون گیره خیلی راحت پول میدن

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۹ ۰۳:۴۳

لزوم تأیید عدم اشتغال مسئول دفتر در ارگانهای دولتی یاخصوصی

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۲۹ ۲۲:۱۴

توسط ابزار سنجش از راه دور

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۱۴:۱۱

شماره مدرک تحصیلی و شماره ملی مهندسان استخراج شود ، تا جلوی مدرک فروشی گرفته شود .

avatar
۱۳۹۸-۰۹-۳۰ ۱۸:۱۲

خرید و فروش پروانه مهندسان ، مدرک مهندسان در دفاتر اسناد رسمی ممنوع شود .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۴:۱۰

صدور پروانه شرکت های حقوقی بر اساس نیاز هر شهرستان انجام شود مثلا شهر قدس اصلا آزمایشگاه جوش نداره پس نیازمند ۱ یا حداکثر ۲ آزمایشگاه جوش است . شهر رباط کریم نیازمند ۵ شرکت مجری حقوقی است ، شهر ملارد کرج نیازمند ۱۰ شرکت نظارت حقوقی است ، ملارد نیازمند ۵ دفتر طراحی است .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۱ ۱۴:۱۵

نقل و انتقالات شرکت های حقوقی از شهری به شهر دیگر و از استانی به استان دیگر تسهیل شود تا مدرک فروشی مهندسان یک شهر به شهر دیگر متوقف شود .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۰۰:۳۴

چون سوابق بیمه مهندسان کنترل نمیشود ، امضافروشی ایجاد میشود ، مثلا شخصی به نام مهندس ا که کارمند شهرداری خنداب است و اصلا فرصت حضور در شرکت حقوقی را ندارد ، مدیرعامل شرکت مجری حقوقی در اراک شده و این غیرقانونی است چون مدیرعامل شرکت باید حضور تمام وقت در شرکت داشته باشد از ۸ صبح تا ۳ عصر

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۱۵:۰۶

باید شرایط حرفه مندی در قانون نظام مهندسی ساختمان کشور را داشته باشید. فقط و فقط دارندگان مدارک مهندسی در هفت رشته اصلی ساختمان موضوع قانون نظام مهندسی ساختمان کشور ( عمران و معماری و برق و مکانیک و نقشه برداری و ترافیک و شهرسازی) را که عضو یکی از سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان های کشور هستند در شرکت های حقوقی عضو کنید. کسانی که شامل این تعریف نمی گردند، اینجا اشتباهی عضو نکنید.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۱۵:۳۲

🔺فریاد شش هزار ، مافیای مهر و امضای نظام مهندسی چه کسانی هستند؟ 🔹مسبب بیکاری اکثریت مهندسان و سهمیه حداقلی آنان در دستان کسانی است که کیف هایشان پر از مهرهای آماده و است. اگر فریاد نزنند در رانت خواری اقلیت پروژه بَردار شریکند.اقلیتی که خون اکثریت را جوهر استامپ مهرهای خود کردند.🔺فریاد شش هزار ، مافیای مهر و امضای نظام مهندسی چه کسانی هستند؟ 🔹مسبب بیکاری اکثریت مهندسان و سهمیه حداقلی آنان در دستان کسانی است که کیف هایشان پر از مهرهای آماده و است. اگر فریاد نزنند در رانت خواری اقلیت پروژه بَردار شریکند.اقلیتی که خون اکثریت را جوهر استامپ مهرهای خود کردند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۲ ۲۱:۰۴

همکاران محترم در این روز هایی که بسیاری از هییت مدیره دنبال انتخابات هییت رییسه هستند انگار عده ای با دلالها سازمان به نتایجی رسیدند و دنبال افزایش کار اجرای افراد حقیقی به نفع دلالها هستند و از آن بد تر دنبال حدف اخبار داشتن دفتر سازنده برای افراد حقیقی این یعنی افراد چند شعله و دلالها بتوانند به راحتی با جمع اوری پروانه حتی افراد حقیقی بی خبر از قوانین چندین کار هم زمان بگیرند و هیچ نیازی هم به پرداخت مالیات و داشتن دفتر و جا نباشد و کاملا بصورت مجازی کار اجرا انجام دهد انگار دلالها به خوبی توانسته اند در میان مدیران سازمان هم نفوذ کنند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۵ ۱۷:۲۷

مدیرعامل شرکت حقوقی باید شاغل تمام وقت در شرکت باشد و کارمند دولت نباشد .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۵ ۲۳:۵۹

وقتی اعضای هیات مدیره شرکت حقوقی ، شاغل تمام وقت در شرکت باشند ، رییس شرکت مجبور میشود لیست بیمه شاغلان را رد کند و حقوق کامل به شاغلان بپردازد . پس خرید و فروش مدرک و پروانه مهندسان متوقف میشود .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۶ ۲۰:۰۷

برخی بساز و بفروش های بیسواد مثل آقای ا در اراک با ثبت شرکت سهامی خاص و اجاره کردن پروانه ۲ نفر از مهندسان مجری و قراردادن این مهندسان در سمت مدیرعامل ، یک شرکت مجری حقوقی تاسیس کرده و با خیال راحت گند زدن به اجرای ساختمان به طوریکه کشیدن میلگرد از داخل تیر و ستون ، عدم اسکوپ سنگ نما ، عدم اجرای آجر ۲ لایه و عدم اجرای نگهدارنده دیوارها از نمونه موارد کم کاری در اجرای ساختمان است

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۷ ۰۰:۴۴

🔸پیگیری سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل درخصوص اصلاحیه پیشنهادی ماده۵ بیمه های تامین اجتماعی کارگران مصوب ۱۳۸۶ از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درود بر اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی استان اردبیل که پیگیر بیمه مهندسین پروانه دار نظام مهندسی هستند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۰۹:۵۶

شاغلان شرکت ها باید کارت ثبت ساعت داشته باشند و به هنگام ورود و خروج به شرکت ، کارت ثبت ساعت را به نزدیک دستگاه بچسبانند تا حضورشان در شرکت ثبت شود و مدرک فروشی متوقف شود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۲۱:۵۱

افراد مدرک فروش به سازمان امور مالیاتی معرفی شوند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۸ ۲۲:۵۵

اگر جلوی مدرک فروشی و پروانه فروشی مهندسان گرفته شود ، هیچ مهندسی به سمت شغل دوم یا مشاغل غیرتخصصی یا مشاغل کاذب یا اسنپ یا مسافرکشی نمیرود .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۰۰:۱۳

نیازمند سوابق بیمه با سابقه ۳ سال بیمه و مدرک کاردانی به بالا . تسویه نقدی . سلب مسئولیت مدنی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۰۰:۵۶

مهندسان ناظر به هنگام حضور سرساختمان باید GPS به همراه داشته باشند و حضور خود را به نظام مهندسی اعلام کنند تا مدرک فروشی نکنند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۰۱:۰۷

الان هرکی پول و سرمایه و چند تا پروانه نظام مهندسی در اختیار داره ، به راحتی چند تا شرکت مجری حقوقی صوری و نظارت حقوقی صوری و آزمایشگاه خاک و بتن صوری تاسیس میکنه چون حضور این مهندسان امتیازاور را در شرکت نمی خواهد، چون حق و حقوق این مهندسان پروانه دار را به طور کامل نمی پردازه ، این مهندسان امتیاز اور را بیمه نمیکند ، مالیات شفاف بابت چند شرکت نمی پردازد .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۰۱:۱۸

افرادی که مدارک خود را به قیمت پایین به شرکت های صوری میفروشند باعث بیکاری سایر مهندسان می شوند چون شرکت های مجری حقوقی صوری و شرکت های آزمایشگاه خاک و بتن صوری با تخفیف دادن به دنبال جذب مشتریان ( مالکان ساختمان ) هستند و با این تخفیفات خارج از تعرفه ، کسب و کار سایر شرکت ها را نابود کرده و شرکت های زیادی را بیکار میکنند . پس مدرک فروشی هم باید جرم تلقی شود هم ناقض اخلاق حرفه ای مهندسان

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۱۴:۴۰

مبارزه با فساد به عزم همگانی نیاز دارد . سازمان بازرسی کل کشور ، شورای انتظامی نظام مهندسی ، دادستان ، معاون عمرانی استاندار همگی باید فعال شوند تا جلوی امضافروشی و مدرک فروشی مهندسان را بگیرند .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۱۴:۵۰

پرونده مالیاتی مهندسان شاغل در شرکت ها بر اساس مالیات اشخاص حقیقی محاسبه شود نه بر اساس مالیات اشخاص حقوقی . امتیاز و درصد سهام مهندسان و پایه شغلی انها نشانگر میزان مالیات است نه کارکرد شرکت

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۱۵:۰۹

همان طور که پایان نامه فروشی یک جعل علمی و جرم محسوب میشود، قوه قضاییه ایران هم مدرک فروشی ، پروانه فروشی ، مهر فروشی ، امضافروشی بدون حضور فیزیکی مهندسان در محل کار را جرم محسوب کند و با خاطیان برخورد کند ، ابطال پروانه و جریمه مالی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۱۵:۲۸

اپلیکیشن احراز هویت آنلاین مهندسان شاغل در شرکت ها و شاغل سرساختمان ساخته شود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۱۵:۳۷

دولت و قوه قضاییه باید نیرو و هزینه ای که صرف برخورد با معترضان به گرانی بنزین و بیکاری میکنند ، در مسیر شناسایی و حذف عوامل بیکار کردن جوانان به کار گیرند . امضافروشی و مدرک فروشی مهندسان شآغل در بخش دولتی و خصوصی مثل قاچاق باعث بیکاری جوانان است

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۰۹ ۱۶:۴۸

مهندس ر رییس سابق نظام مهندسی به علت مشغله کاری ( نمایندگی مجلس) حتی فرصت حضور در جلسات هیات رییسه نظام مهندسی را نداشت ، این با مدرک فروشی یا پروانه فروشی هیچ تفاوتی ندارد .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۰ ۰۰:۳۳

مدرک فروشی و پروانه فروشی به علت صدور بیش از اندازه پروانه نظام مهندسی در یک استان است چون وقتی صدور پروانه ها بر اساس نیاز هر شهرستان انجام نشود پروانه های مازاد و بلااستفاده واگذار میشود به غیر

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۱ ۱۶:۴۷

درحالی که برابر قانون، همه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار اعم از قرارداد موقت، دائم و فصلی باید مشمول طرح طبقه بندی مشاغل شوند و مزد و مزایای آن‌ها در چارجوب این طرح پرداخت شود، اما بعضی کارگاه‌ها بدون درنظر گرفتن این امر، از اجرای طرح خودداری می‌کنند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۱ ۱۸:۰۵

ضمنا مطمئن باشید اگر کنترلها و بازرسی ها قویتر بشود دیگه برای کسی صرف نمی کند که با این قیمتهای پایین مجری بزنه یا پروانه اشتغال خود را اجاره بدهد چون باید شغل اصلی خودش رو رها کنه ، پس صبور باشید درست خواهد شد ..

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۲ ۰۲:۱۲

سازمان استان مرکزی با پیگیری همکاران هنوز تعرفه ۹۸ رو اجرا نکرده و ما همچنان طبق تعرفه سال ۹۷ کار می‌کنیم. وقتی حق الزحمه مهندسان به طور ‌کامل و به موقع پرداخت نشود مهندسان مجبور می‌شوند امضافروشی کنند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۳ ۱۰:۲۸

مهندسان شاغل در بخش خصوصی ، مدرک فروشی میکنند مثلا مهندسان دارای شغل آزاد و شاغل در بیمه های خصوصی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۳ ۱۰:۳۱

پروانه نظام مهندسی ، نمایندگان مجلس و مدیران دولتی باطل شود .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۳ ۱۲:۵۱

سوابق بیمه تامین اجتماعی مهندسان مدرک فروش، نشان دهنده شغل دولتی یا خصوصی مهندسان است . مثلا مهندس شاغل در کارخانه هپکو تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۳ ۱۹:۲۶

بچه های مردم بیکار هستند ولی عده ای چندشغله در حال مدرک فروشی هستند ، مهندسی که معلم آموزش و پرورش است با مدرک فروشی و پروانه فروشی ، باعث بیکار شدن هزاران مهندس دیگر میشود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۰۰:۲۰

با استناد به بند 5-3-5 مبحث دوم مقررات ملي ساختمان ، كليه افرادي كه مطابق تعريف بند 1-29 خارج از كارهاي ساختماني مربوط به مجموعه شيوه نامه ماده 33 ، شاغل تمام وقت نباشند با ارائه فرم خود اظهاري و ارائه سوابق بيمه اي مطابق جدول شماره 3 ماده 7 نظام نامه تعيين ظرفييت سال مهندسي ۹۸ مي توانند از افزايش ظرفيت اشتغال و تعداد كار به ميزان 50% در ظرفيت سال ۹۸ نمايند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۰۰:۳۶

برگزاری آزمون نظام مهندسی ۲ بار در سال متوقف شود . جلوی صدور بی حد و اندازه پروانه نظام مهندسی گرفته شود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۰۹:۱۱

چون سازمان نظام مهندسی هیچ سوابق بیمه ای مهندسان را ندارد ، به همین علت مهندس شاغل در کارخانه آذرآب یا ماشین سازی به راحتی مدرک فروشی میکنند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۰۹:۵۹

با سلام اشکال در وزارتخانه و تدوین آیین نامه ها بسیار است و این اشکلات تنها محدود به شرکتها نیست. وقتی دولت به کارمندان خود ، پروانه اشتغال به کار می دهد یعنی فساد. شرکتها محل نمایش این فساد هستند نه باعث فساد. اگر می خواهید فساد در جامعه مهندسی ریشه کن بشود وزارتخانه باید طبق ماده ۱۳ آیین نامه اجرایی ، ظرفیت اشتغال مهندسان حقیقی را بر مبنای بیمه پردازی و نیاز بازار در هر استان تعریف کرده و پروانه کارمندان دولتی و بازنشستگان را ابطال و یا با ظرفیت صفر تعریف کند تا جامعه مهندسی و به تبع آن شرکتهای حقوقی اصلاح و حرفه ای شوند.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۵:۱۷

اعضای هیئت‌علمی دانشگاه ها نمی‌توانند عضو تمام‌وقت دفاتر حقوقی باشند؛ چراکه عضویت تمام‌وقت به معنای حضور دائم اعضا در دفاتر حقوقی است و با توجه به اینکه اعضای هیئت‌علمی معمولاً دو روز در هر هفته را در دانشگاه تدریس می‌کنند، حضور در دفاتر حقوقی منتفی می‌شود.»

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۱۹:۱۰

ایجاد سامانه اثر انگشت مهندسان شاغل در شرکت ها

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۲۱:۱۵

مهندسان شاغل در کارخانه جات آذراب و ماشین سازی اراک ، مدرک فروشی می‌کنند .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۴ ۲۳:۲۰

بر اساس اشاره صریح مبحث دوم -نظامات اداری صفحه 17: شاغل تمام وقت (کارمند) شخصی است که در بخشهای دولتی یا خصوصی یا موسسات و نهادهای عمومی به لحاظ اشتغال به کار دیگری غیر از مشاغل مربوط به این شیوه نامه از سوی کارفرما بیمه شده باشد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۰:۱۱

کارمند رسمی وزارت جهاد کشاورزی به علت داشتن شغل رسمی و ثابت و درآمد مادام العمر می تواند با خیال راحت مدرک خود به شرکت های حقوقی میفروشد با قیمت ناچیز ( سالی ۵.۵ میلیون ) ، ولی حقوق یک مهندس سالی ۶۰ میلیون تومان است . این خیانت به جامعه مهندسی است

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۰:۱۳

کارمندان جهاد نصر ، کارمندان سازمان همیاری شهرداریها ، مدرک خود را میفروشند .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۴:۴۱

معاون دادستان کل کشور : بازرسی سازمان تامین اجتماعی صرفا در آخرین سال مورد عمل صورت میگیرد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۶ ۱۷:۲۳

بیمه اجباری مهندسان( شرکت ها ) از بیمه اختیاری مهندسان ( اشخاص) تفکیک شود تا افراد مدرک فروش شناسایی شوند .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۷ ۱۴:۱۶

✍نامه معاونت قضایی دادستان کل کشور به سازمان تامین اجتماعی در خصوص عدم اجرای بخشنامه 96/1119 توسط سازمان تامین اجتماعی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۷ ۱۵:۳۹

بله متاسفانه درشهرما هم کسی که تاچندسال قبل یک آپارتمان کوچولو تو شهرک داشت ۲ دوره ریس سازمان شد نتیجه یک : تصویب حقوق های نجومی برای ریس و خزانه دار و سایر ارکان سازمان در مجمع عمومی فرمایشی دو : استخدام فامیلها و آشنایان دور و نزدیک درسازمان به تعداد زیاد سه: عضویت درهیات مدیره یک شرکت حقوقی و استفاده ازسهمیه همان سال و سال بعد چهار: تاسیس شرکت حقوقی به مدیرعاملی خانومشان با مدرک غیرمرتبط وپرکردن سهمیه بالای صدهزارمتر درهمان سازمان پنج: تاسیس شرکت کامپیوتری به نام همسرشان و ایجاد زمینه کاری شش: پرکردن کیسه خودشان و خالی ماندن سفره همکاران دراین بهبوهه اقتصادی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۷ ۱۵:۴۴

شرکت های صوری در حال افزایش است ، شرکت هایی که مدیرعامل شرکت هیچ حضور فیزیکی در شرکت ندارد . مدیرعامل شرکت چندشغله است .

avatar

پوشش-بیمه صندوق کارکنان دولت _ بیمه سلامت _ شناسایی مهندسان شاغل در ارگان های دولتی که مدرک خود را به شرکت های حقوقی می فروشند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۸ ۰۶:۳۸

نصب دستگاه اسکنر اثر انگشت لمسی برای حضور و غیاب کردن شآغلان در شرکتهای آزمایشگاهی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۸ ۰۶:۵۸

بازرسی هفتگی و ماهانه از دفاتر شرکت های حقوقی آزمایشگاه های خاک و شرکت های مجری حقوقی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۸ ۰۷:۰۳

ملزم کردن شرکت های حقوقی به پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی شاغلان شرکت و اعضای هیات مدیره شرکت ( ماهی ۴۳۰ هزار تومن)

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۸ ۰۷:۱۳

شناسایی مهندسان بیکار و پرداخت بیمه بیکاری به مهندسان بیکار برای جلوگیری از مدرک فروشی و پروانه فروشی آنها

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۸ ۰۷:۱۷

اگر به مهندسان بیکار ، مستمری ایام بیکاری پرداخت شود مطابق قانون کار ، هیچ مهندسی مدرک خود را به بهای ناچیز نمی فروشد

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۸ ۰۸:۵۳

مهندسان پیر و از کارافتاده بالای ۶۰ سال که علیرغم داشتن حقوق بازنشستگی ، مدرک و پروانه خود را به شرکت های حقوقی اجاره میدهند و هیچ حضور فیزیکی در شرکت ندارند باید شناسایی شوند و پروانه اشتغال آنها باطل شود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۸ ۲۲:۱۴

اداره راه و شهرسازی اراک در مدت ۳ ماه به ۴۰ شرکت مجری حقوقی ، مجوز فعالیت داده که اغلب این شرکت ها صوری هستند و با اجاره کردن پروانه مهندسان مجری ، تاسیس شدند و متاسفانه امتیازآوران این شرکت ها هیچ حضور فیزیکی در شرکت ندارند .

avatar

برای جلوگیری از مدرک فروشی و پروانه فروشی مهندسان ، برای جلوگیری از افزایش تعداد شرکت های صوری که با خرید مدرک و پروانه مهندسان تشکیل شدند باید آمایش سرزمینی انجام شود و صدور پروانه شرکت های حقوقی بر اساس نیاز هر استان وشهرستان انجام شود

avatar

صدور پروانه شرکت های حقوقی بر اساس نیاز هر شهرستان انجام شود تا خرید و فروش مدرک و پروانه مهندسان برای تاسیس شرکت های صوری متوقف شود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۸ ۲۲:۴۷

این مدرک فروشی فقط باعث بیکار شدن مهندسانی میشود که تنها منبع درآمدشان همین سهمیه های نظام مهندسی است .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۸ ۲۳:۱۶

اصلاحیه قانون نظام مهندسی به گونه ای باشد که به مهندسان شاغل در شرکت های حقوقی از طرف نظام مهندسی ، حقوق ماهانه پرداخت شود ( به غیر از مهندسان شاغل در بخش دولتی و خصوصی)

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۹ ۱۶:۱۴

اخلاق حرفه ای بیشتر شامل رعایت مسایل حرفه ای مثل عدم قبول مسئولیت شامل تعارض منافع و یا عدم قبول کار صوری و عدم امضا فروشی و بکار نبردن عناوین تقلبی که به او متعلق نیست و یا مدارک جعلی و تقلبی و رعایت حقوق مردم و مشتری و صداقت و دانش در کار میشود وگرنه کسی که ظاهری مودب دارد ولی به موارد فوق اهمیت نمیدهد از یک بیسواد بی اخلاق هم ... تر است.

avatar

باید حضور تمام وقت مهندسان در شرکت های حقوقی احراز شود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۹ ۲۰:۲۳

ایجاد ساعت کاری برای شرکت های حقوقی از ۸ صبح تا ۲ ظهر ، در خلال این زمان هرمهندسی غایب باشد به شورای انتظامی ارجاع شود و پروانه اشتغالش باطل شود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۹ ۲۰:۲۵

مدرک فروشی کارمندان دولت = بیکار شدن مهندسانی که تنها منبع درآمدشان همین نظام مهندسی است

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۹ ۲۰:۵۳

با استعلام از سازمان امور مالیاتی می توان مهندسانی که چندشغله هستند و چندین پرونده مالیاتی دارند را شناسایی کرد .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۱۹ ۲۱:۵۵

مهندسانی که صاحب چندین شرکت مجری حقوقی هستند ، با خرید مدرک سایر مهندسان ایجاد شدند ، باعث بیکار شدن هزاران مهندسان میشوند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۰ ۲۲:۵۴

مهندس بازنشسته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که پروانه اشتغال نظام مهندسی را فقط ۶ میلیون در سال به شرکت حقوقی آزمایشگاه خاک اجاره میدهد ، باید شناسایی و محاکمه شود ، چون این مهندسان بازنشسته با امضافروشی و مدرک فروشی موجبات بیکاری مهندسان جوان را فراهم کردند .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۰:۱۵

از مهندسان بالای ۶۰ سال سن ،،تست سلامت و تست اعتیاد و اکو قلب گرفته شود که مشخص شود آیا قادر به کار کردن هستند .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۰:۵۱

اگر بنگاه‌های اقتصادی پس از پایان دوره کارورزی، فارغ‌التحصیلان را به کارگیری کنند به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایان معاف خواهند شد و مهندسان مجبور نیستند مدرک خود را بفروشند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۲:۱۲

وزیر راه و شهرسازی... باید استعفا دهد .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۳:۰۳

🔴آیا درخواست استعفا و یا استیضاح وزیری که طی دوران مدیریتی او ▪️ 38 نفر از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای تهران طبس در سال 93 ▪️و 47 نفر از هموطنان در حادثه برخورد قطار تبریز- مشهد در سال 95 ▪️و 19 سرباز پادگان کرمان در اثر واژگونی اتوبوس در سال 95 ▪️و 11 دانش آموز دختر نخبه در اثر واژگونی اتوبوس در سال 96 ▪️و 66 نفر از هموطنان در حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج ▪️و سالیانه 15000 نفر از هموطنان در حوادث جاده ای ▪️و حدود 620 نفر از هموطنان (عمدتا ساکن در بافت های فرسوده و ناکارآمد روستایی) در زلزله کرمانشاه جان خود را از دست داده اند، سیاسیست؟ 💢در مقیاس بین المللی مدیری که طی دوران مدیریت 5 ساله او تنها در اثر 6 حادثه دلخراش، 181 نفر جان خود را از دست می دهند و 181 خانواده ایرانی داغدار شده اند، ترخیص می شود و یا ترفیع ?

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۱۷:۴۵

وزارت علوم حتی آمار دقیقی از تعداد مدارک صادر شده از دانشگاه ها ندارد. اینکه چه تعداد مدرک کارشناسی عمران و معماری و شهرسازی و ترافیک و نقشه برداری از دانشگاه های دولتی و پیام نور و غیرانتفاعی و آزاد اسلامی صادر شده

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۱ ۲۳:۲۷

افرادی که صاحب چند شرکت حقوقی هستند ، شاغل تمام وقت در یک شرکت نیستند پس جلوی فعالیت آنها باید گرفته شود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۰۹:۵۴

اصل مدرک امتیازآوران شرکت های حقوقی توسط نظام مهندسی ثبت و ضبط شود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۰:۳۹

واحد نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی به وظایف ذاتی خود عمل نمی کند .کنترل حضور و غیاب مهندسان در کارگاه

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۳:۱۷

قانون منع تعارض منع در شرکت های حقوقی رعایت شود تا مجال خرید و فروش مدرک نباشد

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۱۷:۰۲

نظام مهندسی پرشده از افراد بازنشسته و چندشغله و پیر و علیل و از کارافتاده که به عنوان شغل دوم و درآمد مازاد ، مدرک و مهر و پروانه خود را می فروشند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۲۲:۱۵

مبارزه با فساد و شایسته سالاری خواسته همه نخبگان و اساتید دانشگاه است .

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۲۲:۴۶

فقط در جمهوری اسلامی ، مهندسان بازنشسته ۷۰ ساله یا ۸۰ ساله راس امور هستند ولی مهندسان جوان و تحصیل کرده با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا ، بیکار و خانه نشین هستند . چرا سن بازنشستگی برای مهندسان در نظر گرفته نمیشود

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۲ ۲۳:۲۰

چرا پس از گذشت ۱۰ ماه از سال هنوز افزایش تعرفه های نظارت و طراحی در استان مرکزی و البرز و ... ابلاغ نشده ؟ چرا معاونان وزیر نسبت به معیشت مهندسان بی تفاوت هستند ؟ آیا مهندسان بیکار و گرفتار ، چاره ای جز امضافروشی و مدرک فروشی دارند ؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۳ ۱۱:۳۲

قانون منع تعارض منافع میگه اعضای هیات مدیره و کارکنان نظام مهندسی از عضویت در شرکت های حقوقی منع شوند ، پس بالطبع همسر و فرزندان اعضای هیات مدیره و کارکنان نظام مهندسی از تاسیس شرکت های حقوقی منع شوند یا بهتر این است که ترتیبی اتخاذ شود که تمام اعضای شرکت های حقوقی ملزم به داشتن پروانه اشتغال نظام مهندسی باشند ، که اطلاعات شغلی و حرفه ای آنها قابل رصد و ارزیابی باشد و افراد غیرمتخصص و کارچاق کن و دلال با لابی گری و رانت نتوانند شرکت تاسیس کنند . مثلا برای رتبه بندی شرکت های پیمانکاری در سازمان برنامه و بودجه قانونی وجود دارد که دو سوم اعضای شرکت باید دارای مدرک لیسانس و بالاتر باشند . در نظام مهندسی هم قانونی تصویب شود که همه اعضای شرکت های حقوقی دارای مدرک لیسانس و دارای پروانه اشتغال باشند

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۳ ۲۱:۲۳

تمام اعضای شرکت های حقوقی و آزمایشگاه های نظام مهندسی باید دارای پروانه نظام مهندسی باشند ، اگر در شر‌کتی حتی یک عضو شرکت فاقد پروانه نظام مهندسی بود حتما دلال یا کارچاق کن یا ذینفع است

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۴ ۲۱:۲۷

مهندسین عزیز یکی از مشکلات اصلی نظام این هستش که مهندسینی هستند که بیش از 5 شغل دارن و عضو نظام هم هستن اگر داشتن پروانه نظام مهندسی ، شغل حساب میشد و اجازه ورود چند شغله هارو نمیدادن خیلی شرایط بهتر بود و خودبخود همه چی درست میشد.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۵ ۱۸:۱۹

سلام، در استان خراسان شمالی هنوز تعرفه ۹۸ ابلاغ نشده اما نامه هایی که به مدیرکل راه و شهرسازی زده شده نشان از افزایش ۲۵ درصد تعرفه نسبت به سال ۹۷ دارد. من میتونم درخواست مابهالتفاوت حق مهندسی رو با همین ۲۵ درصد حساب کنم و نامه بزنم؟

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۸ ۲۲:۰۷

🔴ورود سازمان بازرسی استان خوزستان به بررسی وضعیت شرکت‌های خدمات آزمایشگاهی

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۹ ۱۰:۲۶

تعرفه خدمات مهندسی سال 98 استان خوزستان از بهمن ماه اجرایی می شود.

avatar
۱۳۹۸-۱۰-۲۹ ۱۷:۲۴

واقعا باید کسانی که درآمد چندمشون مربوط به نظام مهندسی هست پروانه هاشون باطل بشه. همه باید به عنوان شغل به این کار نگاه کنن، نه زنگ تفریح

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۱ ۲۳:۵۴

چرا مسئول دفتر طراحی هیچ وقت در دفتر طراحی نیست .؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۲ ۰۰:۵۴

درب اغلب آزمایشگاه ها در طول ساعات اداری بسته است و هیچ کس حتی مسئول فنی در آزمایشگاه حضور ندارد

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۲ ۱۴:۲۹

ثبت حضور و غیاب سرپرست کارگاه ساختمانی توسط دستگاه GPS

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۰۲ ۱۷:۲۹

برگزاری مجامع عادی سالانه نظام مهندسی به شکل مجازی و رای گیری اینترنتی بودجه سازمان به جای رای گیری دستی و توقف ورود افراد فاقد پروانه به رای گیری مجمع

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۱۷ ۱۸:۰۰

تشکیل تیم های بازرسی برای شناسایی مدرک فروشان

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۲۰ ۰۹:۰۲

🔹درخواست تمدید ظرفیت اشتغال سال ۱۳۹۸ کلیه اشخاص حقوقی و دفاتر مهندسی تا پایان اردیبهشت سال ۱۳۹۹ ✔️در راستای کاهش تردد در دستگاه‌های اجرایی و همچنین حمایت از معیشت اعضا

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۱۸ ۱۰:۳۳

شرکتهای بیمه میتوانند نظارت ساختمان را برعهده گیرند و با این روش امضافروشی متوقف میشود چون شرکت بیمه بابت نظارت صوری و امضافروشی هیچ پولی به ناظران نمیپردازد و زیر بار هیچ مسئولیتی نمیرود

avatar

همکار عزیز . لطفاً به یک نکته توجه بفرمایید . در صورت حذف شاغلین از نظام مهندسی اتفاقی که خواهد افتاد این است که تقاضا در تمام زمینه ها کاهش پیدا می‌کند.در نتیجه من و شما مجبور نخواهیم شد با حداقل حقوق در واقع بیگاری کنیم. این رو هم بگم مطمئنا این تقاضا با پاسخ منفی وزارتخانه و مجلس مواجه خواهد شد . شک نکنید. چه بسا اگر شاغلین به اتفاقی که می افتد واقف باشند خود پیگیر این قضیه میشوند چرا که حتما شأن واقعی مهندسی به مهندسان باز خواهد گشت.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۷ ۱۸:۲۶

بنظربنده کسانی که شاغل دردستگاهها وسازمانهای دولتی ونیمه دولتی وشهرداریها هستند چون ازبیمه وحقوق ثابت برخوردارهستند ازصف ارجاع کاربایستی حذف شوند.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۴ ۰۹:۱۷

در شیوه نامه جدید که هنوز تصویب نشده ذکر شده هیئت مدیره حق استفاده از پروانه اشتغال خود را در هیچ زمینه ای جز کارشناسی ماده 27 ندارند عجب حرکتی زد شورای مرکزی ترکوند 👏👏😄مستند به ماده 15 و 32و 40قانون نظام مهندسی و کاملا قانونی هم هست و امید واریم وزیر هم تایید کنن

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۵ ۰۹:۰۲

ایجاد شرکت های بازرسی ساخت برای کنترل حضور و غیاب مهندسان مجری و ناظر سرساختمان ضروریه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۶ ۱۱:۲۹

اصلا اشتباه کردیم رشته عمران راانتخاب کردیم گذشته از نبود کار ،وبیکاری و این همه بی عدالتی و ... خیلی کار پر مسوالیتی می باشد. که اگر اگاهی داشتیم ،زیر هیچ برگ نقشه و برگ تعهد نظارتی و پایان کاری مهر و امضاع نمی زدیم ،این مسوالیت حتی با مرگ هم منتفی و فیلد نمی شود و ورثه بایدجوابگو باشند .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۶ ۲۰:۰۰

سلام،درباره این پیش‌نویس کاهش ظرفیت اشتغال به کار شرکت ها و اشخاص چند ابهام وجود دارد بحث تعارض منافع وجبهه گیری شورای جدید در این خصوص همچنین زمانی که بحث خوداظهاری به میان آورده میشود یعنی چراغ سبز برای دور زدن شیوه نامه چون هیچ کارمند دولتی در خوداظهاری به شاغل بودن خود اذعان نمیکند تا مبادا سهمیه های اجرا و نظارت نظام مهندسی را از دست ندهد .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۷ ۱۰:۴۶

ایا با تخصیص این همه درامد زمان آن نرسیده وزارت کشور و شهرداری ها بازرسی ساخت را اجرایی کنند ؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۷ ۱۴:۲۷

بخشنامه شماره ۶۷۰ فنی سازمان بیمه تامین اجتماعی =نکته: این بیمه نظام مهندسی از نظر استانداری و سازمان برنامه و بودجه جزء سوابق مرتبط (مهندسی) محسوب نمیشود و نمیتوان از آن برای رتبه بندی شرکت استفاده نمود.

avatar

بیمه اعضای شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها می بایست اجباری بشه، بدین شکل که بیمه تامین اجتماعی اعضای شرکت های حقوقی خویش فرما باشه یا از طریق شرکت ها پرداخت بشه یا از طریق نظام مهندسی پرداخت بشه .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۰ ۰۱:۲۲

اعضای جدیدی که وارد شورای انتظامی می شوند مشمول تعارض منافع هستند و همانند اعضای هیئت مدیره باید از پروانه اشتغال محروم باشند ، استثنا فقط مربوط به اعضای قدیمی است.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۰ ۱۱:۰۸

بیمه اعضای هیات مدیره شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها باید اجباری بشه و باید خویش فرما باشه و از طریق شرکت ها پرداخت بشه، یا از طریق نظام مهندسی پرداخت بشه .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۰ ۱۳:۱۶

✅حاشیه بر علیه متن✅ دیروز لیست اشخاص حقوقی وحقیقی افرادی که در شهرستان اسلامشهر در سال ۱۳۹۸کار گرفته بودند ،در فضای مجازی منتشر گردید. آنچه از لیست مذکور قابل درک ودریافت هست متراژ ومبالغ دریافتی زیادی است که بخش مشخصی از این راه کسب کرده اند✅ وقطعا در دیگر شهرستان های استان تهران نیز کمابیش همین روند حاکم بوده است. سال هاست که مجامع نظام مهندسی به طرز خاصی در نوبت دوم تشکیل واتخاذ تصمیم می نماید.طبق انچه که بر آورد گردیده نقش دفاتر نمایندگی در نتایج مجامع نظام مهندسی بسیار بارز وموثر بوده است. از سوی دیگر به نظر میرسد طبق اظهارات‌مسیولین نظام مهندسی تهران،سازمان‌مذکور کنترلی بر نمایندگی ها از جهت نحوه توزیع کار وکم‌وکیف آن ندارد.وصرفا به نگهداری ۵درصد دریافتی های از دفاتر بسنده کرده‌ومیکند✅ این در حالی است که در مکاتبات متعدد مسیولین وزارت راه وشهرسازی بر کنترل ارجاع کار ویکسان سازی نحوه دریافت وجوه از مالکین تاکید گردیده است✅ به نظر میرسد باید به طور فوری وقاطع به کنترل شدید عملکرد این نمایندگی ها اقدام گردد،شاید از این به بعد از غلبه حاشیه بر متن در نظام مهندسی جلوگیری شود✅ عضو نظام مهندسی استان تهران

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۴

🔴بخشنامه جدید بیمه تامین اجتماعی و امڪـان استفاده اعضای بدون پروانه اشتغال از سوی سازمان تامین اجتماعی ابلاغ گردید. 🔻مشمولین این بخشنامه آن دسته از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان فاقد رابطه مزدبگیری می باشند ڪـه ضمن اشتغال به ڪـار، دارای ڪــارت عضویت معتبر از سازمان مذڪــور بوده و تحت پوشش مقررات حمایتی خاصی قرار نداشته باشند.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۰ ۲۱:۰۲

🔴برخی از نکات قابل توجه بخشنامه مهم بیمه تامین اجتماعی : ۱. مشمولین بیمه نامه: اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان که فاقد رابطه مزدبگیری هستند و ضمن اشتغال به کار دارای کارت عضویت معتبر باشند. ۲. سوابق پرداخت حق بیمه متقاضیان در اجرای این بخشنامه لحاظ می گردد. ۳. حداکثر سن متقاضی ۵۰ سال تمام است. (استثنائات مندرج در بخشنامه را ببینید.) ۴. متقاضی در صورت ارایه معرفی‌نامه سازمان نظام مهندسی ساختمان تحت پوشش قرار می‌گیرد. ۵. نرخ حق بیمه معادل ۲۷٪ مبنای پرداخت حق بیمه است. (جزئیات مربوط به مبنای پرداخت حق بیمه را در بخشنامه ببینید.) ۶. بیمه شده در این طرح از شمول قانون بیمه بیکاری خارج است. ۷. کلیه تعهدات مربوط به مستمری‌های بازنشستگی، بازماندگان، از کار افتادگی کلی و استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی برای بیمه شدگان برقرار است. ۸. بیمه شدگان این بخشنامه با کد فعالیت ۸۲۶۴۱ به عنوان بیمه پرداز توافقی با گرایش بیمه اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان تحت عنوان گروه های خاص بیمه ای تحت پوشش قرار می گیرند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۱ ۰۰:۰۲

آیا نهاد های نظارتی و بازرسان این نحوه ارجاع کار را تایید میکنند ؟ آقای محبت خواه حداقل کاری که باید بکنید بررسی ظرفیت این شرکت هاست ؟ چرا امکان فعالیت شرکت ها در سطح استان بر مبنای رانت میباشد ؟؟؟ بازرسان سازمان که وظیفه دارید یکسان بودن حقوق اعضا را کنترل کنید خوابید یا بیدار ؟؟ رئیس سازمان شما چطور خوابید یا بیدار ؟ چه کسی مسئول این حجم از بی عدالتی است چرا باید یک شرکت فقط در اسلامشهر ۳۵۰۰۰۰ متر مربع کار نظارتی با متری ۴۰۰۰۰ تومان انجام دهد ؟ و شرکت های دیگر در حال تعطیلی؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۱ ۰۰:۳۸

در سال های اخیر به سبب حجم بالای فارغ التحصیلانی که به جامعه مهندسی ساختمان پیوسته اند، تلاش شده است تا مشکل اشتغال مهندسان از طریق محدود کردن ظرفیت اشتغال در استان ها جبران شود. 🔸 جالب است بدانید مطابق نظرسنجی، بخش قابل توجهی از مهندسان موافق محدودتر کردن ظرفیت اشتغال هستند. دلیل این نظر هم می تواند ساده باشد. تصور کنید در یک اداره نظرسنجی صورت گیرد که چه کسانی تمایل دارند که حقوق شان افزایش یابد؟ بدیهی است که تمامی کارکنان نظرشان مثبت خواهد بود. بدون آنکه فکری در مورد اینکه این اضافه سرمایه قرار است از جیب چه کسی تامین شود وجود ندارد؟! حال تصور کنید که برای جبران مشکل بیکاری در جامعه بنا باشد در همان اداره 60% نیروی کار جدید استخدام کنند و به همین ترتیب ساعات کاری را 60% کاهش دهند تا کار به همه برسد و البته حقوق را نیز 60% کاهش دهند!

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۱ ۰۹:۱۸

هیچ قصدی برای مبارزه با پروانه فروشی و امضافروشی مهندسان ندارند همانطور که برای مبارزه با جعل پایان نامه دانشجویان و تقلب در امتحانات دانشگاه آزاد هیچ برنامه ای ندارد . قطعا مدیرشرکت حقوقی که در محل کارش حضور ندارد و برای اعضای شرکت ، لیست بیمه رد نمیکند صوری است

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۱ ۱۰:۳۸

موضوع : حق الزحمه ما ،اکثریت مهندس ها نه حقوق بگیر وزارت راه و ترابری، نه شهرداری و نه نظام مهندسی و نه مسکن و شهرسازی و ادارات مختلف نوسازی ارگان های مختلف هستیم و تنها میماند حق الزحمه خدمات مهندسی که آب باریکه ای بیش نیست آب باریکه ای که میتوانست نان و آب و آینده مهندس ها باشد که بنا به دلایل زیاد، از جمله نخواستن و یا ضعیف بودن نهادهای تصمیم گیر و یا تصمیم ساز در این حوزه ،و نیز بدلیل نبود جدیت ، همیت و اتحاد میان مهندس ها هست ما کاری به جوامع پیشرفته و دیگر نداریم در همین جامعه ی خودمان آیا کسی میتواند بدون پروانه وکالت ،وکالت کند ،آیا کسی میتواند بدون پروانه پزشکی ، طبابت کند و چطور است که کسان زیادی بدون داشتن مدرک و پروانه میتوانند ساختمان بسازند ،پیمانکار راه و ساختمان باشند ،تولید کننده و فروشنده مصالح ساختمانی باشند و مهندس هایی که شاید اغراق نباشد بگوییم جزو قشر ضعیف جامعه از لحاظ مالی هستند مهندس هایی که مسئولیت خطیر ساختمان ها بر دوش آنهاست اما توانایی خرید مسکن را ندارند چطور میشود حق الزحمه این مسئولیت خطیر هیچ تناسبی با قیمت زمین و آپارتمان و قیمت خدمات در شهرهای مختلف نداشته باشد تا زمانی که سازندگان ساختمان مهندسان نباشند و حق الزحمه ها با قیمت زمین و آپارتمان و خدمات و هزینه های مختلف زندگی در آن شهر تناسب نداشته باشد وضع ما مهندس ها همین هست که همین هست حال چه مساله مهم تر از حق الزحمه جامعه مهندسی و نظام مهندسی ساختمان میتواند داشته باشد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۱ ۱۵:۴۰

جز فریب دادن مردم هیچ خاصیت دیگری ندارند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۰۹:۲۲

🎥 مدیرکل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی: 🔹 افرادی که از دی ماه گذشته حق بیمه ۳۰ درصدی را پرداخت کرده باشند، حق بیمه بیکاری می‌گیرند. 🔹 شرط لازم برای دریافت بیمه بیکاری در شرایط حوادث غیر مترقبه داشتن ۶ ماه بیمه تامین اجتماعی است.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۱۴:۱۷

ارجاع نظارت از طریق سازمان نظام مهندسی افزایش تعرفه خدمات مهندسی متناسب با تورم اجرای تعارض منافع (به مهندسین فاقد شغل کار بیشتری برسد)

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۱۴:۳۷

دستور العمل بند(م)تبصره ۶ قانون بودجه سال۱۳۹۹: 🔴تا زمانی که کارفرما مالیات بر ارزش افزوده را به پیمانکار [شرکتهای پیمانکاری و مشاور]پرداخت نکرده باشد،سازمان امور مالیاتی کشور حق مطالبه آن از پیمانکار یا اخذ جریمه دیرکرد از وی را ندارد. 🔻رفع تکلیف پرداخت عوارض ارزش افزوده 🔻قبول اسناد خزانه اسلامی کارفرما بابت کسورات مالیاتی پیمانکار

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۱۶:۴۷

🔴نامه شورای مرکزی به سازمان نظام مهندسی خراسان شمالی در خصوص نحوه هزینه کرد سازمان های فاقد بودجه مصوب

avatar

دادستان کل کشور با مهندسان امضافروش و پروانه فروش برخورد قانونی کند . چون وقتی مدیرعامل شرکت حقوقی صوری باشد و در محل کارش حضور نداشته باشد، جای مهندسی را پرکرده که میخواسته تمام وقت در شرکت حقوقی کار کند .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۱

کمیسیون عمران مجلس ارتجاع منطقه باید هرچه سریع تر تشکیل جلسه داده و اصلاح قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان را پس از ۲۴ سال به تصویب برساند . چون تعداد شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها چند برابر افزایش یافته و به همین نسبت ظرفیت اشتغال به کار شرکت های حقوقی باید کاهش یابد تا جلوی امضافروشی مهندسان گرفته شود

avatar

به طور سرزده و اتفاقی به آزمایشگاه های خاک و بتن که توسط معاونت وزارت راه و شهرسازی تایید صلاحیت شدند سر بزنید . یا مدیرعامل آزمایشگاه حضور ندارد . یا عضو هیات مدیره در شرکت نیست . یا امتیازآوران شرکت هیچ حضور فیزیکی در شرکت ندارند و صوری هستند .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۱۸:۱۱

✍ تذکر به عملکرد مالی ۹۹ ✉📝 👈 تذکر جدی #بازرسان سازمان نظام مهندسی استان تهران به هزینه کرد سال ۹۹ بدون تایید بودجه از مجمع .... 👈 تذکر به عدم ارائه بودجه به مجمع عمومی و هزینه کرد با محدودیت یک دوازدهم بودجه سال ۹۸ ... 👈 تذکر به میزان هزینه کرد هر ماه سازمان در سال ۹۹ مشروط بر تامین آن از درآمد عملیاتی سازمان در همان ماه .... 👈 تذکر جدی به برداشت منابع مالی سازمان و سود حاصله آن ، بدون مصوبه مجمع توسط هیئت مدیره .... ✍ توصیه : آیا بهتر نیست که #بودجه هر سال در سال ماقبل تصویب گردد ... ⏳⏳ ✍ مراقب منابع مالی سازمان باشید ...

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۱۹:۵۰

کارشناسان شهرداری باید حضور تمام وقت مهندسان مجری سرساختمان را کنترل کنند . مهندس مجری که از ۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر سرساختمان حضور ندارد ، باید به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی شود و پروانه اش باطل شود .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۳ ۲۱:۱۷

✅تهيه نسخه الکترونیکی اسناد سازمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد اسناد کاغذی موجود در سازمان را الکترونیکی می کند. ✅در بازدید رئیس سازمان از مراحل اسکن اسناد اعلام شد ، این پروژه كه از خردادماه سال گذشته به صورت پیمانکاری در حال انجام است ، هم اکنون مراحل پایانی کار را سپري مي كند. به گزارش روابط عمومی ، مسئول انفورماتيك سازمان در اين بازديد ، هدف از انجام این پروژه را حذف نسخه های کاغذی اسناد، دسترسی سریع و مطمئن به اسناد برای کارکنان، مهندسان و مالکین از طریق سامانه های نرم افزاری وکاهش هزینه‌های نگهداری نسخه های فیزیکی اسناد دانست. وی اظهار داشت: سازمان در تلاش است با همکاری شهرداری ها و شرکت گاز استان، اسناد فنی در بخش خدمات مهندسی و نظارت گاز سازمان را به صورت الکترونیکی به مخاطبان ارائه دهد. لازم به ذكر است در اين پروژه ، نسخه الكترونيكي اسناد مالي ،پرونده هاي خدمات مهندسي،پرونده هاي عضويت وپروانه اشتغال بكار اعضاء و پرونده هاي نظارت گاز سازمان در حال تهيه مي باشد.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۴ ۰۸:۳۴

❓ چرا نظام‌مهندسی البرز حق الزحمه خدمات مهندسی استان در سال ۱۳۹۹ را رسما اعلام نمی کند؟؟؟ ✔️ به رغم صدور دستور موقت توقف روی فهرست حق الزحمه سال ۹۸... به نظر نمی رسد اختلافی پیرامون اعلام‌مجموع حق الزحمه خدمات مهندسی استان در سال ۱۳۹۹ وجود داشته باشد!!! 🗓 شنبه... ۱۳۹۹/۲/۱۳ سازمان ما-نقد آزاد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۴ ۱۰:۵۵

کارمندان معاونت عمرانی استانداری هر روز به ساختمان های در دست احداث سرکشی کنند و مجریان غائب را به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی کنند .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۵ ۰۸:۱۷

اطلاعیه سازمان نظام مهندسی البرز : 🔴قابل توجه کلیه اعضایی که نسبت به دریافت ضریب اشتغال حرفه‌ای در سیستم ارجاع اقدام نموده اند : با توجه به تبصره ۷ ذیل ماده ۴-۱۱ نظام نامه ارجاع نظارت ، سازمان نسبت به بررسی و صحه گذاری اطلاعات دریافتی اقدام نموده است. لذا در راستای تنسیق امور و صیانت از حقوق اعضا در سیستم ارجاع ، مقتضی است کلیه اعضایی که از طریق سامانه پیامکی سازمان به آنان اطلاع رسانی می گردد ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به انجام مراحل ذیل اقدام نمایند: ۱- مراجعه به سامانه سوابق بیمه شدگان تا به آدرس www.tamin.ir جهت دریافت سوابق بیمه ای خود ۲- اسکن صفحه اول دفترچه بیمه ۳- مراجعه به کارتابل سانما منوی صندوق پستی گزینه ارسال تیکت و ارسال فایل اسکن دفترچه بیمه و لیست سوابق بیمه ای به واحد طرح و برنامه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۵ ۱۷:۱۴

استعلام مجازی از دکتر م. در خصوص ابلاغیه منافع متعارض وزارت راه و شهرسازی = به یاد ندارم که ابلاغیه منافع متعارض باطل شده باشد .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۵ ۱۸:۵۶

قانون منع تعارض منافع = هر وقت اركان سازمان نظام مهندسی ساختمان از ارجاع كار به همه كاركنان خود، اعضاي هيات مديره، بازرسين سازمان و مشاوران خويش جلوگيري كردند آنگاه ميتوان اندكي از ايشان تقدير بعمل آورد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۶ ۱۰:۵۴

دیروز یکی با بنده تماس گرفته بود اسمش هم گذاشتند کمک مجری میگفت فقط امضا کن ۲ میلیون بگیر😂 گفتم عزیر من برو مبحث دو رو مطالعه بفرما هم با مسئولیت مجری آشنا شو هم محاسبه حق الزحمه اش رو هم یاد بگیر یا ماهیانه ۶ م میگیرم با بیمه و یا ده درصد کل پروژه، این رو قانون به صراحت ابلاغ کرده، ما خودمان باید وضع مهندسی رو درست کنیم متاسفانه از ماست که بر ماست.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۶ ۱۵:۰۶

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 حتما تا کنون این پرسش در ذهن شما گذشته که "چرا در صنوف دیگر ،حتی صنوف ساختمانی مثل سفید کار ها، سنگ کارها و ... دستمزدها اینهمه با هم آهنگ است و حتی در بسیاری موارد بدون آنکه همدیگر را بشناسند از هم دفاع میکنند یا کاری که ناتمام باشد شخص دیگری سر کار او نمیرود؟" ⭕️ آیا آنها دارای یک تشکیلات عریض و طویل مثل نظام مهندسی هستند؟ آیا آنقدر مدارک دانشگاهی بالا ومعتبر دارند؟ آیا شخصی قوی از آنها حمایت منماید و به آنها راهکار میدهد؟ ⭕️قطعا جواب پرسشهای فوق منفی است . پس چگونه اینهمه حمایت از همکار اتفاق میافتد؟ ⭕️ پاسخدر حرفه ای بودن آنهاست . ⭕️ شما نمیتوانیدسفید کاری را بیابید که سفید کاری شغل دوم او باشد . شما نمیتوانید سنگ کاری را بیابید که سنگ کاری شغل دوم او باشد . همچنین برای سایر صنوف مثل پزشکان . آیا شما پزشکی سراغ دارید که پزشکی شغل دوم او باشد ؟ ⭕️بنابر این اگر فیلترها بگونه ای باشد که تنها افراد حرفه ای که شغل اصلی آنها نظارت یا طراحی و اجرا هست بتوانند در این عرصه فعالیت نمایند بسیاری از مشکلاتی که صنعت ساختمان و نه فقط مهندسین ساختمان با آن روبرو هستیم مرتفع میگردد.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۶ ۱۹:۴۲

رییس مجلس ، وزیر راه و شهرسازی باید پاسخ دهد چرا مهندسان به سمت مشاغل غیرتخصصی مثل مبل فروشی ؛ رستون داری ، لاستیک فروشی ... گرایش پیدا میکنند ؟ به علت بیکاری و توزیع ناعادلانه فرصت های کاری بین شرکت ها و مهندسان و پایین بودن دستمزد مهندسان... ، وزیر کار باید پاسخ دهد چرا مهندس ناظر نظام مهندسی از بیمه حرف و مشاغل آزاد تامین اجتماعی استفاده میکند نه بیمه مهندسان ساختمان ؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۸ ۰۰:۳۴

🖍🖍🖍حال چرا در استان تهران مطابق قانون شناسنامه فنی برای کلیه ساختمانها صادر نمیشود و برای تعداد زیادی از پروژه ها که پول شناسنانه فنی نیز نقدا گرفته شده هنوز مجری وجود ندارد و سازمان به مالکان اجازه انجام پروژهای بدون مجری را میدهد چه کسی قرار است این شناسنامه هارا تهیده و اماده کند ایا این درست است مالکان را به حال خود رها کنیم و در اتمام کار فقط برای شناسنامه فنی سراغشان برویم مسولیت عدم اجرای قانون با کیست ابا اجرای قانونی که وزارت راه و شهر سازی و اداره کل هم به ان تاکید دارد موافق هییت مدیره را می خواهد یا اجازه از شهرداری را

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۸ ۱۰:۵۶

  مجریان ساختمان   آیین نامه ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مدتی است که شهرداری تهران پیرو آیین نامه ۳۳ جهت پروانه ساختمان از مالک ساختمان مجری درخواست میکند که متاسفانه عده ای از مهندسین بدون توجه به عواقب آن اقدام به ارائه برگه به اصطلاح صوری میکنند ! این اشخاص یا واقعا خبر ندارند که همه مسئولیت های ساخت و ساز به عهده شان است  یا نیازمند وجه ناچیزی هستند که دریافت مینمایند . در همین رابطه اعلام میکنیم : در صورت پیش آمدن اتفاقی ناگوار (خدای ناکرده) مسئول ۱۰۰% این واقعه مهندس مجری است . قانون گذار و مراجع ذی ربط هیچ عذر و بهانه ای را در این زمینه نمیپذیرد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۸ ۱۳:۴۷

حسگر اثر انگشت روی موبایل بازرسان کمیته مجریان نصب شود که اعلام حضور مجریان سرساختمان را با یک اشاره انگشت ثبت کنند به شکل آنلاین

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۹ ۰۸:۱۷

آیا کارکنان سازمان استان های می توانند از پروانه های اشتغال شان استفاده کنند ؟ دلالی برای کارچاق کنی چطور؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۱۹ ۱۰:۳۳

نرم افزار حضور و غیاب دینگ به همراه دستگاه بی سیم خود راه کاری مناسب برای کسب و کارهایی است که می خواهند با هزینه کم و به سهولت، ورود و خروج کارمندان خود را کنترل کنند.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۰ ۱۶:۳۲

با سلام خدمت دوستان عزیز نظر به بند ۲۹_۱ مبحث دوم مقررات ملی ساختمان در خصوص شاغلین تمام وقت به استحضار میرساند ، این کمیته از کارمندانی که اقدام به ثبت قراداد مجری نمایند در شورای انتظامی طرح دعوی خواهد نمود . لذا لازم است بعرض برساند ، کلیه عواقب ناشی از این امر که بعلت پر کردن فرم خود اظهاری مبنی بر عدم اشتغال دائم در سازمانها ، نهادهای دولتی و خصوصی میباشد ، بعهده خود شخص خاطی است. کمیته مجریان ذیصلاح استان همدان

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۰ ۱۶:۳۹

متاسفانه تعدادی از کارمندان اقدام به ثبت قرارداد اجرا با مالکین نموده اند ، ضمن اینکه پرونده ای جهت شکایت از ایشان ، نزد شورای انتظامی در حال ثبت است ، لازم است که به اطلاع این دسته از افراد برساند که طی پیگیریهای بعمل آمده و با دستور مستقیم مراجع قضایی ، این افراد شامل تعارض منافع شده و قطعا مجازات سنگینی در انتظار ایشان خواهد بود ، لذا تقاضا دارد قبل از ثبت قرارداد و ارائه فرم خود اظهاری مبنی بر عدم کارمند بودن ، به عواقب کار خود بیاندیشند ، و خاطر خود و دیگران را در مراجع قضایی مکدر نکنند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۱ ۱۹:۵۱

اسباب کشی آزمایشگاه ها از مکانی به مکان دیگر باید به اطلاع اداره راه و شهرسازی برسد . در غیراینصورت مدیرعامل شرکت آزمایشگاه به جرم صوری کاری باید ممنوع الکار و تعلیق پروانه شود .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۲ ۰۵:۱۸

آدرس محل کار بسیاری از شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها تغییر کرده ولی آدرس های جدید شرکت ها به اداره کل راه و شهرسازی اطلاع داده نشده و اعضای نظارت عالیه هرهفته باید به محل کار شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها سرکشی کنند و مدیران غائب و آدرس های صوری را شناسایی کنند .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۳ ۱۹:۰۹

جلوگیری از امضافروشی و پروانه فروشی مهندسان = وقتی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت های آزمایشگاه خاک و بتن مجبور شوند از ۸ صبح تا ۴ عصر در دفتر شرکت حضور داشته باشند و بیمه اجباری تامین اجتماعی برایشان رد شود ، دیگر نمیتوانند به شغل آزاد یا کارخانه داری یا مغازه داری یا اسنپ بپردازند لذا فرصت کار برای سایر جوانان فراهم میشود

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۳:۰۰

مهندسان و اعضای حقیقی سازمان یا از طریق نظام مهندسی برای خودشان حق بیمه بپردازند یا از طریق شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها لیست بیمه تامین اجتماعی رد کنند ( بیمه اجباری ) ، با این روش فقط افرادی که شاغل تمام وقت در نظام مهندسی هستند مشخص میشوند و جلوی امضافروشی مهندسان گرفته میشود . افرادی که بیمه مشاغل آزاد و بیمه کارمندان دولت دارند باید حذف شوند از صف ارجاع کار چون شغل این افراد چیز دیگری است

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۴ ۱۴:۱۹

چرا مهندس محاسبی که شاغل در دفتر طراحی است ، بیمه حرف و مشاغل آزاد برای خودش رد میکند ؟؟ ایا طراحی ساختمان شغل نیست ؟ ایا مهندسان نباید بیمه نظام مهندسی داشته باشند ؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۵ ۰۹:۲۲

افرادی که شغل غیر از نظام مهندسی دارند باید مشخص شوند مثلا شغل آزاد مهندسان با استعلام از اتاق اصناف مشخص میشود . مبل فروشی ، باشگاه ورزشی ، ابزار فروشی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۷ ۰۰:۰۲

✍ نقدی بر شیوه نامه پیشنهادی شورای مرکزی در خصوص ظرفیت اشتغال بکار مهندسی ، طراحی و نظارت اشخاص حقیقی و حقوقی : ✍ در بند ۳-۲ ، ۳-۳ ، ۳-۴ قبول اشتغال نیمه وقت و همچنین عدم ضرورت حضور سایر اعضاء در شرکت و افزایش سهمیه حقوقی تنها به صرف ارائه پروانه شخص حقیقی به سازمان ... مهر تایید به عملکرد همکارانی است که مبادرت به اجاره پروانه میکنند ... 👈 آیا این است انجام مسئولیتهای محوله به شورای مرکزی و .... ⁉️ .. ✏️✏️ #شیوه_نامه #ظرفت_اشتغال

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۷ ۱۶:۱۵

🔴نحوه احتساب سابقه بیمه اعضای هیات مدیره و شاغلین تمام وقت شرکتهای مجری ذیصلاح به عنوان سابقه مرتبط جهت اخذ صلاحیت پیمانکاری از سازمان مدیریت و برنامه در استان خراسان جنوبی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۷ ۱۶:۲۲

✍ نقدی بر شیوه نامه پیشنهادی شورای مرکزی در خصوص ظرفیت اشتغال بکار مهندسی ، طراحی و نظارت اشخاص حقیقی و حقوقی : ✍ کاهش ظرفیت اشتغال برای کارمندان دولت به جهت فراهم آوردن فرصت شغلی برای اعضایی که بصورت حرفه‌ای و تمام وقت در آن حوزه مشغول به فعالیت می‌باشند . ✍ منع اشتغال به کار برای شاغلین در ادارات و یا سازمانها ، در حوزه نظارت و اجراء ✍ اعمال بخش نامه تعارض منافع صادره از وزارت مسکن در شیوه نامه فوق جهت ارتقاء حرفه‌ای خدمات فنی مهندسی .... ✏️

avatar

ماده ١٢٣ آئين نامه اجرايى قانون نظام مهندسى و كنترل ساختمان- نظريه هاى وزير راه و شهرسازى @Mostanadat_Nezam_Mohandesi ١)مدت زمان تصدى سمت هاى هيات رئيسه ٢)ممنوعيت تصدى سمت هاى اجرايى سازمان توسط اركان ٣)تغيير اقامتگاه اشخاص حقيقى و حقوقى عضو سازمان ٤)ممنوعيت عضويت پرسنل شاغل وزارت راه و شهرسازى در اركان سازمان ٥)الزام داشتن پروانه اشتغال معتبر در زمان تصدى اركان سازمان ٦)اختيار انتخاب طراح و آزمايشگاه و مجرى توسط مالك ٧)تناسب تعداد اعضاى هيات مديره هر استان با تعداد اعضاى هر رشته ٨)ممنوعيت تصدى همزمان سمت هاى اركان سازمان ٩)مرجع رسيدگى به تخلفات حرفه اى اركان سازمان ١٠)ممنوعيت تصدى بيش از يك شغل و سمت هاى داراى تعارض منافع

avatar

ماده ١٢٣ آئين نامه اجرايى قانون نظام مهندسى و كنترل ساختمان- نظريه هاى وزير راه و شهرسازى.. ١)مدت زمان تصدى سمت هاى هيات رئيسه ٢)ممنوعيت تصدى سمت هاى اجرايى سازمان توسط اركان ٣)تغيير اقامتگاه اشخاص حقيقى و حقوقى عضو سازمان ٤)ممنوعيت عضويت پرسنل شاغل وزارت راه و شهرسازى در اركان سازمان ٥)الزام داشتن پروانه اشتغال معتبر در زمان تصدى اركان سازمان ٦)اختيار انتخاب طراح و آزمايشگاه و مجرى توسط مالك ٧)تناسب تعداد اعضاى هيات مديره هر استان با تعداد اعضاى هر رشته ٨)ممنوعيت تصدى همزمان سمت هاى اركان سازمان ٩)مرجع رسيدگى به تخلفات حرفه اى اركان سازمان ١٠)ممنوعيت تصدى بيش از يك شغل و سمت هاى داراى تعارض منافع

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۹ ۱۵:۲۲

با سلام لطفا از شهرداری و دادستانی بخواهید نسبت به ارائه خدمات صوری و امضافروشی برخی مهندسان مجری نظام مهندسی ساختمان ، برخورد قانونی انجام دهند چون برخی مهندسان مجری نظام مهندسی در ازای دریافت مبالغ کلان ۴۰ یا ۶۰ یا ۸۰ میلیون تومان قرارداد اجرای ساخت حتی یک روز هم سر ساختمان حضور ندارند و پول الکی از مالکان زمین میگیرند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۹ ۱۶:۰۹

الان رفتم آزمایشگاه پاتولوژی و هماتولوژی که آزمایش خون بدم ، آزمایشگاه گفت سهمیه کار ماهانه آزمایشگاه تکمیل شده و باید به آزمایشگاه دیگری که ظرفیتش خالی هست مراجعه کنید . چرا این سیستم ارجاع کار نوبتی بین آزمایشگاه های خاک و بتن اجرا نمیشود تا هیچ آزمایشگاهی بیکار نماند و هیچ آزمایشگاهی چند کار همزمان نداشته باشد . این طوری شرکت های آزمایشگاه صوری که مدیرعامل ندارن نمیتوانند تمام کارها را با رابطه بازی تصاحب کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۹ ۱۷:۵۵

چرا بعد نظارتی مجلس شورای اسلامی بر سازمان نظام مهندسی ، مغفول مانده ؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۹ ۱۸:۰۲

طبق مبحث دوم مقررات ملی ساختمان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و امتیازآوران شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها نباید شاغل در بخش خصوصی و دولتی باشند ، بلکه باید شاغل تمام وقت در آزمایشگاه خاک و بتن باشند از ۸ صبح تا ۴ عصر به غیر از روزهای تعطیل و امتیازآوران شرکت ها که حضور فیزیکی در شرکت ندارند باید توبیخ شده و به شورای انتظامی معرفی شوند .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۹ ۲۱:۲۷

دستگاه حضور و غیاب لیزری و الکترونیکی برای حضور و غیاب کردن مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت حقوقی آزمایشگاه خاک و بتن نصب شود

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۹ ۲۱:۴۲

شنیده ها حاکی از ان است که تعدادی از منتخبین اصولگرای مجلس شورای اسلامی با هماهنگی و رایزنی یک آقازاده اصلاح طلب با اهداف خاص در راستای حمایت از باند مافیای حاکم بر سازمان، امروز دعوت به جلسه شده بودند که خوشبختانه با هوشیاری نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی مواجه شدند. اما با تلاش این آقا زاده و دعوت از تشکلهای صنفی و بدون هماهنگی با کمسیون تشکلهای سازمان جلسه نیم بند با حضور ۲ نماینده اطراف تهران برگزار گردید. امید است که نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مراقب رنگ عوض کردن و بازیگران مافیای فساد در سازمان نظام مهندسی کشور باشند و همانگونه که مردم جهت تغییر رویه جاری به آنها رای داده اند عمل کنندو مبارزه با فساد سرلوحه کار خود قرار دهند.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۹ ۲۲:۰۷

🔵ارجاع نظارت اختیاری برای اشخاص حقوقی از ابتدای سال 99 آزاد شد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۲۹ ۲۲:۲۶

ایجاد کمیته بازرسی خدمات آزمایشگاهی برای شناسایی مدیرعامل شرکت های آزمایشگاه خاک و بتن که امضافروشی میکنند . چون دفترچه ژئوتکنیک باید با امضای مدیرعامل شرکت باشد . نه افراد دیگر

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۰۸:۰۹

چرا مدیرعامل شرکت آزمایشگاه خاک و بتن ملزم به حضور تمام وقت در آزمایشگاه نیست ؟؟ ۸ ساعت در روز

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۰۸:۵۳

...با ابزارهای الکترونیکی کنترل و بازرسی میتوان جلوی امضافروشی و پروانه فروشی مهندسان را گرفت . حتی با کاهش ظرفیت اشتغال شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها میتوان به توزیع عادلانه فرصت های شغلی کمک کرد و مانع امضافروشی مهندسان شد چون مهندسی که درآمد ثابت و مشخص ندارد مجبور میشود امضافروشی کند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۰۸:۵۶

شرکت آزمایشگاه خاک و بتن که دربش به روی مردم بسته باشد و مدیرعامل شرکت در آن حضور نداشته باشد، صوری است و واحد نظارت عالیه اداره راه و شهرسازی باید این موضوع را کنترل کند .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۰۹:۰۸

این ۲۵ درصد فقط و فقط افزایش هزینه ساخت است مطابق بند ۱۷-۳ مبحث دوم می باشد و افزایش ۲۵ درصدی تعرفه خدمات مهندسی مطابق با بند ۱۷-۶ مبحث دوم باقی مانده است و هئیت مدیره باید جهت تصویب آن و احقاق حقوقی بر زمین مانده چندین ساله اعضا تمام جدیت خودش را به کار گیرد و در جلسه بعدی هئیت مدیره در دستور کار قرار گیرد

avatar

هزاران شرکت صوری در حال بلعیدن سهمیه های اجرا و نظارت و آزمایشگاه و طراحی و بیکار کردن مهندسان هستن ، ولی ...حتی نمیتواند حضور یا غیبت مهندسان سرساختمان را کنترل کند .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۲۱:۴۴

🔴🔴 خبر مهم مطابق پیش نویس ظرفیت بکار اشتغال طراحی و نظارت اشخاص حقیقی و حقوقی که در فروردین 99 تهیه شده چنانچه اشخاص حقیقی از یک شرکت حقوقی خارج شوند تا یکسال نمی توانند پروانه خود را در شرکت دیگر حقوقی کنند. بند 4 - 15

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۰۰:۲۷

⭕️ باز خوانی آئین‌نامه اجرائی ماده ۳۳ 👈 همانطور که همکاران مطلع هستید هر بناء بعد از اتمام و اخذ تاییدیه اتمام از طرف ناظران مربوطه ، شایستگی دریافت پایان کار از سوی شهرداری را می‌یابد . 👈 ولیکن بعد چند صباحی به تشخیص مالک ، بناء نیازمند باز سازی و یا تعمیر .... می گردد . 👈 وفق ماده سه ، آئین‌نامه اجرائی ماده ۳۳ ، مقررات ملی بر هر گونه ساخت و ساز اعم از نوسازی و یا تعمیر اساسی و تقویت بناء ، حاکم است . ✏️✏️ 👈 در ماده ۵ همان قانون بصراحت نظارت و اجراء در این خصوص بعهده افراد صلاحیتدار ، دارای پروانه اشتغال نهاده شده . 📃📃 👈 حال آنکه شهرداری جهت بازسازی و تعمیر و مواردی از این دست مجوزی صادر نمی کند . 🔖🔖 👈 پیگیری این بخش از قانون که مغفول مانده ، زمینه ساز مناسبی جهت اشتغال معقول اعضاء سازمان و ارتقاء کیفیت ساخت در این بخش خواهد بود . ✍ بد نیست گاهی به قانون رجوع کنیم #رجوع_به_قانون #آیین_نامه_اجرائی #ماده۳۳

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۰۹:۳۴

🔴 اما سخنی با وزیر محترم راه و شهرسازی "ایا فقط مرغ همسایه غاز است" 🔴 تعارض منافع فقط برای تعدادی کارمند با حقوق ماهیانه 2میلیون تومان مسئله است اما برای آقای...که سالهاست هم کارمند عالی رتبه وزارت خانه است و هم عضو شورای انتظامی شورای مرکزی. تعارض منافعی در کار نیست 🔴اینکه. هرکس را ایشان بخواهند رای محکومیت می دهند و هرکس را نخواهند رای نمی دهند و پرونده سنگین و پراز تخلف اش را نگه می دارند !!!تعارص منافعی نیست ؟؟؟؟ 🔴این ابلاغیه های وزیر محترم ادم را یاد واعظ و منبر ...واعظ می اندازد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۱۰:۱۹

ظرفیت اشتغال به کار شرکت های خدمات فنی آزمایشگاهی پایه ۳ و ۲ و ۱ از ۷۰۰۰ مترو ۱۰۰۰۰ متر و ۱۵۰۰۰ متر به ۳۰۰۰ متر و ۵۰۰۰ متر و ۷۵۰۰ متر کاهش یابد تا هیچ آزمایشگاهی بیکار نماند و هیچ آزمایشگاهی چند کار همزمان نداشته باشد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۱۴:۲۵

🔺نحوه اجرای اصلاحیه ماده ۱۰۰ ایین نامه اجرایی رای قطعی محکومیت و تودیع پروانه اشتغال و عدم هرگونه ارجاع کار به محکوم امتناع محکوم علیه جهت تودیع پروانه و تاخیر در صدور پروانه بعدی با مدت زمان دو برابر محکومیت

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۱ ۰۱:۲۳

ریشه همه فساد ها در تعارض منافع است تعارض منافع... شکایت... دیوان عدالت اداری... اعضای هیأت مدیره ، بازرسان ، شورای انتظامی و هیأت رئیسه ی گروه های تخصصی سازمان های نظـام مهندسی یا کاردانی ساختمان استان ها تا پایان تصـدی در دوره جـاری می توانند صرفاً به تصـدی مسئولیت های فوق ادامه دهند. در انتخابات و انتخاب ارکان فوق از دوره آتی به بعد رعایت موضوع این دستورالعمل الزامی است.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۱ ۰۹:۲۸

شرکت های آزمایشگاه خاک و بتن ملزم شود برای اعضای امتیازآور پروانه دار شرکت ، لیست بیمه تامین اجتماعی رد کنند .

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۱ ۱۱:۳۰

نظارت عالیه اداره کل راه و شهرسازی به نظارت مالیه تبدیل شده ( رشوه خواری از مهندسان )و وظایف کنترلی خود را به درستی انجام نمیدهد . باید ناظران عالیه ادارات راه و شهرسازی هر هفته به آزمایشگاه های خاک و بتن سرکشی کنند و مدیرعامل و اعضای هیات مدیره شرکت را حضور و غیاب کنند و مهندسان غائب به علت عدم حضور تمام وقت در شرکت به شورای انتظامی نظام مهندسی معرفی شوند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۱ ۱۶:۰۴

🔺توییت معاون اول رییس جمهور درباره پایان کار مجلس دهم: ای کاش سه لایحه مهم شفافیت، مدیریت تعارض منافع و مقابله با فساد و ارتقای سلامت فرصت طرح پیدا می‌کردند و به نام این مجلس ثبت می‌شدند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۱ ۱۷:۱۳

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره و امتیازآوران شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها یا از طریق شرکت خودشون، یا خویش فرما، یا نظام مهندسی بیمه شوند ( بیمه تامین اجتماعی )

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۱ ۱۹:۰۴

🔖 شرایط و مراحل گرفتن کد کارگاه بیمه تامین اجتماعی بعد از ثبت شرکت‌تان یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام بدهید، مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی و گرفتن کد کارگاهیست. بعد از گرفتن کد کارگاه، افراد شاغل در شرکت‌تان را معرفی می‌کنید و لیست بیمه‌شان را رد می‌کنید.بهترین زمان برای مراجعه و گرفتن کد کارگاهی ۱۵ روز بعد از ثبت شرکت است. به نزدیک‌ترین شعبه حوالی شرکت خود مراجعه کنید، و به واحد بازرسی شعبه بروید.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۱ ۲۰:۳۹

مطابق بند سوم ابلاغیه اجتناب از تکفل همزمان اموری که زمینه و موجبات نمایندگی یا قبول منافع متعارض را فراهم می آورد... اعضای هیأت مدیره، بازرسان، شورای انتظامی و هیأت رئیسه گروه های تخصصی، در دوره هشتم سازمان های نظـام مهندسی یا کاردانی ساختمان استان ها مکلف به رعایت مفاد این ابلاغیه هستند... ضمنا مطابق ردیف ۱۲ جدول پیوست همین ابلاغیه مشاوران و کارکنان دفتر مرکزی و روسا و هیئت رئیسه دفاتر نمایندگی از انجام خدمات مهندسی منع شده اند...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۴ ۰۸:۳۷

نامه دکتر شیبانی در خصوص حذف پنج درصد مجری و آزمایشگاه

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۶ ۰۹:۳۱

مخاطب بخشنامه تعارض منافع آن دسته از كارمنداني است كه در روند كنترل و تاييد نقشه ها و كنترل ساختمان دخيل اند. اين دسته از كارمندان با فرض اين مطلب كه بر أساس شايسته سالاري استخدام شده باشند به خواست خود بوده و بواسطه مدرك تحصيلي خويش و تخصص خود استخدام شده اند لذا يكبار از موهبت مدرك و تخصص استفاده كرده اند و با تصويب اين بخشنامه حقي از اين افراد ضايع نشده اگر احساس ميكنند در بيرون از سازمان هاي متبوع خويش درامد بيشتري دارند بسم الله ميتوانند جاي خويش را به خيل عظيمي از جويندگان كار دهند بطور مثال در سازمان نظام مهندسي توجه به این نکته ضروری است عنوان قانون این سازمان عریض و طویل نظام مهندسی و کنترل ساختمان است یعنی ماهیت وجودی این سازمان کنترل ساختمان بوده و مسلما و عقلا و قانونا کارکنان و ارکان این سازمان مشمول تعارض منافعند و حق بهره مندی از پروانه خویش ندارند همه مشکلات ما از خودپسندی و تمامیت خواهی است چه علتی دارد که یک شخص خود را شایسته عضویت مادام العمر در هیات مدیره داند؟ هر شخصی که خود را شایسته قبول مسؤلیت در یکی از ارکان سازمان میداند بیش از یک دوره سه ساله احساس مسؤلیت نفرماید در طول عمر کاری خویش قرار است چند ده سال از پروانه خویش استفاده فرماید حال سه سال از این مدت را ایثار نماید هر چند به نظر حقیر چندان ایثار هم نیست ۱ زیرا حداقل حقوقی در یافت می‌کند و این حقوق در خصوص ریاست و خزانه دار قابل ملاحظه است ۲ بواسطه عضویت در هیات مدیره و یا سایر سمت های کلیدی شناخته میشود و از همین شناخته شدن در آینده کاری خود بهره مند میشود در خاتمه یادآوری میکنم اجرای قوانین مصوب ( هرچند اين قوانين ناقص باشند ) بهتر از آن است که خود در مقام قانون نویسی درآییم و منافع شخصی را در نظر گیریم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۶ ۱۰:۲۵

⭕ مجری صوری تعرفه ندارد ⁉️ ✍ آیا میدانید که : مجری صوری تعرفه ندارد و در خواست تعیین تعرفه و افزایش آن بلحاظ قانونی بی معناست ⁉️ ✍ آیا میدانید که : تعرفه خدمات مهندسی نسبت به شرح وظایف مهندسان تعیین میگردد ⁉️ ✍ آیا میدانید که : شرح وظایف خدمات مهندسی در بخش طراحی و نظارت مشخص و معین بوده ولی در خصوص مجری ، بستگی به نوع قرارداد فی‌مابین مالک و مجری دارد ⁉️ ✍ آیا میدانید که : دریافتی مجری در مقابل خدمت ارائه شده به کارفرما ، بالاترین دریافتی نسبت به سایر خدمات مهندسی می باشد ⁉️ ✍ آیا میدانید که : مجریان صوری بیشترین آسیب ممکن را به حیثیت این قشر زحمت کش وارد نمودند و پولهای دریافتی مجری صوری از کارفرمایان از نظر شرعی حرام است ⁉️ ✍ آیا میدانید که : قرارداد مجری با مالک طبق ماده ۳۳ و شیوه نامه اجرائی ، آن در چهار قالب قابل تنظیم میباشد ⁉️ 👈 پیمان مدیریت : در این پیمان، حق الزحمه مجری ذیصلاح ۱۰% هزینه ساخت طبق جدول شماره ۱۰ شیوه نامه تعیین شده . 🏗🏗 👈 پیمان دستمزد : با توجه به بررسی های فراوان و تحلیل موارد اجرایی و نیز شرایط فرهنگی و اجتماعی شهر ، بهترین انتخاب می باشد . 👷‍♂👷‍♂ 👈 پیمان دستمزد با مصالح : این نیز انتخاب مناسبی است ولی با توجه به نوسانات قیمت مصالح و تامین اعتبار مالی توسط مالکین در زمان اجرای ساختمان عملا امکان پذیر نمی باشد مگر در موارد خاص. 🚛🚛 👈 پیمان کل : در این پیمان، مجری با کلیه مسائل مالی، اجرایی و اداری پروژه مورد نظر درگیر می شود. این قرارداد برای شرکتهای حقوقی مناسب تر می باشد که از عوامل متعدد انسانی بر خوردار هستند. 🛠⚒🗝🧮 ✍ حاشیه : آیا بهتر نیست که همکاران در جهت ارتقاء کیفی خدمات مهندسی در بخش مجری ذیصلاح بکوشند و به مبارزه جدی با صوری کاران بپردازند #مجری_ذیصلاح #مجری_صوری #تعرفه #آیا_میدانید_که

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۸ ۰۸:۴۵

✳️ درخواست مجدد انجمن مهندسان معمارو شهرساز درخصوص اصلاح تعرفه خدمات مهندسی طبق رای دیوان عدالت از سازمان نظام مهندسی البرز...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۸ ۲۳:۲۸

جوابیه ریاست سازمان نظام مهندسی کشور ، مبنی بر استفاده از مجریان ذی صلاح، برای ساختمان ها ،

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۰۸:۴۶

بازرسی های سرزده از ساختمان ها توسط شهرداری و اعلام حضور یا غیبت مجریان به شورای انتظامی نظام مهندسی

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۱۰:۴۷

🔴احتساب سابقه بیمه اعضای هیات مدیره و شاغلین تمام وقت شرکتهای مجری ذیصلاح به عنوان سابقه مرتبط جهت اخذ صلاحیت پیمانکاری صادره توسط سازمان مدیریت و برنامه در استان خراسان رضوی

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۱۴:۱۶

🛑 اگر در جامعه ای فساد رواج یافت حکومت را باید ملامت کرد نه مردم 🔺اگر مردم یک جامعه از اخلاق خوب برخوردار نبودند حکومت را باید ملامت کرد نه مردم ...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۹ ۱۹:۵۹

✔️ رواج امضافروشی درپی ضعف هویت سنجی مهندسان ✔️ صوری کاری حاصل کمبود کار برای مهندسان است 🔸یک تهدید جدی در بخش ساختمان سازی، ضعف عملکرد مهندسان در بخش نظارت و اجرا است که تاثیر مستقیمی بر استحکام و مقاومت ساختمان ها دارد. 🔸اگر قرار است یک مهندس، مجری یا ناظر یک ساختمان باشد، هویت سنجی آن مهندس باید بررسی شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۰۷:۴۵

وقتی شرکتهای آزمایشگاه خاک و بتن مجبور شوند برای مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خود برجی ۶۰۰ هزار تومان حق بیمه تامین اجتماعی بپردازند ، فعالیت شرکت های صوری متوقف میشود و پروانه فروشی و امضافروشی مهندسان متوقف میشود .

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۰ ۱۰:۱۰

... که اجازه نمیدین

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۴ ۰۹:۵۲

🔺آئین‌نامه ارزیابی عملکرد مجریان در سه حوزه: فیزیکی/ کیفی/ فرآیندی ✅ تشکیل تیم ۷ نفره با محوریت: نظام مهندسی ساختمان خراسان جنوبی ← با هدف: حمایت از مجریان واقعی و حذف صوری کاران حوزه اجرا و ساخت #استان_خراسان_جنوبی 🔶🔹مجری ذيصلاح🔹🔶

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۵ ۲۱:۲۸

اسامی گزینه های ریاست کمیسیون های تخصصی مجلس آیا مجلس یازدهم در همین ابتدای آغاز به کار به تعهد و تخصص پایبند میماند و یا اینکه باز هم یک پزشک که هیچ تعلق خاطری به جامعه مهندسی ساختمان ندارد باز هم کرسی ریاست کمسیون عمران را با لابی و زد و بند از آن خود میکند.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۶ ۱۱:۲۷

اکثر مشکلات مهندسان در این چند مورد خلاصه میشود ۱.واقعی شدن تعرفه ها مطابق با تورم موجود در جامعه ۲.حذف روش پرداخت مابه التفاوت و پرداخت کامل هرساله حق الزحمه ها یا بالارفتن میزان حق الزحمه در حدی که که کل دوران نظارت را پوشش دهد ۳.پنج رشته شدن نظارت از ابتدای کار برای کلیه پروژه ها ۴.واریز اصل و سود پولهای مهندسان به حساب خودشان و یا ایجاد حساب مشترک و واریز سود پول و سودش به ان حساب ۵.ثبت قرارداد مجری در ابتدای کار توسط سازمان و کنترل و توقف پروژه های بدون حضور سازنده دارای صلاحیت این ۵ مورد را اگر سازمان و مدیرانش مطابق قانون و مقررات پلی که از وظایفشان است درست انجام دهند بیشتر مشکلات اعضا حل میشود و تاثیر مثبتی در کیفیت و ایمنی ساخت پروژه ها ها خواهد داشت ولی افسوس که اکثر مدیران ما بعد از گرفتن رای و نشستن در ان جایگاه وظایف قانونیشان را یادشان میرود ولی خوب مهندسان این موارد را یادشان نمیرود و در انتخابات سال اینده با هوشیاری تمام یادشان می ماند چه افرادی در ان صندلیها فقط دنبال منافع خود بودند و چه افرادی برای جامعه مهندسی و ارتقا جایگاه مهندسان تلاش کردند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۶ ۱۱:۴۷

🔶 #فوری 🔶 ✴️ رد شکایت و عدم ابطال بند ٣ ابلاغیه تعارض منافع توسط دیوان عدالت اداری👇 ✴️ اعضای هیأت مدیره ، بازرسان ، شورای انتظامی و هیأت رئیسه گروه های تخصصی سازمان‌های نظام مهندسی یا کاردانی ساختمان استان ها، بر مبنای ابلاغیه تعارض منافع، #حق #ارائه_خدمات_مهندسی در دوره تصدی مسئولیت را #ندارند. ✴️ استفاده از پروانه اشتغال به کار (تحت هر عنوان مرتبط با کنترل ساختمان) توسط مشاوران و کارکنان دفتر مرکزی و دفاتر نمایندگی سازمانهای نظام مهندسی از تاریخ ۹۷/۰۲/۰۱ #تخلف_انتظامی محسوب خواهد شد.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۶ ۱۱:۴۸

🔶 #فوری 🔶 ✴️ رد شکایت و عدم ابطال بند ٣ ابلاغیه تعارض منافع توسط دیوان عدالت اداری👇 ✴️ اعضای هیأت مدیره ، بازرسان ، شورای انتظامی و هیأت رئیسه گروه های تخصصی سازمان‌های نظام مهندسی یا کاردانی ساختمان استان ها، بر مبنای ابلاغیه تعارض منافع، #حق #ارائه_خدمات_مهندسی در دوره تصدی مسئولیت را #ندارند. ✴️ استفاده از پروانه اشتغال به کار (تحت هر عنوان مرتبط با کنترل ساختمان) توسط مشاوران و کارکنان دفتر مرکزی و دفاتر نمایندگی سازمانهای نظام مهندسی از تاریخ ۹۷/۰۲/۰۱ #تخلف_انتظامی محسوب خواهد شد.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۷ ۲۰:۵۶

با سلام - وقتی ارزش کار و تخصص یک تحصیلکرده کمتر از یک بنا - کارگر - آرماتور بند و... بیسواد شد نباید انتظاری بیش از این داشت ، وقتی یک نماینده بیسواد مجلس یا یک وزیر کار و زحمت جامعه مهندسی را بی ارزش می کند نباید توقع داشت مهندس خودکشی کند و همه چیز طبق خواسته و میل جامعه باشد. بنده که هم مهندس طراح و ناظر و مجری هستم و هم ارشد حقوق خصوصی اکیدا اعلام می کنم تا زمانی که هرکس اعم از کارگر و بنا و... مسیولیت نداشته باشد و پاسخگو نباشد دلال های مفت خور و بنگاه دارها ی عوضی و بساز بندازهایی که سود کلان می برند از این آب گل آلود استفاده می کنند و مهندسین مظلوم در خطر هستند . لعنت بر قانونی که یک نفر مسیول اعمال دیگران و مفت خوری املاک و بساز بندازهاست

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۸ ۱۸:۰۶

با استعلام از دبیرخانه هیات های عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور میتوانید مهندسانی را که در مشاغل آزاد و کاسبی مشغول هستند شناسایی کنید و از پروانه فروشی انها به شرکت های حقوقی و آزمایشگاه های نظام مهندسی جلوگیری کنید .

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۰۰:۵۱

🔺درخواست عجیب رئیس جدید شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان از مجلس: برای اصلاح قانون نظام مهندسی عجله نکنید: احمد خ که با تغییر ۱۶ عضو شورای مرکزی و برکناری یک معاون وزیر و دو مدیر کل به ریاست شورای مرکزی رسید، چه روندی را برای نظام مهندسی ساختمان کشور دنبال میکند؟. اقدامات اسفبار ایشان در این ۶ ماه برای جامعه مهندسی کشور بسیار نگران کننده است و در صورتیکه به این روند ادامه دهد، سازمان را دچار چالش جدی خواهد نمود. ایشان در ۶ ماه دوره ریاستش در سازمان نظام مهندسی استان تهران باعث و بانی حیف و میل میلیارد ها تومان از خزانه سازمان گردید.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۰۹:۱۹

بازنگری در خدمات شرکت‌های فنی و آزمایشگاهی

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۱۹ ۲۱:۰۹

آقای وزیر راه و شهرسازی ، آقای نماینده مجلس ، اقای محمد باقرنوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه ، آقای وزیر کار خوب گوش کنید وقتی یک عده از مهندسان چندشغله امضافروشی و پروانه فروشی و مدرک فروشی با قیمت ناچیز کنند و شرکت های آزمایشگاهی صوری ایجاد بشه، چون تعداد آزمایشگاه ها زیاد میشه، من عضو شرکت آزمایشگاه خاک بیکار میشم و مجبورم اسنپ کار کنم و جای یک بنده خدا که هیچ سواد و مدرک مهندسی نداره و تو اسنپ کار میکرده ، میگیرم ، یعنی سیکل بیکاری تکرار میشه ، پس ترا به خدا به فکر مبارزه با امضافروشی مهندسان باشید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۰ ۱۱:۵۲

آقا مهندس برق و ساکن تهران است و شاغل در شرکت ایرانسل می باشد ولی مدرک لیسانس مهندسی برق را به شرکت آزمایشگاه خاک در اراک فروخته و هیچ حضور فیزیکی در شرکت ندارد ، این امضافروشی نیست ؟؟ چرا سوابق بیمه تامین اجتماعی اعضای شرکت ها را بررسی نمیکنید ؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۰ ۱۳:۰۴

🏷 سخنگوی قوه‌قضائیه: پرونده رشوه ۶۵ میلیاردی یکی از روسای کمیسیون های مجلس به قوه قضائیه رسید.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۰ ۱۴:۰۰

مهندس مجری یا باید بیمه اش را از نظام مهندسی رد کنه یا به صورت خویش فرما ، هرکس میخواد قرار داد مجری ببنده بره سازمان تامین اجتماعی سابقه بیمه اش رو بیاره ، به نظر من کمیته مجریان باید اینو اجباری کنه ، وقتی اجباری شد اون کارمند دولت چندشغله اصلا سمت فیلد مجری نمیاد

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۰ ۱۵:۵۹

"نظام مهندسی" اگر مهندسین مجری،صلاحیت واقعی ندارند،چرا به آنها پروانه داده شده؟ گویند،اکثریت مهندسین مجری صوری کارند. دروغ می گویند؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۰ ۱۸:۲۴

اغلب مهندسان ، مدرک فروشی میکنند چون هیچ کنترلی بر بود و نبود مهندسان در شرکت های حقوقی و آزمایشگاه ها نیست ، حتی سامانه ثبت اثر انگشت مهندسان وجود ندارد حضور یا غیاب مهندسان به اطلاع نظام مهندسی برسد

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۱ ۱۰:۲۹

"نظام مهندسی" جناب رئیس هیات مدیره نظام مهندسی تهران گفتند که با مجریان صوری برخورد انتظامی می شود. پ ن: در تفکر لیبرالیستی انسان ها حیواناتی هستند که فقط به فکر منافع خود یا نهایتا گروه همراه خود هستند.جناب بفرمایند،با توجه به اینکه ساختار طراحی شده توسط دولت آماده است که سرویس به خود ایشان و رفقاشان بدهد که دست اعضا شورای انتظامی را باز گذاشته که بتواند،برای دوستان و آشنایان، کمپوت ویژه باز کرده و به جای حکم درجه سه به بالا که محرومیت از اشتغال است،حکم درجه یک و دو که تذکر است،بدهد.و با توجه به اینکه اخلاق مهندسی،نتیجه لیبرالیسم است(به نقل از وزیر)،آیا از این الطاف برای ایجاد رانت در نظام مهندسی استفاده می شود یا خیر؟ضمنا اگر دوستان تاریخ خوانده باشند، انقلاب اسلامی مردم ایران در مبارزه با لیبرالیسم و کمونیسم به پیروزی رسید،نه در سازش با یکی از این دو ...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۱ ۱۵:۵۳

🔺«حاجی دلیگانی»، نماینده مجلس: 🔹کارنامه عملکرد وزرا باید مرداد ماه بررسی و نمره داده شود. 🔹وزرای فاقد نمره قبولی استیضاح می‌شوند.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۱ ۲۰:۵۱

شخصی که سهامدار و امتیازآور یک شرکت آزمایشگاه خاک و بتن است و تعهد محضری داده که شاغل تمام وقت در این آزمایشگاه باشد ، نمیتواند و نباید سهامدار چندین آزمایشگاه خاک و بتن دیگر باشد ، مرضی که در نظام مهندسی اراک شیوع پیدا کرده و یک مهندس سهامدار و امتیازآور و مالک ۴ آزمایشگاه خاک هست و برای گرفتن کار بیشتر ، در حال تخفیف دادن به مالکان و ارزان فروشی خدمات مهندسی است و سایر آزمایشگاه ها را بیکار کرده .

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۲ ۱۲:۵۰

🎥ماجرای پروازی بودن استاندار اردبیل 🔹خبرنگار: رئیس‌جمهور در جلسه ۲۱ شهریور سال ۹۶ در هیئت دولت تاکید کردند استانداران هر شهر موظف هستند به همراه خانواده در محل ماموریت خود حضور داشته باشند.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۳ ۲۱:۴۲

❇️ مهندس ع. ع‌ سرپرست دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی: 📌ارجاع کار نظارت مهندسی نظام‌مند و شفاف می‌شود 📌حق‌الزحمه ارایه خدمات مهندسی افزایش می‌یابد 📌راه‌اندازی سامانه یکپارچه صدور پروانه اشتغال به کار مهندسان تا ۲ ماه آینده

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۳ ۲۳:۰۹

۱- آیا من برای منافع شخصی خودم مطالعه گر هستم یا برای آنکه از سهم خودم بیشتر طلب میکنم و بدنبال در آوردن لقمه نان از دست همکارانم هستم و بدلیل زیاده خواهی، مطالبه گری میکنم؟! ۲- آیا اینکه یک نفر چند شرکت دارد در راستای انجام خدمات واقعی به صنعت ساختمان است یا بدلیل وجود قانون و نظامات اداری فقط میخواهیم با کوپن فروشی ارتزاق کنیم و از این خلأ برای پر کردن جیبمان میخواهیم بهره مند شویم؟! ۳- آیا با رانت و فساد مخالف هستم؟! یک نفر به تنهایی توان مدیریت چند شرکت را میتواند داشته باشد و آیا این روال حاکم را قبول دارم و یا میخواهم این رویه تغییر کند؟ ۴- آیا استمرار این اوضاع منافع همه این شرکتها را میتواند تأمین نماید؟! ۴- چرا به سادگی ابزار دست سیاستهای پوپولیستی افراد پوپولیست در هیات مدیره میشویم ایشان که خودشان فرصت طلب هستند آیا حاضر خواهند شد به دیگران فرصت بهره بردن از یک مقوله منفعت زا را بدهند؟ سازمان نظام مهندسی یکی از سازمانهای دخیل در صنعت ساختمان سازی شهری است و فساد سازمان یافته در آن به حدی گسترده شده است که با توجه به منافع باد آورده ای که در آن تجمع دارد موجب انواع سوءاستفاده ها و شارلاتانیزم میباشد و اگر به سابقه عملکرد و فساد دست اندرکاران بی توجه باشیم و بصورت پیش فرض قسمتی از این فساد را منطقی و طبیعی تلقی کنیم و با واژه ها و عبارات "تساهل و تسامح و تعامل و معامله گری" و از این قبیل توجیهات مزخرف ادامه طریق دهیم راه به ناکجا آباد خواهیم برد!!! امیدوارم که همکاران ارجمند تکلیفشان را با خود و همکارانشان و فاسدین سازمانی هر چه زودتر روشن نمایند.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۴ ۱۹:۰۸

مدیران شرکت های خدمات آزمایشگاهی برای گرفتن کار آزمایش خاک و بتن باید حتما به یک دفتر طراحی پول بدهند تا کار بگیرند چون سیستم ارجاع کار نوبتی بین آزمایشگاه های خاک و بتن وجود ندارد .

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۵:۴۸

وقتی بی تدبیری باشد ، از شناسایی مشکلات مردم و حل آن عاجز اند ، مثلا در نظام مهندسی اراک سالی ۸۰۰ کار ساختمانی ۴ طبقه به بالا وجود دارد ولی تعداد آزمایشگاه های خاک ۴۴ آزمایشگاه است یعنی در بهترین حالت به هر آزمایشگاه ۱۹ کار میرسد ولی متاسفانه ظرفیت اشتغال به کار آزمایشگاه های پایه ۲ ۴۰ کار است که مربوط به سال ۷۴ است نه الان

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۵ ۱۷:۲۹

شیوه‌نامه ظرفیت اشتغال مهندسان بررسی شود

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۶ ۱۳:۳۷

منافع متعارضی که اصلاح نشده و باعث ناعدالتی بین مهندسان تمام وقت و شاغلین گشته. مهندسان شاغل و بازنشسته به قدری تخفیفات نجومی میدن که شاید باورتون نشه اما همین مهندسین محترم ساختمانهای تا سه طبقه رو متری 2000 الی 4000 تومان طراحی (سازه + معماری) میکنن!!! به نظرتون چطوری میشه با این شاغلین و بازنشسته ها رقابت کرد و از حوزه مهندسی درآمد کسب کرد؟ یکی از پیشکسوتان شاغل تمام وقت حوزه مهندسی که پایه ارشد هستن به بنده گفتن درآمد من در دهه 1380 با همان متراژ از دهه کنونی بیشتر بود !!! یعنی تعرفه ها متناسب با تورم و ... بود و میزان حضور شاغلین کمرنگ تر بود.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۱ ۰۰:۳۲

🅾انفعال و فساد حدود یکسال و اندی است به عنوان کاشف فساد برخی شرکتهای صوری حقوقی فعالیت می کنم و احتمالا اکثر مهندسان از آن مطلع نیستند. حدس هم میزنم بعد دفع فسادش باز خیلی ها از قضیه بیخبر بمانند. تعجب آور یک سال و اندی دنبال دفع این فساد از ۳۱ استان کشور هستم بعد مقامات دفتر توسعه مهندسی وزارت رسیدگی نمی کنند اما اخیرا با تر شدن لب افرادی ، شیوه نامه ای جهت تثبیت این فساد تا مرز ابلاغ توسط وزیر رفت. دیگر لکنتی برای گفتن این جمله ندارم چرا که به اطمینان رسیده ام: که فساد تا... رفته است. اینکه یک سال و اندی بابت فسادی با گردش مالی حداقل ۲۵۰۰میلیاردتومانی(در سال) در صنعت ساختمان بدوم اما دست آخر شیوه نامه ای برای تثبیت این فساد مهیا شود جز وجود فساد تا رده های بالا وزارت معنایی ندارد. ابوالفضل طبرزدی عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۱ ۱۴:۵۴

مشق قانون !!!! نظارت عالیه بعهده وزارت راه و شهرسازی است . اما نظارت و کنترل بر ساخت و ساز شهری بعهده وزارت کشور و شهرداری ها است .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۱ ۲۳:۳۳

از محمد اسلامی وزیر محترم راه شهرسازی درخواست می کنیم در کنار تصویب هزینه های ساخت و ساز... هزینه های اولیه زندگی مهندسان عضو نظام مهندسی شامل... غذا، مسکن، درمان و پوشاک که بدون رانت یا ارتباط با مافیا فقط از طریق انجام خدمات مهندسی روز را شب و شب را روز می کنند را تصویب فرموده و به هایپر، میوه فروش،قصاب، مرغ فروش، جناب صاحب خانه، املاکی محل، درمانگاه، داروخانه، بیمارستان و بوتیک محله ابلاغ فرمایند... در عوض مهندسان نیز قول می دهند به هیچ عنوان از نمادهای اشرافی گری نظیر پراید، کفش، عینک، پوشک بچه، برق، آب، گاز، فلافل، صابون، مسواک، خمیر دندان، نخ دندان، دندان پزشکی و قس علی هذا نمادهای اشرافی گری استفاده نکنند... 🗓 یکشنبه...‌۱۳۹۹/۴/۱

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۲ ۱۹:۱۱

👈 بمناسبت انتخاب یک پزشک به ریاست کمیسیون عمران مجلس ✏️✏️ ⭕️ پزشک همه چیزدان ⁉️

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۳ ۰۰:۳۸

⭕️ پروانه فروشی و الزامات حقوقی آن ⁉️ ✍ سالهاست که در میان اعضاء سازمان واگذاری پروانه به شرکتهای حقوقی و یا افراد فاقد صلاحیت در قبال دریافت مبلغی معین رواج یافته ، بعبارتی دیگر واگذارنده پروانه به غیر ، خود را مصون از تبعات حرفه‌ای حقوقی دانسته و به راحتی مبلغ معینی را دریافت نموده تا کسری معاش خود را تامین نماید و از سوی دیگر خریدار فارغ از تعهدات صاحب پروانه ، تعهدات مربوطه را جهت ارائه خدمات انجام نشده در اختیار مالک قرار داده و متعادل با درخواستهای کارفرما از او مطالبه وجه مینماید تا درآمد خود را از راه افزایش دهد . ✍ این رویه در سازمان و جامعه به برگه فروشی مشهور گردیده ، اما نتایج این کار چه بوده : 👈 افت شدید کیفیت خدمات مهندسی در ساخت و ساز کشور بر علیه بهره بردار و مخالف اهداف قانون نظام مهندسی بر خلاف ماده دو بند پنج . 👈 تنزل جایگاه نظام مهندسی در اذهان عمومی و زیر سئوال رفتن علت وجودی سازمان بر خلاف ماده دو بند سه قانون نظام مهندسی . 👈 اگر چه برگه فروشی با رضایت صاحب پروانه انجام می پذیرد اما بلحاظ حقوقی هرگز از مسئولیت‌های حرفه‌ای مهندسین نمی کاهد و در صورت اثبات این موضوع در محاکم ، محکومیت مضاعفی برای دارنده پروانه به بار خواهد آورد . 👈 تنسیق امور مهندسی طبق بند دو ذیل ماده دو تنها بعهده سازمان بوده و تنسیق مجدد مسئولیتهای حرفه‌ای محوله به اعضاء توسط مهندسان وجاهت قانونی ندارد . 👈 بلحاظ حقوقی مسئولیت های مندرج در قانون برای صاحب پروانه قائم به فرد است و غیر قابل واگذاری میباشد . 👈 برگه فروشی مغایرت جدی با منشور اخلاق حرفه‌ای سازمان دارد . 👈 برگه فروشی مانع اساسی برای حرفه‌مند شدن اعضاء و سازمان در ارائه امور خدمات مهندسی کشور دارد . 👈 برگه فروشی موجبات کاهش معنادار درآمد سایر اعضایی دارد که مطابق قانون نظام مهندسی در صدد انجام وظایف حرفه‌ای خود دارد مغایر با بند ۸ ذیل ماده دو قانون نظام مهندسی که تعیین قیمت خدمات مهندسی را تنها بر عهده سازمان نهاده است . ✏️✏️

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۵ ۰۸:۲۷

برخی افراد مثل احمدج عضو نظام مهندسی اراک با خرید پروانه سایر مهندسان ، ۷ تا شرکت آزمایشگاه خاک و بتن صوری ایجاد کردند و با تخفیف دادن نجومی به مالکان، تمام کارهای آزمایش خاک و بتن را تصاحب میکنند و سایر آزمایشگاه ها را بیکار میکنند . مدیر عامل این شرکت ها هیچ حضور فیزیکی در این شرکت ها ندارد . بلکه مدیرعامل شرکت های صوری یک وکالت کاری به آقای جلالی دادند که تمام کارهای اداری و مالی توسط ایشان انجام شود ( در دفترخانه اسناد رسمی )، به همین خاطر با نصب دستگاه فینگر پرینت و کنترل حضور و غیاب مدیرعامل در آزمایشگاه ها میتوان جلوی پروانه فروشی مهندسان را گرفت ، با کاهش ظرفیت اشتغال شرکت های آزمایشگاهی میتوان جلوی افزایش شرکت های صوری را گرفت ، با پرداخت حقوق ماهانه به اعضای شرکت های آزمایشگاهی توسط نظام مهندسی میتوان جذابیت های مالی برای ایجاد شرکت های صوری را از بین برد .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۵ ۰۹:۲۰

در نظام مهندسی اراک تعداد آزمایشگاه های خاک از ۱۶ عدد در سال ۹۸ به ۴۴ عدد در سال ۹۹ افزایش یافته ، لذا برای توزیع عادلانه کار بین شرکت های آزمایشگاهی باید ظرفیت اشتغال به کار شرکت های خدمات فنی آزمایشگاهی کاهش یابد . مثلا ظرفیت اشتغال به کار شرکت های خدمات فنی آزمایشگاهی پایه ۳ از ۷۰۰۰۰ مترمربع در سال به ۷۰۰۰ مترمربع کاهش یابد ، ظرفیت اشتغال به کار شرکت های آزمایشگاهی پایه ۲ از ۱۰۰۰۰۰ مترمربع در سال به ۱۰۰۰۰ مترمربع در سال کاهش یابد، ظرفیت اشتغال به کار شرکت های آزمایشگاهی پایه ۱ از ۱۵۰۰۰۰ مترمربع در سال به ۱۵۰۰۰ مترمربع در سال کاهش یابد . تا اولا هیچ شرکت آزمایشگاهی بیکار نماند ثانیا هیچ شرکت آزمایشگاهی با رابطه بازی نتواند تمام کارهای آزمایشگاهی را تصاحب کند . مساله بعد بازنگری در ارایه خدمات آزمایشگاهی است و باید کنترل و بازرسی بر روند انجام آزمایشات افرایش یابد چون برخی آزمایشگاه های خاک و بتن فقط عددسازی میکنند و در اصل آزمایشی انجام نمیدهد لذا فیلم انجام آزمایشات توسط مسئول فنی آزمایشگاه باید تهیه شده و به بازرس کمیته ژئوتکنیک ارائه شود ، مدیرعامل شرکت ملزم شود دفترچه ژئوتکنیک را به کمیته ژئوتکنیک ارائه دهد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۶ ۲۳:۵۱

با سلام 📌آیا سمتهای مختلف مصداق تعارض منافع نیست؟ 📌ایشان باید پاسخگو باشند که نماینده مهندسان و مدافع منافع ایشانند یا نماینده انبوه سازان؟! 📌امیدوارم شفاف سازی کنند و توضیحات قانع کننده ای داشته باشند. 📌افکار عمومی مهندسان منتظر پاسخ ایشان هستند و قطعا دست از پیگیری برنخواهند داشت هنوز قولهای ایشان مبنی بر راه اندازی نرم افزار جامع کشوری ارجاع یادمان نرفته جناب خرم! #تعارض_منافع

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۹ ۰۰:۵۷

ابلاغیه اصلاحی وزیر وقت راه و شهرسازی در زمینه اجتناب از تکفل همزمان اموری که زمینه و‌موجبات نمایندگی یا قبول منافع متعارض را فراهم‌می آورد... توسط اداره کل راه و شهرسازی استان البرز به نظام‌مهندسی این‌استان ارسال شد... در این نامه بند سوم ابلاغیه مذکور مورد تایید قرار گرفته است... اما صراحتا اعلام نشده است که آیا اعضای منتخب هیئت رئیسه گروه های تخصصی دوره بعدی این استان مکلف به تحویل پروانه اشتغال خود هستند؟؟؟ 🗓 یکشنبه... ۱۳۹۹/۴/۸ سازمان ما-نقد آزاد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۰ ۱۴:۲۵

‏مانیکور هرناخن ۳۰ هزار تومان محاسبات و طراحی سازه فلزی متری ۵ هزار تومان یعنی همه راه های رفته شده تو این مملکت اشتباه بوده

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۴ ۰۱:۳۵

#تسلیت سینا اطهر تسلیت -پلاسکو تسلیت -کرمانشاه تسلیت - بم تسلیت -رودبار تسلیت - ؟؟؟تسلیت -؟؟؟تسلیت وخدای ناکرده با فعال شدن گسل مشا و زلزله های اخیر تهرانم تسلیت البته بنده قبلا احساس همدردی خود را با بازماندگاه حادثه های فوق ابراز میدارم اما آیا نمیشود برای این حوادث کاری کرد و فقط با گفتن تسلیت مسائل را پشت سر گذاشت یا جامعه ی مهندسی توان کمک به هم وطنان خود را ندارد یا اصلا نمیخواهد خدماتی در این خصوص ارائه دهد یا اینکه جامعه، خدمات مهندسین را نمیخواهد و مهندسان را در این حوضه راه نمیدهد چرا که خود را صاحب این حرفه میداند چرا که از سیاست مداران جامعه تا عموم مردم همه در این فکر هستند که ساختمان سازی را که هر کسی میتواند انجام دهد پس دیگر توقعی از مهندسان نباید داشت مهندسان به کنار جایگاه سازمان نظام مهندسی در این اتفاقات کجاست ایا توان اجرای قانون را دارد ؟ آیا تمایل اجرای قانون را دارد؟ احتمالا سازمان نظام مهندسی تمایل اجرای قانون را دارد ولی توان انجام آن را ندارد که در تمام موارد خود راکنار میکشد و مهندسان را با مالکان ساختمانها درگیر میکند بعد هم که کار به قضاوت میکشد خودتان بهتر میدانید احتمالا تنگناهایی وجود دارد که همیشه قانون توسط نظام مهندسی تلطیف میشود و نص صریح قانون اجرا نمیشود در زمانهای نچندان دور که احتمالا به یاد بیاورید در تهران هر وقت به اخبارگوش میدادیم خبر فرو ریختن گودبرداری در محله ای به گوش میرسید که تعدادی از هموطنانمان فوت و ناظران پروژه به محاکم قضایی معرفی و محکوم به پرداخت خسارت و مالک هم خسارتی پرداخت میکرد در آن زمان همیشه خاطره بمب باران تهران در جنگ تحمیلی برایم زنده میشد که هر لحظه منتظر به صدا در آمدن آژیر قرمز بودیم بگذریم آن زمانها روشهای گود برداری در تخصص بساز بفروشها بود و مهندسین جایگاهی نداشتند تا مهندس ناظر به خود می آمد گود به کف رسیده بود و کار از کار گذشته بلاخره یک روز تصمیم بر آن شد که تلطیف قانون را کنار گذاشته و کامل اجرایش کنند محاسبا ت و نقشه های سازه نگهبان تهیه شد و مالک و ناظر ملزم به اجرای آن شدند البته نباید از نقش سازمان نظام مهندسی گذشت که با بازدیدهای سفت و سخت خود باعث ایجاد فرهنگ مهندسی سازی در گودبرداری و اجرای سازه ی نگهبان شد الان که از آن دوران گذشته اگر خبری مبنی بر فرو ریز

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۵ ۰۹:۴۳

#بازنشستگی_مهندسان سلام دوستان من امروز نظام مهندسی بودم، در قسمت صدور پروانه(طبقه ۱-) یک آقای مهندسی با عصا و سن تقریبی بالای ۷۵ سال تشریف آورده بودند (انشاء الله خداوند به ایشان عمر با عزت بدهد) و به سختی نشسته بودند پشت باجه و مشغول ارائه مدارک بودند. حالا شما فکر میکنید ایشان توانایی ارائه خدمات مهندسی را دارند؟ به نظر بنده میبایست برای این موضوع (بازنشستگی مهندسان) فکری اساسی کرد. نامه ای که مهندس خطیبی به ریاست محترم سازمان در مورد اخذ تست سلامت جسمانی از مهندسان در هنگام تمدید پروانه زده بودند ایده خوبیست و انشاءالله هرچه زودتر عملیاتی شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۷ ۱۶:۰۴

تغییر قیمتی ملیگرد در دو هفته ، کجائی دکتر عزیز پزشک محترم رئیس کمیسیون عمران.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۸ ۲۳:۴۵

همکاران گرامی - با سلام : این روزها حتما پیامکهای انبوه تبلیغاتی شرکتهای مجری را دریافت می کنید .امیدوارم این جریان تبلیغ امضاء فروشی نبوده و برای تحقق خواسته رئیس سازمان مبنی بر ورود متخصصین در فرایند ساخت و سازهای شهری باشد.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۲ ۱۲:۵۵

مهندسان شاغل در دفتر فنی سازمان اوقاف و امور خیریه و دفتر فنی حوزه علمیه از عضویت در شرکت های مجری حقوقی نظام مهندسی منع شوند چون شاغل تمام وقت در بخش دولتی هستن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۲ ۲۲:۵۰

مهندسان عضو شرکتهای پیمانکاری که توسط سازمان برنامه و بودجه رتبه بندی شدند ( گرید ۵ ابنیه ) و با بخش های عمرانی دولتی همکاری می کنند از عضویت در شرکت های حقوقی نظام مهندسی منع شوند .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۳ ۱۱:۱۳

مهندسانی که از طریق شرکت های پیمانکاری خود در مناقصات عمرانی دولتی شرکت میکنند ، فرصت نظارت در نظام مهندسی را ندارند .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۲۴ ۰۰:۱۱

مهندسانی که از طریق شرکت های پیمانکاری خود در مناقصات عمرانی دولتی شرکت میکنند ، فرصت نظارت و طراحی و اجرا در نظام مهندسی را ندارند .پس امضافروشی و مدرک فروشی میکنند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۵ ۱۹:۳۵

استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی مهندسان عضو شرکتهای حقوقی و آزمایشگاه های نظام مهندسی ضروری است ، مثلا یکی از اعضای امتیازآور یکی از آزمایشگاه های خاک در نظام مهندسی اراک ، کارمند شرکت برق باختر است ولی این آقا تعهد محضری دروغ داده که شاغل تمام وقت در شرکت است و هیچ برخورد قانونی با او نشده و همچنان عضو شرکت هست .

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۸ ۰۹:۰۰

با استعلام از اداره ثبت شرکت ها میتوان فهمید یک مهندس عضو هیات مدیره یا مدیرعامل چند شرکت سهامی خاص یا مسئولیت محدود است

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۹ ۲۳:۴۲

مهندسان ناظر کرمانشاه به سامانه جی پی اس مجهز متصل می شوند... منبع خبر: @avayzagros رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه گفت: حضور مهندس ناظر در مراحل مختلف ساخت و ساز از طریق تعریف جی‌.پی.اس با یک لینک ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری به زودی به مرحله اجرا می‎رسد.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۲۰:۱۲

به نظر شما چه کسی مقصره -وقتی نظام مهندسی ، مهندسی شده نیست ویک مهندس پایه سه بدون تجربه وصرفا با اوردن یک رزومه از دویا چند شرکت صوری کار نظارت تحویل می گیره وبعد توش میمونه وکسی هم کنترل نمیکنه چه انتظاری هست شان مهندس حفظ شود ایا بهتر نبود نظام ترتیبی میدادتا یک مهندس پایه سه ابتدا یکی دو پروژه را زیر نظر یک مهندس باتجربه میگذروند وبعد از اینکه مهندس مربوطه تایید کرد شروع بکار میکرد اونم با کار کوچک وبه ترتیب کار بزرگ واگه مشگل پیدا میکرد همان مهندس تا چند وقت کارشا زیر نظر داشت تا ورزیده بشه ؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۳ ۱۵:۵۷

به اطلاع مي رساند مطابق با اعلام اداره كل راه و شهرسازي از تاريخ 99/04/01 پرداخت حق بيمه شاغلين تمام وقت شركت ها(اعم از ناظر- طراح-آزمايشگاه- مجري حقوقي و انبوه سازي) از طريق سازمان و يا شركت مربوطه الزامي مي باشد.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۳ ۲۰:۵۶

ای کاش دولت و مجلس یه فکری برای مهندسین ناظر کنن حداقل بیمه اشون رو خود دولت بده واقعا گاهی ناظرا هستن که درآمد سالانه اشون فقط پنج میلیونه ! که عملا نمیتونن خودشون رو بیمه کنن حداقل بیمه بازنشستگی داشته باشن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۵ ۰۰:۴۱

اصل فساد و ناعدالتی همین است چرا باید اشخاص حقیقی 10 درصد ظرفیت در سال کار بگیرند و شرکتهای حقوقی تا خرخره ظرفیتشان برای بلعیدن کار نظارت باز باشد .

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۶ ۱۱:۲۴

سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان تامین اجتماعی برای مشاهده سوابق بیمه ای و سوابق شغلی اعضای شرکت های حقوقی و آزمایشگاه های نظام مهندسی

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۳ ۰۹:۰۶

صدور یا تمدید پروانه اشتغال برای افراد حقیقی و حقوقی که هریک از اعضای آن در هریک از صندوق‌های بیمه، حقوق و یا مستمری دریافت می‌کنند یا در هریک از آنها عضو هستند ممنوع شود

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۶ ۱۴:۲۹

اخذ گواهینامه رانندگی حق همه افرادی است که مشکل بینایی و جسمانی حاد ندارند و از گواهینامه پایه ۲ بعد از چند سال به پایه ۱ میرسد و داشتن آن با آزمون تائید و هر ۵ یا ۱۰ سال تمدید اعتبار میشود. در صورت عدم تمدید نیز این صلاحیت لغو نخواهد شد فقط یک جریمه عدم تمدید به آن تعلق میگیرد ولی محدودیت سنی دارد یعنی به افراد بالاتر از یک سن مشخص حتی در صورت داشتن قوای جسمانی و روانی لازم این صلاحیت دیگر تعلق نخواهد گرفت و ابطال میشود و حتی اگر فرد دست و فرمان آنچنانی و ... داشته باشد هم دیگر نمیتواند پشت فرمان بشیند. پشت فرمان ماشینی که خود خریده و بیمه و مالیاتش را هم داده چه برسد به اینکه پشت فرمان سایرین جلوس کند‌. این فرد میتواند در صورت علاقه تجربیات خود را در قالب آموزشگاه با دیگران شریک و سهیم شود. صلاحیت حرفه ای مهندسان نیز با قانون جدید که انشاالله مصوب خواهد محدود و در آن شروط سنی لحاظ میشود و این عزیزان معلومات دار بازنشسته میتوانند تمام قد و تمام وقت به مباحث پژوهشی و آموزشی بپردازند و معلومات و تجربیات خود را با جوانان سهیم گردند.

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۲۹ ۲۳:۳۶

نظام مهندسی باید مثل نظام پزشکی سر و سامون بگیره،و بر پرداختی شرکتهای پیمانکاری به مهندسین نظارت داشته باشه،تا حقوق واقعی مهندسین بر اساس تجربه،سابقه و مدرک آنها پرداخت بشه،تا مجبور به مدرک فروشی نشن

avatar
۱۳۹۹-۱۰-۰۴ ۱۴:۱۱

سلام لطفا جلو اشتغال ب کار شاغلان دولت و بگیرین اونا با نفوذی ک دارن همه قوانین و دور میزنن اونا مثل مافیا میمون لطفا به فک جونا باشین. اگه ی مهندس مشکل مالی نداشته باشه و کارش با ارزش باشه خو خودشم سعی میکنه تو کارش پیشرفت کنه و قوی تر شه چیزی ک متاسفانه دهه 40 و 50 از ما دهه 60رفتن

avatar
۱۴۰۱-۰۴-۰۷ ۰۴:۴۷

کنترل ورود و خروج مهندسان به صورت روزانه و سهامدار بودن مهندسین نسبت به امتیاز آوری در شرکت مورد نظر تنها راه جلوگیری از مدرک فروشی