• یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 98072115917
  • خبرنگار : 50184

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان:

طرح تفکیک وزارت ورزش و جوانان به عمر این مجلس نمی‌رسد

طرح تفکیک وزارت ورزش و جوانان به عمر این مجلس نمی‌رسد

ایسنا/کرمانشاه معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: باتوجه به اینکه طرح تفکیک وزارت ورزش وجوانان اولویت کنونی مجلس شورای اسلامی نیست، بنظر می‌رسد مطرح شدن آن در صحن مجلس به عمر این مجلس نرسد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی تندگویان، امروز(21 مهر) در نشست با خبرنگاران کرمانشاه، به مسئله تفکیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: زمانی که دولت تدبیر و امید روی کار آمد، بحث جداسازی این دو معاونت را در دستورکار قرار دارد و در این راستا لایحه‌ای را نیز به مجلس ارسال کرد.

وی تصریح کرد: از آنجایی که همزمان با این لایحه، طرح تفکیک وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت نیز مطرح شد، برای همین مجلس با کلیات آن مخالفت کرد و عملا رای نیاورد.

معاون جوانان وزارت ورزش تصریح کرد: پس از عدم موافقت مجلس با این لایحه، حدود یکسال پیش نمایندگان مجلس دوباره طرحی را آوردند که در آن جداسازی بخش جوانان از وزارت ورزش و جوانان مطرح شد تا سازمان ملی جوانان تشکیل شود.

وی افزود: این طرح برای بررسی به هفت کمیسیون ارجاع شد و بنده به عنوان نماینده دولت که موافق اجرای طرح هستم، در همه کمیسیون‌ها حضور پیدا کردم تا به  دفاع از آن بپردازم تا اینکه در نهایت در دو کمیسیون رای مخالف آورد و در پنج کمیسیون دیگر از جمله کمیسیون اجتماعی که کمیسیون اصلی است، رای موافق آورد.

تندگویان تاکید کرد: زمانی که این طرح در کمیسیون‌های مختلف مطرح می‌شد، چند پیشنهاد از سوی نمایندگان عنوان شد. از جمله اینکه معاونت جوانان می‌تواند به یک سازمان تبدیل شود، اما باید زیرمجموعه وزارت ورزش و جوانان باشد که با عملی شدن این پیشنهاد در واقع تغییر چندانی در حوزه عملکرد معاونت جوانان ایجاد نخواهد شد.

وی بابیان اینکه برخی از نمایندگان هم پیشنهاد دادند باتوجه به ماهیت اجتماعی معاونت جوانان این معاونت در زیرمجموعه وزارت کشور قرار گیرد، گفت: درحال حاضر 33 دستگاه اجرایی عضو ستاد ساماندهی جوانان هستند و اقداماتی را در حوزه جوانان انجام می‌دهند، اما از آنجایی که ما زیرمجموعه یک وزارتخانه هستیم، نمی‌توانیم در کار این دستگاه‌ها در بحث جوانان دخالت کنیم، چراکه دخالت در امور سایر وزارتخانه‌ها محسوب می‌شود.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان از موافقت برخی دیگر از نمایندگان برای تبدیل شدن معاونت جوانان به یک سازمان مستقل و معاونت رئیس جمهوری یاد کرد و افزود: هرچند که این پیشنهادها مطرح شده، اما هنوز بحث تکفیک معاونت جوانان از وزارت ورزش و جوانان به صحن مجلس نیامده و از آنجایی که درحال حاضر در اولویت مجلس هم نیست، بنظر می‌رسد این طرح به عمر این مجلس نرسد.

وی تاکید کرد: البته از برخوردهای نمایندگان هم می‌توان این برداشت را کرد که اگر در صحن مجلس بیاید شاید رای نیاورد، چراکه آنها عنوان می‌کنند درصورتی که این معاونت به یک سازمان مستقل و معاونت ریاست جمهوری تبدیل شود، دیگر امکان بازخواست و سوال و جواب را ندارند.

تندگویان اضافه کرد: با در نظر گرفتن این مسئله، ما پیشنهادات خود را به مجلس داده و بیان کردیم برای اینکه این مشکل حل شود، دو یا سه نفر از نمایندگان می‌توانند به عنوان ناظر و رابط جزو شورای عالی سازمان جوانان شوند تا بر عملکرد آن نظارت داشته باشند و حتی از خود رئیس جمهور طرح سوال کنند.

وی همچنین با تاکید براینکه دولت همچنان موافق انجام این تفکیک است، اعلام کرد: در یک دهه پیش به دلیل عمکرد مدیریت وقت سازمان ملی جوانان، ادغام این سازمان با تربیت بدنی انجام گرفت که بدون کار تحقیقاتی و کارشناسی درست بود.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه بابیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از دولت‌های قبلی به موضوع جوانان توجه شده، اعلام کرد: شاید تا چندسال پیش در وزارت ورزش و جوانان، امور جوانان قربانی ورزش می‌شد، اما در این دولت این موضوع کنار گذاشته شد.

وی تاکید کرد: میزان اعتباری که سال 96 به حوزه جوانان اختصاص یافت حدود 16 میلیارد تومان بود، اما این اعتبار در سال گذشته به 170 میلیارد تومان افزایش یافت که این 10 برابر شدن اعتبارات نشان از توجه دولت به بخش جوانان است.

تندگویان در ادامه به اجرای طرح اختصاص روزهای سه‌شنبه به رسیدگی به امور جوانان در ادارات کل ورزش و جوانان کشور هم اشاره کرد و گفت: در تلاشیم تا با انجام چنین برنامه‌هایی میزان زمانی که مدیران کل ورزش و جوانان استان‌ها به هر دو حوزه جوانان و ورزش اختصاص می‌دهند، یکسان شود.

وی همچنین از توجه دولت به سمن‌ها هم گفت و تاکید کرد: باتوجه به اینکه دولت سمن‌های حوزه جوانان را از برنامه‌های مالیات و بیمه معاف کرده، بنابراین دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برنامه‌های برون سپاری خود را به سمن‎‌ها واگذار کنند.

معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در ادامه از جوانگرایی در پست‌های مدیریتی کشور هم به عنوان یکی از برنامه‌های دولت نام برد و گفت: در ماه‌های گذشته تحولاتی که در این بخش در وزارتخانه‌های کشور انجام گرفته را مورد رصد قرار دادیم و بزودی هم گزارش آن را منتشر خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: درحال حاضر در معاونت جوانان کشور نسبت به  دوره گذشته جوانگرایی خوبی در پست‌های مدیریتی انجام داده‌ایم.

تندگویان در بخش دیگری از سخنانش به انقلابی که طی سالهای اخیر در پرداخت وام ازدواج به جوانان شکل گرفته اشاره کرد و گفت: در این مدت وام ازدواج به 30 میلیون تومان افزایش یافت و هیچ زوجی انتظار طولانی برای اخذ وام نمی‎کشد.

وی تاکید کرد: دولت سال قبل 15 میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان پرداخت کرد و پیش بینی می‌شود امسال این رقم به 30 میلیارد تومان افزایش یابد.

به گفته معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان در این دولت اتفاقات خوبی نیز در بحث پرداخت وام اشتغال و کارآفرینی به جوانان افتاده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha