• یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98072115576
  • خبرنگار : 30054

معرفی محصولات جدید مایکروسافت سرفیس

معرفی محصولات جدید مایکروسافت سرفیس

با تبلت تاشو سرفیس نئو Surface Neo و گوشی تلفن همراه تا شونده سرفیس دوئو Surface Duo مایکروسافت ما را در مراسم دوم اکتبر خود سورپرایز کرد. همچنین نسل مدرن و جدید از سرفیس پرو به نام ایکس Surface Pro X در کنار سرفیس پرو ۷ و سرفیس لپ تاپ ۳ Surface Laptop معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سرفیس ایران، از چند ماه پیش مایکروسافت به اصطلاح هایپ و هیجان بزرگی را در انتظار برای مراسم ۲ اکتبر ۲۰۱۹ خود به وجود آورده بود. گویی قرار است یک انقلاب را شاهد باشیم، که البته اینگونه نیز بود. با سرفیس نیوز همراه باشید.

سرفیس لپ تاپ ۳

اولین محصولی که مایکروسافت از آن رونمایی کرد، نسل سوم Surface Laptop بود. لذا اندازه ۱۵ اینچی علاوه بر اندازه ۱۳ اینچی سابق برای سرفیس لپ تاپ موجود خواهند شد. اما تغییر مهم آن، اضافه شدن کارت گرافیک AMD رادئون وگا Radeon Vega است که باعث شده تا پارچه لوکس آلکانتارا (آلکانترا به زبان عامیانه) جای خود را به بدنه تمام فلزی بدهد. طلایی شنی یا ماسه‌ای رنگ جدید سرفیس لپ تاپ خواهد بود.

لذا سرفیس لپ تاپ جدید پردازنده رایزن Ryzen شرکت ای ام دی را خواهد داشت که البته مخصوص دستگاه‌های سرفیس تولید می‌شود؛ یعنی نام کامل آن Surface Edition خواهد بود.

جزئیات بیشتر این دستگاه را می‌توانید از سرفیس نیوز، مرجع تخصصی دستگاه‌های سرفیس بخوانید.

سرفیس پرو ۷ و پرو ایکس X

در کمال تعجب در مراسم چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ برای اولین بار شاهد معرفی دو Surface Pro مختلف در کنار یکدیگر بودیم.

سرفیس پرو ۷ با پردازنده جدید نسل ۱۰ اینتل که برای اولین بار شرکت Intel از تکنولوژی لیتوگرافی ۱۰ نانومتری برای آن استفاده کرده، معرفی شد. یعنی پس از یازده مدل مختلف دستگاه سرفیس که از تکنولوژی ۱۴ نانومتری اینتل استفاده می‌کردند، حالا پرو ۷ به تکنولوژی ۱۰ نانومتری پیشرفته داده خواهد شد.

در نتیجه استفاده از پردازنده نسل ۱۰ اینتل، مایکروسافت مجبور شد تا پس از هفده مدل مختلف سرفیس که همگی حافظه نوع DDR۳ برای RAM داشتند را به نوع رم DDR۴ ارتقا بدهد.

اضافه شدن پورت Type C اما شاید خوشحال کننده‌ترین اتفاق متصور بود البته هوشمندی مایکروسافت در نگه داشتن پورت USB سایز کامل Type A در کنار Type-C قابل ستایش است تا کاربران بتوانند از حافظه‌های جانبی فلش و دیگر لوازم جانبی یو اس بی سابق هم در کنار تایپ سی بهره‌مند شوند.

رنگ قرمز آجری و آبی یخی رنگ‌های جدید برای کیبورد تایپ کاور Type Cover، قلم سرفیس پن Surface Pen و ماوس آرک تاچ Arc Touch سرفیس پرو هستند.

دیگر جزئیات در سرفیس نیوز هستند.

اما سرفیس پرو X بسیار انقلابی تر بود و برای اولین بار با یک پردازنده ARM به نام Microsoft SQ۱ که با همکاری کوالکام Qualcomm ساخته شده همراه است در نتیجه بسیار نازک ، بسیار سبک و با عمر شارژدهی باتری طولانی خواهد بود.

نکته حائز اهمیت در رابطه با به کارگیری پردازنده آرم برای این دستگاه، بهره بردن از نسخه کامل سیستم عامل کامپیوتری Windows ۱۰ Home است. چرا که بزرگترین مانع بر سر استفاده از پردازنده فوق‌العاده کم مصرف و قوی ای آر ام ، عدم امکان اجرای نسخه کامل ویندوز کامپیوتری و نرم افزارهای سنتی روی آن بود که این مانع توسط مایکروسافت، تنها شرکتی که اینکار از آن برمی‌آید، برداشته شد.

پردازنده آن به احتمال بسیار زیاد تقریبا همان اسنپدراگون Snapdragon ۸cx که مخصوص کامپیوترها تولید شده، می‌باشد. اما صرفا با نام مایکروسافت اس کیو وان ۱ .

صفحه نمایش پرو ایکس به لطف بدون مرز شدن و کاهش حاشیه قاب، بزرگتر از سرفیس پرو ۷ و ۱۳ اینچ است و البته بسیار زیبا.

کیبورد و قلم جدیدی برای پرو X طراحی شده‌اند که به صورت خلاقانه و جالبی می‌توان قلم را داخل قسمت تا شدگی کیبورد مخفی و حتی شارژ کرد.

نکته مورد علاقه ما، قابلیت تعویض حافظه اصلی هارد SSD دستگاه به راحتی و برای اولین بار در یک تبلت است.

دیگر تصاویر دستگاه در سرفیس نیوز موجود هستند.

سرفیس نئو و دوئو

سورپرایز مایکروسافت که همگان از جمله دوستداران شرکت اپل را شگفت‌زده کرد، گوشی تلفن همراه تاشو و تبلت تا شونده مایکروسافت بودند. این گوشی با نام Surface Duo دارای دو صفحه حدودا ۵ یا ۵.۶ اینچی است که در حالت باز شده تا حدودا ۸ یا ۸.۳ اینچ بزرگ خواهد شد؛ سیستم عامل آن، اندروید Android خواهد بود. یعنی تولید یک گوشی اندرویدی توسط Microsoft . پردازنده نیز اسنپدراگون ۸۵۵ Snapdragon اعلام شده.

و اما تبلت که با نام Surface Neo دارای دو صفحه ۹ اینچ است که در حالت باز شده در کنار یکدیگر صفحه نمایش ۱۳ اینچ را ارائه می‌دهند. سیستم عامل این دستگاه نسخه خاصی از ویندوز ۱۰ ایکس Windows ۱۰X خواهد بود که البته به کمک پردازنده Intel خود می‌تواند تمامی نرم‌افزارهای کامپیوتری از جمله موارد سنتی کامپیوترهای قدیمی را در کنار برنامه‌های کاربردی مدرن UWP اجرا نماید.

کیبورد این دستگاه یکی از نقاط اوج ایده و خلاقیت در طراحی دستگاه است که به صورت آهنربایی به مناطق مختلف چسبیده و زمانی که روی صفحه نمایش قرار می‌گیرد، قسمت تاچ پد Touch Pad ماوس را نیز ارائه می‌دهد.

دو دستگاه معرفی شده در تعطیلات ۲۰۲۰ عرضه خواهند شد.

ادامه مطلب در سرفیس نیوز

سرفیس ایرباد

دیگر محصول معرفی شده توسط مایکروسافت در مراسم اکتبر نیویورک، یک جفت هدفون توگوشی وایرلس Surface Earbuds بود. این محصول صرفا یک ایرفون بیسیم کپی برداری شده از روی اپل ایرپاد نیست. چرا که همانند آن فقط یک هدفون معمولی که سیم آن قطع شده باشد، طراحی نشده. ایربادز مایکروسافت دارای یک صفحه حساس به لمس انگشتان است که توسط آن می‌توانید حجم صدای خروجی را به دقت تنظیم کنید، به موزیک بعدی یا قبلی بروید و آن را متوقف و پخش مجدد کنید، حتی برنامه کاربردی خاصی را باز کنید!

برای آشنایی بیشتر به سرفیس نیوز مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha