• یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98072115920
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۱ مهر بخوانید؛

عمران خان در ایران/ اولین واکنش وکیل فریدون به حکم موکلش/فوت ۴۹ زائر در عراق و...

عمران خان در ایران/ اولین واکنش وکیل فریدون به حکم موکلش/فوت ۴۹ زائر در عراق و...

فوت ۴۹ زائر در عراق / بین‌المجالس، فرصت گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای/ استقبال روحانی از عمران خان/ توضیحات دادستانی درباره بستن سایت‌های دانلود فیلم/ اولین واکنش وکیل حسین فریدون به حکم موکلشو... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز یکشنبه، بیست ویکم مهر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، رهبر انقلاب در مراسم سالانه دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) یادآور شدند امروز جبهه کفر و صهیونیزم و آمریکا با مکیدن خون ملت ها، جنگ افروزی و دیگر فجایع، با بندگان خدا و ملت ها با ظلم و جور و ستم رفتار می کند و ملت ایران بر اساس فلسفه حرکت حضرت سیدالشهداء، مقابله با آنان را وظیفه خود می داند و کوتاه نیامدن در مقابل آمریکا و فشارهای مختلف دشمنان بر همین اساس صورت می گیرد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به ازدحام در نجف و کربلا گفت: زائرانی که زودتر به کربلا و نجف رفته‌اند، زودتر بازگردند. حسین ذوالفقاری افزود:  ۴۹ زائر در عراق فوت شده‌اند که ۲۹ نفراز این تعداد در حوادث رانندگی فوت کرده اند. ۵۱ زائر در بیمارستان‌های عراق بستری هستند.۲۱۸ زائر به بیمارستان های ایران متقل شده اند و در داخل کشور هم حوادثی داشته‌ایم و از زائران می خواهیم احتیاط کافی را داشته باشند.

رئیس مجلس پیش از سفر به صربستان اتحادیه بین المجالس جهانی را فرصتی برای گفتگو درزمینه مشکلات منطقه‌ای وهمکاری‌های دوجانبه دانست و گفت: نشست اتحادیه بین المجالس جهانی فرصتی است که با روسای پارلمان‌ها در زمینه‌های گوناگون از جمله مشکلات منطقه‌ای و بین المللی و همکاری دو جانبه در زمینه توسعه گفتگوها و همکاری‌های اقتصادی، صحبت شود.

علی لاریجانی جهت حضور در یکصدوچهل‌ویکمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه جهانی بین‌المجالس با پرواز غیراختصاصی و عادی به صربستان سفر کرد.

همچنین اداره کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای، اظهارات منتسب به لاریجانی رئیس مجلس درباره نحوه اجرای قانون رسیدگی به دارایی مسئولان را تکذیب و اعلام کرد که " رییس مجلس شورای اسلامی تاکنون هیچ گونه اظهارنظری درباره نحوه اجرای قانون رسیدگی به دارایی مقامات و  مسئولان نداشته و صرفا بر اجرای مر قانون یادشده تاکید کرده‌اند".

نخست وزیر پاکستان جهت دیدار با مقامات کشورمان وارد تهران شد و قرار است در جریان این سفر با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهوری دیدار کند. مسائل منطقه‌ای و بین‌الملل و بررسی آخرین تحولات در روابط دو جانبه ایران و پاکستان از مهمترین محورهای گفت‌وگوی این مقام پاکستانی با مقامات جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

عمران خان همچنین در مجموعه تاریخی – فرهنگی سعد آباد مورد استقبال رسمی حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی قرار گرفت.

حسن روحانی در نشست خبری مشترک با نخست وزیر پاکستان اعلام کرد: سرنخ‌های عامل حمله موشکی به نفتکش ایرانی را داریم که برای نخست وزیر پاکستان بیان و اعلام کردیم تحقیقات‌مان تا رسیدن به نتیجه نهایی و روشن شدن مسئله ادامه دارد.

عمران خان هم با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم بین ایران و عربستان درگیری رخ دهد، تصریح کرد که معتقدیم باید با مذاکره مشکلات حل شود و به جنگ منتهی نشود.

رئیس‌جمهور روسیه در تازه‌ترین اظهاراتش درباره مذاکرات در مورد برنامه هسته‌ای ایران، ادعای نقش ایران در حمله به آرامکو و همچنین اطلاع روسیه از عامل حمله اخیر به نفت‌کش ایرانی را بیان کرد و گفت: روسیه از عامل حمله به نفت‌کش ایرانی و آرامکو اطلاعی ندارد.

وزیر مشاور عربستان در امورخارجه هم هرگونه دست داشتن سعودی‌ها در حمله به نفت‌کش ایرانی در دریای سرخ را تکذیب کرد.

سرپرست معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور درباره ممنوعیت ارائه خدمات سایت‌های دانلود فیلم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: بدیهی است فعالان داخلی این عرصه در صورتیکه نسبت به دریافت مجوز از مبادی ذیربط مانند سازمان صوت و تصویر فراگیر و وزارت ارشاد اسلامی حسب مورد اقدام نمایند، می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وکیل مدافع حسین فریدون در رابطه با پرونده موکلش توضیحاتی ارائه کرد و گفت: معتقدم که موکل من بی گناه است و ایرادات بسیار جدی هم به لحاظ شکلی و هم به لحاظ ماهوی به آرای صادره وارد است و بنده به طور جد معتقدم  در صورتی که پرونده با توجه به ایرادات مطروحه مجددا رسیدگی شود نتیجه‌ای جز بیگناهی و برائت موکل را ندارد و طبعاً نخواهد داشت.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (یکشنبه) بیست و یکم مهر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha